ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Φλεβάρη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Απεργούν οι συμβασιούχοι

Συμπαράσταση του ΠΑΜΕ στους εργαζόμενους του ΥΠΠΟ τον περσινό Μάρτη
Συμπαράσταση του ΠΑΜΕ στους εργαζόμενους του ΥΠΠΟ τον περσινό Μάρτη
Με 24ωρη απεργία και συγκέντρωση (9 π.μ.) μπροστά στο ΥΠΠΟ-Τ, απαντούν οι συμβασιούχοι του υπουργείου στη συνέχιση και ένταση της εργασιακής ομηρίας.

Σε ανακοίνωσή του, το Πανελλήνιο Σωματείο Εκτάκτων ΥΠΠΟ-Τ σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι «τα μέτρα λιτότητας που ανακοίνωσε η κυβέρνηση με πρόφαση την οικονομική κρίση καλούνται πάλι να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, κυρίως οι συμβασιούχοι». Προσθέτουν πως ενώ τα οργανικά κενά του υπουργείου ανέρχονται σε 4.000 θέσεις εργασίας, «με τις προκηρύξεις - φιάσκο ορισμένου χρόνου, ζητούν ελάχιστο προσωπικό και ταυτόχρονα, εφαρμόζοντας τα κριτήρια του ΑΣΕΠ, δείχνουν το δρόμο απομάκρυνσης των εργαζομένων που χρόνια τώρα καλύπτουν τις μαύρες τρύπες του υπουργείου».

Σύμφωνα με το σωματείο, περίπου 3.000 εργαζόμενοι είναι ήδη εκτός δουλειάς, λόγω του περιορισμού του 24μηνου του ΠΔ - «Παυλόπουλου», ενώ δεκάδες απολύθηκαν χωρίς να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους. Επίσης, 320 συμβασιούχοι που είχαν περιληφθεί στην τροπολογία Σαμαρά (σ.σ. την περσινή άνοιξη) περιμένουν τη σειρά τους στην ανεργία, αφού σύντομα λήγει η ετήσια περίοδος «χάριτος» και βέβαια δεν έχουν τη δυνατότητα να ξαναδιεκδικήσουν θέση στο ΥΠΠΟ-Τ. Ακόμη 400 συμβασιούχοι που δουλεύουν με δικαστικές αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων «παραμένουν απλήρωτοι από το Νοέμβριο του 2008». Επιπλέον, το υπουργείο δεν αποδέχεται πλέον ανάλογες δικαστικές αποφάσεις.

«Με πρόσχημα την αξιοκρατία των μορίων θέλουν "νέο αίμα" εργαζομένων με μικρής χρονικής εμβέλειας συμβάσεις, ώστε να μην μπορούμε να διεκδικήσουμε μόνιμη και σταθερή εργασία», λένε οι συμβασιούχοι και προσθέτουν: «(...) Απαξιώνοντας την εργασιακή εμπειρία και απολύοντας στην πραγματικότητα όλο το παλιό προσωπικό, μιλάει για δήθεν προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ, οι οποίες, στο όνομα της κρίσης, θα έχουν προοπτική τριετίας και πάνω (καμία προκήρυξη το 2010, 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις το 2011 κλπ.)».

Επίσης, στο αίτημα για εξαίρεση όλων των ειδικοτήτων από τον περιορισμό του 24μήνου, το υπουργείο απαντά προωθώντας εξαίρεση συγκεκριμένων ειδικοτήτων «διαχωρίζοντάς τους, αυθαίρετα, σε ειδικευμένους και μη, απαξιώνοντας και υποτιμώντας έτσι την πλειοψηφία των ειδικοτήτων και την προσφορά χιλιάδων εργαζομένων για χρόνια στον φορέα».

Οι συμβασιούχοι διεκδικούν άμεση κάλυψη των οργανικών κενών, άρση του 24μηνου για όλους και άμεση καταβολή των δεδουλευμένων. Να σημειώσουμε ότι το αίτημα για «σεβασμό στις δικαστικές αποφάσεις» από το υπουργείο έχει αποδειχθεί ότι αποπροσανατολίζει από το κύριο που είναι η μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Ετσι κι αλλιώς, ακόμη και τα ασφαλιστικά μέτρα διαιώνιση της εργασιακής ομηρίας συνιστούν.

Τελευταίες παραστάσεις

«Εντα Γκάμπλερ», στο «Αμφι-Θέατρο»
«Εντα Γκάμπλερ», στο «Αμφι-Θέατρο»
Μέχρι την Κυριακή θα παίζεται το έργο «Εντα Γκάμπλερ» στο «Αμφι-Θέατρο», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου. Παράλληλα, συνεχίζονται οι πρόβες για την παράσταση «Εκδίκηση» του Τόμας Κιντ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, που θα παρουσιαστεί σε πανελλήνια πρώτη την άνοιξη.

