ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Απρίλη 2013
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Δε γύρισε προπέλα

Με επιτυχία δόθηκε η χτεσινή 24ωρη απεργία σε όλα τα λιμάνια της χώρας

Από την απεργιακή συγκέντρωση στον Πειραιά
Από την απεργιακή συγκέντρωση στον Πειραιά
Ακινητοποιημένα στα λιμάνια όλης της χώρας κράτησαν χτες οι ναυτεργάτες τα καράβια, δίνοντας με αποφασιστικότητα και μαζικά τη μάχη της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας και μετατρέποντας, για μια ακόμα φορά, σε κουρελόχαρτο το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης. Με τη χτεσινή απεργία, οι ναυτεργάτες έδειξαν τη θέλησή τους να συνεχίσουν τους αγώνες τους, ενώ ο επόμενος σημαντικός σταθμός θα είναι η απεργία της 1ης Μάη.

Οι ναυτεργάτες αγωνίζονται ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης που, για λογαριασμό των μονοπωλίων, με το νομοσχέδιο του ΥΝΑ που, από χτες βρίσκεται για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής προωθεί τους σύγχρονους δούλους στα καράβια, απειλώντας ευθέως την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Προωθεί την πλήρη αποδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, καταδικάζοντας νησιά στον εφιάλτη της απομόνωσης, σπάει το ενιαίο του λιμενικού συστήματος, για να παραδώσει τις λιμενικές υποδομές «καθαρές» από εργασιακά δικαιώματα στα μονοπώλια, υπονομεύοντας έτσι εδαφική ακεραιότητα, αμυντική ικανότητα και κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Με τους ναυτεργάτες χτες κατέβηκαν σε 24ωρη απεργία οι υπάλληλοι της Εστίας Ναυτικών, ενώ σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις με στάσεις εργασίας ήταν οι μόνιμοι υπάλληλοι του ΟΛΠ, λιμενεργάτες, οι υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας.

Μαχητική απεργιακή συγκέντρωση

Στο πλαίσιο της απεργίας χτες στις 10.30 το πρωί έγινε συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη, την οποία διοργάνωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ. Εκεί κατέφτασαν οι απεργιακές φρουρές που από τα ξημερώματα με κάλεσμα του ΠΑΜΕ, έδιναν τη μάχη της περιφρούρησης της απεργίας στο πλευρό των ναυτεργατών, Λαϊκές Επιτροπές και Επιτροπές Ανέργων από τις περιοχές του Πειραιά και Γυναικείοι Σύλλογοι - μέλη της ΟΓΕ.

Ομιλητής της συγκέντρωσης ήταν ο α' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Θανάσης Ευαγγελάκης, ο οποίος επισήμανε ανάμεσα σε άλλα ότι: «Η διέξοδος για τους εργαζόμενους δε βρίσκεται στα κάτεργα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας» όπως αυτά που θέλει να διαμορφώσει το νομοσχέδιο του ΥΝΑ. «Η διέξοδος θα κριθεί στην ανάπτυξη των ταξικών αγώνων», «στην οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας, της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, των αυτοαπασχολούμενων, της φτωχής αγροτιάς». «Σε αυτόν το δρόμο συνεχίζουμε με πολύτιμη παρακαταθήκη τους αγώνες των ναυτεργατών, των εργαζομένων. Προετοιμάζουμε την 1η Μάη, μέρα απεργίας που η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι επιθεωρούμε τις δυνάμεις μας, καθορίζουμε στόχους, οργανώνουμε τη συνέχιση της ταξικής πάλης».

Στην απεργιακή συγκέντρωση, χαιρέτισαν η Μαργαρίτα Ρεΐση από τη Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ, ο πρόεδρος της ΠΕΕΜΑΓΕΝ Γιώργος Αντωνόπουλος και ο πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Θωμάς Παπάς. Ακολούθησε μαχητική πορεία στο υπουργείο Ναυτιλίας. Εκεί βρίσκονταν συγκεντρωμένοι υπάλληλοι του υπουργείου και εργαζόμενοι του ΟΛΠ.

