ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Τέλος» στον όμιλο της «Ολυμπιακής»

Τη διάλυση της εταιρείας και την προκήρυξη νέας διαδικασίας για παράδοσή της στο ιδιωτικό κεφάλαιο αποφασίζουν σήμερα σε Αθήνα και Βρυξέλλες

Associated Press

Με μια καλά συντονισμένη και ενορχηστρωμένη προσπάθεια, Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κυβέρνηση, επιχειρούν να βάλουν οριστικά σήμερα «ταφόπλακα» στον όμιλο της «Ολυμπιακής», παραδίδοντας πλήρως στο ιδιωτικό κεφάλαιο το νευραλγικό τομέα των ελληνικών αερομεταφορών.

Οπως έχει ήδη γίνει γνωστό, το κολέγιο της Κομισιόν εγκρίνει και επίσημα σήμερα το κυβερνητικό σχέδιο διάλυσης και ιδιωτικοποίησης του ομίλου ΟΑ και η Κυβερνητική Επιτροπή, που συνεδριάζει στις 11 π.μ., αποφασίζει την άμεση έναρξη των σχετικών διαδικασιών. Το πόσο καλά συντονισμένες είναι οι ενέργειες Βρυξελλών - Κυβέρνησης για τη διάλυση του ομίλου ΟΑ, αποκαλύπτεται και από τις χτεσινές δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Θ. Ρουσόπουλου, ο οποίος αφού επικαλέστηκε «όλες τις πληροφορίες που λένε ότι αύριο (σ.σ.: σήμερα) το μεσημέρι η Κομισιόν θα δώσει τη δική της θέση», υπερηφανεύτηκε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή του σχεδίου της 3,5 μήνες πριν το τέλος του 2008 που είχε θέσει η ίδια ως όριο για τη διάλυση και την ιδιωτικοποίηση του ομίλου ΟΑ. Στο πλαίσιο αυτό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προανήγγειλε ότι σήμερα θα κάνει αναλυτικές δηλώσεις ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, ανακοινώνοντας τις «λύσεις» που βρήκε η κυβέρνηση και μάλιστα «πολύ νωρίτερα από το τέλος του 2008».

Με αυτά τα δεδομένα, εκτιμάται πλέον ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την προκήρυξη διαγωνισμών, με τους οποίους η κυβέρνηση θα επιδιώξει να ιδιωτικοποιήσει - εκτός από το πτητικό έργο, που σήμερα εκτελούν οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» - τις κερδοφόρες δραστηριότητες του ομίλου ΟΑ, που είναι η Τεχνική Βάση και η επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών («χάντλινγκ»). Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών θέτουν ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των διαγωνιστικών διαδικασιών τον ερχόμενο Δεκέμβρη, ενώ κάνουν λόγο και για άμεση εφαρμογή του κυβερνητικού σχεδίου για το κλείσιμο των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και τη μεταφορά του ενεργητικού της στην «Pantheon». Την εταιρεία - «σφραγίδα», που ίδρυσε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2005. Η εταιρεία αυτή έως πρόσφατα δεν είχε αντικείμενο δραστηριότητας και εσχάτως κατέθεσε χαρτιά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να αποκτήσει άδεια πτητικής λειτουργίας και αεροπορικής εκμετάλλευσης, με ένα μικρό ενοικιασμένο ελικοφόρο αεροσκάφος!

Κεντρική φιλοσοφία του κυβερνητικού σχεδίου για τον όμιλο της ΟΑ, που αναμένεται να δημοσιοποιήσει σήμερα ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, είναι:

  • Η ίδρυση μιας μικρής σε μέγεθος και εργαζόμενους νέας αεροπορικής εταιρείας στη θέση των σημερινών «Ολυμπιακών Αερογραμμών». Η εταιρεία αυτή, απαλλαγμένη από κάθε οικονομικό και... εργατικό - εργασιακό βάρος, καθώς οι εργαζόμενοι θα απολυθούν (έστω και για μια μέρα όπως έγινε το 2003, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ίδρυσε τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές»), θα εκχωρηθεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα αποφασίσουν πόσους και με ποιο εργασιακό καθεστώς εργαζόμενους θα προσλάβουν. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όσους τελικά εργαζόμενους αποφασίσουν να απασχολήσουν οι ιδιώτες.
  • Η πώληση της Τεχνικής Βάσης, η οποία αν και επί πολλά χρόνια τώρα σκόπιμα απαξιώνεται και μαραζώνει, εντούτοις εξακολουθεί να είναι χρυσοφόρα δραστηριότητα για τον όμιλο.
  • Η πώληση σε ιδιώτες της επίσης κερδοφόρας υπηρεσίας της επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

