ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Δυναμική απάντηση στους εφοπλιστές και στην κυβέρνησή τους

Ξέσπασε στους δρόμους του λιμανιού, η οργή για το φονικό δίδυμο

Η εφοπλιστική ασυδοσία, η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του ΥΕΝ που οδηγούν σε ναυτεργατικές τραγωδίες, καταδικάστηκαν από τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους του Πειραιά με μια μαζική συγκέντρωση χτες το απόγευμα στην πλατεία Κοραή και μια ιδιαίτερα μαχητική πορεία στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και στα γραφεία των Μινωικών Γραμμών.

Η προσπάθεια να συγκαλυφτούν οι πραγματικές αιτίες, οι πραγματικοί υπεύθυνοι και να αθωωθεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η κυβερνητική πολιτική, δεν πέρασε! Οι εργαζόμενοι του Πειραιά δεσμεύτηκαν για τη συνέχιση και την ένταση του αγώνα, χρέος στους δεκάδες ανθρώπους που έπνιξε το φονικό δίδυμο κυβέρνησης - εφοπλιστών.

Ναυτεργάτες, οικοδόμοι, εργατοτεχνίτες της Ζώνης, κλωστοϋφαντουργοί, συνταξιούχοι, μαθητές και πολλοί ακόμη, συνέρρεαν από τις 6 το απόγευμα στον τόπο της συγκέντρωσης. «Νέο ναυτικό έγκλημα, ΥΕΝ εφοπλιστές δολοφονούν», «Να παραιτηθεί ο υπουργός που ταξιδεύει με ασφάλεια, αφήνοντας πίσω νεκρούς», έγραφαν τα πανό που αναρτήθηκαν.

Οι συγκεντρωμένοι τήρησαν ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των αδικοχαμένων συνανθρώπων τους. «Η κινητοποίηση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί καταδικάζοντας τους υπεύθυνους του νέου ναυτικού εγκλήματος, αναδεικνύει την ανάγκη έντασης του λαϊκού αγώνα, της λαϊκής παρέμβασης για τη διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων για την προστασία της ζωής στη θάλασσα», ήταν τα λόγια του προέδρου της ΠΕΜΕΝ Γιώργου Τούσσα που ήταν ομιλητής στη συγκέντρωση.


«Δολοφόνησαν δεκάδες επιβάτες και ναυτεργάτες - τόνισε - προσπαθούν να δολοφονήσουν την αλήθεια, να συγκαλύψουν τις πραγματικές αιτίες, τους πραγματικούς υπεύθυνους, να αθωώσουν την εφοπλιστική ασυδοσία και την επικίνδυνη κυβερνητική πολιτική, να αποπροσανατολίσουν τα λαϊκά στρώματα, την κοινή γνώμη, δημιουργώντας το προπέτασμα καπνού της οργανωμένης παραπληροφόρησης, για να συνεχιστεί η πολιτική που οδηγεί σε ναυτικές τραγωδίες». Τόνισε κατηγορηματικά ότι τα σωματεία θα καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για την αποκάλυψη της αλήθειας και τον καταλογισμό ευθυνών στους πραγματικούς υπεύθυνους.

Στη συνέχεια, ο Γ. Τούσσας υπενθύμισε τις σοβαρές καταγγελίες του πρωτοδεύτερου μηχανικού του πλοίου, καθώς και την εγκληματική αδιαφορία και την προκλητική καθυστέρηση που έστειλαν δεκάδες ανθρώπους στον τάφο.

Κάλεσε τους εργαζόμενους του Πειραιά, να συμμετέχουν στην παμπειραϊκή συγκέντρωση στις 3 Οκτώβρη, που διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων και στην πανελλαδική απεργία στις 10 Οκτώβρη. «Πρέπει να διεκδικήσουμε - υπογράμμισε - να απαιτήσουμε αγωνιστικά συγκεκριμένα μέτρα, να επιβάλλουμε με την πάλη μας την απόσυρση των σαπιοκάραβων, την αναδιοργάνωση, αποστρατικοποίηση και εκδημοκρατισμό της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, τον έλεγχο της ιδιωτικής κερδοσκοπικής επιχείρησης "Ελληνικός Νηογνώμονας" από το κράτος, την ουσιαστική παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος, των ίδιων των ναυτεργατών για την πραγματοποίηση πραγματικών, σε βάθος, ελέγχων στα πλοία. Να ενταθεί ο αγώνας για την παρεμπόδιση της απελευθέρωσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών».

