Eurokinissi |
Από πρόσφατη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ |
Απέναντι σε αυτό το βασικό αίτημα, ο υπουργός, Α. Σαμαράς και ο γγ του ΥΠΠΟ, Θ. Δραβίλλας, κατέστησαν σαφές ότι θα συνεχιστεί η αντεργατική - αντιδραστική κυβερνητική πολιτιστική πολιτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ζήτημα των επί μήνες απλήρωτων εργαζομένων στο Νομισματικό Μουσείο το «μετέτρεψαν» σε «διοικητικό» θέμα του Ταμείου Διαχείρισης Πιστώσεων Εκτέλεσης Αρχαιολογικού Εργου (ΤΔΠΕΑΕ), όπου τυπικά ανήκουν, ενώ δε μετακινήθηκαν «ρούπι» από τη γνωστή τροπολογία που «μεταθέτει» ένα χρόνο μετά τον εφιάλτη της ανεργίας για μερίδα εργαζομένων στο ΥΠΠΟ, ενώ αποκλείει πλήθος εργαζομένων που προσπάθησαν να σώσουν τη δουλειά τους μέσω των δικαστηρίων με προσωρινές διαταγές και ασφαλιστικά μέτρα. Επανέλαβαν, βέβαια, τις χιλιοειπωμένες υποσχέσεις περί «μοριοδότησης» των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ στους διαγωνισμούς προσλήψεων, διαγωνισμοί που δε σταματούν τη «λαιμητόμο» των συμβάσεων, αλλά και διαγράφουν τη μακρόχρονη προσφορά και αποκτημένη εργασιακή εμπειρία χιλιάδων εργαζομένων (όλων των ειδικοτήτων) στον πολιτισμό και ειδικά στην πολιτιστική κληρονομιά.
H Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ με δελτίο Τύπου της καλεί τους εργαζόμενους:
Με 15 εκατ. ευρώ ενισχύει η ΕΕ τα οπτικοακουστικά μονοπώλια, μέσω του προγράμματος «MediaMondus», στο πλαίσιο των στόχων της Λισαβόνας για ενδυνάμωση της «ανταγωνιστικότητας». Για την επίτευξη αυτού του στόχου αναζητούνται αγορές - εκτός ΕΕ και Ευρώπης - για την ευρωπαϊκή οπτικοακουστική παραγωγή, στο πλαίσιο του εμπορικού ανταγωνισμού με άλλους ιμπεριαλιστικούς πόλους, κυρίως με τις ΗΠΑ. Φυσικά, ο κινηματογράφος ως Τέχνη δεν έχει θέση σε αυτόν τον ενδοϊμπεριαλιστικό οικονομικό πόλεμο, ενώ οι δημιουργοί μετατρέπονται σε «υπαλλήλους» των μονοπωλίων.
Το ποσό αυτό των 15 εκατ. ευρώ ενέκρινε η Ευρωβουλή, μπροστά στην ομολογημένη αδυναμία της ΕΕ να αντιμετωπίσει την οπτικοακουστική κυριαρχία των ΗΠΑ. Τα απολύτως αγοραία κριτήρια της αντιπαράθεσης αντικρούουν με τα περί «μεγαλύτερης πρόσβασης» του κοινού στα έργα των Ευρωπαίων δημιουργών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόταση προς το Ευρωκοινοβούλιο αναφέρει σαφώς: «Ο οπτικοακουστικός τομέας συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων του θεματολογίου της Λισαβόνας». Επιπλέον, ως «κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ευρωπαϊκός οπτικοακουστικός κλάδος στις διεθνείς αγορές» εμφανίζεται «η μικρή κυκλοφορία των οπτικοακουστικών έργων». Ως αιτίες αναφέρονται ο «κατακερματισμός» των «διαφόρων ευρωπαϊκών αγορών», και «από άποψη γλώσσας» και «δομής». Συγκεκριμένα: «Η αρχική εγχώρια αγορά καθορίζει την ισχύ του κλάδου στη διεθνή σκηνή», αφού «μεμονωμένα, όλα τα κράτη έχουν συχνά μικρές αγορές σε σύγκριση με των ΗΠΑ. Η δομή της διανομής στην Ευρώπη περιλαμβάνει μικρές μεμονωμένες επιχειρήσεις, σε αντίθεση με τα μεγάλα πολυεθνικά, καθετοποιημένα στούντιο των ΗΠΑ - εξ ου και η έλλειψη ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού κλάδου (...)».
