ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Αυγούστου 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΙΘΟΓΡΑΦΩΝ
Καταγγέλλει εκβιασμούς για τα επικουρικά ταμεία

Με ψηφισμένο νόμο, η κυβέρνηση βάζει τους εργαζόμενους να διαλέξουν ανάμεσα στην ένταξη στο ΕΤΑΜ και στα Επαγγελματικά Ταμεία

Από παλιότερη πικετοφορία για το Ασφαλιστικό και τα Ταμεία
Από παλιότερη πικετοφορία για το Ασφαλιστικό και τα Ταμεία
Την έντονη διαφωνία της με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για τα επικουρικά ταμεία του κλάδου (ΤΑΤΤΑ - ΤΑΙΣΥΤ) εκφράζει η Πανελλήνια Ενωση Λιθογράφων Μισθωτών Γραφικών Τεχνών Τύπου και καλεί τους εργαζόμενους σε αγωνιστική συσπείρωση και ετοιμότητα. Σε ανακοίνωσή της, σημειώνει ότι το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι «χτυπά ασφαλιστικά δικαιώματα, συμπεριλαμβάνοντας και το δικό μας Ταμείο, το ΕΤΑΠ - ΜΜΕ και πιο συγκεκριμένα το επικουρικό της Γ' Διεύθυνση του ΤΑΤΤΑ και της Β' Διεύθυνσης του ΤΑΙΣΥΤ.

Βάζει πολύ σοβαρό ζήτημα ή να λειτουργήσει το επικουρικό μας ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, που σημαίνει ιδιωτικοποίηση, ή να ενσωματωθεί στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης». Στην πραγματικότητα, όπως και για τα υπόλοιπα επικουρικά ταμεία, η κυβέρνηση εκβιάζει τους λιθογράφους να «διαλέξουν» μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης.

Δηλαδή, ή να υπαχθούν στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης, που με το νέο καθεστώς που επιβλήθηκε οδηγεί σε δραστικές περικοπές στις συντάξεις τους, ή να μετατρέψουν το ταμείο τους σε Επαγγελματικό, δηλαδή να περάσουν σε καθεστώς ιδιωτικής ασφάλισης, που και αυτό θα φέρει μειώσεις στις συντάξεις.

Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Ενωση «αυτός ο νόμος (άρθρο 220 του Ν. 4281/2014, παράγρ. 6) δεν έρχεται να βελτιώσει τις παροχές της επικουρικής Ασφάλισης, αλλά να συρρικνώσει και να αφαιρέσει δικαιώματα, σε μια πορεία κατάργησης της επικουρικής ασφάλισης ή ιδιωτικοποίησης. Το σωματείο καταγγέλλει την κυβέρνηση για τα νέα αντιασφαλιστικά μέτρα, τοποθετείται ξεκάθαρα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης και τη συρρίκνωση δικαιωμάτων στην Γ' Διεύθυνση του ΕΤΑΠ - ΜΜΕ.

Σημειώνει ότι «αυτή η πολιτική βήμα - βήμα στοχεύει στη συρρίκνωση, στην απαξίωση δικαιωμάτων, στο τσάκισμα της Κοινωνικής Ασφάλισης για να μπάσουν στην Ασφάλιση τα γεράκια των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών και να κάνουν την Ασφάλιση ατομική υπόθεση του κάθε εργαζόμενου. Να απαλλάξουν κράτος και εργοδοσία από κάθε εισφορά που και οι εισφορές κράτους και εργοδοσίας πάλι δικά μας λεφτά είναι. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να περάσει αυτή η πολιτική.

Η Ενωση Λιθογράφων καλεί τους εργαζόμενους σε συσπείρωση και πάλη για ουσιαστική ενοποίηση του ΕΤΑΠ - ΜΜΕ, άμεση, επαρκή κρατική χρηματοδότηση και επιστροφή των αποθεματικών που λεηλάτησε η πολιτική του «κουρέματος».

