ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Ιούλη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Μηδενίζει την αξία της άδειας ταξί!

Αίρεται κάθε περιορισμός στην έκδοση νέων αδειών, δίνοντας τη χαριστική βολή σε χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες που ήδη κρατιούνται με τα «νύχια» στο επάγγελμα

Οι Επιτροπές Αγώνα στα ταξί, έγκαιρα είχαν προειδοποιήσει, όταν οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες σιωπούσαν. Στη φωτογραφία άποψη από την κινητοποίηση της ΠΑΣΕΒΕ την προηγούμενη βδομάδα
Οι Επιτροπές Αγώνα στα ταξί, έγκαιρα είχαν προειδοποιήσει, όταν οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες σιωπούσαν. Στη φωτογραφία άποψη από την κινητοποίηση της ΠΑΣΕΒΕ την προηγούμενη βδομάδα
Σε καθεστώς πλήρους και απόλυτης «απελευθέρωσης» εισέρχεται και ο κλάδος των αυτοκινητιστών ταξί με τους αυτοαπασχολούμενους του χώρου να βρίσκονται αντιμέτωποι με τον άμεσο μηδενισμό της αξίας της άδειάς τους και την απειλή της ανεργίας και της οικονομικής καταστροφής να είναι πλέον κάτι περισσότερο από χειροπιαστή.

Οπως, ανακοίνωσε χτες το πρωί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Ραγκούσης, ο νόμος 3919/11 περί «κατάργησης αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» βρίσκεται σε πλήρη ισχύ από τις 2 του Ιούλη, επομένως ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέτει αίτηση για τη χορήγηση άδειας ταξί στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου και των κατά τόπους περιφερειών. Πρόσθεσε ακόμη, ότι εντός του επόμενου τριμήνου, παράλληλα με τη συλλογή των αιτήσεων, θα δοθούν και οι απαραίτητες διευκρινίσεις για το πώς θα χορηγούνται οι άδειες ταξί, αλλά και για το κόστος του παράβολου που θα χρειαστεί να καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι. Με δεδομένο πάντα, όπως συνέχισε ο Γ. Ραγκούσης, το πλήρες άνοιγμα του κλάδου, το οποίο επιτάσσει ένα ιδιαίτερα χαμηλό αντίτιμο.

Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι και χτες η κυβέρνηση διέδιδε ότι η «απελευθέρωση» του κλάδου των ταξί, δε θα καταργούσε πλήρως τους υφιστάμενους περιορισμούς στην έκδοση νέων αδειών, τουλάχιστον όσον αφορά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που είχε προωθήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προέβλεπε ότι ο υπολογισμός του αριθμού αδειών ταξί ανά περιφέρεια θα υπολογιζόταν βάσει αλγορίθμου που θα λάμβανε υπόψη, ανάμεσα σε άλλα, τον αριθμό μόνιμων κατοίκων και τον αριθμό κλινών. Σε κάθε περίπτωση, στην πρωτεύουσα ο αριθμός αδειών ταξί ανά κάτοικο θα ακολουθούσε το λόγο 2,5 προς 1.000. Το σχέδιο ΠΔ προέβλεπε ακόμη ότι ο αριθμός των αδειών που θα μπορούσε κάποιο νομικό πρόσωπο να έχει στην κατοχή του, δε θα μπορούσε να ξεπερνά το 5% του συνολικού αριθμού αδειών της περιφέρειας που ασκούσε δραστηριότητα επιβατικών μεταφορών δημοσίας χρήσης.

