ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Ιούλη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Καθίζηση 10% το Μάη

Μεγαλώνει το βάθος της κρίσης στους κλάδους της μεταποίησης

Σε διψήφια ποσοστά μειώθηκε σε ετήσια βάση η βιομηχανική παραγωγή τον προηγούμενο Μάη, ενώ μια σειρά κλάδοι παρουσιάζουν στοιχεία κατάρρευσης, καθώς μέσα σε ένα χρόνο εμφανίζουν μείωση της παραγωγής τους που κυμαίνεται από 20% έως και 55%.

Πρόκειται για στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν το μεγάλο βάθος της οικονομικής κρίσης, χωρίς να υπάρχουν σημάδια στον ορίζοντα για έξοδο από αυτήν. Και ενώ τα λαϊκά στρώματα σηκώνουν στις πλάτες τους το δυσβάστακτο φορτίο της κρίσης, σε επίπεδο κεφαλαίων, βρίσκεται σε εξέλιξη ένας υπόγειος πόλεμος με καταγεγραμμένες ήδη τις πρώτες απώλειες. Οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι, προκειμένου να εκτοπίσουν τα μικρότερα κεφάλαια από την αγορά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, διατηρούν σταθερές τις τιμές ή και τις αυξάνουν, παρά τη δραματική πτώση της λαϊκής κατανάλωσης. Η σκόπιμη αυτή επιλογή, έχει σαν αποτέλεσμα, οι πιο αδύνατες οικονομικές μονάδες, να μην αντέχουν στον οξύτατο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα είτε να μειώνουν την παραγωγή τους, είτε και να βάζουν λουκέτο, αφήνοντας ανοικτό το πεδίο στους πιο ισχυρούς παίκτες. Επιβεβαιώνεται έτσι ότι σε περιόδους οικονομικής κρίσης, επιταχύνεται η συγκεντροποίηση του κεφαλαίου, μέσα από την καταστροφή των πιο αδύναμων μελών του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, η βιομηχανική παραγωγή το Μάη του 2011, σε σχέση με το Μάη του 2010, εμφάνισε μεγάλη μείωση 10%, υπερδιπλάσια αυτής που παρουσίασε το 2010. Στις μεταποιητικές βιομηχανίες, η πτώση ανέρχεται στο 10,8%. Την αντίστοιχη περσινή περίοδο η βιομηχανική παραγωγή είχε εμφανίσει πτώση 4,6% (στις μεταποιητικές βιομηχανίες 4,3%).

Από τη σύγκριση της περιόδου (Γενάρης - Μάης 2011 προς Γενάρης - Μάης 2010) προκύπτει μείωση της παραγωγής κατά 7,8% (της μεταποιητικής κατά 8,8%) έναντι μείωσης 5,7% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα ίδια τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ καταγράφουν την κατάρρευση της βιομηχανικής παραγωγής, ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια, σαν το αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης της κατανάλωσης των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και της συρρίκνωσης της παραγωγικής κατανάλωσης (επενδύσεις).

Με δείκτη το 100 (έτος βάσης 2005), ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής στο τέλος του Μάη του 2011 είχε συρρικνωθεί στο 78,3, είχε δηλαδή απολέσει 21,7 ποσοστιαίες μονάδες. Ο δείκτης των τροφίμων είχε υποχωρήσει στο 93,7, του καπνού στο 80,2, των κλωστοϋφαντουργικών υλών στο 35,9! των ειδών ένδυσης στο 39,1, τα δέρματα - είδη υπόδησης στο 48, εκτυπώσεις στο 59,8, μη μεταλλικά υλικά 43,9, κατασκευή μεταλλικών προϊόντων 76,6, μηχανοκίνητα οχήματα - ρυμουλκούμενα 24!!! (πτώση 55,5% σε ένα χρόνο).

Ανοδικά κινούνται τρεις κλάδοι. Τα φαρμακευτικά προϊόντα με δείκτη 155,1, τα βασικά μέταλλα (103,9) και τα μηχανήματα - είδη εξοπλισμού (85,7) με αύξηση 16,2% τον τελευταίο χρόνο.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
Την Πέμπτη η παράσταση διαμαρτυρίας για τις αδειοδοτήσεις

Την ερχόμενη Πέμπτη, 14 του Ιούλη, στις 10 το πρωί, στο υπουργείο Ανάπτυξης

Την αντίθεσή τους στις διατάξεις του νέου νόμου για την αδειοδότηση των τεχνικών επαγγελμάτων, εκφράζουν με παράσταση διαμαρτυρίας, την ερχόμενη Πέμπτη 14 του Ιούλη, στις 10 το πρωί στο υπουργείο Ανάπτυξης (Μεσογείων 119), η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ) και σωματεία - μέλη της από το χώρο της κατασκευής.

