ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Οχτώβρη 2014
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ορυκτός πλούτος στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών

Ανακοίνωση με αφορμή την υπουργική απόφαση παράδοσης του ορυχείου της Βεύης στην εταιρεία «ΑΚΤΩΡ»

Προχωρά η παραχώρηση ενεργειακών κοιτασμάτων και υποδομών στα μονοπώλια, ενώ οξύνονται οι μεταξύ τους ανταγωνισμοί για το ποιος θα πλασαριστεί καλύτερα στο φαγοπότι του ορυκτού πλούτου
Προχωρά η παραχώρηση ενεργειακών κοιτασμάτων και υποδομών στα μονοπώλια, ενώ οξύνονται οι μεταξύ τους ανταγωνισμοί για το ποιος θα πλασαριστεί καλύτερα στο φαγοπότι του ορυκτού πλούτου
Με τη σύμβαση για την παράδοση της εκμετάλλευσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης στην Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», που υπογράφτηκε στις 24/10, συνεχίζεται η παραχώρηση του ορυκτού πλούτου στους μονοπωλιακούς ομίλους. Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΕΚΑ και με τη σύμβαση που θα κατατεθεί στη Βουλή για κύρωση, η διάρκεια της μίσθωσης θα είναι 15ετής, με δικαίωμα παράτασης ύστερα από μονομερή δήλωση του μισθωτή ανά 5ετία μέχρι τα 50 χρόνια.

Στο διάστημα των 15 ετών η «ΑΚΤΩΡ» προβλέπει ότι η ελάχιστη παραγωγή λιγνίτη θα ξεκινήσει από 100.000 τόνους τον πρώτο χρόνο και θα κλιμακωθεί σε 5 εκατομμύρια από το 13ο έτος της σύμβασης. Επίσης, αναφέρεται ότι κατά την πρώτη τριετία υποχρεούται να δημιουργήσει 456 θέσεις εργασίας (244 στην εταιρεία και 212 σε υπεργολάβους).

Με αφορμή τις εξελίξεις, η Επιτροπή Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Η πρόσφατη απόφαση του ΥΠΕΚΑ για παραχώρηση προς εκμετάλλευση του λιγνιτωρυχείου της Βεύης στην Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία ΑΚΤΩΡ αποτελεί ένα ακόμα επεισόδιο στην παραχώρηση του ορυκτού πλούτου της χώρας στους μονοπωλιακούς ομίλους.

Υπενθυμίζουμε ότι το 49% της ΔΕΗ AE και επομένως και των ορυχείων που εκμεταλλεύεται ανήκουν σε ιδιώτες (36% σε αμερικανικά funds), ενώ ήδη η "ΑΚΤΩΡ" εκμεταλλεύεται το Ορυχείο Αχλάδας. Ταυτόχρονα έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ (η μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία που παράγει νικέλιο από αυτόχθονες πηγές), στην ιδιοκτησία της οποίας είναι το λατομείο της Ιεροπηγής Καστοριάς και το Ορυχείο στα Σέρβια, ενώ πριν από λίγο διάστημα ψηφίστηκε στη Βουλή η πώληση της "μικρής ΔΕΗ", στην ιδιοκτησία της οποίας θα περιέλθει το ορυχείο Αμυνταίου και άλλα κοιτάσματα.

Επίσης, στην περιοχή μας ο μοναδικός χουντίτης εκμεταλλεύεται από τη "Λευκά Ορυκτά ΑΕ", θυγατρική του ομίλου "Ankerpoort", και ο ελαφροβαρύς άργιλος στα Γρεβενά από τη "ΓΕΩΕΛΛΑΣ ΑΜΜΑΕ", ενώ είναι σε διαδικασία εκχώρησης σε ιδιώτες κοίτασμα χαλαζία στην περιοχή της Μελίτης και ολιβίνη στο Χρώμιο.

Ενα ακόμα επεισόδιο στην παραχώρηση του ορυκτού πλούτου στα μονοπώλια

Η παραχώρηση του ορυκτού πλούτου σε μονοπωλιακούς ομίλους αποτελεί διαχρονικά πάγια πολιτική όλων των κυβερνήσεων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ), που εκπορεύεται από την ΕΕ και στόχο έχει την υπεράσπιση της κερδοφορίας τους. Μια κερδοφορία που περνάει σε πολλές περιπτώσεις μέσα από την υπερεκμετάλλευση των κοιτασμάτων χωρίς τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, με καταστροφή των οικιστικών ζωνών, με καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων κ.ά.

