Κυριακή 1 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πατριδογνωμόνιο
Εκφασισμός εδώ και τώρα...

«

Βίαιος και ταχύς εκφασισμός της κοινωνίας». Αυτό είναι το σύνθημα - συμπέρασμα της σφαγής της Παιανίας. Αποτέλεσμα προμελετημένου, σχεδιασμένου καλά, προπαγανδιστικού και χειραγωγικού των μαζών προγράμματος. Πρώτος στόχος οι νέοι. Η μελλοντική πελατεία στην καλύτερη περίπτωση και η καλύτερη δεξαμενή δούλων στην άριστη.

Ο αθλητισμός, το εμπορευματοποιημένο μαγαζάκι του γκλαμουράτου τρόμου, προσφέρεται για τη δόμηση μαζών, την άκοπη καθοδήγησή τους και τη χρήση τους ως όπλου.

Οταν η τηλεόραση δείχνει μετά το «ζεστό» ρεπορτάζ στο «πεδίο της μάχης», τον κουκουλοφόρο πλάτη, να δηλώνει σε διάφορες εκδοχές του τέρατος, τη μία πως: «την ώρα της σύγκρουσης στο μάτι μας γράφει animal, δηλαδή κτήνος, ζώο» και την άλλη: πως «μ' ευχαριστεί να δέρνω, να ξέρω πως αν χρειαστεί θα σκοτώσω», τότε κάθε συζήτηση περί χουλιγκανισμού είναι περιττή. Ισως κι επικίνδυνη. Γιατί κρύβει την αλήθεια. Περί εκφασισμού να μιλήσουμε. Ολοι με όλους. Πολιτικά πρώτα κι ύστερα με ψυχολογικές και κοινωνιολογικές αναλύσεις του ποδαριού. Με βούληση κι όχι εκβιασμένοι από την ηθική φρίκη της ανούσιας απώλειας μιας νεανικής ζωής.

Τα πραγματικά περιστατικά είναι μονόμπαντα γνωστά. Κόκκινοι και πράσινοι σε ραντεβού συμμοριών θανάτου. Λοστάρια, μαχαίρια, ναρκωτικά, παράγοντες, λεφτά, φτώχεια και τηλε-φιλότιμο.

Το γεγονός ότι η Αστυνομία του τωρινού και χτεσινού «κράτους» μας (όχι εξατομικευμένα οι αστυνομικοί εργαζόμενοι - εντολοδόχοι) είναι η ίδια που διεισδύει μεταμφιεσμένη στα συνδικάτα για να... προλάβει, τι αλήθεια, δε συζητιέται. Είναι το ίδιο το κράτος που διαλύει κάθε εργατική, φοιτητική, μαθητική, αγροτική συγκέντρωση όχι απλώς βίαια, αλλά και με δικαστικές διώξεις, που αρχίζουν από την παρακώλυση των συγκοινωνιών και καταλήγουν στο «ιδιώνυμο».

Η βία γεννάει βία. Κι όταν το κράτος την εφαρμόζει σε κάθε του έκφανση αντιμέτωπο με τους πολίτες, το λαό, τότε την επιδιώκει. Την αφήνει να φουντώσει όπου γεννιέται και την υποδαυλίζει όταν πάει να σβήσει. Η εικόνα της αλήθειας αυτής, καθαρά πολιτική στην περιγραφή της, θυμίζει το Σικάγο του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, όπου χωράνε και δύο παγκόσμιοι πόλεμοι... Η αστυνομία πάντα εκπλήσσεται όταν οι μαφιόζοι ξεκαθαρίζουν λογαριασμούς. Είναι απούσα πάντα στα προαναγγελθέντα μακελειά. Μα ύστερα κατεβάζει τάγματα να φυλάνε τις εκκλησίες όπου πηγαίνουν οι συμμορίες να κηδέψουν τα θύματά τους, παρουσία πάντα των εκπροσώπων των αντίπαλών τους.

Αυτοί οι «στρατοί», όπως εύκολα και ανενδοίαστα τιτλοφορήθηκαν στα ΜΜΕ, είναι πράγματι ιδιωτικοί. Το αφεντικό τους είναι πότε πρεζέμπορας απελπισίας, πότε έμπορας ναρκωτικής ψευδοϊδεολογίας, πότε πλουτοκράτης με μόστρα. Ψάχνει πρόβατα και φτιάχνει όρνια να τρομάζουν τη μάζα. Η κοινωνία βλέπει TV, ακούει ραδιόφωνο, διαβάζει εφημερίδα και πιστεύει ότι έβγαλε καρκίνο στο σώμα της. Τρέχει στο κράτος και παρακαλάει να ακρωτηριαστεί από την επίσημη βία, τη χειρουργική. Νομίζει ότι θα σωθεί φωνάζοντας «πατάξτε». Τα ξερά θα κάψουν και χλωρά. Η μάζα θα πει «δεν πειράζει». Το φίδι εκκολάπτεται πιο γρήγορα στο θερμοκήπιο της βίας. Στην εκφασισμένη κοινωνία ο Φίρερ έχει εξασφαλισμένο το στρατό του. Ενας νέος χάθηκε προχτές. Ο τίτλος «παλικάρι» δεν απονέμεται στην ηλικία παρά ως σχήμα λόγου. Σε μια κοινωνία, αυτός ο τίτλος, ανήκει σ' αυτούς που πεθαίνουν για να σωθούν τα μέλλοντα των άλλων. Απονέμεται σε επαναστάτες με αιτία. Λεύτερους. Κρίμα στο παιδί και ανάθεμα στους εκτός των οικείων τους πενθούντες διαρκείας...


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