Νέες αβάσταχτες για τη λαϊκή οικογένεια ανατροπές φέρνει το νομοσχέδιο για τα «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», που κατατέθηκε χτες στη Βουλή και του οποίου η ψήφιση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη. Ο «Ρ» παρουσιάζει σήμερα τα βασικά του σημεία, υπενθυμίζοντας όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που έχουν δρομολογηθεί από πέρυσι το Μάη. Ολα μαζί επιβεβαιώνουν ότι η πλουτοκρατία και οι υπηρέτες της θέλουν να μετατρέψουν τη ζωή του λαού σε κόλαση και επιβεβαιώνουν την ανάγκη παλλαϊκού ξεσηκωμού και καθολικής συμμετοχής στην 48ωρη απεργία με το ΠΑΜΕ.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ: Κύριο στοιχείο ο μαζικός αποχαρακτηρισμός των χρήσεων γης χάριν της επιχειρηματικής και κερδοφόρας ...«αξιοποίησης»
Βουνά, παραλίες, θάλασσες, μαρίνες, λιμάνια, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, εκατομμύρια στρέμματα γης, που ανήκουν σήμερα στο Δημόσιο, παραδίδονται βορά στην αρπακτική, ιερόσυλη μανία του κεφαλαίου, το οποίο απειλεί να μολύνει τα πάντα και να ασελγήσει παντού. Σε γη, αέρα και θάλασσα.
Στον εφαρμοστικό νόμο που δημοσιοποίησε χτες η κυβέρνηση παρουσιάζεται αναλυτικά το επαίσχυντο πρόγραμμα της παραχώρησης γης και υποδομών στους ιδιώτες, ενώ για την ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεων και οργανισμών θα ακολουθηθεί η διαδικασία της κατάρτισης ειδικών κάθε φορά νομοθετημάτων.
Στόχος του νέου τερατουργήματος της κυβέρνησης για την εκποίηση της δημόσιας γης, αλλά και για τις ιδιωτικοποιήσεις συνολικά, είναι να κάνει ελκυστική και «καθαρή» από περιορισμούς στη δημόσια περιουσία για κερδοφόρες επιχειρηματικές δραστηριότητες, προσβλέποντας στην είσπραξη χρημάτων, προκειμένου να συγκεντρώσει τα 50 δισ. ευρώ, από ιδιωτικοποιήσεις και εκποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Ενδεικτικά του τρόπου που η κυβέρνηση σκοπεύει να αντιμετωπίσει τη δημόσια περιουσία είναι και η παραδοχή ότι: «Οι κατευθύνσεις της εθνικής χωροταξικής πολιτικής, λαμβάνονται υπόψη και συνεκτιμώνται κατά τον καθορισμό του χωρικού προορισμού των δημοσίων ακινήτων, σε συνδυασμό με τις ανάγκες της δημοσιονομικής βιωσιμότητας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της επένδυσης, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή σχέση μεταξύ των χωροταξικών επιλογών και των οικονομικών και δημοσιονομικών στόχων για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας».
Μπορεί, βέβαια, να καταλάβει κανείς τι σημαίνει συνδυασμός της χωροταξικής πολιτικής με τους οικονομικούς και δημοσιονομικούς στόχους. Απλώς στο βωμό του κέρδους ανατρέπεται κάθε χωροταξικός σχεδιασμός.
Στο όνομα της αξιοποίησης, ποδοπατιούνται αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι, φυσικά πάρκα κ.λπ. Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται: «Η αξιοποίηση δημόσιων ακινήτων στα οποία περιλαμβάνονται χώροι που προστατεύονται από την κείμενη περιβαλλοντική και αρχαιολογική νομοθεσία, όπως είναι ζώνες προστασίας αρχαιολογικών χώρων, ιστορικοί τόποι, φυσικά πάρκα και περιοχές οικοανάπτυξης, πραγματοποιούνται σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους και περιορισμούς που θέτουν οι σχετικές διατάξεις».
Ακόμα αναφέρεται ότι «η αξιοποίηση δημόσιων ακινήτων που εμπίπτουν στις Ζώνες Ειδικής Προστασίας της ορνιθοπανίδας ενεργείται μόνο εφόσον επιτρέπεται από τα υφιστάμενα ειδικά καθεστώτα...». Η ...«αξιοποίηση», εισβάλλει παντού.