Η συγκεκριμένη παραχώρηση έρχεται σε μια περίοδο που είναι σε εξέλιξη ανταγωνισμοί μονοπωλιακών ομίλων στον κλάδο της Ενέργειας, όπως εκφράστηκαν και με την πώληση της "μικρής ΔΕΗ", για το ποιος όμιλος θα πλασαριστεί καλύτερα στο φαγοπότι του ορυκτού πλούτου και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και που εκφράζονται και με πολεμικά μέσα σε διάφορες περιοχές (Ουκρανία, Ιράκ, Συρία, Κύπρος κ.α.).

Είναι υποκριτική η στάση διαφόρων "αντιμνημονιακών" δυνάμεων, όπως ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, που μιλάνε για σκάνδαλο, επικεντρώνουν την κριτική τους στο τίμημα της παραχώρησης, ενώ συμφωνούν με το ευρωενωσιακό πλαίσιο για την απελευθέρωση/ιδιωτικοποίηση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου από ιδιώτες. Στην ίδια ρότα και εκλεγμένοι στην Τοπική Διοίκηση (π.χ. Καρυπίδης, Βοσκόπουλος) που αντιδρούν για τη διαδικασία πώλησης ενώ διαπραγματεύονται τους όρους, π.χ. προτείνοντας να αναλάβει το ορυχείο η ΔΕΗ και να το δώσει υπεργολαβία στην "ΑΚΤΩΡ" ή να γίνει η παραχώρηση με περισσότερα ανταλλάγματα.

Η διέξοδος για το λαό

Μόνη διέξοδος υπέρ της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων της χώρας μας είναι η δημιουργία ενός Ενιαίου Κρατικού Φορέα Ενέργειας και Ενιαίου Κρατικού Φορέα Εξορυκτικής Βιομηχανίας στο πλαίσιο της εργατικής - λαϊκής εξουσίας, που στόχο θα έχουν την ικανοποίηση των εργατικών - λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων. Μόνο έτσι μπορούν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς εξαρτήσεις από το εγχώριο και πολυεθνικό κεφάλαιο, να τεθεί η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων, να προστατευτούν η δημόσια υγεία και το περιβάλλον κ.ά.

Καλούμε την εργατική τάξη και το λαό να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους. Η ικανοποίηση των εργατικών - λαϊκών αναγκών απαιτεί διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, με την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, κάτι που δεν είναι εύκολο ούτε μονόπρακτο έργο. Απαιτεί ένα κίνημα που δεν θα υπηρετεί την κυβερνητική εναλλαγή και θα καλλιεργεί αυταπάτες ενός καπιταλισμού με "ανθρώπινο πρόσωπο" και θα στηρίζει τα συμφέροντα του ενός ή του άλλου μονοπωλιακού ομίλου.

Απαιτεί την προώθηση της ενότητας της εργατικής τάξης και τη συμμαχία της με τα λαϊκά στρώματα, την προώθηση της Λαϊκής Συμμαχίας, που θα ανοίξει το δρόμο για την εργατική - λαϊκή εξουσία, που θα κοινωνικοποιήσει τον ορυκτό πλούτο και θα τον θέσει στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών».

ΤΕ ΣΑΜΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ο λαός να μην επιτρέψει να παραδοθούν λιμάνια και αεροδρόμια στα μονοπώλια

Ανακοίνωση με αφορμή την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου του νησιού

Με αφορμή την υπό εξέλιξη διαδικασία ιδιωτικοποίησης 22 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και αυτό της Σάμου, η Τομεακή Επιτροπή Σάμου του ΚΚΕ τονίζει σε ανακοίνωσή της:

«Η πολιτική ιδιωτικοποιήσεων και η παράδοση της δημόσιας περιουσίας στο κεφάλαιο είναι μέρος της στρατηγικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων για την "ανάπτυξη" και κυρίως για την ανάκαμψη των κερδών των μονοπωλίων μέσω και της δημιουργίας νέων πεδίων κερδοφορίας.

Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων εντάσσεται στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών. Αυτή είναι η πολιτική της "ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων" και της "διάσωσης της εθνικής οικονομίας", αυτή είναι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης και των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που προβλέπεται όχι μόνο για τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, αλλά και για το πιο μικρό έργο ενός δήμου.

