ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Ιούνη 2009
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Βαθιά ιδεολογική παρέμβαση σε μικρούς μαθητές

Διαφημιστικές εταιρείες αναλαμβάνουν να κάνουν «μάθημα»... «καλού καταναλωτή» σε παιδιά από 6 έως 11 χρονών με την υποστήριξη του υπουργείου Παιδείας

Μάθημα υποταγής στις κάλπικες «αξίες» της αγοράς από... τα σπάργανα ακόμα!

Eurokinissi

Μάθημα υποταγής στις κάλπικες «αξίες» της αγοράς από... τα σπάργανα ακόμα!
Οι διαφημιστικές επιχειρήσεις μπουκάρουν στα σχολεία, με τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου στο όνομα της «διαπαιδαγώγησης καλών καταναλωτών», να κάνουν μια βαθιά ιδεολογική παρέμβαση στις νεανικές συνειδήσεις με τις κάλπικες «αξίες» της αγοράς.

Ο λόγος για το «εκπαιδευτικό» πρόγραμμα «Μίντια Σμαρτ», που θα υλοποιείται πειραματικά για αρχή, στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αξιοποιώντας την «ευέλικτη ζώνη» και θα απευθύνεται σε μαθητές 6 - 11 ετών. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2002 στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ όπως διαφημίστηκε έχει διανεμηθεί και στο σύνολο των σχολείων της Φινλανδίας. Στην Ελλάδα η έκδοση προσαρμόστηκε από το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ, μέλος της «Συμμαχίας των Πολιτισμών» του ΟΗΕ) και την Ενωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ - μέλος της ΕΕ για «τα συμφέροντα των τηλεθεατών»). Η προσαρμογή του προγράμματος στα Ελληνικά έγινε με την επίβλεψη του τμήματος επικοινωνίας, μέσων και πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.

Ακόμα και άνθρωποι γίνονται... «προϊόντα»

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα βασικά υλικά του προγράμματος είναι ένα εγχειρίδιο για το δάσκαλο και φύλλα δραστηριοτήτων για τους μαθητές. Το τεύχος «Δες τη διαφήμιση ...έξυπνα!» μέσα από τις 12 ενότητές του, καλεί τους μαθητές να αγαπήσουν τη διαφήμιση, να την κάνουν κτήμα τους, να μάθουν το διαφημιστικό γλωσσάριο (μάρκα, κοινό - στόχος, στήσιμο κλπ.), να φτιάξουν τις δικές τους διαφημίσεις και σλόγκαν, ακόμα και να βλέπουν τα πάντα γύρω τους (τους ανθρώπους, τα ζώα, τη φύση, τις ιδέες...) ως «προϊόντα» χρήσιμα για μια καλή διαφήμιση. Και αν εμπεδώσουν τα παραπάνω οι μαθητές, τότε δε θα απέχουν και πολύ από το να δουν ακόμα και τον εαυτό τους ως ένα «προϊόν προς πώληση»!

Το πρόγραμμα «μαθαίνει» στα παιδιά ότι: «Η διαφήμιση είναι αναπόσπαστο στοιχείο της σύγχρονης ζωής και οικονομίας, δίχως αυτή δεν μπορούν να αναπτυχθούν εταιρείες, οι οποίες θα συνεισφέρουν και στην εθνική οικονομία, αλλά και στην προσφορά θέσεων εργασίας». Με άλλα λόγια τρομοκρατούν λίγο - πολύ τους μαθητές ότι χωρίς τη διαφήμιση δεν θα μπορούν να ζήσουν!

Στις πρώτες σελίδες του εγχειριδίου επιχειρείται να πεισθεί ο εκπαιδευτικός κι ο γονιός ότι τα παιδιά ζουν σε μια δημοκρατική κοινωνία, όπου έχουν τη δύναμη του ...τηλεοκοντρόλ, το δικαίωμα επιλογής ...καναλιού. Δηλαδή, από τη μια αθωώνεται ο βούρκος και η πλύση εγκεφάλου που κάνουν οι διαφημίσεις, οι εκπομπές των αστικών ΜΜΕ, οι λάιφ - στάιλ προτάσεις και προτροπές τους κ.τ.λ., ενώ σ' αυτούς που υφίστανται αυτή την πλύση εγκεφάλου αναγνωρίζεται το... «δικαίωμα» της αλλαγής καναλιού, δηλαδή το δικαίωμα να μεταπηδούν από τον ένα βούρκο στον άλλο...

