Παρασκευή 3 Μάη 2013 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Ξηλώνουν δικαιώματα ναυτεργατών

Πριν λίγες μέρες, ο πρόεδρος του ΣΕΒ δήλωσε πως η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είναι «ξεπερασμένη» και «αναχρονιστική». Ακολούθησε η προκλητική τροπολογία με την οποία άνοιξε ο δρόμος για τον καθορισμό «ανώτατου» και όχι κατώτατου μισθού. Καθημερινά επιβεβαιώνεται ότι το μεγάλο κεφάλαιο κλιμακώνει διαρκώς την επίθεση στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Το στρατηγικό αυτό στόχο του μεγάλου κεφαλαίου, των μονοπωλιακών ομίλων και της κυβέρνησής τους να ξεμπερδεύουν με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και συνολικά τα εργασιακά δικαιώματα, έρχεται να υπηρετήσει και το νέο νομοσχέδιο που ετοίμασε το υπουργείο Ναυτιλίας «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις». Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, θα προσλαμβάνονται ναυτεργάτες χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, χωρίς κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Αρα ετοιμάζουν πλοία σύγχρονα κάτεργα, για τα κέρδη των εφοπλιστών. Με συνέπειες τόσο στη διαμόρφωση εξευτελιστικών μισθών για τους ναυτεργάτες όσο και στην αύξηση της ανασφάλιστης δουλειάς στα πλοία, που σημαίνει χτύπημα του ΝΑΤ.

Ανοίγουν επομένως το δρόμο για γενικότερο χτύπημα των μισθών των ναυτεργατών αλλά και των συντάξεων, αφού αυτός ο δρόμος χτυπά τα Θεμέλια του ΝΑΤ. Προσπαθούν να γυρίσουν τον τροχό της Ιστορίας πιο πίσω και από το 1886 όταν με τις εξεγέρσεις τους οι εργάτες του Σικάγου κατέκτησαν το 8ωρο. Το ν/σ αναφέρει συγκεκριμένα ότι τα τουριστικά σκάφη «επιτρέπεται να ναυτολογούν πλήρωμα οποιασδήποτε κατηγορίας, ασφαλισμένο στο ΝΑΤ, χωρίς να υποχρεούνται έναντι του ΝΑΤ ή των Λιμενικών Αρχών, να τηρούν οποιαδήποτε οργανική σύνθεση»! Και αν υπάρχει οργανική σύνθεση αυτή θα καθορίζεται από τον υπουργό Ναυτιλίας.

Η οργανική σύνθεση προβλέπει συγκεκριμένες ειδικότητες ναυτεργατών που βεβαίως έχουν συγκροτημένα δικαιώματα και Συλλογικές Συμβάσεις. Οι οργανικές συνθέσεις μέχρι τώρα καθορίζονται με βάση τις ανάγκες του πλοίου, τη χωρητικότητά του τον αριθμό επιβατών, κλινών κλπ. Ομως με το νομοσχέδιο αυτά τελειώνουν για να έρθουν οι σύγχρονοι δούλοι στα καράβια. Μάλιστα, το νέο νομοσχέδιο του ΥΝΑ έρχεται να προστεθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα «ΝΕΑΡΧΟΣ» που αφορά τους νέους ναυτεργάτες. Με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) θα καταβληθούν 6.423.150 ευρώ, ώστε οι εφοπλιστές να βάλουν στα πλοία τους 1.000 ναυτεργάτες από 18 ως 29 ετών, σε πρώτη φάση, χωρίς ΣΣΕ, ανασφάλιστους, με μισθό μειωμένο κατά το ένα τρίτο σε σχέση με αυτόν που προβλέπεται από τις Συμβάσεις. Δηλαδή, δίνονται πάνω από 6 εκατομμύρια για να εξασφαλίσουν στους εφοπλιστές που ήδη «δεν ξέρουν τι έχουν» στην κυριολεξία τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό, που θα έρθει να εμβολίσει τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, εξασφαλίζοντας ακόμα πιο τρελά κέρδη στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Η επιθετικότητα του κεφαλαίου και των πολιτικών του εκπροσώπων μεγαλώνει, βαθαίνοντας την άγρια εκμετάλλευση, στα καράβια, στα εργοστάσια, σε κάθε χώρο δουλειάς και κλάδο, βάζοντας σε κίνδυνο και την ίδια την ανθρώπινη ζωή. Σήμερα, μεγαλώνει όσο ποτέ η ανάγκη συσπείρωσης στο ΠΑΜΕ, ενίσχυσης των συνδικάτων και της ταξικής γραμμής δράσης, οργάνωσης σε κάθε τόπο δουλειάς και κλάδο σε σύγκρουση με τα μονοπώλια. Ειδικά για τις Συλλογικές Συμβάσεις, έχει μεγάλη σημασία να ριχτούμε με αποφασιστικότητα στη μάχη για την επιτυχία των συλλαλητηρίων που οργανώνει το ΠΑΜΕ στις 23 Μάη, κλιμακώνοντας την αγωνιστική δράση στο κρίσιμο αυτό μέτωπο πάλης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