Ολα τα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίων πόλεων και εκτός ορίων οικισμών προ το 1923 ή κάτω από 2.000 κατοίκους, κρίνονται ως «αξιοποιήσιμα» και μπορούν να οικοδομηθούν. Οι χρήσεις γης των ακινήτων διακρίνονται σε αυτές που προορίζονται για:
Πάνω στην εκποιήσιμη γη μπορούν να κατασκευαστούν τουριστικά καταλύματα, λιμάνια, μαρίνες, κατοικίες, εμπορικά καταστήματα, καζίνο, αθλητικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικοί χώροι, αναψυκτήρια, κέντρα διασκέδασης, ελικοδρόμια, αεροδρόμια, αμαξοστάσια, επισκευαστικές μονάδες και σταθμοί διαλογής, χώροι στάθμευσης οχημάτων, κέντρα τεχνικής εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, εμπορευματικοί σταθμοί αυτοκινήτων, μονάδες παραγωγής - διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, ύδρευσης, σιδηροδρομικοί σταθμοί, λιμενικές ζώνες επιβατικής, εμπορικής, αλιευτικής και τουριστικής δραστηριότητας, διαχείρισης αποβλήτων, απορριμμάτων, υπεραγορές, εμπορικά κέντρα, πολυκαταστήματα, γραφεία, τράπεζες, ασφάλειες κλπ.
Στους γενικούς όρους δόμησης έχουμε νέες γενικευμένες ανατροπές.
Ειδικότερα αναφέρεται ότι «το ανώτερο ποσοστό κάλυψης για όλες τις γενικές κατηγορίες χρήσεων γης ορίζεται στο 50%». Πέραν τούτου, ανοίγει παράθυρο για την υπέρβαση του ύψους των κτιρίων, πέραν αυτών που προβλέπει ο ΓΟΚ. Με Προεδρικό Διάταγμα μπορούν να αλλάξουν οι χρήσεις γης. Και δεν χρειάζεται παρά μια απλή υπουργική απόφαση, ώστε να «μπορεί να ορίζεται και να εξειδικεύεται το περιεχόμενο των ειδικότερων χρήσεων γης, το είδος και το μέγεθος των κτηρίων και εγκαταστάσεων που μπορούν να χωροθετούνται ανά χρήση, τα όρια και οι περιορισμοί στα όρια των χρήσεων γης και κάθε σχετικό θέμα με τον προσδιορισμό και την ειδική πολεοδομική λειτουργία των χρήσεων». Ολες αυτές οι χωροταξικές και πολεοδομικές αλλαγές μπορούν να γίνουν με την υπογραφή δύο υπουργών!
Με Προεδρικά Διατάγματα μπορεί να τροποποιούνται εγκεκριμένα ρυθμιστικά σχέδια, γενικοί πολεοδομικοί σχεδιασμοί, σχέδια ανοικτής πόλης, αλλά και ζώνες οικιστικού ελέγχου καθώς και άλλα σχέδια χρήσεων γης «εφόσον η τροποποίηση καθίσταται αναγκαία για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη και αποτελεσματική αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων»!
Πάντα στο όνομα της «αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας», επιτρέπουν στους ιδιώτες επενδυτές να κτίζουν πάνω στον αιγιαλό και την παραλία, για την κατασκευή λιμενικών έργων, ή επέκταση υφιστάμενων στην περιοχή λιμενικών εγκαταστάσεων. Η παραχώρηση γίνεται για διάστημα 50 ετών (!) ενώ ο επενδυτής «έχει το αποτέλεσμα της αποκλειστικής και με αντάλλαγμα χρήσης γης και αιγιαλού και παραλίας που του παραχωρείται για την κατασκευή λιμενικών έργων». Αν τα έργα αυτά καλύψουν θαλάσσιο χώρο, θα κινηθεί η διαδικασία επανακαθορισμού των οριογραμμών αιγιαλού - παραλίας!!!