Πλέον, όλα τα παραπάνω αποδεικνύονται «κενό γράμμα», τίποτε περισσότερο από έναν φτηνό κυβερνητικό ελιγμό, απλά για κέρδος χρόνου. Εννοείται, ότι η είσοδος στο επάγγελμα πάσης φύσης εταιριών του εσωτερικού ή του εξωτερικού μπορούν να εισέλθουν χωρίς τον παραμικρό περιορισμό ως προς τον αριθμό των αδειών που θα μπορούν να έχουν στην κατοχή τους. Μετά και τις χτεσινές υπουργικές ανακοινώσεις, η τιμή της άδειας ταξί στην πρωτεύουσα «κατρακυλάει» προς το μηδέν, σπρώχνοντας στην απόγνωση χιλιάδες οικογένειες που έβαλαν υποθήκες σπίτια και άλλα περιουσιακά στοιχεία, μόνο και μόνο για να αγοράσουν πολύ ακριβά, μία ή δύο θέσεις εργασίας.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε μία σύνηθη επίδειξη άρρητου κυνισμού, παραδίδει ένα ακόμη επαγγελματικό κλάδο στα «όρνεα» των μονοπωλίων, αποδεικνύοντας ότι η μόνη «κόκκινη γραμμή» που τη δεσμεύει είναι η ικανοποίηση της ακόρεστης δίψας του μεγάλου κεφαλαίου να κατασπαράσσει τη μικρή και πολύ μικρή ιδιοκτησία.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ενισχύσεις - «ψίχουλα» για εντυπώσεις - «καρβέλια»

Με «χαρτζιλίκια» απαντά η κυβέρνηση στην αύξηση της ανεργίας και στο κύμα αφανισμού που πλήττει τις μικρές επιχειρήσεις, εξαιτίας της φιλομονοπωλιακής πολιτικής της, επανασχεδιάζοντας το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων», ενώ ο υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης «βομβάρδισε» χτες την «αγορά» με ...8 δισ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν μέσα στο 2011 για μη εισαγωγικές επιχειρήσεις. Η αναλογία μεταξύ των δύο ποσών είναι και αποκαλυπτική για την κυβερνητική πολιτική...

Στο διά ταύτα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ανακοίνωσε χτες ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει το πρόγραμμα με πόρους 200 εκατ. ευρώ και στόχο να ενισχύει επιχειρήσεις με ποσά έως 10.000 ευρώ για την κάλυψη του μισθολογικού κόστους έως 50% και με προϋπόθεση τη διατήρηση των θέσεων εργασίας για χρονικό διάστημα που θα ανακοινωθεί αργότερα. Στόχος είναι η ενίσχυση 20.000 επιχειρήσεων και το πρόγραμμα θα είναι «ανοιχτό» μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού κάθε Περιφέρειας.

Θα ενισχύονται όσες επιχειρήσεις: Λειτουργούν την τελευταία πενταετία. Απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο. Δεν έχουν λάβει επιχορηγήσεις άνω των 200.000 ευρώ κατά την τελευταία 3ετία. Δραστηριοποιούνται στους κλάδους Μεταποίησης, Πράσινης Οικονομίας, Οικοδομής, Μεταφορών - Αποθήκευσης, υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Διατηρούν τον ίδιο αριθμό εργαζομένων στην επιχείρηση για εύλογο χρονικό διάστημα.

Ωστόσο, προγράμματα όπως αυτό του «αποθεματικού απροβλέπτων» δεν είναι τίποτα άλλο από ασθενείς προσπάθειες απόκρυψης του πραγματικού στόχου της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία ταυτίζεται με τις κατευθύνσεις της ΕΕ για συρρίκνωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Αποκομμένοι από τη χρηματοδότηση, εγκλωβισμένοι σε φορολογικά χαράτσια και έκτακτες εισφορές, με το στίγμα του φοροφυγά και αποκλεισμένοι από το «αναπτυξιακό μοντέλο» κυβέρνησης - ΕΕ, οι μικροί ΕΒΕ «ενισχύονται» ουσιαστικά με επικοινωνιακά τεχνάσματα μπροστά σε ένα προδιαγεγραμμένο τέλος, στο βαθμό που περνάει από το χέρι της κυβέρνησης.

