Σάββατο 15 Μάρτη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Σε κίνδυνο η ζωή στη θάλασσα

Σαφή προειδοποίηση, ότι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα δε «χωράει» στην πολιτική που έχει μπούσουλα την εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων, έστειλε και το τουριστικό πλοίο «ΓΕΩΡΓΗΣ». Πριν δύο μέρες έπεσε στα βράχια της νησίδας Πλατιά, ενάμισι μίλι βόρεια από τον Πόρο, μετατρέποντας σε επικίνδυνη περιπέτεια την περιήγηση στα νησιά του Αργοσαρωνικού 278 επιβατών, εκθέτοντας σε κίνδυνο και τη ζωή των 35 ναυτεργατών του πληρώματος. Τα αίτια του ναυτικού ατυχήματος δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά. Ωστόσο, αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι το «ΓΕΩΡΓΗΣ» είναι καράβι γέρικο - η ηλικία του ξεπερνάει τον μισό αιώνα - και έχει βεβαρημένο παρελθόν. Στις 23 Νοέμβρη είχε «κάτσει» σε αβαθή έξω από το λιμάνι της Αίγινας, ενώ στις 18 του Φλεβάρη είχε αρπάξει φωτιά μέσα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. Στοιχεία που μαρτυρούν ότι υπάρχει πρόβλημα με την αξιοπλοΐα του.

Ευτυχώς η περιπέτεια επιβατών και ναυτεργατών έληξε αίσια. Σε αυτό, βέβαια, συνέβαλαν καθοριστικά ορισμένοι παράγοντες, όπως ότι το ναυτικό ατύχημα έγινε σε «πολυσύχναστη» από πλοία και άλλων ειδών σκάφη περιοχή, ήταν μέρα και είχε καλό καιρό. Ομως είναι τουλάχιστον εξωφρενικό η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα επιβατηγά καράβια, αλλά και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων να εξακολουθεί να είναι θέμα τύχης, σήμερα 8 χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», με 80 νεκρούς, αλλά και ένα χρόνο μετά το ναυάγιο του «SEA DIAMOND», με δύο ανθρώπινες απώλειες και τη σταδιακή οικολογική καταστροφή του θαλάσσιου περιβάλλοντος, που ακόμα είναι σε εξέλιξη.

Οπως ακριβώς η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έτσι και σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, υπηρετώντας πιστά την κερδοφορία των εφοπλιστών, δε λαμβάνει τα στοιχειώδη μέτρα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και παραβιάζει αυτά τα ανεπαρκή τα οποία και η ίδια έχει διαμορφώσει. Πέρα από το γεγονός ότι η ΝΔ, συνεχίζοντας το «έργο» του ΠΑΣΟΚ, «απελευθέρωσε» μέχρι και την ηλικία των ακτοπλοϊκών πλοίων, ώστε κάθε σαπάκι να ταξιδεύει ανενόχλητο. Ενα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η λειτουργία του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του ΥΕΝ. Είτε με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, είτε με κυβέρνηση της ΝΔ, η αποστολή του είναι μία: Η κάλυψη των εφοπλιστών, η βιομηχανία έκδοσης πιστοποιητικών αξιοπλοΐας ακόμα και σε πλοία όπως το «ΣΑΜΙΝΑ» που θα έπρεπε να ήταν στο διαλυτήριο.

Στις 16 Φλεβάρη η ΠΕΜΕΝ, εκτός από τις συνεχείς καταγγελίες της για συγκεκριμένα καράβια που έχουν πρόβλημα στην αξιοπλοΐα τους, όπως στον τομέα των σωστικών μέσων, έστειλε επιστολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον αντεισαγγελέα Ναυτοδικείου, την Εισαγγελία Πειραιά και άλλους. Με συγκεκριμένα στοιχεία αναδείκνυε ότι έχει διαμορφωθεί επικίνδυνη κατάσταση στην υπόθεση της ασφάλειας των επιβατηγών πλοίων. Ως ενδεικτικό στοιχείο ανέφερε την Επιτροπή Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων. Είχε συσταθεί μετά το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» για να ελέγχει δήθεν αν ο ΚΕΕΠ ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του. Ουδέποτε η Επιτροπή διενήργησε τον παραμικρό έλεγχο στα πλοία που εκδίδει πιστοποιητικά ασφαλείας ο Κλάδος, αλλά σήμερα πια ουσιαστικά τη διέλυσαν. Το αν οι αρμόδιοι έλαβαν υπόψη τους τις καταγγελίες της ΠΕΜΕΝ ή αν παρενέβη η «τυφλή» Δικαιοσύνη, η προσάραξη του «ΓΕΩΡΓΗΣ» είναι μάρτυρας.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