Εδώ επιχειρείται μια απάτη ολκής, καθώς όπως αναφέρεται στο άρθρο 18 η δημόσια γη θα παραμείνει στο κράτος, αλλά η επιφάνειά της μπορεί να παραχωρηθεί από 50 έως και 80 χρόνια, ενώ όταν πρόκειται για κατοικία, η παραχώρηση γίνεται για 100 χρόνια! Κατά τα άλλα, η γη παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο.
Ολα τα χρήματα από την εκποίηση της δημόσιας γης και την ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεων στις οποίες το Δημόσιο διατηρεί συμμετοχές θα καταλήγουν στο ταμείο αυτό. Το τελευταίο λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, καθώς σαφώς αναφέρεται ότι δεν υπάγεται στην κατηγορία των οργανισμών και των επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ θα λειτουργεί υπό την υψηλή επίβλεψη και επιστασία της τρόικας.
Το ταμείο αυτό έχει υπερεξουσίες καθώς σε αυτό μεταβιβάζονται χωρίς αντάλλαγμα:
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών κηρύσσονται αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, αν κρίνονται αναγκαίες - επικαλούνται λόγους μείζονος σημασίας δημόσιου συμφέροντος - για την αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου του ταμείου.
Ανάμεσα στις πηγές εσόδων του ταμείου περιλαμβάνονται και επιχορηγήσεις που θα λαμβάνει από το Δημόσιο, ενώ στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου θα παραβρίσκονται ως παρατηρητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου, δύο εκπρόσωποι που προτείνονται από τα κράτη της ευρωζώνης και την ευρωπαϊκή επιτροπή. Οι τελευταίοι έχουν πλήρη ελευθερία σε θέματα ενημέρωσης του ταμείου και πρόσβασης στοιχείων, ενώ θα δίνουν πλήρη αναφορά στους εκπροσώπους της τρόικας.
Σύμφωνα με τις επιδιώξεις των κυβερνώντων και τα όσα αποτυπώνονται στην εισηγητική έκθεση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου, πέρα από τις μεθοδεύσεις που γίνονται για την ακίνητη περιουσία, φέτος θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα παρακάτω ακόμα περιουσιακά στοιχεία:
Εταιρεία Υδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου, Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, Κρατικά Λαχεία, Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Δημόσια Επιχείρηση Αερίου, Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Αερίου, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΛΑΡΚΟ, Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος, Αδειες Κινητής Τηλεφωνίας, Καζίνο Πάρνηθας, Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, Ελληνικό Τέσσερα Αεροσκάφη «Airbus» που ανήκουν 100% στο Δημόσιο, οι συμμετοχές του Δημοσίου στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (1,2% των μετοχών) και την «Αλφα Μπανκ» (0,6%). Το πρώτο πακέτο ακινήτων που ανήκουν στο Δημόσιο, Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), Αγροτική Τράπεζα Ελλάδας, Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), Εταιρεία Υδρευσης Αποχέτευσης Πρωτεύουσας (ΕΥΔΑΠ), Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, Μεταλλευτικά Δικαιώματα.
Νέα επιδείνωση επιβάλλεται και στις εργασιακές σχέσεις. Η κυβέρνηση ενισχύει το οπλοστάσιο της εργοδοσίας με την:
Οι νέοι αυτοί για δύο τουλάχιστον χρόνια και με πρόσχημα την εργασιακή εμπειρία θα αμείβονται με το 80% της ΕΓΣΣΕ ή της οικείας κλαδικής σύμβασης αν καλύπτουν τους νεοπροσλαμβανόμενους.
Την ίδια στιγμή ακόμα και αυτός ο περιορισμός γίνεται «λάστιχο», αφού διατηρείται σε ισχύ η διάταξη του ΠΔ 180/2004 σύμφωνα με το οποίο εάν υπάρχει «αντικειμενικός λόγος» που ως τέτοιος ορίζεται πληθώρα περιπτώσεων (αναπλήρωση μισθωτού, εργασίες παροδικού χαρακτήρα, προσωρινή σώρευση εργασίας κλπ.).