Τα διαπιστευτήρια που δίνουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του προγράμματος, δείχνουν ότι το δημιούργημά τους είναι απόλυτα συμβατό με την πολιτική της ΕΕ, για το σχολείο που αντί να μορφώνει ολοκληρωμένα θα παρέχει κάποιες χρηστικές δεξιότητες και τελικά θα οδηγεί τους μαθητές όχι μόνο στην αμορφωσιά, αλλά και στην εργασιακή, κοινωνική, πολιτική υποταγή. Σ' αυτό το πνεύμα, είναι χαρακτηριστικό ότι το «εγχειρίδιο του Δασκάλου» δίνει ξεκάθαρες οδηγίες στους εκπαιδευτικούς να διαχωρίζουν τους μαθητές στην τάξη σε ικανούς και «λιγότερο ικανούς»! Δηλαδή να τους διαχωρίζουν, ταξικά και αντιεπιστημονικά, από πολύ μικρές ηλικίες, σε αυτούς που «παίρνουν τα γράμματα» και αυτούς που... «δεν τα παίρνουν», οδηγώντας τους τελευταίους σταδιακά εκτός εκπαίδευσης.

Ομολογούν την ωμή ιδεολογική παρέμβαση

Το πρόγραμμα «χρηματοδοτείται από την αγορά», καυχήθηκε στη χτεσινή παρουσίασή τους ο Μ. Παπαπολύζος, πρόεδρος της ΕΔΕΕ, αποκαλύπτοντας ότι στόχος τους είναι η διαρκής και απροκάλυπτη είσοδος των επιχειρήσεων στα σχολεία με τη μορφή όχι μόνο του χρηματοδότη, αλλά και του «δασκάλου». Στόχος τους είναι να δομηθεί το σχολείο της αγοράς, ένα εμπορικό πανηγύρι που δε θα προσφέρει γνώση, αλλά που θα κάνουν κουμάντο στο περιεχόμενό του εταιρείες και χορηγοί και οι μαθητές θα συνεργάζονται μαζί τους.

«Επενδύουμε στον άνθρωπο, ξεκινώντας από πολύ νωρίς», είπε η Μπ. Τσακαρέστου, επίκουρος καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου, στην ίδια παρουσίαση, ομολογώντας ότι στόχος τους είναι να εμβαθύνουν την ιδεολογική παρέμβασή τους στα παιδιά πολύ τρυφερών ηλικιών (από τα 6 χρόνια ακόμα). Μόνο που η παιδεία, η εκπαίδευση, είναι δικαίωμα για κάθε παιδί, για κάθε νέο άνθρωπο μέχρι τα 18 του χρόνια, είναι υποχρέωση του κράτους να την εξασφαλίζει και δεν είναι... «επένδυση» των εταιρειών, στον «άνθρωπο» που αύριο θέλουν να ξεζουμίσουν ως πειθήνιο εργαζόμενο! Αυτό ομολογούν όταν μιλούν για «επένδυση». Επενδύουν στις νεανικές συνειδήσεις σήμερα, για να έχουν αύριο υποταγμένους εργαζόμενους, για να μεγιστοποιούν τα κέρδη τους. Αυτή την υποταγή ενσταλάζουν σήμερα σε παιδιά 6 - 11 χρονών...!

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ - ΤΕΙ
Απεργούν σήμερα οι διοικητικοί υπάλληλοι

Διοργανώνουν συγκέντρωση, στις 11 το πρωί, στο υπουργείο Παιδείας

Απεργεί σήμερα πανελλαδικά το διοικητικό προσωπικό σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ με απόφαση της Ομοσπονδίας του (ΟΔΠΤΕ) και οι εργαζόμενοι από τα ιδρύματα της Αθήνας διοργανώνουν συγκέντρωση, στις 11 το πρωί, στο υπουργείο Παιδείας.

