Αναρτήθηκε στο διαδίκτυο το πρώτο σχέδιο για το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Διατηρούνται οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, αποσυνδέεται διπλά το πτυχίο από το επάγγελμα και ανοίγει ο δρόμος για το σχολείο της αγοράς
Το αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι η απάντηση στα σχέδια και τις διαβουλεύσεις της κυβέρνησης |
Την ίδια στιγμή, τα κενά στα σχολεία καλύπτονται με ρυθμούς χελώνας (με βάση το παλιό σύστημα διορισμού που θα ισχύσει και του χρόνου), ενώ περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί δουλεύουν με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, περνούν από χίλια κύματα, τρέχοντας από σχολείο σε σχολείο, μαζεύοντας προϋπηρεσία, μήπως και μονιμοποιηθούν. Ηδη με το ΑΣΕΠ υπήρχε η πρώτη αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος. Τώρα, επιπλέον, ενεργοποιείται ο «θεσμός» του δόκιμου εκπαιδευτικού για δύο χρόνια. Μετά, δηλαδή, από την «κρίση» του ΑΣΕΠ και την «κρίση» της δοκιμαστικής περιόδου μπορεί και ...να μονιμοποιηθεί!
Εκτός αυτών, στο κείμενο της διαβούλευσης γίνεται λόγος και για «πολιτικές για την πιστοποίηση της διδακτικής και παιδαγωγικής τους επάρκειας», απ' το οποίο κανείς μπορεί να αντιληφθεί ότι μπορεί να περάσουν από «κρίση», εκτός απ' τους νέους εκπαιδευτικούς, και οι υπόλοιποι.
Στην ουσία η κυβέρνηση στήνει ένα ολόκληρο παιχνίδι στο όνομα της «αξιοκρατίας» για να ρίξει στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για την αδιοριστία, την ανεργία, την εργασία τους με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
Οι επιμέρους προτάσεις έχουν διαχειριστικό χαρακτήρα μέχρι να ισχύσει το καινούριο σύστημα. Συγκεκριμένα, στον εκπαιδευτικό που θα επιτυγχάνει στο ΑΣΕΠ «θα προσμετράται για το διορισμό του και η προϋπηρεσία του». Επίσης, θα υπάρξει μεταβατική περίοδος που «θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι υφιστάμενοι πίνακες διοριστέων με την αντίστοιχη προϋπηρεσία, οι οποίοι όμως πίνακες θα σταματήσουν να τροφοδοτούνται με νέες προϋπηρεσίες μετά τον Ιούλιο του 2010».
Οι προσλήψεις, σύμφωνα με το κείμενο της «διαβούλευσης», «θα γίνονται από το υπουργείο Παιδείας αλλά με σαφή προσδιορισμό του τόπου διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή θα γίνεται σε επίπεδο αρμόδιας διεύθυνσης ή περιοχής αυτής ή σχολείου». Ανοίγει, δηλαδή, ο δρόμος για το «ανοιχτό σχολείο», που όπως περιγράφεται στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ «δίνει ρόλο και συμμετοχή στους γονείς, στους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς» (βλέπε και επιχειρήσεις). Οπως δήλωσε η ίδια η υπουργός, αυτά «αφορούν τη μεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας στην οποία η Αυτοδιοίκηση και στο χώρο της εκπαίδευσης θα πρέπει να παίξει έναν πολύ σημαντικό χώρο», παραδεχόμενη ότι η αποκέντρωση και η πλήρης διαφοροποίηση των σχολείων θα έρθει μαζί με τον «Καποδίστρια 2».
Πληροφοριακά αναφέρουμε ότι ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα είναι εξαρχής προσδιορισμένος (προτείνεται να είναι τριετής).
Στο θέμα των μεταθέσεων και των αποσπάσεων κυριαρχεί ο «καταγγελτικός» λόγος για ρουσφετολογικούς μηχανισμούς που έχουν συνδιαμορφωθεί όμως από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Στις «κρίσεις και επιλογές στελεχών εκπαίδευσης» το υπουργείο αναμασά τα περί αναξιοκρατίας και αναφέρεται σε σύστημα κρίσης των στελεχών με μετρήσιμα κριτήρια, με στόχο τη δημιουργία ικανών στελεχών για την υλοποίηση του σχεδίου για το σχολείο της αγοράς, σύμφωνα με τις αρχές της ΕΕ.
«Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς τώρα», «μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις», «όχι στο νέο σύστημα πρόσληψης και "αξιολόγησης" των εκπαιδευτικών», «σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους», «κατάργηση του ΑΣΕΠ». Τα παραπάνω είναι μερικά από τα αιτήματα που προβάλλουν οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές) και κόντρα στις εξαγγελίες και στις διαβουλεύσεις της κυβέρνησης, οργανώνουν την πάλη τους μέσα από τις επιτροπές αγώνα ωρομισθίων - αναπληρωτών που συγκροτούν σε όλη τη χώρα. Τη συγκρότηση και τη μαζικοποίηση των επιτροπών τη στηρίζει το ΠΑΜΕ. Στο πλαίσιο της δράσης τους προγραμματίζουν:
Παράλληλα, οι Επιτροπές Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών απαιτούν από ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ - ΟΛΜΕ - ΔΟΕ - ΟΙΕΛΕ την κήρυξη απεργίας στις 17 Δεκέμβρη, με αιχμή το Ασφαλιστικό και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Η υπουργός Παιδείας θα πιστοποιήσει εκπαιδευτικά μαγαζιά ...μέσω ΕΕ
Το θέμα της «αμοιβαιότητας και ελέγχου της αυθεντικότητας της πιστοποίησης των υπηρεσιών εκπαίδευσης» θα θέσει η Α. Διαμαντοπούλου στο συμβούλιο των υπουργών Παιδείας που θα διεξαχθεί στις Βρυξέλλες σήμερα και αύριο. Με αυτά που λέει ότι θα θέσει στην ΕΕ η υπουργός, προσπαθεί να χρυσώσει το χάπι για την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της ευρωοδηγίας 36/05, η οποία θα έχει ως συνέπεια τη ντε φάκτο αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια ως ισότιμα των πτυχίων των ελληνικών ΑΕΙ.
Στο συμβούλιο των υπουργών της ΕΕ, με βάση την ημερήσια διάταξη, θα συζητηθούν θέματα για τη διαμόρφωση της εκπαίδευσης και τη κατάρτιση ως το 2020, εστιάζοντας στη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση με βάση τους διακηρυγμένους στόχους της ΕΕ. Ξεχωριστό θέμα θα αποτελέσει ο ρόλος του «τριγώνου της γνώσης», στο οποίο εντάσσονται η τριτοβάθμια εκπαίδευση, η έρευνα και η καινοτομία, όπου τονίζεται ο ιδιαίτερος ρόλος των επιχειρήσεων.
Χαρακτηριστικό των κατευθύνσεων είναι ότι σε έκθεση προόδου της Κομισιόν σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος «Εκπαίδευση και κατάρτιση 2010» τονίζεται ότι βασική πρόκληση είναι «η υλοποίηση της δια βίου μάθησης, αύξηση της κινητικότητας, μεγαλύτερο άνοιγμα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης και προσαρμογή τους στις ανάγκες της αγοράς εργασίας». Θα συζητηθούν επίσης θέματα αριστείας, ποιότητας της εκπαίδευσης με βάση τα κριτήρια των επιχειρήσεων, η ανάγκη συνεχούς ελέγχου και κατάρτισης των εκπαιδευτικών και ζητήματα μαθητών μεταναστών.
Αύριο, στις 7.30 το πρωί κάτοικοι, γονείς και μαθητές θα συγκεντρωθούν στο Πάρκο και θα πορευτούν μέχρι το υπουργείο Περιβάλλοντος
Σε συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Περιβάλλοντος θα προχωρήσουν αύριο, Παρασκευή, στις 7.30 το πρωί κάτοικοι των Αμπελοκήπων, γονείς και μαθητές, διεκδικώντας την ανέγερση σχολείου στο πάρκο ΚΑΠΑΨ. Το πάρκο ΚΑΠΑΨ είναι ο τελευταίος ελεύθερος χώρος της περιοχής, επί της οδού Λάμψα (πίσω από το Γηροκομείο Αθηνών) στο οποίο η ΔΕΗ επιδιώκει να εγκαταστήσει κεντρικές υπηρεσίες της. Κάτοικοι, γονείς και μαθητές απαιτούν να ανεγερθεί σχολείο στα 6 στρέμματα και άλλα 4 στρέμματα να γίνουν χώρος πρασίνου.
Να σημειωθεί ότι το ΣτΕ, με πρόσφατη απόφασή του (αριθμ. 2407/2009), απέρριψε την προσφυγή της ΔΕΗ κατά της απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ που είχε χαρακτηρίσει το οικόπεδο για την ανέγερση σχολείου. Παράλληλα, εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ σχετικά με την προσφυγή της ΔΕΗ κατά της απόφασης των υπουργών Παιδείας και Οικονομικών (ΦΕΚ 884/4-10-2004) περί απαλλοτρίωσης των 6 στρεμμάτων του οικοπέδου για σχολείο.
Πολιτιστικοί σύλλογοι, η Ενωση Γονέων 7ου Δημοτικού Διαμερίσματος και Σύλλογοι Γονέων σχολείων της περιοχής ζητούν από το υπουργείο Περιβάλλοντος, που εποπτεύει τη ΔΕΗ, να παρέμβει ώστε η διοίκηση της ΔΕΗ να μην επιμείνει για την ανέγερση του μεγαθηρίου της και να αποδεχθεί την απευθείας αγορά του οικοπέδου από το Δήμο Αθηναίων και τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ). Επίσης ζητούν από το Δήμο Αθηναίων να ξεκινήσει και να ολοκληρώσει άμεσα τη διαδικασία απαλλοτρίωσης των 4 στρεμμάτων του οικοπέδου της ΔΕΗ (εγγραφή του σχετικού ποσού στον προϋπολογισμό του Δήμου, σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 2052/19-11-2007 ομόφωνη απόφαση) και παράλληλα να αναλάβει πρωτοβουλίες για να περάσει άμεσα το οικόπεδο στον ΟΣΚ.