Μπορεί να προκύπτει «καλαμάκι με γάλα...» (για να θυμηθούμε το παλιό εγχειρίδιο του Λέιζονφουντ) και για κάποιους «ασυγκράτητους» ή ακόμα και «στημένους» να αποκτά και υλική υπόσταση, όταν διατυπώνεται στο χαρτί, όταν παίρνει τη μορφή εικόνας, γλυπτού ή μόνο μιας απλής κατασκευής.
Εχεις κάθε δικαίωμα και σε περιπτώσεις ίσως και υποχρέωση να διαφωνήσεις. Να διατυπώσεις - κατασκευάσεις επιχειρήματα ή εικόνες, που θα δοκιμαστούν στο στίβο της σκέψης, την ανθρώπινη συνείδηση, και ανάλογα θα χάσουν ή θα νικήσουν. Ακόμα και να χάσουν «άδικα» πάλι μόνο με άλλες σκέψεις μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Η ίδια η δημιουργία του ανθρώπου οφείλεται σε εκατομμύρια ανόητες και ίσως λιγότερα εκατομμύρια έξυπνες ενοράσεις, που προέκυπταν στην πορεία της εξέλιξής του μέσα από τη σχέση με το περιβάλλον και την εργασία. Εκείνος, άρα, που «απλώνει χέρι» στην ανθρώπινη σκέψη, ουσιαστικά, θέλει να σταματήσει τον άνθρωπο, όσο πιστεύει πως τον έχει στα μέτρα του και τον ελέγχει. Ακόμα και το ανόητο «ανακάτεμα» μπορεί να φέρει έξυπνη αμφισβήτηση και τότε κλονίζονται συθέμελα ιδέες που κάθονται σε «πήλινα πόδια...».
Και εκεί που λέγαμε σαν κοινωνία πως είχαμε τελειώσει με όλα αυτά και δε θα χρειαζόταν να τα ξαναθυμηθούμε, να πάλι που «άσχημο βιολί» βαράει τον ίδιο παλιό σκοπό. Μία με την επιχείρηση απαγόρευσης ενός λεξικού, μία με τη δίωξη του «Ριζοσπάστη», μία με ασφαλιστικά μέτρα ενάντια σε βιβλία και τώρα έχουμε ακόμα και σχετική απόφαση της Ιεράς Συνόδου...
Εκείνοι που ονόμασαν εκσυγχρονισμό τον πιο ακραίο συντηρητισμό και ευθύνονται και για πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις σκοταδισμού, θα έπρεπε να ξέρουν πως για πρόσκαιρο κέρδος «ενός κομματιού» εξουσίας άνοιγαν ταυτόχρονα και τις πολύ πλατιές πόρτες που χωρίζουν τον πολιτισμό από την παρακμή. `Η, μήπως, τις άνοιξαν ακριβώς γιατί ήξεραν..;