Η επιβολή της λεγόμενης διευθέτησης γίνεται επί της ουσίας μονομερώς από τον εργοδότη, αφού δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, αλλά η απόσπαση συμφωνίας μόλις του 15% σε επιχειρήσεις μέχρι 20 εργαζόμενους και του 20% σε επιχειρήσεις άνω των 20 εργατών. Οι απλήρωτες ώρες πρόσθετης απασχόλησης φτάνουν τις 256 στη διάρκεια ενός έτους και θα «επιστρέφονται» ως ρεπό ή άδεια την περίοδο μειωμένης απασχόλησης.
Με σωρεία ασφαλιστικών διατάξεων επιβάλλεται παραπέρα μείωση συντάξεων και αύξηση ασφαλιστικών εισφορών.
Συγκεκριμένα:
Τη χαριστική βολή σε όσους εργαζόμενους εξακολουθούν να αναπνέουν επιχειρεί να δώσει η κυβέρνηση
Νέες, ακόμα μεγαλύτερες φορολογικές επιβαρύνσεις στα λαϊκά στρώματα επιφέρει η κυβέρνηση με τον εφαρμοστικό νόμο για το «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο» που συμφώνησε με τους εκπροσώπους της τρόικας, σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση, που θα πλήξει κύρια τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους αυτοαπασχολούμενους της χώρας.
Τα λησταρχεία του κοινωνικά παραγόμενου πλούτου μέσα από τις διατάξεις του εφαρμοστικού νόμου προβλέπουν και τα παρακάτω νέα μέτρα:
1% στα εισοδήματα 12.000 - 20.000 ευρώ.
2% στα εισοδήματα 20.000 - 50.000 ευρώ.
3% στα εισοδήματα 50.000 - 100.000 ευρώ.
4% στα εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ.
Επιπλέον, και σε μια προσπάθεια δημιουργίας επικοινωνιακού τύπου εντυπώσεων, ανακοινώθηκε ότι επιβάλλεται έκτακτη εισφορά 5% σε βουλευτές, αιρετούς των ΟΤΑ, γγ υπουργείων κ.ά.
Αν κάποιος φορολογούμενος έχει εισόδημα της τάξης των 25.000 ευρώ το χρόνο, θα επιβαρυνθεί με 400 ευρώ από τη μείωση του αφορολόγητου και με 500 ευρώ για την έκτακτη εισφορά, δηλαδή, αμέσως αμέσως με 900 ευρώ!!!
α) Για το σπίτι που διαμένει κάποιος, ακόμα κι αν είναι στο νοίκι, θα υπολογίζεται τεκμήριο 40 ευρώ για τα πρώτα 80 τ.μ., 65 ευρώ για τα 81 -120 τ.μ. και 110 ευρώ μέχρι τα 200 τετραγωνικά. Δηλαδή, αν κάποια οικογένεια μένει σε διαμέρισμα 100 τετραγωνικών, θα θεωρείται ότι έχει εισόδημα τουλάχιστον 4.500 ευρώ.
β) Για τα ΙΧ υπολογίζεται τεκμήριο 4.000 ευρώ για αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κ.ε και από εκεί και πέρα ακόμα 600 ευρώ για κάθε 100 κυβικά και μέχρι τα ΙΧ που είναι 2.000 κυβικά. Από εκεί και πέρα τα τεκμήρια είναι ακόμα υψηλότερα. Σε περίπτωση όμως που κάποιος διαθέτει κάποιο όχημα 1.600 κυβικών μπαίνει «τεκμήριο» 6.400 ευρώ το χρόνο.
γ) Αυξάνονται τα τεκμήρια για όσους διαθέτουν σκάφη, πισίνες, ελικόπτερα και αεροπλάνα, κάτι βεβαίως που δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού αυτοί που διαθέτουν τέτοια μέσα ...ξέρουν να μην πληρώνουν φόρους.
α) Για τα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου εργάζεται η συντριπτικά μεγάλη πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων, θα είναι 500 ευρώ το χρόνο.
β) Οσοι εργάζονται σε πόλεις και οικισμούς με λιγότερους από 200.000 κατοίκους το χαράτσι θα είναι 400 ευρώ το χρόνο.
γ) Εξαιρούνται όσοι απασχολούνται σε χωριά με λιγότερους από 500 κατοίκους, ή νησιά μέχρι 3.100 κατοίκους.
