Τρίτη 21 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Παιδεία - εμπόρευμα το όραμά τους

Την ώρα που αρχίζει το νέο σχολικό και ακαδημαϊκό έτος με τους χειρότερους οιωνούς για τις λαϊκές οικογένειες, οι οποίες αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν την υποτιθέμενη δημόσια και δωρεάν Παιδεία, είναι ιδιαίτερα προκλητικό το γεγονός ότι ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανοίγει ξανά τη συζήτηση για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος και βρίσκει στο θέμα αυτό απολύτως σύμφωνη και την κυβέρνηση.

Ο Γ. Παπανδρέου κατά την ομιλία και τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην 69η ΔΕΘ, παρουσίασε για άλλη μια φορά το όραμά του για ένα εκπαιδευτικό σύστημα «αυτορρυθμιζόμενο», όπου θα υπάρχει «εσωτερικός ανταγωνισμός» και το κράτος δε θα έχει κανένα λόγο στο τι μαθαίνουν, τι διδάσκονται οι νέοι, δε θα σχεδιάζει την ανάπτυξη της Παιδείας με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και της εξέλιξης της επιστήμης, παρά μόνο θα πληρώνει επιχειρηματίες και φορείς οι οποίοι θα οργανώνουν την εκπαίδευση με βάση τις δικές τους ανάγκες σε εργατικό δυναμικό.

Τώρα, το πώς λειτουργεί η αγορά όταν παράγει εκπαίδευση είναι γνωστό: πουλάει φθηνή σε κόστος κατάρτιση που απαξιώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ο κάθε επιχειρηματίας εκπαιδεύει το μελλοντικό του εργαζόμενο έτσι ώστε να δουλέψει με βάση τα δεδομένα της συγκεκριμένης εποχής, δεδομένα που στις μέρες μας αλλάζουν με γοργούς ρυθμούς και με τους ίδιους ρυθμούς πετιούνται κι εργαζόμενοι στο δρόμο, καθώς απαξιώνονται οι «δεξιότητές» τους. Κι όλα αυτά χωρίς κανένα κόστος για τις επιχειρήσεις αφού θα επιχορηγούνται από το κράτος γι' αυτή τη δουλιά, που θα συνεχίζεται «διά βίου». Το «κερασάκι στην τούρτα», ήταν η επαναφορά της πρότασής του για λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Το μοντέλο αυτό - με το οποίο συμφωνεί και η ΝΔ, αφού αποτελεί απαίτηση και του μονοπωλιακού κεφαλαίου στη χώρα μας για την παραγωγή επιστημονικού δυναμικού, και ντόπιου αλλά και προσέλκυσης ξένων φοιτητών - είναι απαραίτητο στοιχείο της «ισχυρής Ελλάδας», στην πραγματικότητα άλλο ένα μέσο για τη διείσδυση της άρχουσας τάξης και της πλουτοκρατίας του τόπου στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης.

Αυτό το πλήρως ιδιωτικοποιημένο εκπαιδευτικό μοντέλο το περιέγραψε ο Γ. Παπανδρέου κάνοντας... αντιπολίτευση και συνάντησε την... απόλυτη συμφωνία της υπουργού Παιδείας Μ. Γιαννάκου. Δεν πέρασε πολύς καιρός εξάλλου από την προεκλογική περίοδο που στελέχη των δυο κομμάτων τσακώνονταν για το ποιος είναι περισσότερο υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων από τον άλλο. «Απόψεις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, πολλές των οποίων επανειλημμένα έχω διατυπώσει» χαρακτήρισε κατά λέξη η υπουργός τις προτάσεις του Γ. Παπανδρέου, που αποτελούν εφιάλτη για τα λαϊκά στρώματα. Κι οι φιλοφρονήσεις της συνεχίστηκαν καθώς η υπουργός είπε ότι στον επικείμενο εθνικό διάλογο για την Παιδεία: «η συμβολή του κ. Παπανδρέου προσωπικώς, θα είναι ουσιαστική»!

Μετά από αυτά, γίνεται φανερό τι στόχο έχει ο πολυδιαφημισμένος διάλογος για την Παιδεία και τα πράγματα για το λαό και τη νεολαία γίνονται πολύ επικίνδυνα, αφού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ σκοπεύουν να κάνουν πράξη τα σχέδιά τους. Στο χέρι της εργατικής τάξης και των συμμάχων της είναι να μην τους αφήσουν να τα περάσουν.


Γιάννα ΣΤΡΕΒΙΝΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