Χτες η πρώτη απόλυση στα ΚΤΕΛ με το νέο νόμο

Η πρώτη απόλυση οδηγού - εργαζόμενου, με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα 94/2014, σημειώθηκε χτες στο ΚΤΕΛ Μεσσηνίας. Ο οδηγός έχει ως άμεσο εργοδότη ιδιοκτήτη λεωφορείου ο οποίος αξιοποίησε το Προεδρικό Διάταγμα, που δημοσιοποιήθηκε στα μέσα Αυγούστου και επιτρέπει τις απολύσεις με μια απλή καταγγελία σύμβασης.

Υπενθυμίζεται ότι, πριν από αυτό, οι οδηγοί που έχουν ως άμεσο εργοδότη τους ιδιοκτήτες λεωφορείων, όπως και το σύνολο του προσωπικού στα ΚΤΕΛ, καλύπτονταν, έστω και τυπικά, από το Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, που επέβαλλε συγκεκριμένη διαδικασία και λόγους για τους οποίους θα μπορούσε κάποιος να απολυθεί.

Ο ιδιοκτήτης που έκανε την απόλυση αξιοποίησε και τον αντεργατικό νόμο 4093/2012, ο οποίος, μεταξύ άλλων, μείωσε το κόστος των απολύσεων. Συγκεκριμένα, ο εργαζόμενος, που εργάζεται πάνω από 14 χρόνια με σύμβαση αορίστου χρόνου στο συγκεκριμένο ιδιοκτήτη, ειδοποιήθηκε ότι θα απολυθεί σε τέσσερις μήνες, στα τέλη Δεκέμβρη, και έτσι θα πάρει τη μισή αποζημίωση!

Σημειώνουμε πως το Προεδρικό Διάταγμα, διευκολύνοντας τις απολύσεις των οδηγών που έχουν ως άμεσο εργοδότη τον ιδιοκτήτη λεωφορείου, ανοίγει το δρόμο για να επικρατήσει ανάλογο καθεστώς και στους υπόλοιπους εργαζόμενους στα ΚΤΕΛ. Η διευκόλυνση των απολύσεων επιτρέπει στους εργοδότες να αντικαταστήσουν το υπάρχον προσωπικό με άλλο φτηνότερο.

Στα ΚΤΕΛ Μεσσηνίας, όπου έγινε η συγκεκριμένη απόλυση, αυτήν τη στιγμή δουλεύουν περίπου 60 οδηγοί με άμεσο εργοδότη ιδιοκτήτες λεωφορείων, οι οποίοι πλέον αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να πεταχτούν στο δρόμο. Οπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Προσωπικού Αστικών και Υπεραστικών Συγκοινωνιών Νομού Μεσσηνίας και άλλοι ιδιοκτήτες μιλούν για απολύσεις. Το ΔΣ του Συνδέσμου αναμένεται να συνεδριάσει σήμερα.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Μια περιουσία για να πάνε στη δουλειά

Την προπαγάνδα της συγκυβέρνησης περί δήθεν «μείωσης» των εισιτηρίων των ΜΜΜ, τσαλακώνουν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Συγκεκριμένα, οι περισσότεροι των 6.000 εργαζομένων που απασχολούνται σε υπηρεσίες και επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου, σύμφωνα με τις νέες τιμές των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ, για τις οποίες επιχαίρει ο υπουργός μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης, κλήθηκαν να πληρώσουν αρχικά για τη μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών 70 ευρώ, από 45 που κόστιζε μέχρι σήμερα.

Μετά την έντονη κατακραυγή και τις διαμαρτυρίες που προκάλεσε αυτή η αύξηση, της τάξης του 55%, η διοίκηση του ΟΑΣΑ δεσμεύτηκε να παρατείνει την ισχύ της τιμής των 45 ευρώ για την κάρτα απεριορίστων διαδρομών από και προς το διεθνές αεροδρόμιο, μέχρι να βρεθεί πιο συγκεκριμένη λύση.