Η αθλιότητα των κυβερνώντων φτάνει στο σημείο να απαιτούν φόρο επιτηδεύματος για όσους αυτοαπασχολούμενους δεν αντέξουν την κρίση και κατεβάσουν ρολά. Αυτοί, λέει, θα πληρώσουν ...μόνο για τους μήνες που πρόλαβαν να λειτουργήσουν.
Το δικαίωμα της επιδότησης ανεργίας στερούν σε χιλιάδες ανέργους ιδιαίτερα σε εποχικούς εργαζόμενους αλλά και νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας, δυσκολεύοντας ακόμα πιο πολύ όρους παροχής του επιδόματος.
Σκληρά αντεργατικά μέτρα για Δημόσιο και πρώην ΔΕΚΟ προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος του «Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου». Συγκεκριμένα, οι υπάλληλοι των ΔΕΚΟ που θα θεωρηθούν πλεονάζον προσωπικό εντάσσονται σε πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ με βάση τα προσόντα τους, την εμπειρία, την ηλικία, την προϋπηρεσία, τις ειδικές γνώσεις, την οικογενειακή κατάταξη κλπ. Κατόπιν, ως πλεονάζον προσωπικό, μπαίνουν σε «εργασιακή εφεδρεία» και μπορούν, για 12 μήνες, να λαμβάνουν αποδοχές ίσες με το 60% του βασικού τους μισθού όταν εργάζονταν. Ως «εργασιακή εφεδρεία», μέσω των πινάκων του ΑΣΕΠ μπορούν: α) Να ζητήσουν μετάταξη σε υπηρεσία του στενού δημοσίου τομέα με την ίδια σχέση εργασίας. Το ποσοστό που θα προσλαμβάνεται θα αντιστοιχεί στο 10% του συνόλου των ετήσιων προσλήψεων. β) Να προσληφθούν με σύμβαση ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο, κατά προτεραιότητα και σε ποσοστό 30% επί του συνόλου των θέσεων που προκηρύσσονται. γ) Να προσληφθούν για μερική απασχόληση κατά απόλυτη προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων υποψηφίων και δ) να αποχωρήσουν με εθελούσια έξοδο εφόσον υπάρξει τέτοιο ειδικό πρόγραμμα που να τους καλύπτει. Φαίνεται ότι οι περισσότεροι από τους «πλεονάζοντες» μετά από ένα δωδεκάμηνο δεν θα έχουν κανένα εισόδημα ή επίδομα από εργασία και, στο τέλος, ακόμη κι εκείνοι που θα δουλέψουν με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή μερικής απασχόλησης κινδυνεύουν να περάσουν στην ανεργία.
Επίσης, περιορίζει δραστικά και τους συμβασιούχους στο Δημόσιο χωρίς να αντικαθίσταται η εργασία που προσφέρουν. Για φέτος, οι προσλήψεις συμβασιούχων μειώνονται κατά 50% σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2010 και τα επόμενα χρόνια έως το 2015 ο αριθμός των συμβασιούχων που θα προσλαμβάνεται θα αντιστοιχεί στο 10% των σχετικών εγκρίσεων του 2010. Δραστικά περιορίζονται και οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού. Για φέτος, για κάθε 10 αποχωρήσεις θα γίνεται μία πρόσληψη και για τα επόμενα χρόνια μέχρι το 2015 οι προσλήψεις θα είναι μία για κάθε πέντε αποχωρήσεις.
Για το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα καθιερώνεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης 2% - «για την καταπολέμηση της ανεργίας»!!! - επί του συνόλου των αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών και των αποζημιώσεών τους. Επίσης, οι δικαιούχοι του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων θα πληρώνουν ειδική εισφορά στο Ταμείο ύψους 1% επί του συνόλου των αποδοχών τους και των πρόσθετων αμοιβών τους.
Τέλος, μπαίνει πλαφόν στην κρατική χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης αφού το ποσό που θα εγγράφεται στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) για το σύνολο των ΟΤΑ Α' και Β' Βαθμού δε θα υπερβαίνει τα 5,2 δισ. ευρώ, όσα δηλαδή προβλέπει και ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2011.