Πρωτοβουλία για συνάντηση με τους υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίοι αγρότες με το ξεκίνημα της τρέχουσας καλλιεργητικής περιόδου θα θέσει η Πανελλαδική Αγωνιστική Συσπείρωση στους αρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης. Η Πανελλαδική Γραμματεία της ΠΑΣΥ πήρε πρωτοβουλία να συναντηθεί με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κ. Σκανδαλίδη και ραντεβού ορίστηκε για την Πέμπτη 5 του Απρίλη στις 12.30 μ.μ. και εκκρεμεί να οριστεί η συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Φ. Σαχινίδη. Στη σχετική ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας της ΠΑΣΥ αναφέρονται τ' ακόλουθα:
«Αυτήν τη στιγμή, χιλιάδες μικρομεσαίοι αγρότες δεν μπορούν να καλλιεργήσουν και να παράγουν, εξαιτίας της μη πληρωμής τους από εμπόρους, της μη καταβολής επιδοτήσεων και διάφορων αποζημιώσεων, με συνέπεια να μην έχουν χρήματα και να αδυνατούν να προμηθευτούν τα αγροτικά εφόδια και γενικότερα να καλύψουν τα έξοδα της νέας καλλιεργητικής περιόδου.
Το πρόβλημα έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, με κίνδυνο χιλιάδες στρέμματα να παραμείνουν ακαλλιέργητα, θα μειωθεί η παραγωγή και βέβαια το ήδη χαμηλό και μειωμένο εισόδημα των μικρομεσαίων αγροτών να εξανεμιστεί.
Η μόνη λύση που υπάρχει και πρέπει να υλοποιηθεί από την κυβέρνηση είναι να δοθούν άτοκα καλλιεργητικά δάνεια από την ΑΤΕ στους μικρομεσαίους αγρότες, με περίοδο χάριτος όσο διαρκεί η οικονομική κρίση.
Αυτό θα επιτρέψει τη συνέχιση της παραγωγής και θα εξασφαλίσει την επιβίωση σε χιλιάδες μικρομεσαίους αγρότες.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Πανελλαδική Γραμματεία της ΠΑΣΥ παίρνει την πρωτοβουλία να συναντηθεί με τους υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, να θέσει αυτό το οξυμένο πρόβλημα και να διεκδικήσει λύσεις.
Την Πέμπτη 5 του Απρίλη στις 12.30 το μεσημέρι στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έχει οριστεί το ραντεβού της Πανελλαδικής Γραμματείας της ΠΑΣΥ με τον υπουργό Κ. Σκανδαλίδη και εκκρεμεί να οριστεί η συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Φ. Σαχινίδη.
Επίσης, θα θέσουμε το οξυμένο πρόβλημα με τα χαράτσια του ΕΛΓΑ που αυξάνονται σε κάποια προϊόντα και το ζήτημα επιστροφής έντοκα των χρημάτων από τον ΕΛΓΑ σε όσους αγρότες τα πήρε παράνομα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους. Το νέο ανταποδοτικό σύστημα ασφάλισης του ΕΛΓΑ απέτυχε.
Απαίτηση του αγροτικού κινήματος είναι ο ΕΛΓΑ να γίνει κρατικός με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, που θα ασφαλίζει την παραγωγή και το κεφάλαιο από όλους τους φυσικούς κινδύνους και νόσους και θα αποζημιώνει στο 100% της ζημιάς».
Κινητοποίηση πραγματοποίησαν χτες στην Αθήνα οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στον κλάδο
Την ίδια στιγμή που η συγκυβέρνηση Παπαδήμου ρίχνει τη χαριστική βολή στο σύνολο των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων με το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των οδικών επιβατικών μεταφορών, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, με την βοήθεια των φιλικών τους ΜΜΕ, επιδίδονται σε μία άνευ ουσίας και καθαρά αποπροσανατολιστικού χαρακτήρα συζήτηση για μια επιμέρους τροπολογία της ...«τελευταίας στιγμής» που κατέθεσε στο σχετικό νομοσχέδιο ο υπουργός Υποδομών, την οποία ανακάλεσε χτες χάριν... σεβασμού στο «συγκυβερνών ΠΑΣΟΚ», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.
