ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Νοέμβρη 2012
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΞΙΚΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΝΗΣΙΩΝ
Ενώνουν τις δυνάμεις τους για ακτοπλοΐα προς όφελος του λαού

Με μαζική συμμετοχή ολοκληρώθηκε η σύσκεψη του Σαββάτου, που κατάρτισε πλούσιο πρόγραμμα δράσης

Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη του Σαββάτου
Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη του Σαββάτου
Με προμετωπίδα το αίτημα για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λιμάνια, ναυπηγεία που να ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των εφοπλιστών, των μονοπωλιακών ομίλων, πλήθος φορέων του νησιωτικού συμπλέγματος του Αιγαίου, του Ιονίου, ενώνουν τις δυνάμεις τους με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, τους πρωτοπόρους εργάτες στα λιμάνια και στα ναυπηγεία, για να αντιμετωπίσουν την πολιτική που μετατρέπει την ακτοπλοΐα σε κερδοφόρο τσιφλίκι των εφοπλιστών, καταδικάζοντας νησιά στην απομόνωση, ξεπουλάει τα λιμάνια και διαλύει τη ναυπηγική βιομηχανία.

Αυτή είναι η ομόφωνη απόφαση της σύσκεψης που έγινε το περασμένο Σάββατο στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ με πρωτοβουλία των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και των Εργατικών Κέντρων Λέσβου, Σάμου, Β. Δωδεκανήσου, όπου συμμετείχαν πάνω από 30 συνδικαλιστικές οργανώσεις, εργαζομένων, αγροτών, μικρών επαγγελματοβιοτεχνών και εμπόρων, φοιτητών και μαζικοί φορείς (εκπολιτιστικοί, εξωραϊστικοί σύλλογοι κ.ά.), από τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Παραβρέθηκε και ο Γιώργος Τούσσας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ευρωβουλευτής του Κόμματος.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα που καθόρισαν προβλέπει πλατύ άνοιγμα προς τους εργαζόμενους στους τόπους δουλειάς και στις λαϊκές γειτονιές στα νησιά και στα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας. Περιφερειακές συσκέψεις και κινητοποιήσεις με τη συμμετοχή και των Λαϊκών Επιτροπών των κατοίκων των νησιών. Κοινή δράση με μικρούς επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες στους συναφείς κλάδους της ναυτιλίας. Αγωνιστικές κινητοποιήσεις με εναλλαγή μορφών πάλης με τη στήριξη των ΠΑΜΕ, ΠΑΣΕΒΕ, ΠΑΣΥ, ΜΑΣ, ΟΓΕ, και κεντρική εκδήλωση στον Πειραιά.

Στην εισηγητική ομιλία, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου επισήμανε ότι με την «αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας» και με βάση τον κανονισμό 2577/92 της ΕΕ για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, η συγκυβέρνηση έρχεται να πάρει πρόσθετα ακόμα πιο επώδυνα μέτρα, από αυτά που ήδη βιώνουν νησιώτες, ναυτεργάτες, που σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση λιμανιών και μαρίνων διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις σε βάρος των νησιών. «Η κατάσταση - τόνισε - κινδυνεύει να γίνει μη αναστρέψιμη αν δεν αντιδράσουμε άμεσα, με στόχο τη διαμόρφωση πλαισίου αιτημάτων και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αγωνιστική διεκδίκησή του», πλαίσιο προς όφελος των εργαζομένων.

Τα όσα βιώνουν οι νησιώτες, αλλά και το «ως εδώ και μη παρέκει» κυριάρχησαν στην πλούσια συζήτηση που ακολούθησε.

«Τέσσερα μεροκάματα θέλουμε για να έρθουμε από τη Σάμο και με τα μέτρα που προωθούνται θα θέλουμε 6. Από τους 13 φορείς που είχαν προγραμματίσει να έρθουν στη σύσκεψη, λόγω έλλειψης πλοίου καταφέραμε να έρθουμε οι 3 αεροπορικώς με πανάκριβα εισιτήρια. Τα νησιά μας ήδη ζουν την μερική απομόνωση», ανέφερε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Σάμου Αντώνης Δράκος. Το νησί μαζί με την Ικαρία, από τις 31 Οκτώβρη έχει μείνει με ένα καράβι που και αυτό δεν έχει ακόμα τακτικό δρομολόγιο! Από το ΕΚ Λέσβου, ο Στράτος Αντώνας επισήμανε ότι «χρειάζονται πλέον 18 ώρες για να φτάσουν Πειραιά και αν έχει καιρό ή βλάβη μένουμε χωρίς καράβι για μέρες», ενώ ο Στράτος Μπατσιλέλης από τους αγροτικούς Συλλόγους του νησιού συμπλήρωσε: «Για ένα φορτίο ζωοτροφής τα ναύλα ανέρχονται στα 250 ευρώ και λόγω μεταφορικών. Το κόστος μετακυλίεται στους αγρότες, στα αγροτικά προϊόντα, στους εργαζόμενους του νησιού». Η Κική Μακρή από το ΕΚ Β. Δωδεκανήσου σημείωσε: «Από Κω για Πειραιά πληρώνουμε 52 ευρώ την οικονομική θέση και κάνουμε 12 ώρες και βάλε. Στα γύρω νησιά όπως Κάλυμνο, Νίσυρο, Λέρος, Πάτμο η σύνδεση είναι εντελώς υποβαθμισμένη, ένα καράβι και όποτε πάει. Σοβαρά περιστατικά υγείας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν και πρέπει να μεταφερθούν είτε στη Ρόδο, είτε στην Κρήτη. Πώς θα γίνει χωρίς καράβι; Ευχόμαστε να είμαστε τυχεροί να μην αρρωστήσουμε. Οσο η ακτοπλοΐα λειτουργεί για το κέρδος των εφοπλιστών, θα κινδυνεύουν ζωές».

Στη σύσκεψη χαιρέτισε ο Θ. Κούτρας από την Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Αξιώνουν μαζικές απολύσεις και νέα προνόμια

Να αναλάβει το κράτος το κόστος των αποζημιώσεων και τη μισθοδοσία για δύο χρόνια όσων εργαζόμενων απομείνουν τελικά στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είναι η αξίωση των αραβογερμανικών μονοπωλίων που λυμαίνονται τα ναυπηγεία. Την αξίωση μετέφερε χτες στους εργαζόμενους ο «εθνικός συντονιστής για τη ναυπηγική βιομηχανία» που έχει διορίσει η συγκυβέρνηση, Ν. Αναστασόπουλος, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τη διοίκηση του σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ». Ο «εθνικός συντονιστής» κάλεσε τους εργαζόμενους να αποδεχτούν μία «συμβιβαστική λύση», την οποία ο ίδιος χαρακτήρισε «λύση με πόνο», σπεύδοντας να στηρίξει τις εργοδοτικές αξιώσεις με τον εκβιασμό - ελπίδα να αποφευχθούν τα χειρότερα που είναι το λουκέτο στο ναυπηγείο!

Η εργοδοσία με πληρωμένη ανακοίνωσή της σε ημερήσια εφημερίδα έχει ήδη ξεκαθαρίσει την πρόθεσή της να διώξει τους 500 από τους 1.000 περίπου εργαζόμενους του ναυπηγείου. Διευκρίνιζε ότι «ακόμα και αν το Ελληνικό Δημόσιο αποφασίσει να ικανοποιήσει τις δεσμεύσεις του σχετικά με τα προγράμματα κατασκευής των υποβρυχίων που εκκρεμούν, οι θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πρέπει να μειωθούν εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα λήψης παραγγελιών από άλλες χώρες, ούτε αναμένονται άλλες εργασίες όπως είχε υποσχεθεί το Ελληνικό Δημόσιο». Με άλλα λόγια, οι εργαζόμενοι μετά το μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας με μία μέρα δουλειά τη βδομάδα που έχει επιβάλει σε βάρος τους η εργοδοσία από τις 18 Απρίλη και από τότε είναι απλήρωτοι και οδηγούνται στην εξαθλίωση, τώρα καλούνται να αντιμετωπίσουν και τις μαζικές απολύσεις τους.