Αυτή είναι η ουσία του κυβερνητικού σχεδίου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, στις επιμέρους πτυχές του προβλέπει: Την ταυτόχρονη λειτουργία για τους επόμενους έξι μήνες των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και της «Pantheon». Το πτητικό έργο της νέας εταιρείας που θα διατηρήσει το όνομα και τους κύκλους, θα είναι συρρικνωμένο κατά 35% κυρίως στο δίκτυο του εξωτερικού, σε σύγκριση με το σημερινό των ΟΑ.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, αν και επιχείρησε για μια ακόμα φορά να καθησυχάσει τους εργαζόμενους επαναλαμβάνοντας ότι η κυβέρνηση θα τους «συμπεριφερθεί με ευαισθησία» και για το λόγο αυτό «δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν», εντούτοις στην επισήμανση ότι οι εργαζόμενοι αντιδρούν στο κυβερνητικό σχέδιο, ξεσπάθωσε εναντίον τους, λέγοντας: «Οποια συνθήματα και αν υπάρξουν, η πραγματικότητα θα είναι τόσο ξεκάθαρη, που αυτοί που ποντάρουν στην ακρότητα και στη δημαγωγία, θα το σκεφτούν δεύτερη φορά»!

Στο μεταξύ, σήμερα συγκαλείται το έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), προκειμένου οι εργαζόμενοι να εξετάσουν τις εξελίξεις στον όμιλο και να καθορίσουν τη στάση τους.

«Στοπ» σε 88,2 τόνους ακατάλληλων προϊόντων

Στην απαγόρευση διάθεσης στη χώρα ακατάλληλων για κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης, συνολικού βάρους 88,2 τόνων, προχώρησαν οι γεωπόνοι της Νομαρχίας Πειραιά μετά από έλεγχο στο Ε' Τελωνείο Πειραιά.

Συγκεκριμένα, απαγόρευσαν τη διάθεση 69 τόνων σταφίδας για αξιοποίηση προέλευσης Κίνας, καθώς είχαν αναπτυχθεί προνύμφες εντόμων και 19,2 τόνων άφρυκτου καφέ προέλευσης Ινδίας, καθώς διαπιστώθηκε η ύπαρξη ζώντων εντόμων.

ΛΗΜΝΟΣ
Συγκέντρωση αγροτοκτηνοτρόφων

«Τα προβλήματα της αγροτιάς και οι θέσεις της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης», είναι το θέμα της εκδήλωσης που διοργανώνει την Παρασκευή 26 Σεπτέμβρη, στις 9 το βράδυ, στην πλατεία της Ατσικής Λήμνου, η τοπική Γραμματεία της ΠΑΣΥ, με κεντρικό ομιλητή τον Βαγγέλη Μπούτα. Οι αγροτοκτηνοτρόφοι και αλιείς του νησιού καλούνται να δώσουν μαζικό «παρών», εκδηλώνοντας την αντίθεσή τους «ενάντια στη λαίλαπα της αντιαγροτικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου», όπως τονίζεται στο κάλεσμα της εκδήλωσης.

ΔΕΗ
Σε συντήρηση η Μονάδα ΙΙΙ στη Μεγαλόπολη

Εκτός λειτουργίας επί 90 μέρες θα μείνει η μονάδα ΙΙΙ (300 MW) του ΑΗΣ Μεγαλόπολης της ΔΕΗ, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση της επιχείρησης ξεκινά η διαδικασία συντήρησής της. Επισημαίνει μάλιστα ότι «στο εν λόγω χρονικό διάστημα θα εκτελεστούν αφενός, μεγάλης έκτασης συντηρήσεις και επισκευές και αφετέρου, θα συνδεθεί με τη Μονάδα η εγκατάσταση αποθείωσης καυσαερίων».

Το έργο αποθείωσης έχει προϋπολογιστεί σε 86,5 εκ. ευρώ και η ΔΕΗ υπολογίζει ότι θα μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του θείου (SO2) κατά 100.000 τόνους ετησίως.

Στην αύξηση των «θέσεών» του στην Τράπεζα Αττικής προχωρά σταδιακά η διοίκηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, προσβλέποντας προφανώς στην ενίσχυση του Ταμιευτηρίου ώστε να γίνει πιο ελκυστικό ενόψει της επικείμενης ιδιωτικοποίησής του. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προχτές 15 του μήνα, αγόρασε 64.462 ονομαστικές, μετά δικαιώματος ψήφου, μετοχές της Αττικής έναντι 213.171 ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