Eurokinissi |
Συντηρητές, αρχαιολόγοι, εργατοτεχνίτες, με όλη τη γνωστή «γκάμα» των συμβάσεων αλλά και οι αορίστου, «πληρώνουν» επί μήνες τη «φούρια» της κυβέρνησης να ανοίξει το μουσείο, παρότι δεν έχει συλλεγεί όλο το αρχαιολογικό υλικό (θα συλλέγεται μέχρι και την τελευταία στιγμή), ενώ η υλικοτεχνική υποδομή είναι κάτι χειρότερο από υποτυπώδης. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μια «χούφτα» συντηρητές - ελάχιστοι μπροστά στις πραγματικές ανάγκες - δουλεύουν πυρετωδώς μέσα σε λυόμενες αποθήκες αρχαιολογικών ευρημάτων, και σε ασφυκτικές συνθήκες, αφού στο «περίλαμπρο» μουσείο προβλέφθηκαν εστιατόρια... αλλά όχι εργαστήρια! Οι δε αρχαιολόγοι έχουν ξεχάσει τη σαββατοκυριακάτικη αργία, και όλοι οι εργαζόμενοι κυκλοφορούν εντός των χώρων του μουσείου ως να βρίσκονται... σε «στρατόπεδο συγκέντρωσης», με μαγνητικές κάρτες και «συνοδεία» ακόμη και στα ασανσέρ.
Τα πράγματα έφτασαν στο απροχώρητο, όταν τον περασμένο Φλεβάρη οι λιγοστοί συντηρητές «φορτώθηκαν», ξαφνικά, με περίπου 500 αρχαία αντικείμενα που πρέπει να συντηρήσουν για να τοποθετηθούν στη ράμπα του μουσείου μέχρι τα εγκαίνια! Το χειρότερο είναι, ότι η πλειοψηφία αυτών των αντικειμένων έχουν να συντηρηθούν εδώ και δεκαετίες και χρήζουν επεμβάσεων που υπερκαλύπτουν, αντικειμενικά, τον ελάχιστο χρόνο που απομένει.
Η ομάδα των συντηρητών στο ΝΜΑ απέστειλε, τον περασμένο Μάρτη, εσωτερικό έγγραφο προς τον Οργανισμό Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης ΑΕ και στην Α? Εφορεία Αρχαιοτήτων, στο οποίο αναφέρουν αναλυτικά τι πρέπει να γίνει για τη συντήρηση των αντικειμένων και καταλήγουν ζητώντας το αυτονόητο: Την «κατά το δυνατόν αμεσότερη αποπεράτωση των αναγκαίων εργαστηριακών χώρων συντήρησης του Μουσείου, ώστε τα μοναδικά αυτά ευρήματα να λάβουν τη μέγιστη δυνατή επιστημονική φροντίδα και ασφάλεια που οφείλει να τους δοθεί, από όλους μας»!
Η τάνγκο οπερέτα «Μαρία του Μπουένος Αϊρες», με μουσική του Αστορ Πιατσόλα, ανεβάζεται σήμερα (8 μ.μ.) στο «Ολύμπια» της Λυρικής Σκηνής από το Εθνικό Θέατρο «Θερβάντες» του Μπουένος Αϊρες. Λόγος, τραγούδι, χορός εμπλέκονται ισότιμα στην παράσταση, που θα παρουσιαστεί επίσης, στις 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 24/5 (8 μ.μ.). Σύμφωνα με τον Οράσιο Φερέρ (υπογράφει το κείμενο και πρωταγωνιστεί), εκείνος πρότεινε στον συνθέτη να γράψει τη «Μαρία του Μπουένος Αϊρες». Με φόντο τον υπόκοσμο της Αργεντινής ξετυλίγεται η ιστορία του Μπουένος Αϊρες, της Μαρίας, αλλά και του τάνγκο.
Η μουσική της στηρίζεται κυρίως στο νέο τάνγκο (nuevotango), είδος που επεξεργάστηκε ο Πιατσόλα. Στη βάση του βρίσκεται το αργεντίνικο τάνγκο, μπολιασμένο και με στοιχεία άλλων μουσικών (λ.χ., τζαζ και κλασική μουσική). Η επιτυχία του παντρέματος αποτυπώνεται στο γεγονός ότι τα νέα τάνγκο αφομοιώθηκαν άμεσα και έγιναν μέρος της σύγχρονης παραδοσιακής μουσικής της χώρας. Ο Πιατσόλα εμπλούτισε το νέο τάνγκο εισάγοντας επιπλέον νέα όργανα, επομένως νέους ήχους, νέα χρώματα. Μουσική διεύθυνση: Ανδρές Χούνκος, σκηνοθεσία: Μαρσέλο Λομπαρδέρο. Πρώτο μπαντονεόν: Πάμπλο Μαϊνέτι. Μαρία: Xούλια Τσένκο. Τραγουδιστής: Γουιγέρμο Φερνάντεθ. Ποιητής: Οράσιο Φερέρ.