Διαμορφώνουν ήδη τα πλωτά κάτεργα

Ξεχωριστό στιγμιότυπο της χτεσινής απεργίας ήταν η περιφρούρηση στα περιηγητικά σκάφη αναψυχής, τα οποία εκτελούν μονοήμερες κρουαζιέρες με λιμάνι αφετηρίας το Φλοίσβο. Στις 6 το πρωί, η ομάδα περιφρούρησης είχε πάρει θέση μπροστά στο πλοίο «ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ». Η παρουσία αυτή έδωσε κουράγιο στο 20μελές πλήρωμα που ακινητοποίησε το πλοίο, παρά το γεγονός ότι επιτόπου κατέφτασαν ο ίδιος ο πλοιοκτήτης και αλλοι εκπρόσωποι της εταιρείας. Οπως κατήγγειλαν οι ίδιοι οι ναυτεργάτες είναι απλήρωτοι 2 μήνες. Από το κλιμάκιο της περιφρούρησης διαπιστώθηκε ότι 2 τουλάχιστον ναυτεργάτες - πιθανά να ήταν και άλλοι - δεν ήταν γραμμένοι στο ναυτολόγιο, που σε αυτήν την περίπτωση σημαίνει ότι ο ναυτεργάτης είναι εκτεθειμένος σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας. Από την ομάδα περιφρούρησης, έγινε καταγγελία στο λιμεναρχείο και απαίτησαν να γίνει έλεγχος στο πλοίο.

Επιπρόσθετα, χτες, στη διάρκεια της περιφρούρησης στο λιμάνι από όπου αποπλέουν τα καράβια για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, έγιναν συγκεκριμένες καταγγελίες από τους ναυτεργάτες του πλοίου «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» της ακτοπλοϊκής εταιρείας HSW, ότι είναι απλήρωτοι από το Νοέμβρη. Να σημειωθεί ότι μεγαλομέτοχος της HSW με τους απλήρωτους ναυτεργάτες είναι ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος ελέγχει ένα στόλο με περισσότερα από 100 πλοία!...

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΟΡΕΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι όλων των νησιωτών

Στο πλευρό των ναυτεργατών ήταν και χτες οι φυσικοί τους σύμμαχοι, οι εργαζόμενοι και τα φτωχά λαϊκά στρώματα των νησιών αλλά και της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Ετσι, η μάχη της περιφρούρησης δόθηκε αποφασιστικά και στη Μυτιλήνη, με τη στήριξη του Παλλεσβιακού Εργατικού Κέντρου.

Τη στήριξή του στους ναυτεργάτες σημειώνει σε ανακοίνωση και το Εργατικό Κέντρο Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου, τονίζοντας ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης «θίγει όλους τους νησιώτες, αφορά όλο το λαό αφού για να καταφέρουν την μεγαλύτερη κερδοφορία των εφοπλιστών διαμορφώνουν ζοφερό τοπίο για καράβια, λιμάνια, ακτοπλοϊκό δίκτυο, ναυπηγεία, με τραγικές συνέπειες για ναυτεργάτες, συνολικά τους εργαζόμενους, μικροεπαγγελματίες, φτωχούς αγρότες, ενώ υπονομεύει κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Το Εργατικό Κέντρο Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου έχει ήδη δηλώσει τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη του στους ναυτεργάτες. Οφείλουμε να μην αρκούμαστε σε αυτό. Οι νησιώτες της περιοχής δεν πρέπει να αρκεστούν στο ότι οι εφοπλιστές προσεγγίζουν ακόμη ορισμένα λιμάνια. Να δουν ότι τα καράβια που δένουν στα λιμάνια "φιλέτα", δένουν πλέον με μειωμένα δρομολόγια, με πανάκριβα εισιτήρια για επιβάτες και εμπορεύματα, χωρίς να συνδέουν όλο το χρόνο όλα τα νησιά μεταξύ τους και με την υπόλοιπη Ελλάδα. Οι ναυτεργάτες στα καράβια δεν έχουν κατοχυρωμένα δικαιώματα, δουλεύουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε αρκετές περιπτώσεις μένουν για χρόνια απλήρωτοι και άνεργοι.

Τα καράβια δεν ταξιδεύουν όχι γιατί οι εργάτες απεργούν αλλά γιατί οι εφοπλιστές αποκλείουν προορισμούς. Το Εργατικό Κέντρο εντάσσει στο διεκδικητικό του πλαίσιο τα αιτήματα των ναυτεργατών και καλεί τους εργαζόμενους της περιοχής και με αυτά τα αιτήματα να οργανώσουν την απεργία της Πρωτομαγιάς».