  • Μέχρι τις 28/2 Φεβρουαρίου θα παίζεται το έργο «Φύλλα από γυαλί» του Φίλιπ Ρίντλεϊ που παρουσιάζεται στο «Απλό Θέατρο», σε μετάφραση Ευάγγελου Τυρόγλου, σκηνοθεσία Βίκυς Γεωργιάδου, σκηνικά - κοστούμια Κωνσταντίνου Ζαμάνη, μουσική Κώστα Ανδρέου και φωτισμούς Μελίνας Μάσχα. Παίζουν: Θέμις Μπαζάκα, Μαρία Παρασύρη, Γιώργης Τσαμπουράκης και Θανάσης Δόβρης. Θα το διαδεχεί το έργο «Η Μπέμπα» του Δημήτρη Τσεκούρα, σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση, σκηνικά - κοστούμια Κωνσταντίνου Ζαμάνη, μουσική Θοδωρή Αμπαζή και φωτισμούς Σοφίας Αλεξιάδου. Ερμηνεύει η Ναταλία Στυλιανού.
  • Το έργο «Από Μακριά» του Θοδωρή Αθερίδη μετά το «Μικρό Παλλάς» (θα παίζεται μέχρι τις 21/2) από 25/2 θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη, στο «Αριστοτέλειο» (μέχρι Κυριακή των Βαΐων). Το έργο, γραμμένο με χιούμορ και ευαισθησία, βάζει ερωτήματα και δίνει απαντήσεις σε ένα σουρεαλιστικό φουτουριστικό τοπίο του μέλλοντος. Σκηνοθετεί ο Θοδωρής Αθερίδης και μαζί του παίζουν Μένια Αναγνωστοπούλου, Βίκυ Βολιώτη, Γιώργος Καπουτζίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Τηλέμαχος Κρεββάικας, Χρήστος Πλαΐνης, Χρήστος Σαπουτζής. Σκηνικά - κοστούμια Μανόλη Παντελιδάκη.
Λυρικές μικρογραφίες

«O θρύλος του παλαιού ναυτικού»
«O θρύλος του παλαιού ναυτικού»
Eπτά σύντομες σύγχρονες όπερες, παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Θέατρο «Ολύμπια» (21, 23/2, 8 μ.μ.). Πρόκειται για επτά δεκάλεπτες όπερες, έργα πέντε σημαντικών δημιουργών: Μιγιώ, Μπάρμπερ, Χίντεμιτ, Σωγκέ, Σοφιανόπουλου. Πρώτο παρουσιάζεται, σε παγκόσμια πρώτη, το έργο του ελληνικής καταγωγής συνθέτη Mάρκου Σοφιανόπουλου «Ο θρύλος του παλαιού ναυτικού», βασισμένο στο ομότιτλο έργο του Σάμιουελ Τέιλορ Κόουλριτζ. Ακολουθούν σε πανελλήνιες πρώτες: Η χαριτωμένη «Μια παρτίδα μπριτζ» του Σάμιουελ Μπάρμπερ. Το έργο του Πάουλ Χίντεμιτ «Μπρος και πίσω», μια σάτιρα για τη σοβαρή όπερα - γράφτηκε στο πλαίσιο φεστιβάλ σύντομων έργων που παρουσιάστηκαν στο Μπάντεν - Μπάντεν (1927). Οι τρεις δεκάλεπτες «όπερες του λεπτού» του Νταριύς Μιγιώ - «Η εγκατάλειψη της Αριάδνης», «Η απελευθέρωση του Θησέα», «Η αρπαγή της Ευρώπης» - ενότητα εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία. Η παράσταση ολοκληρώνεται με τη «Μάντισσα» του Ανρί Σωγκέ, για γυναικεία φωνή και μικρή ορχήστρα. Με αφορμή τις παραστάσεις, στις 18/2 (8 μ.μ.), πραγματοποιείται διάλεξη στο φουαγιέ του «Ολύμπια», με ελεύθερη είσοδο.