Στον πεζόδρομο της Ερμού (από το Θησείο μέχρι το Γκάζι) πραγματοποιείται (12-25/5) η 32ηΓιορτή Βιβλίου, που συνδιοργανώνουν ο Σύλλογος Εκδοτών Βιβλίου Αθηνών, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου και ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου. Μια ακόμη «μετακόμιση» της Γιορτής από τον πεζόδρομο της Δ. Αεροπαγίτου στον Κεραμεικό και όλοι οι φορείς εύχονται να μην υπάρξει άλλη.
Πάντως, πρέπει να σχολιαστεί η εκτίμηση του προέδρου του ΣΕΒΑ, Λουκά Ρινόπουλου, στη συνέντευξη Τύπου, ότι «η δυσμενέστατη οικονομική συγκυρία, αποτέλεσμα της αναγωγής του κέρδους σε κυρίαρχο ιδεώδες, επιβάλλει να σκεφτούμε ξανά την ανάγκη να διαμορφώσουμε νέες κοινωνικές, οικολογικές και πολιτισμικές προτεραιότητες. Αν την εποχή του Μπρεχτ το "να φωνάζουμε" ήταν πρόοδος, σήμερα πρόοδος είναι να ακούμε και να μας προβληματίζουν οι διαφορετικές φωνές». Ανεξάρτητα από το ότι ο Μπρεχτ δε «φώναζε» απλώς, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ειδικά τώρα χρειάζεται, όσο ποτέ, να ακουστεί η φωνή των εκμεταλλευομένων και ότι δημιουργοί όπως ο Μπρεχτ παραμένουν όχι μόνο επίκαιροι, αλλά και απαραίτητοι.
Η έκθεση λειτουργεί Δευτέρα - Παρασκευή: 6.30- 11μμ, Σάββατο: 6.30-11.30 μ.μ., Κυριακή: 11πμ-11μμ.
Δύο κυπριακά θεατρικά έργα θα παρουσιαστούν (18 - 21/5) στο «Θέατρο Τέχνης» (Υπόγειο), στα πλαίσια της βδομάδας κυπριακού θεατρικού έργου, που συνδιοργανώνουν το Κυπριακό και το Ελληνικό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, με στήριξη από το υπουργείο Παιδείας - Πολιτισμού Κύπρου και το «Σπίτι της Κύπρου».
Στις 18 - 19/5 (9 μ.μ.) ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου θα παρουσιάσει το έργο «Αγαπημένο μου πλυντήριο» του Αντώνη Γεωργίου, σε σκηνοθεσία Μόνικας Βασιλείου. Ενα έργο για τη μοναξιά, τη συμβατικότητα και τον έρωτα, αποτελούμενο από τρεις μονολόγους: «Η Ιοκάστη 40 χρόνων», «Φλυαρίες» και «Αγαπημένο μου πλυντήριο». Το έργο βραβεύθηκε (2005) στο διαγωνισμό του ΘΟΚ. Σκηνικά - κοστούμια Λάκη Γενεθλή. Μουσική Αργυρώς Χριστοδουλίδου. Φωτισμοί Γιώργου Κουκουμά. Παίζουν: Ιωάννα Καμμένου, Ελενα Παπαδοπούλου, Γιώργος Μουαΐμης.
Στις 20 - 21/5 το «Σατιρικό Θέατρο Κύπρου» θα παρουσιάσει το έργο του Λεωνίδα Μαλένη «Ο τοίχος γύρω από τον παράδεισο», σε σκηνοθεσία Δέσποινας Μπεμπεδέλη. Το έργο είναι μια τολμηρή, πικρή κοινωνική σάτιρα για τον αδίστακτο μηχανισμό της άρχουσας τάξης, προκειμένου να διατηρήσει την εξουσία. Σκηνικά Μίκης Λοΐζου. Κοστούμια Κώστα Καυκαρίδη. Παίζουν: Δέσποινα Μπεμπεδέλη, Πόπη Αβραάμ, Σπύρος Γεωργίου, Ξένια Μιχαήλ.
Χτες επανήλθε με αφορμή την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για τη μετατροπή του «Παλαί Γαλατσίου» σε εμπορικό κέντρο: «Η κυβέρνηση, αγνοώντας την απαίτηση των κατοίκων για τη διατήρηση του δικαιώματος σε ελεύθερους χώρους αθλοπαιδιών και πρασίνου, επιμένει να προωθεί τη μετατροπή του "Παλαί Γαλατσίου" σε εμπορικό κέντρο», το ΚΑΣ «ενέκρινε (...) τη συνύπαρξη ενός μνημείου του 12ου αιώνα, της περίφημης Ομορφοκκλησιάς στο Γαλάτσι, με ένα ακόμη εμπορικό κέντρο, σε ένα χώρο μάλιστα από τους ελάχιστους που έχουν απομείνει στην πρωτεύουσα με πράσινο», «η εποχή της αντιπαροχής, της τσιμεντοποίησης της Αθήνας (...) έχει παρέλθει (...)», δήλωσε εκπρόσωπος του Τομέα Περιβάλλοντος του κόμματος.
Καλύτερα να «μασάνε» παρά να μιλάνε; Αλλά ποιος έχασε την τσίπα για να τη βρει το ΠΑΣΟΚ;
Το 3ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας, που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Οκτώβρη, ανακοινώνει ότι δέχεται αιτήσεις συμμετοχής ταινιών μέχρι και τις 30 Ιούνη.