Ξύνονται στην γκλίτσα του τσοπάνη

Να κρύψουν το ρόλο που έχουν αναλάβει στην υπεράσπιση της αντιλαϊκής πολιτικής επιδιώκουν οι δυνάμεις της Αυτόνομης Παρέμβασης (οι συνδικαλιστές της είναι γνωστοί και συγκεκριμένοι όσο και αν τώρα θέλουν να «το παίξουν ανεξάρτητοι») που ως πλειοψηφία στη διοίκηση της Ενωσης Λιμενεργατών έβγαλαν ανακοίνωση, για να απαντήσουν σε δημοσίευμα του «Ρ» και ανακοίνωση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων σχετικά με την ΣΣΕ που συμφώνησε η Ενωση με τον ΟΛΠ. Συλλογική Σύμβαση που έβγαλε στον αέρα ο ίδιος ο ΟΛΠ με σχετική ανακοίνωση και προβλέπει ότι ενσωματώνονται οι εφαρμοστικοί νόμοι για τη μείωση των μισθών των εργαζομένων στο λιμάνι κατά 35%. Στην ίδια Σύμβαση, συμφώνησε και η πλειοψηφία της διοίκησης της ΟΜΥΛΕ όπου πλειοψηφούν ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ. Το δελτίο Τύπου της διοίκησης της Ενωσης Λιμενεργατών συμπυκνώνει όλη τη λογική του συμβιβασμού, ενισχύοντας αντιλήψεις του τύπου «υπάρχουν νόμοι τι να κάνουμε», «να αποφύγουμε τα χειρότερα» και από πάνω ζητάνε και τα ρέστα από τις ταξικές δυνάμεις, τις οποίες χαρακτηρίζουν «διασπαστές» του συνδικαλιστικού κινήματος.

Ομως «ξύνονται στην γκλίτσα του τσοπάνη». Γιατί, ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ στις διοικήσεις της Ενωσης Λιμενεργατών και ΟΜΥΛΕ είχαν προετοιμάσει το έδαφος για το τελικό χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο λιμάνι, εκφυλίζοντας τους αγώνες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, προβάλλοντας πλαίσιο για «ανταγωνιστικά λιμάνια υπό τον έλεγχο του Δημοσίου», δηλαδή «όλα μέσα». Υπέγραψαν μνημόνιο με την COSCO, τινάζοντας στον αέρα τον απεργιακό αγώνα το 2009 που έδιναν επί μήνες οι εργαζόμενοι ενάντια στην εισβολή των μονοπωλίων.

Οι ναυτεργάτες, με αδιαμφισβήτητη τη συμβολή των ταξικών δυνάμεων, έχουν κάνει με την τελευταία περίοδο 34 απεργίες σε καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης κουρελιάζοντας τα φύλλα πορείας και το νόμο. Ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, δηλαδή την εξασφάλιση της ελεύθερης δράσης του κεφαλαίου, την κατάργηση των ΣΣΕ, εφαρμόστηκε αμέσως σε άλλες χώρες, με δραματικά αποτελέσματα σε βάρος των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (βλέπε ναυάγιο COSTA CONCORDIA με πλήρωμα ανασφάλιστο και Βαβέλ). Στην Ελλάδα με τους αγώνες των ναυτεργατών και την πρωτοπόρα συμβολή των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως.

Τώρα, η κυβέρνηση έχει ενσωματώσει τον κανονισμό της ΕΕ στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ έχουν συμβάλει ώστε να αναδειχθεί ότι ο αγώνας των ναυτεργατών είναι υπόθεση όλου του λαού, γιατί είναι σε κατεύθυνση ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ των μονοπωλίων. Ποια ήταν η στάση των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ στις συνδικαλιστικές οργανώσεις του λιμανιού και στην Ενωση Ναυτών; Η διαμόρφωση διεκδικητικού πλαισίου - λάστιχου, που «βγάζει λάδι» την αντιλαϊκή πολιτική και την ΕΕ, καθώς δεν αναφέρει κουβέντα για τον κανονισμό 3577 και στρέφεται απλά ενάντια στη «μνημονιακή κυβέρνηση»...


Α. Ζ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