Σάββατο 16 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Ακτοπλοΐα «SOS»!

Τα απανωτά ατυχήματα στα ακτοπλοϊκά πλοία αποτελούν τρανταχτή απόδειξη ότι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο. Και δεν πρόκειται για σχήμα λόγου. Τα στοιχεία είναι συντριπτικά και προειδοποιούν: Ο κίνδυνος για ναυάγιο ανάλογο ή και τραγικότερο από αυτό του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, που έστειλε στον τάφο 81 ανθρώπους, είναι εδώ! Οι εφοπλιστές, παρά τα κέρδη που τσεπώνουν (χρειάζεται ένα μηνιάτικο πλέον για ένα ταξίδι με επιστροφή σε οποιοδήποτε νησί) όχι μόνο δε δίνουν δεκάρα για δρομολόγηση περισσότερων και καινούριων πλοίων στην ακτοπλοΐα, για να καλυφθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες, αλλά συνεχώς αυξάνουν τον άγριο ανταγωνισμό μεταξύ τους για το κυνηγητό του κέρδους και γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνοι.

Η πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου, αποτελείται από πλοία υπερήλικα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά προκειμένου οι εφοπλιστές να μειώνουν το λειτουργικό κόστος των πλοίων, τα υποσυντηρούν. Την ίδια μεταχείριση έχουν και τα πιο νεότευκτα πλοία. Είναι τόσο ελεεινοί, που ακόμα και τα ανταλλακτικά που προμηθεύουν τα καράβια είναι «μαϊμού»! Τη θερινή περίοδο που αυξάνεται η τουριστική κίνηση, προσπαθούν με αυτά τα υποσυντήρητα και κυρίως παλιά πλοία να βγάλουν από τη «μύγα ξίγκι». Σε αγαστή συνεργασία με το ΥΕΝ, που με αυτόν τον επικίνδυνο και «λειψό» στόλο προσπαθεί να καλύψει όπως - όπως τις ανάγκες, χωρίς βέβαια αποτέλεσμα, μετατρέπουν τα πλοία σε «τρένα»! Δεν τα σταματάνε ούτε για μια στοιχειώδη επισκευή. Για ένα απλό «ποντάρισμα» στη λαμαρίνα σαν αυτό που χρειάζεται το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ», το οποίο από τις 9 Ιούλη ταξιδεύει ασταμάτητα, με ρήγμα στην πλώρη!

Οι έλεγχοι που γίνονται είναι άρπα - κόλλα, τα πληρώματα δεν προλαβαίνουν να ανασάνουν, η Διεθνής Σύμβαση 180 που καθορίζει τις ώρες ανάπαυσης των ναυτεργατών έχει γίνει κουρέλι και βέβαια η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα έχει πάει προ πολλού «περίπατο». Λιμενικές αρχές, Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και Νηογνώμονες λειτουργούν μόνο σαν «πλυντήρια» των εφοπλιστών. «Καθαρίζουν» για πλοία που φαίνεται από μίλια ότι είναι επικίνδυνα. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Δικαιοσύνη. Η εξέλιξη της δίκης του ΣΑΜΙΝΑ, το γεγονός ότι πλοιοκτήτες και επιθεωρητές κατηγορούνται για απλό ...πλημμέλημα (!), τροφοδοτεί παραπέρα την εφοπλιστική ασυδοσία.

Τα καθημερινά ακτοπλοϊκά ατυχήματα, αλλά και το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ έχουν λοιπόν αιτία και πρέπει να χτυπηθεί άμεσα πριν βουλιάξει ξανά το πανελλήνιο στο πένθος. Είναι αυτή ακριβώς η πολιτική που ακολούθησε όλα τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - με αποτέλεσμα το ΣΑΜΙΝΑ - και συνεχίζει η κυβέρνηση της ΝΔ, συνδιαμορφώνεται στο διευθυντήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από τις κυβερνήσεις των κρατών - μελών της, και στο επίκεντρό της έχει αποκλειστικά και μόνο την προστασία και την αύξηση της κερδοφορίας του εφοπλιστικού, κεφαλαίου, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου. Αυτή αναπαράγει και αυτό το σάπιο κύκλωμα επιθεωρητών, νηογνωμόνων, «αδέκαστης» Δικαιοσύνης και φτάνει μέχρι τις κυβερνητικές καρέκλες. Επί ποδός λοιπόν όλοι, νησιώτες, ναυτεργάτες, εργαζόμενοι για τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για να γίνουν τα πλοία λαϊκή περιουσία, για το Μέτωπο που θα πετάξει όλο αυτό το συρφετό στη θάλασσα, διαφορετικά θα θρηνούμε μόνο θύματα.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