Και κατέληξε: «Πρέπει να συνειδητοποιηθεί πλατιά η αναγκαιότητα να δοθεί μαζικά η μάχη για την ανατροπή αυτής της επικίνδυνης πολιτικής, να δώσουμε ώθηση στον αγώνα για τη δημιουργία του μετώπου των λαϊκών δυνάμεων για μια άλλη πολιτική που θα έχει στο κέντρο της προσοχής της τον εργαζόμενο άνθρωπο, το ναυτεργάτη, την προστασία της ανθρώπινης ζωής».

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Αντώνης Σκυλλάκος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ και πολυμελής αντιπροσωπεία της ΚΟ Πειραιά με επικεφαλής τον γραμματέα της, Σ. Κωτσαντή.

Η πορεία

Απόδειξη ότι η προσπάθεια αποπροσανατολισμού που έχει στηθεί για τις πραγματικές ευθύνες του ναυαγίου δεν περνάει, αποτέλεσε η μαχητική πορεία που ακολούθησε μετά τη συγκέντρωση. «Εφοπλιστές και υπουργείο το ίδιο σωματείο», «Αυτό το υπουργείο δεν είναι ναυτιλίας, είναι της διάλυσης και της ανεργίας», ήταν κάποια από τα συνθήματα που ακούστηκαν στους δρόμους του Πειραιά. Ο υπουργός ΕΝ Χρ. Παπουτσής, έφυγε νωρίς από το υπουργείο, κάτι που αντιπροσωπεία συνδικαλιστών κατάγγειλε στο γενικό γραμματέα του. Η πορεία κατευθύνθηκε στη συνέχεια προς το λιμάνι, με προορισμό τα γραφεία των Μινωικών Γραμμών. Εκεί ακούστηκε το σύνθημα «Εφοπλιστές είστε ληστές και δολοφόνοι», ενώ οι διαδηλωτές με σπρέι «διακόσμησαν» το κεντρικό πρακτορείο της εταιρίας στην Ακτή Ποσειδώνος, όπως και τα κεντρικά γραφεία τα οποία ήταν κλειστά και περιφρουρούμενα από ισχυρή αστυνομική δύναμη.


ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Αγνωστο ακόμα πόσοι ταξίδευαν

Σε εξέλιξη η επιχείρηση απόσεισης των εφοπλιστικών ευθυνών

Ανεξακρίβωτος παραμένει ο αριθμός των αγνοουμένων από το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», ενώ συνεχώς αυξάνεται η μακάβρια λίστα των νεκρών, καθώς χτες τα σωστικά συνεργεία ανέσυραν τον 65ο! Ανάμεσα στους αγνοούμενους, επίσημα βρίσκονται και 4 ακόμα ναυτεργάτες του πληρώματος. Πρέπει να επισημανθεί ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία MFD, θυγατρική των «Μινωικών Γραμμών», δεν είναι σε θέση όχι μόνο να διευκρινίσει τον ακριβή αριθμό των επιβατών που ταξίδευαν τη νύχτα της Τρίτης, αλλά ερωτηματικά γεννιούνται και για τον αριθμό του πληρώματος. Στο πρώτο δελτίο Τύπου της εταιρίας αναφερόταν ότι το πλοίο απέπλευσε με 64 ναυτεργάτες πλήρωμα, όμως την επομένη μέρα έκανε λόγο για 61... Στοιχείο επίσης εξοργιστικό είναι ότι η εταιρία αρνείται να δώσει την κατάσταση των ονομάτων των επιβατών σε συγγενείς που ακόμα ψάχνουν τους ανθρώπους τους.

Η στάση της εταιρίας, που αποτελεί ένα από τρία εταιρικά μεγαθήρια των ελληνικών θαλασσών, και συνολικά τα όσα έχουν διαδραματιστεί από τη νύχτα που το σαπιοκάραβό της έπεσε πάνω στην ξέρα Πόρτα της Πάρου, γεμίζοντας τη θάλασσα πτώματα, μέχρι και χτες, αποτελούν ξεκάθαρο δείγμα γραφής του πάρε - δώσε μεταξύ των ακτοπλόων εφοπλιστών και της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Αποτελούν τρανταχτό στοιχείο ότι κυβέρνηση και εφοπλιστές αποτελούν ένα ζευγάρι που σκοτώνει. Τα στοιχεία βοούν ότι από τις 10.07 που δίνεται και επίσημα ως ώρα που το πλοίο έπεσε στα βράχια, η μέριμνα τόσο από την πλευρά του υπουργείου και προσωπικά του υπουργού Χρ. Παπουτσή, αλλά και της πλοιοκτήτριας εταιρίας ήταν να «ριχτεί στάχτη» για τα πραγματικά περιστατικά.