Το νομοσχέδιο για τα ταξί στοχεύει στη συγκέντρωση του κεφαλαίου και στη δημιουργία νέων πεδίων για την κερδοφορία του τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος, κατά τη συζήτηση του νομοθετήματος στη Βουλή. Ειδικά για το θέμα των ταξί επισήμανε ότι οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις θα σημάνουν «ταχύτατη επιδείνωση των όρων εργασίας των οδηγών και των αυτοαπασχολούμενων», ενώ θα είναι «μοναδικός ωφελημένος το μεγάλο κεφάλαιο που αναζητά νέα πεδία κερδοφορίας». Θα υπάρξει σημείωσε ο «εκτοπισμός των δεκάδων χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων και την παράδοση του κλάδου σε συμφέροντα», αφού «δίνεται η δυνατότητα κατοχής εκατοντάδων αδειών σε εταιρείες, ώστε να συγκεντρωθούν σε λίγα χέρια». Οσον αφορά τα ειδικά ταξί 6 έως 9 θέσεων τόνισε ότι το θέμα ρυθμίζεται «κατ' απαίτηση των ξενοδοχειακών και αεροπορικών εταιρειών». Τέλος, σχετικά με το θέμα του τρόπου έκδοσης νέων αδειών επισήμανε ότι είναι ουσιαστικά «ελιγμός της κυβέρνησης».
Οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στον κλάδο πραγματοποίησαν χτες το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, ζητώντας την απόσυρση συνολικά του νομοσχεδίου, ενώ στη Θεσσαλονίκη έπειτα από δικές τους έντονες πιέσεις προς τη συνδικαλιστική πλειοψηφία του τοπικού σωματείου αυτοκινητιστών και την κινητοποίηση της βάσης προς αυτήν την κατεύθυνση, προκηρύχθηκε 24ωρη απεργία. Η πρόταση των συνεπών δυνάμεων του κλάδου πανελλαδικά είναι να αναληφθούν μαζικές αγωνιστικές πρωτοβουλίες, το επόμενο διάστημα ακόμη και μετά τη διαφαινόμενη υπερψήφιση του νομοσχεδίου, για την ανατροπή του.
Οπως αποδείχτηκε πλέον περίτρανα, οι κρυφές συνεννοήσεις της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας των αυτοκινητιστών με τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, αλλά και η μετατροπή των μεγάλων κινητοποιήσεων του περασμένου καλοκαιριού σε ένα είδος προσωπικής «βεντέτας» με τον τότε υπουργό Γ. Ραγκούση, στόχευε στο να αποδεχτεί η πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων την «"απελευθέρωση" υπό όρους και προϋποθέσεις».
Αυτή, η ...«ευρωπαϊκού τύπου απελευθέρωση» εισάγει τις ΑΕ στο επάγγελμα - μέχρι σήμερα οι άδειες ήταν προσωπικές και μέχρι δύο μπορούσε να έχει το κάθε φυσικό πρόσωπο στην κυριότητά του - που θα μπορούν να έχουν εκατοντάδες άδειες υπό την κυριότητά τους - οι οποίες σήμερα στην Αθήνα έχουν χάσει σχεδόν τα 2/3 της αξίας τους σε σχέση με το 2008 και ανάλογη κατρακύλα έχει επέλθει στις αξίες πανελλαδικά - την ίδια στιγμή που θα κάνουν χρήση όλων των αντεργατικών ρυθμίσεων των «μνημονίων».
Οι αυτοκινητιστές που δραστηριοποιούνται στις τουριστικές περιοχές της χώρας θα γευτούν πρώτοι τα «καλά» της «απελευθέρωσης» Βορίδη - Λυμπερόπουλου, όσο για την Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα που γειτνιάζουν με τη Βουλγαρία, το χτύπημα θα είναι ακαριαίο: Γιατί οι ΑΕ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα μπορούν να έχουν έδρα οποιαδήποτε χώρα - μέλος της ΕΕ και αν αναλογιστεί κανείς το «ανταγωνιστικό» φορολογικό σύστημα της γειτονικής χώρας, εύκολα καταλαβαίνει ποιο θα είναι το, σύντομο, μέλλον του μεμονωμένου ταξιτζή...
Κι ενώ συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, τα «συνεταιράκια» της συγκυβέρνησης προς στιγμή φάνηκε να «τσακώνονται» εξαιτίας μιας επουσιώδους τροπολογίας που κατέθεσε ο Μ. Βορίδης στο ίδιο νομοσχέδιο, αναφορικά με την απαγόρευση μετατροπής αδειών φορτηγών που είχαν αποκτηθεί πριν το 2010 σε άδειες βυτιοφόρου για τα επόμενα 8 χρόνια. Μετά την «οργίλη» αντίδραση όλου του ΠΑΣΟΚ, που έκανε λόγο για «φωτογραφικές εξαιρέσεις» και προστασία «συντεχνιακών συμφερόντων», η επίμαχη τροπολογία αποσύρθηκε.
Την παράδοση του κλάδου των ταξί αλλά και των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στις κερδοσκοπικές ορέξεις των μονοπωλίων κατήγγειλε χτες το ΚΚΕ στη Βουλή, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που ρυθμίζει σειρά τέτοιων θεμάτων. Το νομοσχέδιο στηρίχθηκε «επί της αρχής» τόσο από το ΠΑΣΟΚ όσο και από τη Νέα Δημοκρατία.
Συμφωνία για διμερή συνεργασία στο γεωργικό τομέα υπέγραψαν oι υπουργοί Γεωργίας της Ελλάδας, Κώστας Σκανδαλίδης και της Σερβίας, Ντούσαν Πέτροβιτς στη διάρκεια επίσκεψης του Ελληνα υπουργού στη Σερβία. Οπως ανακοινώθηκε, συμφωνήθηκε η ανταλλαγή τεχνογνωσίας στην παραγωγή, στη συντήρηση και τη μεταποίηση των γεωργικών προϊόντων, η συνεργασία στον τομέα της έρευνας και της εκπαίδευσης, καθώς και της διαχείρισης των εδαφών και των νερών, αλλά και ο αμοιβαίος σεβασμός της προστασίας των γεωγραφικών ενδείξεων των γεωργικών προϊόντων. Συμφωνήθηκε, ακόμη, η ενθάρρυνση των εμπορικών ροών γεωργικών προϊόντων και τροφίμων μεταξύ των δύο χωρών, η οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεδρίων, η συνεργασία με άλλες χώρες, την ΕΕ και τους Οργανισμούς, σχετικά με την οικονομική ανάπτυξη και την υλοποίηση περιφερειακών προγραμμάτων, με στόχο τη βελτίωση της παραγωγής και των συστημάτων εμπορίας. Στη Συμφωνία περιλαμβάνεται, επίσης, η ενίσχυση των δράσεων μικτών επιχειρήσεων μεταξύ συνεταιριστικών και ιδιωτικών φορέων των δύο χωρών στον τομέα της παραγωγής και της εμπορίας προϊόντων και εφοδίων.
Κατασχέθηκαν στην εταιρεία «Ιωάννου ΑΕ» στην Κομοτηνή οι ποσότητες φρέσκων φασολιών που κρίθηκαν μη ασφαλείς μετά από καταγγελία που επαληθεύτηκε ότι φασολάκια που συσκευάζει η συγκεκριμένη εταιρεία και προορίζονταν για τη σίτιση παιδιών σε παιδικούς σταθμούς του Δήμου Νεάπολης - Συκεών βρέθηκαν να περιέχουν σκουλήκια.
Οι ποσότητες που κατασχέθηκαν ανέρχονται σε 1.110 κιλά κατεψυγμένα και ήταν συσκευασμένα σε 110 χαρτοκιβώτια των 10 κιλών με 4 πλαστικές συσκευασίες των 2,5 κιλών η καθεμιά. lot L1111261, ημερομηνία παραγωγής 26.11.2011 και λήξης 26.11.2013. Η ποσότητα που αρχικά συσκευάστηκε ήταν 2.740 κιλά και, σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, ενημερώθηκαν οι πελάτες της εταιρείας, προκειμένου να ανακληθεί όλη η προβληματική ποσότητα.
Στα 1.200 MW έφτασε η συνολική ηλεκτροπαραγωγική ισχύς του ομίλου «Μυτιληναίος», μετά τη χορήγηση άδειας εμπορικής λειτουργίας και στην τρίτη μονάδα του παραγωγής με φυσικό αέριο ισχύος 436 MW, που κατέχει στους Αγίους Θεοδώρους η εταιρεία «Korinthos Power» (65% ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και 35% ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ του Βαρδινογιάννη).
Στην ανακοίνωσή του, ο όμιλος δηλώνει ότι καθίσταται πλέον «ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα». Την ίδια ώρα, επιμένει να διεκδικεί φτηνότερο ηλεκτρικό ρεύμα από τη ΔΕΗ και διαπραγματεύεται νέα σύμβαση με ευνοϊκούς όρους ανάλογους με τους αποικιοκρατικούς που απολάμβανε η παλιά ΠΕΣΙΝΕ.