Η ιδιωτικοποίηση λιμανιών και αεροδρομίων συνδυάζεται με το προωθούμενο χωροταξικό και την αλλαγή χρήσεων γης που θα σημάνει συγκέντρωση της γης και νευραλγικών στρατηγικών σημείων της χώρας (όπως τα λιμάνια και τα αεροδρόμια) στα χέρια μονοπωλιακών ομίλων, και άλλη μείωση στα μεροκάματα και κουρέλιασμα των δικαιωμάτων της εργατικής τάξης, επιδείνωση των όρων ζωής των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Ηδη η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο και στις αεροπορικές εταιρείες να εργάζονται με συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Η ίδια πολιτική είναι που έχει οδηγήσει στην αύξηση των εισιτηρίων και την επιβολή διοδίων στο αεροδρόμιο της Χόχτιφ. Το ίδιο θα συμβεί και στο αεροδρόμιο της Σάμου.

Το ΚΚΕ όχι μόνο έχει προειδοποιήσει το λαό του νησιού γι' αυτήν την κατεύθυνση, αλλά και μπήκε μπροστά από την πρώτη στιγμή για να εμποδιστεί αυτή η εξέλιξη, που θα σημάνει ακόμη πιο ακριβά αεροπορικά εισιτήρια, χειρότερες εργασιακές σχέσεις για τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο και θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τη ζωή στο νησί. Οι κομμουνιστές δημοτικοί σύμβουλοι καταψήφισαν και κατήγγειλαν την πρόταση εκχώρησης του αεροδρομίου, όταν οι παρατάξεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, της ΔΗΜΑΡ και η Υποτείνουσα την υπερψήφιζαν.

Η αντίθεση στην πώληση που εκφράζεται σήμερα από το ΣΥΡΙΖΑ είναι υποκριτική, εστιάζει στο ποσό πώλησης, δεν αμφισβητεί τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Μεταφορών που απαιτεί την ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων και λιμανιών και αξιοποιείται με ιδιαίτερα προκλητικό τρόπο (καλεί μαζικούς και εργατικούς φορείς σε κομματική συγκέντρωση) για την αναρρίχησή του στην κυβερνητική εξουσία.

Δεν πάει άλλο! Η ανάγκη ριζικής ανατροπής αυτής της πολιτικής που εξαθλιώνει και υποβαθμίζει τη ζωή μας προβάλλει σε κάθε στιγμή της καθημερινότητάς μας. Μόνο όταν ο λαός πάρει στα χέρια του την εξουσία και τα κλειδιά της οικονομίας, μπορούμε να έχουμε μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους, σύγχρονες ασφαλείς συχνές συγκοινωνίες. Μόνο όταν τα μέσα μεταφοράς και οι υποδομές τους γίνουν λαϊκή περιουσία, τα νησιά δε θα είναι η εσχατιά της γης, αλλά άλλο ένα κομμάτι της χώρας μας.

Καλούμε το λαό να μη σκύψει κι άλλο το κεφάλι. Να οργανώσει την πάλη του και να παλέψει με βάση τις ανάγκες του. Να μην επιτρέψει την παράδοση αεροδρομίων και λιμανιών στα χέρια των μονοπωλίων».

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
Στις 2 Νοέμβρη οι εκλογές

Την Κυριακή 2 Νοέμβρη πραγματοποιούνται σε ολόκληρη τη χώρα οι εκλογές στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Η Πανεπιστημονική - συνεργαζόμενοι (Πανγεωτεχνικό Αγωνιστικό Μέτωπο) καλεί όλους τους φίλους της σε μαχητική στήριξη των ψηφοδελτίων της. Οι εκλογές διεξάγονται από τις 8 π.μ. μέχρι τις 6 μ.μ. και ψηφίζουν όλα τα τακτικά και ομότιμα μέλη που είναι οικονομικά τακτοποιημένα μέχρι και κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας. Στην Αθήνα οι εκλογές θα γίνουν στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (Βοτανικός), ενώ εκλογικά τμήματα θα λειτουργήσουν σε όλους τους νομούς, στις Διευθύνσεις Γεωργίας ή στα γραφεία των παραρτημάτων του ΓΕΩΤΕΕ ή όπως καθορίσουν οι Διοικούσες Επιτροπές των παραρτημάτων.

Επίσης, προβλέπεται επιστολική ψηφοφορία για γεωτεχνικούς που διαμένουν ή εργάζονται σε νησιά που δεν είναι έδρες νομών. Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος γίνεται μόνο στο εκλογικό τμήμα της περιφέρειας στον εκλογικό κατάλογο του οποίου είναι γραμμένος.

Περισσότερες πληροφορίες στο δικτυακό τόπο της ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ - ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ (ΠΑΝΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ), http://sites.google.com/site/pangeotexniko, και στα τηλέφωνα 694.4478.612, 694.5801.781, 694.7710.841, 697.2281.901, 697.3310.287.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