ΕΛ.ΠΕ - ΛΑΡΚΟ
Συνεργασία στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Σε συνεργασία για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκού έργου προχωρούν η «ΕΛΠΕ Ανανεώσιμες». 100% θυγατρική των ΕΛ.ΠΕ με τη «ΛΑΡΚΟ Ενεργειακή», 100% θυγατρική της ΛΑΡΚΟ. Το έργο θα έχει ισχύ 17 MW και θα τοποθετηθεί σε εκτάσεις της ΛΑΡΚΟ, με τα ΕΛ.ΠΕ να συμμετέχουν κατά 51%.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της θυγατρικής των ΕΛ.ΠΕ, «η συνεργασία περιλαμβάνει επίσης τη διερεύνηση ανάπτυξης επιπλέον φωτοβολταϊκών έργων και άλλων έργων ΑΠΕ». Τα ΕΛ.ΠΕ δηλώνουν ότι στοχεύουν στην ανάπτυξη 100 MW από ΑΠΕ τα επόμενα 3 χρόνια, ενώ αναπτύσσει ήδη 30 MW και εξετάζει «ευκαιρίες εξαγορών αδειοδοτημένων έργων ΑΠΕ».

Σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ΑΠΕ στοχεύει και η «ΛΑΡΚΟ Ενεργειακή», εκμεταλλευόμενη τις μεγάλες εκτάσεις της και το έμπειρο προσωπικό της σε σύνθετα έργα.

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Συμφωνία EDF με VESTAS

Μια μεγάλη συμφωνία συνυπέγραψαν η πολυεθνική κατασκευής ανεμογεννητριών VESTAS - δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα - με τον γαλλικό ενεργειακό κολοσσό EDF. Η συμφωνία προβλέπει ότι την περίοδο 2012-2014, η EDF θα προμηθευτεί από τη VESTAS τουλάχιστον το 50% των χερσαίων αιολικών εγκαταστάσεων για την Ευρώπη και το 30% για τις ΗΠΑ.

Οι παραδόσεις ξεκινούν από το 2012 και θα έχουν ολοκληρωθεί το 2014, ενώ σε αυτές συμπεριλαμβάνονται έργα σε Ελλάδα και Ιταλία. Παράλληλα, έχουν ήδη καταληχθεί παραγγελίες για συνολική ισχύ 180 MW. Η συνολική ισχύς των έργων στο πλαίσιο της συμφωνίας εκτιμάται στα 2.000 MW.

ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
Στις κάλπες Τρίτη και Τετάρτη

Σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες πραγματοποιούνται σήμερα, Τρίτη 5 του Ιούλη, και αύριο, Τετάρτη 6 του Ιούλη, οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέας διοίκησης στην Ενωση Βιοτεχνών Αλουμινίου και Σιδήρου Αθήνας. Η ψηφοφορία θα γίνεται στα γραφεία της Ενωσης, Ναυπλίου 9 στον Κολωνό, από τις 6 το πρωί έως 9 το βράδυ.

Στη διακήρυξή της για τις εκλογές η απερχόμενη διοίκηση καλεί σε μαζική συμμετοχή στις αρχαιρεσίες για να δοθεί «δύναμη στο νέο ΔΣ να συνεχίσει το έργο του σε αγωνιστική κατεύθυνση. Παλεύουμε για ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΣΕΒ. Παλεύουμε σήμερα ν' ανοίξει ένας δρόμος ανάπτυξης που θα ιεραρχεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μεγαλοκατασκευαστών και μεγαλεμπόρων του κλάδου». Τονίζει ακόμη ότι «η οικονομική κρίση δεν είναι "κεραυνός εν αιθρία". Είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, της συμφωνίας του Μάαστριχτ, της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των μονοπωλίων».

Τη διασφάλιση ενδονησιωτικών διασυνδέσεων με αξιόπιστα πλοία και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο, ζήτησαν οι ξενοδόχοι της Νάξου από την κυβέρνηση, στην πρόσφατη περιφερειακή συνάντηση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) στο νησί. Σύμφωνα με το ΞΕΕ, στην εκδήλωση συμμετείχε και ο γγ του ΕΟΤ Γ. Κολέτσος, ενώ συζητήθηκε και το θέμα της αεροπορικής σύνδεσης του νησιού, θέματα προβολής, το ζήτημα της άγρας πελατών κλπ.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