Οι εργαζόμενοι σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ διαμαρτύρονται για τον κυβερνητικό εμπαιγμό που υφίστανται, καθώς εδώ και χρόνια η κυβέρνηση τούς κάνει «μπαλάκι» από το ένα υπουργείο στο άλλο, αρνούμενη, ουσιαστικά, να τους καταβάλει ακόμα και τα ψίχουλα μιας εφάπαξ αμοιβής με βάση το νόμο 3205/2003. Οι εργαζόμενοι απαιτούν μεταξύ άλλων: «Κατώτατο βασικό μισθό 1.400 ευρώ. Κατώτερη σύνταξη 1.120 ευρώ. Σύνταξη στο 80% του τελευταίου μισθού. Κατάργηση της φορολογίας στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης και στα καύσιμα. Αφορολόγητο όριο 30.000 ευρώ για τη λαϊκή οικογένεια. Μείωση των επιτοκίων, άτοκα στεγαστικά δάνεια στα νέα ζευγάρια. Την κρίση στη διεθνή οικονομία να την πληρώσουν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι τράπεζες».

Παράλληλα, απεργούν και διαδηλώνουν ενάντια στις απολύσεις συμβασιούχων εργαζομένων στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, απαιτώντας:

  • Να μην απολυθεί κανένας συμβασιούχος εργαζόμενος. Αμεσα, διασφάλιση της συνέχισης της εργασίας τους.
  • Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων (ΙΔΑΧ, ορισμένου χρόνου, έργου κλπ.), χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Μόνιμη, σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία για όλους. 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο.
  • Κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων.
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Φορτώνει στο λαό το κόστος της σχολικής στέγης

Τη λήψη δανείου ύψους 15 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή προγραμμάτων σχολικής στέγης αποφάσισε κατά πλειοψηφία η διοίκηση Ψωμιάδη της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στη διάρκεια της χτεσινής συνεδρίασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Προβάλλοντας το επιχείρημα ότι η κυβέρνηση δε δίνει τα χρήματα που υποσχέθηκε για να προχωρήσει το πρόγραμμα σχολικής στέγης στο νομό, η διοίκηση Ψωμιάδη αποφάσισε να φορτώσει στο λαό το κόστος! Ετσι, εκτός από τα 15 εκατ. ευρώ ετοιμάζεται να πάρει και άλλο δάνειο, ύψους 20 εκατ. ευρώ, πρόταση η οποία θα συζητηθεί στο επόμενο Νομαρχιακό Συμβούλιο που ορίστηκε να γίνει στις 23 του Ιούνη.

Στη χτεσινή συνεδρίαση ο νομαρχιακός σύμβουλος της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» (ΝΑΣ) Μιχάλης Σπυριδάκης καταψήφισε την πρόταση και κατήγγειλε ότι ο δανεισμός αποτελεί ολέθριο βήμα, που φορτώνει τα βάρη της υλοποίησης των προγραμμάτων για τη σχολική στέγη στο λαό, ενώ οι δαπάνες αυτές πρέπει να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Τόνισε ότι η απόφαση για σύναψη δανείου καθώς και η επιβολή ανταποδοτικών τελών αποτελούν βασικούς πυλώνες της αντιλαϊκής πολιτικής που χαράσσουν οι κυβερνήσεις του δικομματισμού και υλοποιεί η πλειοψηφία του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Κατέληξε λέγοντας ότι πρέπει να οργανωθεί η αγωνιστική διεκδίκηση από την πολιτεία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σχολικής στέγης με κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ταυτόχρονα, όμως, όπως είπε, πρέπει να δημιουργηθεί μέτωπο ενάντια στην πολιτική της ΕΕ και των κομμάτων της, όπως αυτή εξειδικεύθηκε στη σύνοδο της Πράγας, και αφορά στην παραπέρα περικοπή των κοινωνικών δαπανών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