Σημαντικά στοιχεία για το ρόλο της ΕΕ στην καταδίκη χιλιάδων ναυτεργατών και νησιωτών στην ανεργία και την απομόνωση αποκάλυψε χτες ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του Κόμματος Γ. Τούσσας, παρουσιάζοντας την πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ
Η ενίσχυση του ΚΚΕ και με την ψήφο στις ευρωεκλογές «αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αλλαγή των συσχετισμών, την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος, να σταματήσουν τα λαϊκά στρώματα να χάνουν δικαιώματα, να περάσουν οι εργαζόμενοι στην αντεπίθεση, με την κοινωνικοπολιτική συμμαχία της εργατικής τάξης με τα λαϊκά στρώματα, για τη Λαϊκή Εξουσία και Οικονομία». Αυτά διεμήνυσε χτες ο Γιώργος Τούσσας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, ευρωβουλευτής του Κόμματος και υποψήφιος ευρωβουλευτής στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που διοργάνωσε η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών στην αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ.
Η χτεσινή πρωτοβουλία της ΚΟΝ αναδείχτηκε σε σημαντικό πολιτικό γεγονός για τον Πειραιά. Πέρα από τους ναυτιλιακούς συντάκτες που ανταποκρίθηκαν, η αίθουσα της ΠΕΜΕΝ αποδείχτηκε τελικά πολύ μικρή, για να φιλοξενήσει τους ναυτεργάτες, αλλά και εργαζόμενους και κλάδων της στεριάς που έσπευσαν για να ακούσουν τη «φωνή» του Κόμματος. Παραβρέθηκαν η σύζυγος του ιστορικού στελέχους του ταξικού ναυτεργατικού κινήματος Β. Μπεκάκου, Ελένη, ο πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Θανάσης Σταματόπουλος, η Ελπίδα Παντελάκη Γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, μέλος της ΚΕ και πρόεδρος της ναυτεργατικής Ενωσης «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ενώ στο «πάνελ» βρισκόταν και η Χριστίνα Παναγιωτακοπούλου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφια ευρωβουλευτής.
Κατάμεστη η αίθουσα της ΠΕΜΕΝ στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου. Στο βήμα ο Γ. Τούσσας |
Παίρνοντας το λόγο, ο Γιώργος Τούσσας, ξεκαθάρισε: «Αποδείχτηκε ότι η ΕΕ είναι ιμπεριαλιστική διακρατική ένωση με κινητήρια δύναμη τα συμφέροντα, τις ανάγκες του κεφαλαίου. Είναι αντίπαλος της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, της νεολαίας». Στόχος είναι η υπεράσπιση, η διασφάλιση των κερδών της πλουτοκρατίας και γι' αυτό η ΕΕ και οι κυβερνήσεις των κρατών - μελών, όπως η Ελλάδα, με τη συνεργασία του ΠΑΣΟΚ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, παίρνουν μέτρα να φορτώσουν την καπιταλιστική κρίση στον εργαζόμενο λαό, τόνισε.
Τα στοιχεία σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής στη ναυτιλία και συγκεκριμένα της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής της ΕΕ, σε βάρος των ναυτεργατών, αλλά και των άλλων εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, που παρουσίασε είναι αμείλικτα. Ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών από 3.699 πλοία που αριθμούσε το 2007, έφτασε τα 4.161 το 2009 αποδεικνύοντας ότι οι εφοπλιστές ακόμα και σε συνθήκες κρίσης αυγαταίνουν τα κέρδη τους που τους εξασφαλίζει η άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και η διαχρονική στήριξη που τους παρέχουν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Ταυτόχρονα, αποκαλύπτεται και το μέγεθος του ψέματος των κομμάτων συνολικά του κεφαλαίου και του ευρωμονόδρομου ότι «δήθεν η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, τα κέρδη δηλαδή των εφοπλιστών, θα ήταν προς όφελος των ναυτεργατών». «Η πραγματικότητα - συνέχισε ο Γ. Τούσσας - απέδειξε ότι όσο τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου σπάνε όλα τα ρεκόρ, τόσο εκτινάσσεται στα ύψη η ανεργία για τους ναυτεργάτες, οργιάζουν τα "δουλεμπορικά γραφεία", σμπαραλιάζονται τα εργασιακά, κοινωνικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών».