Με τις νέες διατάξεις, που η κυβέρνηση προώθησε στο όνομα της μείωσης της ...«γραφειοκρατίας», η μείωση των απαιτούμενων αδειών άσκησης επαγγέλματος συνοδεύεται και από ανατροπές στη χορήγησή της, αλλά και στην εκπαίδευση - κατάρτιση των τεχνικών, με στόχο να παραμεριστούν δεκάδες χιλιάδες μικροί ΕΒΕ του κατασκευαστικού κλάδου από μεγάλες τεχνικές εταιρείες.

Ενδεικτικά, το προσόν της επαγγελματικής εμπειρίας - που για να το αποκτήσουν οι επαγγελματίες θητεύουν χρόνια δίπλα σε καταξιωμένους τεχνίτες - απαξιώνεται και αντικαθίσταται από υποχρεωτικά σεμινάρια. Στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση μπαίνει ο ιδιωτικός τομέας, με αρμοδιότητες για την υλοποίηση των σεμιναρίων, την αδειοδότηση του τεχνίτη, την πιστοποίησή του, αλλά και τον έλεγχο των αδειών άσκησης επαγγέλματος, που πλέον θα έχουν ορισμένη διάρκεια και θα απαιτούνται επιπλέον χρήματα για τις ανανεώσεις τους.

Ο συνδυασμός των διατάξεων είναι ακόμη χειρότερος. Οι ειδικότητες «σπάνε» με στόχο την «παραγωγή» μισο-ειδικευμένου προσωπικού, που θα αμείβεται και λιγότερο. Η άδεια άσκησης, που μέχρι σήμερα χορηγούνταν μόνο σε φυσικά πρόσωπα, μπορεί να δίνεται πλέον και σε νομικά πρόσωπα! Που με τη σειρά τους θα εισβάλουν στο χώρο της μικρής κατασκευής, απασχολώντας φτηνότερο προσωπικό.

Οι επαγγελματίες του χώρου διεκδικούν δημόσια εκπαίδευση και κατάρτιση, έλεγχο και πιστοποίηση από δημόσιους φορείς.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
Για την υπεράσπιση της δουλειάς τους

Σύσκεψη για τον αγωνιστικό συντονισμό της βάσης του κλάδου

Οι Επιτροπές Αγώνα στο ταξί πρέπει να σηκώσουν τον αγώνα των αυτοκινητιστών ενάντια στην «απελευθέρωση» του επαγγέλματος που προωθεί η κυβέρνηση, καθώς η συνδικαλιστική πλειοψηφία όχι μόνο εμποδίζει την ανάπτυξη των κινητοποιήσεων του κλάδου, αλλά αποδεδειγμένα πλέον διαβουλεύεται «εν κρυπτώ» μαζί με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, στο πώς θα τσακίσει μια ώρα αρχύτερα τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου.

Τα παραπάνω τονίστηκαν κατά τη διάρκεια ευρείας ανοιχτής σύσκεψης που πραγματοποίησαν την περασμένη Κυριακή η «Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία» (ΕΠΣ) στο ταξί και οι τοπικές Επιτροπές Αγώνα, στα γραφεία της Ομοσπονδίας Ελαφρών Φορτηγών, με τη συμμετοχή πλήθους ταξιτζήδων αλλά και ιδιοκτητών μικρών φορτηγών. Τονίστηκε η αποφασιστικότητα της βάσης του κλάδου για την ανάπτυξη πολύμορφων αγώνων ώστε να αποτραπούν τα κυβερνητικά σχέδια, αλλά και η πλήρης απαξίωση της συνδικαλιστικής ηγεσίας στις συνειδήσεις των χιλιάδων αυτοκινητιστών.

Επισημάνθηκε η ανάγκη ώστε τις αμέσως επόμενες ημέρες το κάλεσμα της ΠΑΣΕΒΕ για τη συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα πανελλαδικά, να δοθεί όσο το δυνατόν πλατύτερα, ενώ τέθηκε ως άμεσο καθήκον η συγκρότηση Απεργιακής Επιτροπής, η οποία θα αναλάβει τον αγωνιστικό συντονισμό των αυτοκινητιστών. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η παρέμβαση φορτηγατζή, που μετέφερε στους συγκεντρωμένους τις συνέπειες που είχε για τον ίδιο αλλά και χιλιάδες άλλους συναδέλφους του η «απελευθέρωση» στο δικό τους κλάδο. Είπε, ότι ένα χρόνο μετά «σχεδόν χαρίζει» το φορτηγό και την άδειά του, για να μπορέσει να καλύψει ένα μέρος των δανείων που είχε πάρει για να τα αποκτήσει και στη συνέχεια να ψάξει αλλού για δουλειά, ως οδηγός.

Τέλος, σημειώθηκε ότι οι χιλιάδες αυτοκινητιστές που συμμετείχαν μαζικά στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση της περασμένης Τετάρτης - και που η συντριπτική πλειοψηφία αυτών δεν είναι μέλη των επίσημων συνδικάτων των αυτοκινητιστών - είναι η κύρια δύναμη που μπορεί «να κάνει τη διαφορά». Σε αυτές τις χιλιάδες μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος οι ριζοσπαστικές δυνάμεις των αυτοκινητιστών, για να μαζικοποιήσουν τις τοπικές Επιτροπές Αγώνα στα ταξί. Αυτοί είναι που μπορούν και πρέπει να πάρουν την υπόθεσή τους στα δικά τους χέρια και να στείλουν τους «συνδικαλιστές» της ήττας και του ξεπουλήματος, στο περιθώριο.

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Σε πορεία εκτροχιασμού το α' εξάμηνο

Παρά τα γραμμένα με ανθρώπινο αίμα μέτρα λιτότητας που πήρε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει να παίρνει, σε εκτροχιασμό βρίσκεται ο κρατικός προϋπολογισμός το α' εξάμηνο του 2011, τόσο από την πλευρά των εσόδων, όσο και από την πλευρά των δαπανών.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, την εξάμηνη περίοδο Γενάρης - Ιούνης 2011, τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 21,8 δισ. ευρώ, έναντι 23,8 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο - μείωση 8,3%- ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προϋπολογισμού θα έπρεπε να είχαν εισπραχθεί έσοδα ύψους 25,9 δισ. ευρώ. Παρατηρείται, δηλαδή, υστέρηση εσόδων ύψους 4,1 δισ. ευρώ, μόνο το α' εξάμηνο του 2011. Από τα επιμέρους στοιχεία των εσόδων, ενδιαφέρον παρουσιάζει ο λογαριασμός επιστροφές φόρων, οι οποίες καταγράφηκαν στα 2,7 δισ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης για επιστροφή φόρων ύψους 1,7 δισ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού αυξήθηκαν με ρυθμό 8,8%, έναντι ετήσιας πρόβλεψης για αύξησή τους με ρυθμό 6,6%. Σε απόλυτα μεγέθη ανήλθαν στα 33,2 δισ. ευρώ έναντι 30,5 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι πρωτογενείς δαπάνες αυξήθηκαν με ρυθμό 4,5%, από 24,5 δισ. ευρώ σε 25,6 δισ. ευρώ, ενώ οι δαπάνες για τόκους αυξήθηκαν με ρυθμό 22,3%, από 5,7 δισ. ευρώ, σε 7,0 δισ. ευρώ.

Τέλος, το έλλειμμα του τακτικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκε στα 11,3 δισ. ευρώ, έναντι εκτίμησης για έλλειμμα ύψους 6,8 δισ. ευρώ.

Το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού - μετά, δηλαδή, την προσθήκη των εσόδων και των δαπανών του ΠΔΕ στους λογαριασμούς του τακτικού προϋπολογισμού - εμφανίζεται μικρότερο, από αυτό του τακτικού λόγω του περιορισμού του ελλείμματος του ΠΔΕ στα 2,4 δισ. ευρώ, από 3,3 δισ. ευρώ το α' εξάμηνο του 2010. Σε απόλυτα μεγέθη το κρατικό έλλειμμα διαμορφώθηκε στα 12,8 δισ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 10,0 δισ. ευρώ το α' εξάμηνο του 2010.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