«Αρχιτέκτονες» χειραγώγησης

Με προεξάρχουσα τη βαρόνη - υπουργό Εξωτερικών της ΕΕ, Κάθριν Αστον, να μιλά για την «Εξωτερική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο πλαίσιο των σημερινών διεθνών εξελίξεων» (αναζητείται η ημερομηνία) και προσκεκλημένους άλλους υπηρέτες της ιμπεριαλιστικής πολιτικής της ΕΕ (Πρόντι, Τρισέ, Μπερτράν, Λουκάς Παπαδήμος), φιγουράρει το νέο πρόγραμμα του «Megaron Plus», που ανακοινώθηκε χτες. Ενας «θεσμός» - εκφραστής της κυρίαρχης ιδεολογίας, που «τσουβαλιάζει» στο πρόγραμμά του προσωπικότητες του πολιτισμού με «αρχιτέκτονες» της ιμπεριαλιστικής πολιτικής και οικονομίας. Φέτος, με το «ένδυμα» πάντα της ανταλλαγής ιδεών και στόχο τη διαμόρφωση συνειδήσεων, ιδιαίτερα των νέων, έχει ξανά τη στήριξη του ΥΠΠΟ και ισχυρών «χορηγών» του τραπεζικού - και όχι μόνο - κεφαλαίου (ίδρυμα Ωνάση, Εθνική Τράπεζα, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ίδρυμα Μποδοσάκη κ.ά.). Και βέβαια η οικονομική κρίση, για την οποία κάθε εργαζόμενος καλείται από την κυβέρνηση να βάλει «πλάτη», δε μειώνει την προικοδότηση του προγράμματος με κρατικό χρήμα. Ο υπουργός Πολιτισμού, Π. Γερουλάνος, στο χτεσινό χαιρετισμό του, ανέφερε πως οι εκδηλώσεις του «Megaron Plus» εμπλουτίζουν τον πολιτισμό της χώρας μας (!) και το «υπουργείο θα ενισχύσει όλους όσοι με σοβαρότητα και υπευθυνότητα εργάζονται γι' αυτόν». Αραγε, οι διαλέξεις των παραπάνω υψηλών προσκεκλημένων του προγράμματος ποιον πολιτισμό υπηρετούν, πέρα απ' αυτόν της βαρβαρότητας του ιμπεριαλισμού;


«Κυμβελίνος» αλήθειας και φαντασίας

Τον «Κυμβελίνο» του Σαίξπηρ ανέβασε στο θέατρο «Αμαλία» της Θεσσαλονίκης, η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης». Ελάχιστα παιγμένο στην Ελλάδα έργο, ο «Κυμβελίνος» ανήκει στις «μυθιστορίες» (romances), έργα της ωριμότητας του ελισαβετιανού δραματουργού, που κινούνται στο φαντασιακό και σχοινοβατούν μεταξύ κωμικού και δραματικού, υπογραμμίζοντας την αντιφατικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Η παράσταση «κατοικεί» μεταξύ παραμυθιού και πραγματικότητας. Δύο άντρες και δύο γυναίκες ηθοποιοί αφηγούνται την ιστορία, πιστεύοντας ότι κάποια παραμύθια λένε τόση ανθρώπινη αλήθεια ώστε δεν μπορεί παρά να συνέβησαν πραγματικά. Μετάφραση Κ. Καρθαίου, διασκευή - σκηνοθεσία Κορίνας Βασιλειάδου, σκηνικά - κοστούμια Μαρίας Καβαλιώτη, μουσική Κανάρη Κεραμάρη, φωτισμοί Ρίτσαρντ Αντονι. Παίζουν: Μομώ Βλάχου, Σταύρος Ευκολίδης, Νανά Παπαγαβριήλ, Τάσος Τσουκάλης.

Η σκηνοθέτις λέει για το έργο: «Ολα στον "Κυμβελίνο" κάτι θυμίζουν. Οι δυο ερωτευμένοι νέοι θυμίζουν την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Ο σύζυγος που πείθεται ότι η γυναίκα του τον απάτησε, θυμίζει τον Οθέλλο. Ο βασιλιάς που κατευθύνεται από τη βασίλισσα, τον Μάκβεθ. Οι χαρακτήρες είναι μορφές αρχετυπικές, όπως συμβαίνει με τους ήρωες των παραμυθιών και των μύθων».

Ο Μάνος Πυροβολάκης συνεχίζοντας τα μουσικά του ταξίδια, εμφανίζεται στις 22/2 (10μ.μ.), στη Θεσσαλονίκη, στο Club του «Μύλου» (Ανδρέου Γεωργίου 56, 2310 510081). Παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με γνωστά τραγούδια («Το χαμόγελό σου», «Τι μας ενώνει», «Ολα για όλα», «Στης εκκλησιάς την πόρτα», «Αν η αγάπη») και καινούρια (όπως το «Σινιάλο» ενόψει του νέου του άλμπουμ), καθώς και ιδιαίτερες διασκευές, με εκτενή αναφορά στην κρητική παράδοση. Μαζί του, η τραγουδίστρια Αγγελική Ζήκα.

Λόγω της μεγάλης επιτυχίας και του ζωηρού ενδιαφέροντος που δείχνει το κοινό για το έργο «Υστατο σήμερα» στο «Θέατρο Οδού Κυκλάδων» που ανέβασε η «νέα Σκηνή» του Λευτέρη Βογιατζή, σε σκηνοθεσία του ίδιου, οι παραστάσεις του έργου θα συνεχιστούν μέχρι και την Κυριακή των Βαΐων (23/3).



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