Θυμίζουμε πως το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων έχει κλείσει από πέρσι με απόφαση της ΕΕ. Τα αραβογερμανικά μονοπώλια ADM - «Thyssen Krupp», που παρέλαβαν το ναυπηγείο προκειμένου να τσεπώσουν ζεστό χρήμα από τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, έχουν ήδη πάρει περίπου 2,3 δισ. ευρώ, δηλαδή πάνω από το 70% του ποσού, έχουν παραδώσει από τα 4 υποβρύχια μόνο ένα, αυτό που γέρνει..., και τώρα, πατώντας πάνω στους εργαζόμενους, ζητάνε και άλλα.

Εκοψαν το ρεύμα στο ΕΚ Λάρισας

Παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΕΗ οργάνωσε, χτες, το Εργατικό Κέντρο Λάρισας (ΕΚΛ), για τη διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος που έκανε στο κτίριο του ΕΚΛ, προχωρώντας, παράλληλα, στην επανασύνδεση.

Η ΔΕΗ προχώρησε στη διακοπή, παρά το γεγονός ότι είχε ενημερωθεί, εγγράφως, προ ημερών, από τη Διοίκηση του ΕΚΛ ότι αδυνατεί να πληρώσει την οφειλή για το ρεύμα, λόγω μη καταβολής ακόμα από τον ΟΑΕΔ των λειτουργικών εξόδων του ΕΚΛ, που αντιστοιχούν στην περίοδο από 1.1.2012 μέχρι σήμερα.

Σε ανακοίνωσή του, το ΕΚΛ σημειώνει πως αγωνίζεται και το έχει αποδείξει έμπρακτα, για να μην κόβεται το ρεύμα σε κανέναν άνεργο, σε κανέναν που δεν μπορεί να πληρώσει το ρεύμα, λόγω του ότι έχει οικονομική δυσκολία.

Ταυτόχρονα, καταγγέλλει, για ακόμα μια φορά, τον ΟΑΕΔ και το υπουργείο Εργασίας, για τη μη καταβολή των χρημάτων για τα λειτουργικά έξοδά του, που έχει σαν αποτέλεσμα να παραμένουν απλήρωτοι οι 3 εργαζόμενοι από τον περασμένο Μάρτη, να έχουν διακοπεί οι 3 από τις 4 τηλεφωνικές γραμμές και η παροχή φυσικού αερίου. Αξιώνει, δε, την άμεση καταβολή όλων των χρημάτων από τον ΟΑΕΔ, καθώς «η κατάσταση δεν πάει άλλο».

Τραυματίστηκαν δύο ναυτεργάτες

Αλλοι δύο ναυτεργάτες τραυματίστηκαν προχτές κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Το πρώτο «ατύχημα» σημειώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής στο φορτηγό πλοίο «LADYGAIA» σημαίας Ιταλίας, το οποίο βρισκόταν στις εγκαταστάσεις «ΤΙΤΑΝ» Ελευσίνας για φόρτωση. Θύμα είναι ένας 28χρονος αλλοδαπός, ο οποίος κατά τη διάρκεια εκτελέσεως εργασίας, τραυματίστηκε στον δεξιό δείκτη.

Το δεύτερο «ατύχημα» σημειώθηκε προχτές το βράδυ στο φορτηγό πλοίο «EVALUNA» σημαίας Μάλτας, με θύμα έναν 39χρονο αλλοδαπό, μέλος του πληρώματος, ο οποίος τραυματίστηκε στο χέρι. Το «EVALUNA» αγκυροβόλησε στο λιμάνι των Μεστών Χίου και ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χίου, όπου και παρέμεινε για νοσηλεία.

ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ
Απεργούν 26 - 27 Νοέμβρη

Την απόφαση για 48ωρη απεργία στις 26-27 Νοέμβρη 2012 ενάντια στις άγριες περικοπές στην υγεία πήρε η Γενική Συνέλευση του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου, που έγινε το περασμένο Σάββατο.

Θα γίνει εκ νέου Γενική Συνέλευση που θα εκτιμήσει την πορεία των πληρωμών και όλο το διεκδικητικό πλαίσιο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