Ο Ν. Νικολάου, μέλος του ΔΣ των εργαζομένων στην Goldair, τονίζει ότι «οι περίφημες ''μειώσεις'' των εισιτηρίων, τελικά επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τους εργαζόμενους, με πιο τρανταχτό παράδειγμα όσους δουλεύουν στο "Ελ. Βενιζέλος". Δεν αρκεί η παράταση στην τιμή των 45 ευρώ για την κάρτα απεριορίστων διαδρομών, την ίδια στιγμή που η τιμή ενιαία διαμορφώθηκε στα 30 ευρώ για όλα τα μέσα. Γι' αυτό και αποτελούν κοροϊδία οι πανηγυρισμοί της ΟΠΑΜ (Ομοσπονδία Προσωπικού Αεροπορικών Μεταφορών) ότι δήθεν ''ρυθμίστηκε το θέμα των καρτών του ΟΑΣΑ''. Το ΠΑΜΕ, άλλωστε, διεκδικεί τη δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων από και προς τον τόπο της δουλειάς τους».

Απορρίφθηκε η προσφυγή της «Coca Cola» σε βάρος των απεργών

Με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας, απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει η «Coca Cola» σε βάρος των απεργών στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους, οι εργάτες έχουν καλέσει σε μποϋκοτάζ των προϊόντων της εργοδότριας εταιρείας. Η απεργία διαρκεί εδώ και 335 μέρες, μετά την ανακοίνωση της εταιρείας για κλείσιμο του εργοστασίου.

Πέρα όλων των άλλων μέτρων για τον τερματισμό της απεργία, η πολυεθνική κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, επικαλούμενη σημαντική οικονομική και ηθική βλάβη. Το δικαστήριο, όμως, έκρινε ότι η προσφυγή της «Coca Cola» θα πρέπει «να απορριφθεί ως νόμω αβάσιμη δεδομένου ότι το μποϋκοτάζ, το οποίο γίνεται για ιδεολογικούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς λόγους, κείται εκτός του Ν. 146/1914, επειδή στερείται σκοπού ανταγωνισμού και γίνεται από πρόσωπα που δεν μετέχουν στην ανταγωνιστική διαδικασία. Θεωρείται δε ως νόμιμη απόρροια του ατομικού δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης (άρθρο 14 του Συντάγματος)».

Σύμφωνα με την απόφαση, «το μποϋκοτάζ στο οποίο προτρέπουν το καταναλωτικό κοινό, δεν έχει ως σκοπό τον ανταγωνισμό αλλά την επαναλειτουργία του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης και την επαναπρόσληψη των απολυθέντων εργαζομένων, ήτοι αποτελεί μέσο πίεσης για την επίτευξη ενός συνδικαλιστικής, κοινωνικής φύσεως σκοπού». Η απόφαση κατά των απολύσεων στο εργοστάσιο της Θέρμης αναμένεται τον Οκτώβρη.


Πάλη για ακτοπλοΐα στην υπηρεσία του λαού

Με ανακοίνωσή του, με αφορμή τη διημερίδα που έγινε την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη στη Μυτιλήνη, με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη και με θέμα «Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες Βορείου Αιγαίου», το Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο σημειώνει ανάμεσα σε άλλα:

«Στη διημερίδα - φιέστα που πραγματοποιήθηκε, ενώ καλέστηκαν όλοι οι φορείς της Λέσβου, δεν καλέστηκε το Εργατικό Κέντρο, εργατικά σωματεία αλλά και αγροτικοί σύλλογοι, διότι οι θέσεις τους είναι οι θέσεις του ταξικού κινήματος, θέσεις που υπερασπίζονται την εργατική τάξη και τις λαϊκές ανάγκες.

Οπως ήταν αναμενόμενο, από τη συζήτηση που αναπτύχτηκε, οι εξαγγελίες του υπουργού κυμάνθηκαν στα "πρέπει" και στα "θέλω" των εφοπλιστών. Με λίγα λόγια, επέκταση των προνομίων, με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της κερδοφορίας για τους εφοπλιστές και ξαναμοίρασμα της πίτας των επιδοτήσεων.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους, το λαό της Λέσβου να παλέψουν για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους και όχι τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Να ορθώσουν τείχος αντίστασης απέναντι στα αντιλαϊκά και αντεργατικά μέτρα που εξαπολύει η κυβέρνηση.

Απαιτούμε και διεκδικούμε: Σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Απρόσκοπτη, τακτική σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και δια-νησιωτική σύνδεση για όλη τη διάρκεια του χρόνου. Μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%. Αποκλειστικά δημόσια ασφαλή λιμάνια και ναυπηγεία στην υπηρεσία του λαού».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