Στοιχείο αδιάψευστο είναι ότι στις 11 το βράδυ της Τρίτης και ενώ το πλοίο είχε πλέον ήδη βυθιστεί, σύμφωνα με μαρτυρίες ναυαγών, από το γραφείο Τύπου η ενημέρωση ήταν ότι: «Γίνεται κανονικά η επιβίβαση των επιβατών στις σωσίβιες λέμβους» και όμως στις 10.25 στο Κέντρο Ερευνας Συντονισμού και Διάσωσης του ΥΕΝ ήταν πλέον γνωστό ότι υπήρχε ναυάγιο 1,8 μίλια ανοιχτά της Πάρου. Μέχρι και χτες από το υπουργείο δεν ήθελαν να δώσουν στη δημοσιότητα το «δελτίο συμβάντων»...

Καθώς το πλοίο είχε βουλιάξει κι ενώ επίσημα το ΥΕΝ άρχισε να μιλάει για 9 αρχικά νεκρούς και στο Αιγαίο έπνεαν άνεμοι έντασης μέχρι 9 μποφόρ, η πλοιοκτήτρια εταιρία στέλνει ένα από τα ταχύπλοα σκάφη της («ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ») στην Πάρο, στο οποίο επέβαιναν άνθρωποί της και παράγοντες του Λιμενικού. Ακολουθεί η πρώτη επίσημη ενημέρωση των δημοσιογράφων από τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Ανδρέα Συρίγο, ο οποίος αναφέρει ότι έφτασαν στο Κέντρο Υγείας της Πάρου οι 4 πρώτοι νεκροί, δίνοντας ταυτόχρονα και τη ...«γραμμή»: «Μα πώς δεν είδαν στη γέφυρα ολόκληρο νησί»...

Φρόντισαν να μαντρώσουν το πλήρωμα

Μέχρι και τις 10 περίπου το πρωί της επόμενης μέρας, οι ναυτεργάτες του πληρώματος που διασώθηκαν βρίσκονταν αποκλειστικά και μόνο με τους ανθρώπους της εταιρίας και τους Λιμενικούς... Είναι ενδεικτικό ότι ο αρχιπλοίαρχος της εταιρίας κ. Κωνστανίδης βρισκόταν ολόκληρη την ημέρα εγκαταστημένος μέσα στο Λιμεναρχείο όπου γίνονταν και οι ανακρίσεις του πληρώματος, ελέγχοντας κάθε κουβέντα και κάθε κίνηση.

Από την άλλη πλευρά οι συγγενείς των επιβατών του «ΣΑΜΙΝΑ» για να καταφέρουν να φτάσουν στην Πάρο πέρασαν «οδύσσεια», καθώς πλοιοκτήτρια εταιρία και ΥΕΝ - όπως όλα δείχνουν -φρόντισαν να υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στη μεταφορά τους. Το γιατί άρχισε να εξηγείται χτες, όταν επιλεγμένα μέλη του πληρώματος άρχισαν να παρουσιάζονται στις κάμερες για να στηρίξουν την κατεύθυνση της εταιρίας περί μη ύπαρξης μηχανικής βλάβης. Γεγονός που αξιοποιήθηκε δεόντως στη συνέχεια από το νομικό σύμβουλο της εταιρίας...

Στο μεταξύ συνεχίζονταν και χτες οι έρευνες των σωστικών συνεργείων σε όλη τη θαλάσσια περιοχή της Πάρου με τη συμμετοχή 4 σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ παραμένει και το ελικόπτερο ΣΟΥΠΕΡ ΠΟΥΜΑ. Στην περιοχή αναμενόταν μέχρι αργά χτες το βράδυ και ένα αεροπλάνο C130 για να ρίξει φωτοβολίδες, ώστε οι έρευνες να συνεχιστούν και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Παράλληλα στην περιοχή Παροικιά της Πάρου βρίσκονται και βατραχάνθρωποι του Λιμενικού Σώματος, για να «βουτήξουν» μόλις το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες στον τόπο του ναυαγίου, προκειμένου να εξεταστεί αν υπάρχουν στο βυθισμένο πλοίο εγκλωβισμένα πτώματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