Περισσότερο σαφής δεν θα μπορούσε να γίνει η ΕΕ. Ουσιαστικά, λέει ότι το «πρόβλημα» για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο δεν είναι η καπιταλιστική αναρχία, η μετατροπή της τέχνης σε προϊόν και η εκμετάλλευση των δημιουργών και των εργαζομένων στον πολιτισμό... αλλά οι εθνικές κινηματογραφίες και οι διαφορετικές γλώσσες! Και προτείνει τη μετατροπή του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα σε... Χόλιγουντ. Αυτό «ονειρεύεται» η ΕΕ για τον κινηματογράφο. Γι' αυτό οι κινηματογραφιστές και οι λαοί οφείλουν να απαντήσουν αγωνιστικά.
Αποψη της ανασκαφής |
Η ανασκαφή διεξήχθη στα διαστήματα Φλεβάρης - Σεπτέμβρης 2007 και Μάρτης - Μάης 2008. Κάτω από διάσπαρτα λείψανα των ιστορικών χρόνων εντοπίστηκαν προϊστορικά στρώματα. Στα κατάλοιπα του στρώματος των ιστορικών χρόνων περιλαμβάνονται θεμέλια (αρχαϊκά/ κλασικά), ταφή ενήλικου ατόμου (κλασικών χρόνων) κ.ά.
Σε όλο το σκάμμα εντοπίζονται μεγάλες συγκεντρώσεις ψημένης από πυρκαγιά πηλόμαζας, με αποτυπώματα κορμών, κλαδιών, αχύρου, από κατάλοιπα οικημάτων με υλικά κατασκευής τον αχυροπηλό και πασσάλους, με διατηρημένες τις οπές στερέωσής τους. Βρέθηκαν και αποτυπώματα σανίδων, δείγμα εξελιγμένης ξυλουργικής διαδικασίας, χώροι κατεργασίας εργαλείων και δύο ταφές (νεαρού ατόμου και νηπίου), ακτέριστες, που σαφώς είχαν παραβιαστεί.
Εντοπίστηκαν και κινητά ευρήματα: Πληθώρα κεραμικής (200 κιβώτια) με τμήματα προϊστορικών αγγείων, όστρακα, αντικείμενα (αρχαϊκής, κλασικής, βυζαντινής και οθωμανικής περιόδου), εργαλεία, πήλινα υφαντικά βάρη, πήλινα ειδώλια, ανθρωπόμορφα (ποικίλων τύπων), κοσμήματα (πήλινα και από δόντι ζώου) κ.ά.
Λόγω της σπουδαιότητας των ευρημάτων και επειδή η έρευνα εξελίσσεται, η αρμόδια ΛΔ' Εφορεία Αρχαιοτήτων και ο διευθυντής της ανασκαφής, Π. Χατζηαγγελάκης, ζητούν την ανέγερση του σχολείου σε άλλη θέση, μακριά από τον πυρήνα του οικισμού.
Η Μαρίζα Κωχ φιλοξενείται σήμερα (9μμ) στο «Metropolis» (Πανεπιστημίου 54), με αφορμή τη βράβευσή της σε διεθνές μουσικό φεστιβάλ στην Κίνα, στην κατηγορία «Best Singer». Θα παρουσιαστεί σχετικό βίντεο, θα γίνουν ομιλίες για το έργο της Κωχ, η οποία θα παρουσιάσει έξι τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη, με συνοδό τον Μιχάλη Νικόπουλο (μπουζούκι). Είσοδος ελεύθερη.
Η γκαλερί «Χρύσα» στην Κατερίνη παρουσιάζει (έως 30/5) ζωγραφική της Μάγδας Βαμβατήρα. Η δημιουργός παρουσιάζει νεκρές φύσεις και τοπία από το Μεσολόγγι, το Αιτωλικό και τις λίμνες Πλαστήρα, Κερκίνη, Δοϊράνη, Πικρολίμνη, Πρέσπες και Καστοριά. Η ζωγράφος σπούδασε στην ΑΣΚΤ και πήρε πτυχίο Ζωγραφικής, Χαρακτικής, Γλυπτικής. Παρακολούθησε τα εργαστήρια σκηνογραφίας, ψηφιδωτού, νωπογραφίας και φορητών εικόνων. Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπου είναι γνωστή η χαρακτική της. Ελαβε τέσσερις διακρίσεις και ένα μετάλλιο (Πολωνία, Λιθουανία, Ιταλία, Καζακστάν) για ξυλογραφία της.