Απόδειξη: Από 91.872 ναυτεργάτες το 1980 στα ελληνόκτητα πλοία, το 2006 - σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΥΕ - έμειναν 29.260. Από αυτούς οι Ελληνες ναυτεργάτες - δηλαδή αυτοί που έχουν ακόμη στοιχειώδη δικαιώματα - είναι 13.078. Σε ό,τι αφορά τα πλοία με ελληνική σημαία από 33.373 ναυτεργάτες που ήταν ναυτολογημένοι το 1994, το 2006 έμειναν 21.676. Από αυτούς, οι Ελληνες ναυτεργάτες είναι 14.872. Ταυτόχρονα, το ΝΑΤ οδηγείται στη χρεοκοπία.
Εξίσου ανάγλυφα φαίνεται η σφραγίδα της ΕΕ στην ακτοπλοΐα. Με τον εκτρωματικό της κανονισμό 3577/92, τον οποίο εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με το νόμο 2932 το 2001, που συνεχίζει να εφαρμόζει και ενισχύει η κυβέρνηση της ΝΔ, κανονισμό που επικρότησε χειροπόδαρα και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, τα όσα «είδαν» ναυτεργάτες, νησιώτες, συνολικά οι εργαζόμενοι, ήταν η ένταση της επιθετικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Διαμορφώθηκαν μονοπωλιακές καταστάσεις, εκτινάχθηκε η ανεργία, εντάθηκε η άγρια εκμετάλλευση, οι εφοπλιστές δένουν αυθαίρετα τα πλοία, οι τιμές των εισιτηρίων έφτασαν στα ύψη. Παράλληλα, αυξήθηκαν ραγδαία και οι επιδοτήσεις των εφοπλιστών με το «κόλπο» των άγονων γραμμών. Το 2009 υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα ...107.000.000 ευρώ!
Ο Γ. Τούσσας κάλεσε τους ναυτεργάτες να αποδυναμώσουν τα κόμματα του ευρωμονόδρομου και τις υποταγμένες δυνάμεις του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού. Να καταδικάσουν τη συκοφαντία και τον αντικομμουνισμό που στοχεύει στο χτύπημα της πρωτοπόρας δράσης των κομμουνιστών και του εργατικού, λαϊκού κινήματος. Μιλώντας για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης που προτείνει το ΚΚΕ, ο οποίος είναι σε σύγκρουση και ρήξη με το δρόμο ανάπτυξης των μονοπωλίων, επισήμανε: «Η ζωή επιβεβαιώνει ότι όσο θα διατηρούνται οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής και τα πλοία θα είναι στην ιδιοκτησία των εφοπλιστών, όσο η ανάπτυξη της οικονομίας και της ναυτιλίας θα έχουν κριτήριο το κέρδος δεν μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων. Αντίθετα, θα οξύνονται τα προβλήματα και θα χειροτερεύει η κατάστασή τους».
«Η προσαρμογή της ναυτιλίας στις ανάγκες των ναυτεργατών, γενικότερα των λαϊκών δυνάμεων, απαιτεί ριζικές αλλαγές», που συνδέονται με την προώθηση της κοινωνικής συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα μεσαία στρώματα της πόλης και της υπαίθρου, για να οικοδομηθεί η λαϊκή συμμαχία, το Αντιμονοπωλιακό Αντιιμπεριαλιστικό Μέτωπο Πάλης που θα διεκδικήσει τη λαϊκή εξουσία και στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας θα μπορεί η ναυτιλία να υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα», είπε ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και κατέληξε:
«Μόνο με τη δύναμη της λαϊκής εξουσίας μπορεί να πραγματοποιηθεί η κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής, η κοινωνικοποίηση των μέσων μεταφοράς, των πλοίων και των συναφών υποδομών. Ωστε να οργανωθεί, να αναπτυχθεί η οικονομία και η ναυτιλία με κεντρικό και κλαδικό σχεδιασμό, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, με κριτήριο τα συμφέροντα, τις ανάγκες της εργατικής τάξης των λαϊκών στρωμάτων και όχι τα κέρδη του κεφαλαίου».
Ειδική ήταν η αναφορά του Γ. Τούσσα για τη στήριξη που παρέχουν τα κόμματα του ευρωμονόδρομου στην πολιτική του κεφαλαίου και ειδικά των εφοπλιστών: