Τετάρτη 9 Δεκέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ζητά έκτακτα μέτρα προστασίας από την πανδημία και οικονομικής στήριξης των νέων στρατευμένων για τις γιορτές

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της Οργάνωσης

Εκτακτα μέτρα προστασίας από την πανδημία και οικονομικής στήριξης των νέων στρατευμένων για τις γιορτές ζητά με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ, στην οποία αναλυτικά σημειώνει:

«Τα εκατοντάδες κρούσματα σε στρατευμένους αλλά και στο μόνιμο προσωπικό, στα στρατόπεδα σε όλη τη χώρα, αποδεικνύουν την ηχηρή έλλειψη μέτρων πρόληψης και προστασίας από τον κορονοϊό. Για αυτήν τη σοβαρή κατάσταση έχει τεράστιες ευθύνες η κυβέρνηση, η οποία κάνει κουρελόχαρτο κάθε υγειονομικό πρωτόκολλο, λογαριάζοντας την υγεία των στρατευμένων ως κόστος.

Την ίδια στιγμή δεν παίρνει κανένα μέτρο οικονομικής στήριξης των νέων στρατευμένων, ενώ έχουν αυξηθεί τα προβλήματα στις οικογένειές τους. Ενα μεγάλο έξοδο αποτελεί η μετακίνησή τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο των γιορτών, που προστίθεται σε μια σειρά από έξοδα που επιβαρύνουν τους ίδιους τους στρατευμένους.

Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τους στρατευμένους νέους, ειδικά για την περίοδο των γιορτών:

  • Να δοθούν οι εορταστικές άδειες των Χριστουγέννων. Να εξασφαλιστούν δωρεάν μετακίνηση προς τους τόπους μόνιμης κατοικίας και επιστροφή στις μονάδες, με όλα τα μέσα. Να υπάρξει ο αναγκαίος προγραμματισμός για να μη χαθούν οι άδειες των στρατευμένων.
  • Να πραγματοποιηθούν δωρεάν διαγνωστικά τεστ πριν από την άδειά τους και πριν από την επιστροφή στη μονάδα, ώστε να μη γίνει διασπορά του ιού από πιθανό κρούσμα.
  • Εκτακτο οικονομικό επίδομα για τις γιορτές, στο ύψος τουλάχιστον του βασικού μισθού, στους στρατευμένους που το ετήσιο οικογενειακό τους εισόδημα είναι κάτω των 20.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Επίσης, στους στρατευμένους νέους που έχουν δημιουργήσει δική τους οικογένεια, να δοθεί εφάπαξ ενίσχυση ύψους 800 ευρώ.

Επιπλέον μέτρα προστασίας της υγείας των στρατευμένων που βρίσκονται στις μονάδες:

  • Επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ σε όλους τους οπλίτες θητείας και στο μόνιμο προσωπικό, για τον έγκαιρο εντοπισμό πιθανού κρούσματος.
  • Κάθε ύποπτο κρούσμα να απομονώνεται άμεσα σε ειδικό, κατάλληλο και ασφαλή χώρο, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών. Κάθε επαφή με τα περιστατικά αυτά, μέχρι την απομάκρυνσή τους από τη μονάδα για διάγνωση και εφαρμογή κατάλληλης θεραπείας, πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από εκπαιδευμένο και κατάλληλα εξοπλισμένο προσωπικό.
  • Στις εισόδους - εξόδους των στρατιωτικών μονάδων (κάθε κλάδου και επιπέδου) να υπάρχει λειτουργικός εξοπλισμός θερμομέτρησης, ατομικής απολύμανσης (απολυμαντικά υγρά) και προστασίας (μάσκες - γάντια μίας χρήσης) για τους εισερχόμενους και τους εξερχόμενους.
  • Χορήγηση όλου του αναγκαίου υλικού και ειδών καθαριότητας για τις μονάδες, καθώς και ατομικών αντισηπτικών υλικών, μασκών και γαντιών σε κάθε στρατιώτη και στέλεχος, το οποίο υλικό θα ανανεώνεται.
  • Να εξασφαλιστεί και να εκπαιδευτεί το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό σε όλες τις μονάδες και τα στρατιωτικά νοσοκομεία.
  • Μέτρα για να μην υπάρχει συγχρωτισμός σε θαλάμους, ΚΨΜ και στους άλλους κοινόχρηστους χώρους των στρατοπέδων, στα μέσα μεταφοράς των στρατιωτικών, με βάση τις επιστημονικές οδηγίες.
  • Λήψη αυστηρών μέτρων υγιεινής και καθαριότητας στους κοινόχρηστους χώρους των Ενόπλων Δυνάμεων. Να γίνουν άμεσα απολυμάνσεις σε όλες τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις από εξειδικευμένα συνεργεία. Ιδιαίτερη έμφαση να δοθεί σε θαλάμους, φοριαμούς, πόμολα, βρύσες, πάγκους, κρεβάτια, ρούχα, εσώρουχα, σεντόνια, είδη προσωπικής χρήσης, που πρέπει να απολυμαίνονται συστηματικά. Διαρκής απολύμανση των αποχωρητηρίων και άμεση επισκευή των εγκαταστάσεών τους. Καθαρισμός και απολύμανση δικτύων εξαερισμού σε οικήματα, πλοία, αεροσκάφη.
  • Να ανανεώνονται συχνά τα κλινοσκεπάσματα. Ειδικά σε φυλάκια και άλλους χώρους όπου χρησιμοποιούνται κλίνες από περισσότερους από έναν στρατιώτες, να αλλάζουν μετά από κάθε χρήση. Να λειτουργήσουν σε όλες τις μονάδες τα πλυντήρια, με δωρεάν χρήση τους από τους στρατιώτες.
  • Να εμβολιαστεί το σύνολο των υπηρετούντων, μονίμων και εφέδρων στις Ενοπλες Δυνάμεις, με το εμβόλιο κατά της εποχικής γρίπης.
  • Να προσαρμοστεί, αναλόγως των συνθηκών, το πρόγραμμα των υπηρεσιών και της εκπαίδευσης των μονάδων.
  • Να εξασφαλιστεί η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, με πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, στο διαδίκτυο σε ειδικούς χώρους, και με ατομική άθληση.

Το δικαίωμα της προστασίας της υγείας των νέων στρατευμένων δεν σταματά στις πύλες των στρατοπέδων. Οι δίκαιες διαμαρτυρίες που γίνονται στις μονάδες είναι το όπλο των νέων στρατευμένων για την προστασία τους.

Το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ εύχεται καλές γιορτές, με υγεία, δύναμη και αντοχή στους νέους στρατευμένους και τις οικογένειές τους».

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Η ΚΝΕ ζητά έκτακτα μέτρα προστασίας από την πανδημία και οικονομικής στήριξης των νέων στρατευμένων για τις γιορτές
  • Πλευρές της κατάστασης των ΕΠΑΛ, στο φόντο των υποσχέσεων περί αναβάθμισης της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης
  • Η κατάσταση με την τηλεκπαίδευση και η ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια για όλα τα παιδιά
  • Συντροφιά με το βιβλίο «Κι όμως, κινείται...»
  • Πλήθος διαδικτυακών θεματικών εκδηλώσεων της ΚΝΕ
  • Θέματα εκπαιδευτικής επικαιρότητας
Εκδηλώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε Πανεπιστήμια της Αθήνας

Σειρά εκδηλώσεων για διάφορα θέματα διοργανώνουν αυτές τις μέρες οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στα Πανεπιστήμια της Αθήνας. Συγκεκριμένα:

  • Σήμερα, Τετάρτη:

-- Στις σχολές του ΕΜΠ, στις 19.30, με θέμα «Μεταλλευτική Βιομηχανία: Ανάπτυξη για το λαό ή αξιοποίησή της για το κεφάλαιο;». Θα μιλήσει ο Γρηγόρης Λιονής, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ. Πληροφορίες: kne.ntua@gmail.com

-- Στη ΝΟΠΕ του ΕΚΠΑ, στις 19.00, βιβλιοπαρουσίαση της έκδοσης «Για την απελευθέρωση των γυναικών από κάθε κοινωνική ανισότητα, Η αντίληψη του ΚΚΕ». Θα μιλήσει η Βιβή Δάγκα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ για την Ισοτιμία των Γυναικών. Πληροφορίες: knenope@gmail.com

-- Στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής, στις 20.30, παρουσίαση της έκδοσης του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ Κατά των Ναρκωτικών «Για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά. Με το ΚΚΕ μπροστά για τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό». Θα μιλήσει ο Παναγιώτης Κατηφές, υπεύθυνος του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ Κατά των Ναρκωτικών. Πληροφορίες: knepada@gmail.com

  • Την Παρασκευή 11/12:

Στη ΝΟΠΕ του ΕΚΠΑ, στις 19.30, με θέμα «76 χρόνια από τον ηρωικό Δεκέμβρη του 1944, διδασκόμαστε για τις μάχες που δίνουμε σήμερα». Θα μιλήσει ο Γιάννης Γεωργόπουλος, μέλος της ΤΕ Πανεπιστημίων - Ερευνας Αττικής του ΚΚΕ. Πληροφορίες: knenope@gmail.com

  • Το Σάββατο 12/12:

Στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής, στις 20.00, με θέμα «76 χρόνια από τον ηρωικό Δεκέμβρη του 1944, διδασκόμαστε για τις μάχες που δίνουμε σήμερα». Θα μιλήσει ο Γιάννης Γεωργόπουλος. Πληροφορίες: knepada@gmail.com

Στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, στις 19.30, βιβλιοπαρουσίαση της έκδοσης «1821. Η Επανάσταση και οι απαρχές του ελληνικού αστικού κράτους». Θα μιλήσει ο Αναστάσης Γκίκας, μέλος του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ. Πληροφορίες: knefilosof@gmail.com

  • Την Κυριακή 13/12:

-- Σε Πάντειο και Χαροκόπειο, στις 20.00, βιβλιοπαρουσίαση της έκδοσης «Για την απελευθέρωση των γυναικών από κάθε κοινωνική ανισότητα, Η αντίληψη του ΚΚΕ». Θα μιλήσει η Βιβή Δάγκα. Πληροφορίες: knepanteio@gmail.com

-- Στις σχολές Υγείας του ΕΚΠΑ, στις 19.30, με θέμα «Μια πρώτη γνωριμία με την επαναστατική θεωρία». Θα μιλήσει ο Αντώνης Μοχιανάκης, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ. Πληροφορίες: kneygeiasekpa@gmail.com

-- Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πειραιά, στις 19.00, παρουσίαση της έκδοσης του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ Κατά των Ναρκωτικών «Για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά. Με το ΚΚΕ μπροστά για τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό». Θα μιλήσει η Ιλιάνα Ναζεντιάδου, μέλος του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ Κατά των Ναρκωτικών. Πληροφορίες: kne.oikonomika@gmail.com

Οι υποσχέσεις αναβάθμισης και η πραγματική κατάσταση για τα ΕΠΑΛ

Αυτές τις μέρες ξεκινάει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την Τεχνικο-Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ). Πρόκειται για άλλο ένα νομοθέτημα μέσα στις τελευταίες δεκαετίες, που υπόσχεται «αναβάθμιση» για την ΤΕΕ και ευκαιρίες για όσους την επιλέγουν. Αυτά βέβαια δεν τα ακούμε για πρώτη φορά. Ολες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις υπόσχονταν αναβάθμιση της ΤΕΕ και έφερναν σχετικά νομοθετήματα, με στόχο τη μαζικοποίηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης έναντι της Γενικής στο δευτεροβάθμιο επίπεδο και το συμμάζεμα του «άναρχου» τοπίου στο μεταδευτεροβάθμιο επίπεδο. Ωστόσο, παρ' όλες αυτές τις προσπάθειες, η εικόνα της υποβάθμισης παραμένει και χαρακτηρίζει την ΤΕΕ.

Ολα αυτά τα χρόνια π.χ., και κύρια τα χρόνια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, έγινε και γίνεται προσπάθεια (σίγουρα διαφημιστική...) για να γίνει πιο «ελκυστική» στα μάτια των μαθητών η ΤΕΕ, με πιο χαρακτηριστικό το πρόγραμμα «Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ», όπου θεσπίστηκε ο θεσμός του μεταλυκειακού έτους μαθητείας, άνοιξαν μια σειρά από νέες ειδικότητες.

Και έχει αξία να ρίξουμε μια ματιά στην εικόνα των ΕΠΑΛ σήμερα, καθώς αυτά αποτελούν ένα μεγάλο τμήμα της ΤΕΕ.

Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, παρά τις προσπάθειες διαφήμισής τους, είναι τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, εργαστηριακό εξοπλισμό και βιβλία ειδικοτήτων (για πολλά από αυτά βάζουν το χέρι στην τσέπη και οι ίδιοι οι μαθητές). Είναι οι ειδικότητες που ανοιγοκλείνουν με ταχύτητα φωτός, τα ολιγομελή τμήματα που μόνο κάτω από τις κινητοποιήσεις των μαθητών εγκρίνονται κατ' εξαίρεση κάθε χρόνο, ενώ στην πλειοψηφία τους κλείνουν και χιλιάδες σπουδαστές μένουν στον αέρα για τη συνέχιση της ειδικότητας που έχουν ξεκινήσει.

Μετά το ΕΠΑΛ, για τους αποφοίτους συχνά επικρατεί ανασφάλεια, αφού δεν είναι θεσμοθετημένο μόνιμα το ποσοστό εισαγωγής των ΕΠΑΛιτών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ και για όσους μαθητές επιλέγουν τη μαθητεία, είτε αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή του - έτσι και αλλιώς ελάχιστου - μισθού που λαμβάνουν, είτε κάνουν μαθητεία σε άσχετα αντικείμενα, χωρίς να μαθαίνουν επί της ουσίας.

Οι ΕΠΑΛίτες δεν είναι μαθητές β' κατηγορίας

Είναι σύνηθες οι μαθητές που επιλέγουν να πάνε σε ΕΠΑΛ να αντιμετωπίζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση σαν μαθητές β' κατηγορίας, σαν «σκάρτοι μαθητές που δεν παίρνουν τα γράμματα», άρα πρέπει να δέχονται χωρίς πολλά πολλά την άσχημη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία τους.

Ομως η ταξικότητα της Εκπαίδευσης στο σύστημα που ζούμε, που έχει κάνει τη μόρφωση ζήτημα πορτοφολιού, είναι αυτή που σπρώχνει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, είτε πηγαίνουν σε ΕΠΑΛ είτε σε ΓΕΛ, όλο και πιο μακριά από τη μόρφωση. Είναι απαίτηση της μεγαλοεργοδοσίας ένα μεγάλο κομμάτι αποφοίτων να είναι απλά χειριστές της τεχνολογίας και της επιστήμης και όχι γνώστες της. Να νιώθουν ανίκανοι να κατανοήσουν βαθύτερα την επιστήμη που είναι ενσωματωμένη σε κάθε πρακτική εφαρμογή, να νιώθουν υποτιμημένοι και μειονεκτικά απέναντι σ' αυτούς που «ξέρουν τα μυστικά της», για να μπορούν πιο εύκολα να τους εξουσιάζουν μετά.

Το αστικό σύστημα, αντιμετωπίζοντας την παροχή μόρφωσης ως κόστος, δίνει τόση γνώση όση χρειάζονται τα αφεντικά για να αυξάνουν τα κέρδη τους και ουσιαστικά καλεί τους μαθητές των ΕΠΑΛ να συμβιβάζονται στα λίγα, να «μαθαίνουν στα μισά».

Ωστόσο, πραγματική αναβάθμιση της Τεχνικο-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σημαίνει να προετοιμάζει τους μαθητές για να αντιμετωπίσουν δημιουργικά την εργασία και τη ζωή τους, όποιο επάγγελμα κι αν ακολουθήσουν. Σημαίνει οι ΕΠΑΛίτες να μαθαίνουν την ειδικότητα του επαγγέλματος που επέλεξαν όσο πιο ολοκληρωμένα γίνεται!

Ανεξαρτήτως του λόγου για τον οποίο ο κάθε μαθητής ξεκινά να φοιτά στο ΕΠΑΛ και διάλεξε μια ειδικότητα, ανεξάρτητα από τα σχέδια που έχει ο καθένας για το μέλλον του, υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής:

Από τη στιγμή που μαθαίνει κανείς μια ειδικότητα σε ένα δημόσιο σχολείο, πάνω στην οποία θέλει να εργαστεί στο μέλλον, έχει το αυτονόητο δικαίωμα να τη μάθει όσο πιο ολοκληρωμένα γίνεται. Δηλαδή, να πάρει όλες τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια για να μπορέσει να έχει τις βάσεις να τα βγάλει πέρα σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει και απαιτεί την κατανόηση και παρακολούθηση της εξέλιξης της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Με άλλα λόγια, να μπορεί ο καθένας να έχει ένα στέρεο θεωρητικό υπόβαθρο, για να γίνει καλός σε όποιο επάγγελμα κι αν αποφασίσει να επιλέξει στη ζωή, όποια κι αν είναι τα σχέδιά του.

Γιατί, διαφορετικά δεν θα μπορεί να παρακολουθεί την οποιαδήποτε εξέλιξη της τεχνικής, που αντικειμενικά υπάρχει τον 21ο αιώνα για κάθε επάγγελμα, και θα τρέχει λαχανιασμένος πίσω από την παραμικρή μεταβολή της τεχνολογίας, κυνηγώντας καταρτίσεις επί πληρωμή, όπως γίνεται σήμερα.

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Τομέας της Πληροφορικής, που μέσα μόνο στην τελευταία δεκαετία έχει σημειώσει απίστευτη πρόοδο. Ας σκεφτούμε: Πώς μπορεί ένας απόφοιτος ΕΠΑΛ να δουλέψει άμεσα πάνω σε αυτό το αντικείμενο, όταν στο ΕΠΑΛ ο τρόπος που το διδάσκεται είναι του «περασμένου αιώνα»; Οταν πολλές φορές δεν έχει ούτε καθηγητή της συγκεκριμένης ειδικότητας; Οταν τα εργαστήρια έχουν υπολογιστές του 2000 (στην καλύτερη) ή τα βιβλία έχουν να ανανεωθούν επίσης πάνω από μια δεκαετία; `Η όταν στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα απαραίτητα για να καταλάβει κανείς τι του γίνεται, πολλές φορές δεν γίνεται καν μάθημα;

Και δυστυχώς, μπορούμε να σκεφτούμε τέτοια παραδείγματα για κάθε ειδικότητα...

Οι ΕΠΑΛίτες έχουν δικαίωμα στη μαθητεία και την εργασία!

Χρειάζεται, αντίστοιχα, να αναβαθμιστεί και ο τρόπος με τον οποίο γίνεται σήμερα η μαθητεία. Να βοηθάει πραγματικά να μάθουν οι μαθητές το επάγγελμά τους. Η μαθητεία να γίνεται σε εργασιακά αντικείμενα που συνδέονται με τον κλάδο των αποφοίτων των ΕΠΑΛ. Οσο η μαθητεία μπορεί και αξιοποιείται από τη μεγαλοεργοδοσία για φθηνή εργασία, τόσο θα εκμεταλλεύονται το πόσο υποβαθμισμένη είναι η παροχή τεχνικής γνώσης στο ΕΠΑΛ και τελικά οι μαθητές δεν θα κερδίζουν όσα θα μπορούσαν από αυτήν.

Φυσικά, ταυτόχρονα με αυτό, κατά τη μαθητεία οι μαθητές, από τη στιγμή που δουλεύουν, έχουν εργασιακά δικαιώματα. Αυτά περιλαμβάνουν τόσο το να πληρώνονται στο ύψος του βασικού μισθού, όπως και πλήρη κάλυψη ασφάλισης και υγείας. Διαφορετικά, με το θεσμό της μαθητείας δίνεται σε μια μεγάλη επιχείρηση η δυνατότητα να προσλαμβάνει με ελάχιστα χρήματα και κάθε χρόνο κάποιον μαθητευόμενο που της βγάζει τη δουλειά ξανά και ξανά έναντι ενός «κανονικού» εργαζόμενου, κάτι που σίγουρα δεν συμφέρει τους απόφοιτους ΕΠΑΛ ως μελλοντικούς εργαζόμενους.

Το γεγονός πως για τη μαθητεία υπάρχει επιτροπή του υπουργείου που συμμετέχουν οι βιομήχανοι, οι εφοπλιστές και οι μεγαλοξενοδόχοι, δείχνει τελικά τους σκοπούς αξιοποίησης της μαθητείας.

Πόσο μάλλον, που η πλειοψηφία των ΕΠΑΛιτών παράλληλα με το σχολείο δουλεύουν είτε πάνω στο αντικείμενό τους είτε κάνοντας μεροκάματα σε άσχετα αντικείμενα.

Γι' αυτό και είναι κομβικό οι μαθητές των ΕΠΑΛ να γνωρίζουν τα εργασιακά τους δικαιώματα, να έρχονται σε επαφή με τα αντίστοιχα κλαδικά σωματεία, να διεκδικούν από κοινού το δίκιο τους. Γιατί μόνο ο οργανωμένος και συλλογικός αγώνας μπορεί να έχει αποτέλεσμα.

Για παράδειγμα, στα επαγγέλματα που έχουν εξοντωτικά ωράρια, ορθοστασία και κούραση, όπως στον τομέα του τουρισμού ή της ευεξίας (π.χ. κομμωτική), δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αυτές οι συνθήκες εργασίας από κανέναν εργαζόμενο μόνο του. Πόσο μάλλον όταν μπορεί να μπαίνει σε κίνδυνο ακόμα και η σωματική ακεραιότητα του νέου εργαζόμενου, επειδή δεν ξέρει τι να κάνει ή δεν έχει μέτρα προστασίας...

`Η ακόμα και σε επαγγέλματα που μπορεί να φαντάζουν σίγουρα και σταθερά, όπως το να πάρει κανείς το μαγαζί του πατέρα του (όπως πολλοί ΕΠΑΛίτες σκέφτονται), οι εξοντωτικοί όροι που έχουν επιβληθεί από όλες τις κυβερνήσεις για τους αυτοαπασχολούμενους (φόροι, εισφορές στα Ταμεία κ.ο.κ.), αντιμετωπίζονται μόνο με την οργανωμένη διεκδίκηση.

Συλλογική διεκδίκηση για ουσιαστική αναβάθμιση

Ο δρόμος της οργανωμένης συλλογικής διεκδίκησης είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να έχει αποτελέσματα για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων που επιλέγουν τα ΕΠΑΛ. Είναι αυτός που μπορεί να φέρει πραγματική αναβάθμιση κόντρα στις εκάστοτε υποσχέσεις των αστικών κυβερνήσεων για την ΤΕΕ, που στην πράξη αποδεικνύονται κενές.

Αυτό πιο συγκεκριμένα στα ΕΠΑΛ σημαίνει όλη η γνώση που είναι απαραίτητη για το κάθε επάγγελμα να δίνεται μέσα στο πτυχίο ειδικότητας του ΕΠΑΛ, να σταματήσει το ανοιγοκλείσιμο ειδικοτήτων και τμημάτων με λογικές κόστους εις βάρος των μαθητών και κάθε μαθητής να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει και να την ολοκληρώνει χωρίς εμπόδια. Σημαίνει ακόμα εργαστηριακά κέντρα με σύγχρονη υποδομή, για να γίνεται ουσιαστικά η σύνδεση θεωρίας και πράξης για όλους τους μαθητές, να εξασφαλίζεται δωρεάν ο εξοπλισμός των εργαστηρίων που χρειάζεται και να μην τον αγοράζουν οι μαθητές, αλλά και να μην εμπλέκονται εταιρείες και ιδιώτες. Να διανέμονται σύγχρονα βιβλία με την ευθύνη του κράτους από την αρχή της χρονιάς, να μειωθεί η αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών στις τάξεις και τα εργαστήρια, να εξασφαλιστεί ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα ΕΠΑΛ.

Αντίστοιχα, το πτυχίο ειδικότητας του ΕΠΑΛ να είναι η μόνη προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα, με ταυτόχρονη κατάργηση των επαγγελματικών εξετάσεων πιστοποίησης επί πληρωμή μετά τη μαθητεία. Κατά τη μαθητεία να υπάρχουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα, καθώς και να πληρώνεται στο ύψος του βασικού μισθού της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Ενώ διαρκής, συχνή και δωρεάν πρέπει να είναι η επιμόρφωση των αποφοίτων για κάθε ειδικότητα με ευθύνη του κράτους.

Για τις επιπτώσεις της καραντίνας στους μαθητές

Η Ενωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών οργανώνει την Παρασκευή 11 Δεκέμβρη, στις 7.30 μ.μ., διαδικτυακή εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Οι εκπαιδευτικές, ψυχολογικές, κοινωνικές επιπτώσεις της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές - Ο ρόλος των γονέων».

Θα μιλήσουν και θα απαντήσουν σε ερωτήματα ειδικοί επιστήμονες από το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) Ιωαννίνων.

Η εκδήλωση θα προβληθεί μέσω YouTube και facebook, ενώ ερωτήματα ή σύντομες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων zoom, αλλά και γραπτά μέσω του messenger και του mail της Ενωσης: egioanninon@gmail.com

Με τι όρους θα ανοίξουν τελικά ξανά τα σχολεία;

Eurokinissi

Εχει κλείσει μήνας πια που τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έκλεισαν και μαθητές πέρασαν αποκλειστικά στην ηλεκτρονική τηλεκπαίδευση, ενώ μετά από λίγο ήρθε και η σειρά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Και μπορεί να μην εμφανίζονται τόσο έντονα τα προβλήματα του πρώτου καιρού με το «κρασάρισμα» της πλατφόρμας, τις διαρκείς αποσυνδέσεις, την απώλεια ήχου κ.λπ. οδηγώντας έναν κόσμο να λέει ότι «τσουλάει το πράγμα», δείχνοντας ότι δεν έχει και πολλές απαιτήσεις από αυτό, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι έχει ομαλοποιηθεί και η εκπαιδευτική διαδικασία, με όλες τις παραμέτρους που αυτή πρέπει να έχει για τους μαθητές. Γιατί, το ξεκαθαρίζουμε από την αρχή: Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Αυτό, βέβαια, το παραδέχονται και τα κυβερνητικά στελέχη. Δεν λένε κουβέντα όμως γιατί φτάσαμε στο σημείο να κλείσουν από τη μια μέρα στην άλλη τα σχολεία. Διότι απλούστατα δεν πάρθηκε κανένα μέτρο για την ασφαλή διά ζώσης λειτουργία τους. Κι όταν οι μαθητές κινητοποιούνταν ζητώντας μέτρα, τους αντιμετώπιζαν με χημικά και με προσαγωγές... Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι «εδώ έχουμε γενική καραντίνα, έκλεισαν τα πάντα, πώς θα έμεναν ανοιχτά τα σχολεία»; Ομως θα θυμίσουμε ότι τα σχολεία έκλεισαν πριν το γενικευμένο lockdown, παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι θα ήταν τάχα τα τελευταία που θα κλείσουν.


Eurokinissi

Να σημειώσουμε ότι το κλείσιμο δεν αποτελεί μονόδρομο για τις υπόλοιπες χώρες που βρίσκεται σε έξαρση το δεύτερο κύμα της πανδημίας, ενώ και στη χώρα μας παραμένουν ανοιχτά τα σχολεία Ειδικής Αγωγής, χωρίς και πάλι όμως να έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα προστασίας. Τι γίνεται σε αυτά τα σχολεία που παραμένουν ανοιχτά; Στη Βόρεια Ελλάδα, που είναι επιδημιολογικά πιο επιβαρυμένη, η πλειοψηφία των ειδικών σχολείων έχουν ήδη κλείσει μια φορά λόγω κρουσμάτων και η κατάσταση διαρκώς χειροτερεύει, χωρίς η κυβέρνηση να παίρνει μέτρα.

Τηλεκπαίδευση... όχι για όλους

Και να 'μαστε λοιπόν μπροστά στις οθόνες, επειδή η κυβέρνηση δεν πήρε μέτρα.

Προσπαθούν να μας πείσουν ότι η γενικευμένη σύγχρονη τηλεκπαίδευση είναι ένα πρωτόγνωρο, τεράστιο εγχείρημα. Η υπουργός Παιδείας δίνει κάθε βδομάδα νούμερα για να μας πείσει γι' αυτό:

Πάνω από 6 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών ημερησίως και 29.294.792 συμμετοχές μαθητών αθροιστικά μέσα στη βδομάδα, 320.000 τηλεδιασκέψεις αθροιστικά κάθε μέρα, 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών, 39.000 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων, 18 εκατ. λεπτά μαθήματος τη μέρα... Ο πρωθυπουργός αντίστοιχα, μιλώντας πριν λίγες μέρες με τον πρόεδρο του Columbia University, έλεγε ότι «εάν ρωτούσατε πριν ένα χρόνο αν το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να οργανώσει τηλεκπαίδευση, θα σας απαντούσαν ότι "είναι αδύνατον"», αλλά τώρα έγινε και όλες οι τάξεις λειτουργούν ψηφιακά.

Βέβαια, ακόμα και από τα νούμερα εντυπωσιασμού που διοχετεύει η κυβέρνηση, γεννιούνται ερωτήματα ως προς τη συμμετοχή των μαθητών: 18 εκατομμύρια λεπτά μάθημα τη μέρα διά 1,2 εκατομμύρια μαθητές μάς κάνει 15 λεπτά μάθημα τη μέρα κατά μέσο όρο ανά μαθητή, όταν για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ακολουθείται ημερήσιο πρόγραμμα με 6ωρα και 7ωρα, ενώ για την Πρωτοβάθμια με 5ωρα. Μετρώντας με το ρολόι δηλαδή, προβλέπονται 300 λεπτά μπροστά από την οθόνη ημερησίως για κάθε μαθητή της Δευτεροβάθμιας και 180 λεπτά για κάθε μαθητή της Πρωτοβάθμιας. Από πού κι ως πού λοιπόν, θεωρούνται επιτυχία τα 15 λεπτά τη μέρα;

Επίσης, αν πολλαπλασιάσουμε τους περίπου 600.000 μαθητές κάθε βαθμίδας της Εκπαίδευσης με τις 33 ώρες τη βδομάδα μάθημα στη Δευτεροβάθμια και τις 25 ώρες στην Πρωτοβάθμια, μας κάνουν 19.800.000 + 15.000.000 = 34.800.000 ώρες (συμμετοχές μαθητών) όταν η υπουργός λέει πως είχαμε κάτω από 30.000.000.

Αντίστοιχα, οι 55.000 συνεδρίες για την Πρωτοβάθμια και 39.000 συνεδρίες για τη Δευτεροβάθμια σημαίνει 94.000 συνεδρίες συνολικά ημερησίως ή αλλιώς 94.000 εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα σε ημερήσια βάση, όταν το σύνολο των εκπαιδευτικών ξεπερνά τις 150.000...

Απ' όπου και να το πιάσουμε λοιπόν, ακόμα και με τα δικά τους νούμερα, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών που δεν συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση. Δεν έχει πρόσβαση σε αυτή, δεν έχει τα μέσα και την υποστήριξη να το κάνει, γιατί πολύ απλά, το κράτος δεν του τα εξασφάλισε.

Πρόσφατες είναι οι εικόνες με μαθητές να κάνουν μάθημα στο πεζούλι της εξώπορτάς τους ή στο καφενείο του χωριού, για να πιάνουν σήμα από δανεικό wifi! Οσο για τα τάμπλετ που τάχα έστειλε στα σχολεία το υπουργείο μέσω χορηγιών, έχουν γίνει ανέκδοτο, αφού δεν φτάνουν ούτε στο ελάχιστο για να καλύψουν τις ανάγκες.

Χάνεται το κοινωνικό κομμάτι του σχολείου...

Αποτέλεσμα είναι όχι μόνο ότι πολλά παιδιά δεν μπορούν να συμμετάσχουν, αλλά ακόμα και για μεγάλο ποσοστό παιδιών που συνδέονται τελικά, αυτό να γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου, με μειωμένες δυνατότητες παρακολούθησης και συμμετοχής, αδυναμία εκπόνησης εργασιών κ.ο.κ.

Ενδεικτικά στοιχεία δίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού - Αγ. Βαρβάρας, για το 70% των Δημοτικών Σχολείων και νηπιαγωγείων της περιοχής του όπου: 515 μαθητές και μαθήτριες, ποσοστό 14%, δεν έχουν καμία δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης με τη σχολική μονάδα, είτε λόγω έλλειψης οποιουδήποτε ψηφιακού μέσου ή γραμμής, είτε γιατί τα ψηφιακά μέσα της οικογένειας χρησιμοποιούνται από άλλο παιδί ή γονέα, ενώ 892 παιδιά, ποσοστό 24%, μπορούν να συνδεθούν μόνο από κινητό τηλέφωνο.

Αντίστοιχα, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» Χανίων καταγγέλλει ότι σε εύρος 2.642 μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το 13,5% (357) δεν έχουν καμία δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, ενώ το 27,3% (721) συμμετέχουν μόνο με τη χρήση κινητού τηλεφώνου.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Οτι ακόμα και εκεί που εμφανίζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί να συνδέονται σε ψηφιακές τάξεις, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει ουσιαστικό μάθημα για όλους, που να πλησιάζει έστω τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

«Δεν μπορώ να δω τα μάτια των μαθητών μου», έγραψε χαρακτηριστικά πριν λίγες μέρες ένας εκπαιδευτικός, και πόσες αλήθειες άραγε περικλείει μέσα της αυτή η διαπίστωση! Δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός να δει αν κατανόησαν οι μαθητές ό,τι τους είπε, δεν μπορεί να δει τις αντιδράσεις τους, το γέλιο τους, την επιδοκιμασία ή την αποδοκιμασία τους, ή αλλιώς «δεν υπάρχει πραγματική αλληλεπίδραση», όπως είπε ένας μαθητής, «είναι εύκολο να αποσπάσαι, το μάθημα είναι πιο δύσκολο και κουραστικό, χάνεται το κοινωνικό κομμάτι του σχολείου»...

Πέρα βέβαια από άλλα προβλήματα που προκύπτουν και δεν μπορούν να θεωρηθούν αμελητέα στην εποχή μας. Μιλώντας πρόσφατα στο ραδιόφωνο του «Αθήνα 9,84», ο γενικός διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ιατρός, Γιώργος Κορμάς, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τις ώρες που περνούν μπροστά σε μια οθόνη ειδικά τα μικρά παιδιά, από 4 μέχρι 8 τουλάχιστον ετών, σημειώνοντας πως είναι ανησυχητικό που τα παιδιά εξοικειώνονται με την οθόνη, ο κίνδυνος εξάρτησης για τα μεγαλύτερα παιδιά αυξάνει δραματικά, ενώ από τον Μάρτη πλέον παρατηρείται και αύξηση της διαδικτυακής παρενόχλησης παιδιών, αφού αυξάνεται η «δεξαμενή» των χρηστών.

Αναγκαία η στήριξη της αναντικατάστατης διά ζώσης εκπαίδευσης

Απ' όλα τα παραπάνω δεν επιβεβαιώνεται μόνο το αναντικατάστατο της διά ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας, το οποίο στα λόγια παραδέχεται και η κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ακόμα ότι όλη αυτή η περίοδος έρχεται να δημιουργήσει κενά στη μαθησιακή διαδικασία, που μάλιστα προστίθενται στα κενά που είχε δημιουργήσει το πρώτο lockdown. Είναι περίοδος που θα αφήσει το αποτύπωμά της και τις επιπτώσεις της στη μόρφωση, στην ψυχοσύνθεση και την κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Τα σχολεία αναμένεται να ανοίξουν μετά τις 7 Γενάρη, η κυβέρνηση όμως δεν μπαίνει στον κόπο να μας πει πώς τελικά θα στηριχθεί τότε αυτό το αναντικατάστατο της διά ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας, πώς θα στηριχτούν τα σχολεία ώστε να λειτουργήσουν με ασφάλεια, αλλά και να αντισταθμίσουν τις απώλειες που έχουν συσσωρευτεί από το παρατεταμένο κλείσιμο;

Είναι υπόθεση λοιπόν του λαού τώρα να διεκδικήσει, να απαιτήσει τους όρους ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, γιατί κανείς δεν έχει την αυταπάτη ότι μέσα σε ένα μήνα θα μηδενιστούν τα κρούσματα και δεν θα υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του ιού. Είναι αναγκαία τα δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ, η ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και η σύνδεσή της με τα σχολεία, οι άμεσες παρεμβάσεις για ακατάλληλα κτίρια, για ελλείψεις στην καθαριότητα κ.ο.κ.

Είναι αναγκαία η ολόπλευρη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με όλο το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι όπως τώρα, Δεκέμβρη μήνα, να έχουμε κενά εκπαιδευτικών ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα ή άλλα, βασικά μαθήματα. Είναι αναγκαία η ενισχυτική διδασκαλία για όλα τα παιδιά που χρειάζονται στήριξη. Είναι αναγκαία η εκπόνηση ειδικού προγράμματος για επιπλέον στήριξη σε συγκεκριμένες τάξεις όπως π.χ. η Α' Δημοτικού ή η Β' Δημοτικού, που οι φετινοί μαθητές της ήδη έχασαν τρεις μήνες πέρσι όντας στην Α' τάξη. Αντίστοιχη μέριμνα πρέπει να υπάρξει για τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, αλλά και για τους μαθητές της Γ' Λυκείου κ.ο.κ.

Είναι αναγκαία όλα όσα δικαιούται το κάθε παιδί για να μη μείνει πίσω στην εκπαιδευτική διαδικασία, για να αντισταθμίσει την εγκληματική απραξία της κυβέρνησης τόσο στην προηγούμενη περίοδο που δεν πάρθηκε κανένα μέτρο για ασφαλή σχολεία, όσο και τώρα που δεν εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων στην τηλεκπαίδευση.


Γ. Σ.

Podcast της ΚΝΕ

Ενα διαφορετικό Podcast θα προβληθεί αύριο, Πέμπτη, στις 20.00 από το κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube. Ενα Podcast αφιερωμένο στο ποδόσφαιρο και τον «θεό» του, τον Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα.

Καλεσμένοι οι: Γιάννης Καραλής, αθλητικογράφος, Μιχάλης Λεάνης, αθλητικογράφος, Νίκος Παπαδόπουλος, τερματοφύλακας του Αστέρα Τρίπολης.

Θυμίζουμε ότι το διαδικτυακό πρόγραμμα της ΚΝΕ στο YouTube για το μήνα Δεκέμβρη περιλαμβάνει, ακόμα, την Τετάρτη 16 Δεκέμβρη, στις 21.00, προβολή της παράστασης «Το φως που καίει» του Κ. Βάρναλη, από τη θεατρική ομάδα της ΚΝΕ.

Επίσης, την Τετάρτη 23 Δεκέμβρη, στις 21.00, «Θεατρικά» Χριστούγεννα με αφηγήσεις κλασικών παραμυθιών, σε σκηνοθετική επιμέλεια Γιώργου Κιμούλη. Συμμετέχουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Δανάη Κατσαμένη, Γιώργος Κιμούλης, Ηλιάννα Μαυρομάτη, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιάννης Στάνκογλου.

Με συντροφιά το βιβλίο «Κι όμως, κινείται... »

Στις δύσκολες μέρες του παρατεταμένου εγκλεισμού που αναμφίβολα επιφέρει πολύ αρνητικές συνέπειες στα παιδιά, στην ψυχοσύνθεση και την κοινωνικοποίησή τους, η Διατμηματική Επιτροπή της ΚΕ του ΚΚΕ για τις μικρότερες ηλικίες της νεολαίας θυμίζει ότι υπάρχει μια πολύτιμη συντροφιά για τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου, που μπορεί να τους δώσει πλούσια τροφή για σκέψη και ταυτόχρονα να αποτελέσει ένα πολύ όμορφο δώρο για τις γιορτές: Ο λόγος για το βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή» με τίτλο «Κι όμως, κινείται...», που έχει ήδη κερδίσει τους μικρούς αναγνώστες που το έχουν προμηθευτεί και το διαβάζουν.

Τις επόμενες μέρες, γονείς και παιδιά θα μπορούν να διατρέξουν το περιεχόμενο του βιβλίου, που αφορά την εξέλιξη των ανθρώπινων κοινωνιών μέσα από τη σκοπιά του ιστορικού υλισμού, με μορφή επεξεργασμένη και δοσμένη ειδικά για παιδιά, μέσα από μια ηλεκτρονική παρουσίαση που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα των εκδόσεων (sep.gr/eshop). Από την πρωτόγονη κοινωνία έως την καπιταλιστική που ζούμε εδώ σήμερα και τη σοσιαλιστική - κομμουνιστική, ο άνθρωπος αλλάζει μαζί με το περιβάλλον στο οποίο ζει. Οι αλλαγές αυτές βέβαια συμβαίνουν πολύ αργά χωρίς να τις καταλαβαίνουμε, από τη μια μέρα στην άλλη, συγκροτούν όμως την ιστορία του ανθρώπου και της κοινωνίας στην οποία ζει, που «είναι... εντυπωσιακή σαν παραμύθι, αλλά και αληθινή γνώση όπως η επιστήμη». Γι' αυτήν τη συναρπαστική ιστορία μιλάει το βιβλίο «Κι όμως, κινείται...» στα παιδιά, με τρόπο εύληπτο, αξιοποιώντας δεκάδες πρωτότυπα σκίτσα ειδικά φτιαγμένα για το βιβλίο, αλλά και παιχνίδια, διαδραστικές σελίδες κ.ά. Ταυτόχρονα, το βιβλίο αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για γονείς κι εκπαιδευτικούς, στην αντιπαράθεση με τον ανορθολογισμό και τις αποσπασματικές πληροφορίες που κυριαρχούν σήμερα, με τις στρεβλές πλευρές της γνώσης που προσφέρει το αστικό σχολείο.

Ηδη Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ ανά την Ελλάδα έχουν πραγματοποιήσει διαδραστικές παρουσιάσεις του βιβλίου με μεγάλη ανταπόκριση. Τα παιδιά ενθουσιάζονται με το βιβλίο και με όσα ανακαλύπτουν σε αυτό, αξιοποιούν σκίτσα και εικόνες του, τα προβάλλουν, τα στέλνουν σε φίλους, θέλουν να συζητούν για το περιεχόμενό του, για καινούργια πράγματα που ανακάλυψαν σε αυτό, το επιλέγουν ως δώρο αυτές τις γιορτινές μέρες για συνομηλίκους τους.

Το βιβλίο διατίθεται από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ και από τη «Σύγχρονη Εποχή». Θυμίζουμε ότι η «Σύγχρονη Εποχή» λόγω των έκτακτων μέτρων έχει τροποποιήσει τη λειτουργία των βιβλιοπωλείων της για εξυπηρέτηση πελατών σε όλη τη χώρα αποκλειστικά μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών ή παραγγελιών μέσω e-shop και e-mail με παράδοση κατ' οίκον, με αντικαταβολή ή με χρήση κάρτας κατά την παράδοση (πληροφορίες στην ιστοσελίδα της).

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δρομολογεί την κλιμάκωση της καταστολής στα πανεπιστήμια

Τις αντιδραστικές ρυθμίσεις που είχαν εξαγγελθεί «για την ενίσχυση της ασφάλειας των πανεπιστημίων και της ακαδημαϊκής ελευθερίας» προωθεί η κυβέρνηση, μέσα σε συνθήκες πανδημίας και καραντίνας και με φόντο την ένταση της καταστολής και την κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης.

Οι χτεσινές επαφές των υπουργών Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη με αντιπροσωπεία της Συνόδου των Πρυτάνεων και της ΠΟΣΔΕΠ σηματοδοτούν την έναρξη των επαφών με την πανεπιστημιακή κοινότητα για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων, που έρχονται στη βάση των σχετικών εξαγγελιών του πρωθυπουργού. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, η οποία, χωρίς να προσδιορίζεται χρονικά, περιλαμβάνεται στα επόμενα νομοσχέδια αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας.

Το υπουργείο αναφέρει πως οι προωθούμενες διατάξεις που συζητήθηκαν χτες με τους πρυτάνεις και την ΠΟΣΔΕΠ κινούνται σε τρεις άξονες: α) Τη σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ), β) τη σύσταση δομών και τη διεύρυνση των μέτρων ασφαλείας στο χώρο του πανεπιστημίου, συμπεριλαμβανομένης της ελεγχόμενης εισόδου στα ΑΕΙ, καθώς και γ) την ενίσχυση διατάξεων του Πειθαρχικού και του Ποινικού Δικαίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η περί ης ο λόγος Ομάδα θα αποτελείται από 1.000 αστυνομικούς που θα υπάγονται στην ΕΛ.ΑΣ., με ειδική εκπαίδευση, και οι οποίοι θα διατεθούν στο συγκεκριμένο σώμα εντός ενός πλαισίου λειτουργίας που θα συμφωνηθεί με τα ιδρύματα, τα οποία θα κληθούν να καταθέσουν το σχέδιό τους για την ασφάλεια. Παράλληλα προβλέπεται αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου για ποινικές διώξεις και πειθαρχικά παραπτώματα εντός των ιδρυμάτων, με ειδική αναφορά στους φοιτητές. Η αναθεώρηση αυτή περιλαμβάνει αλλαγές στους εσωτερικούς κανονισμούς και στο άρθρο του Ποινικού Κώδικα που αφορά την προστασία λειτουργίας δημόσιων υπηρεσιών. Για την ενίσχυση των υποδομών ασφαλείας των ιδρυμάτων, όπως ανακοινώθηκε, θα διατεθούν 30 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η θέση που είχε εκφράσει εξαρχής η Σύνοδος των Πρυτάνεων ήταν πως πρέπει το ειδικό σώμα φύλαξης να υπάγεται και να αναφέρεται στον πρύτανη και τη Σύγκλητο, να ληφθούν υπόψη τα χωροταξικά χαρακτηριστικά του κάθε πανεπιστημίου στις παρεμβάσεις, ενώ για την αυστηροποίηση των ποινών είχε εκφράσει τη θέση ότι το υπάρχον ποινικό νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκές.

Καταδίκη της κλιμάκωσης του αυταρχισμού

Σε μία περίοδο που είναι φανερές όσο ποτέ οι χρόνιες ελλείψεις και οι αυξημένες ανάγκες, αποτελεί πρόκληση η στροφή της κυβέρνησης στο ζήτημα της «ασφάλειας» στα πανεπιστήμια, με τη χρηματοδότηση δράσεων εχθρικών προς τις πραγματικές ανάγκες και τη διεκδίκησή τους.

Οι εξαγγελίες βρήκαν από την πρώτη στιγμή απέναντι τους φοιτητές, οι οποίοι αυτήν την περίοδο πασχίζουν για τις σχολές τους, με τα ιδρύματα να έχουν σαφώς διαφορετικές ανάγκες από την παρουσία αστυνομίας και μπράβων.

Η υπουργός Παιδείας, αναπαράγοντας την επιχειρηματολογία και προπαγάνδα της κυβέρνησης, δήλωσε χτες πως «μέλημά μας ήταν και παραμένει η προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, η διασφάλιση της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, της απρόσκοπτης διδασκαλίας και έρευνας. Απαιτείται συνεργασία αλλά και η τήρηση στάσης ευθύνης από όλους τους εμπλεκόμενους. Πολιτεία, πρυτανικές αρχές, προσωπικό των ΑΕΙ και φοιτητές πρέπει να εργαστούμε όλοι μαζί για πανεπιστήμια ελεύθερα, ασφαλή, σύγχρονα, εξωστρεφή, μακριά από νοσηρά φαινόμενα που δεν έχουν καμία θέση στον ακαδημαϊκό χώρο».

Στα μέτρα περιλαμβάνονται σχεδιασμοί που βγήκαν το προηγούμενο διάστημα από τα συρτάρια, αξιοποιώντας και τη δράση διαφόρων ομάδων, με αποκορύφωμα τον προπηλακισμό του πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου, και που συνοδεύτηκαν από μία ρητορική συκοφάντησης των αγώνων και του ριζοσπαστισμού των φοιτητών. Στο βάθος τους, το πραγματικό μέλημα που υπηρετούν είναι να τρομοκρατήσουν, να βάλουν φραγμό στις διεκδικήσεις των φοιτητών, να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων, η οποία παράλληλα ενισχύεται με διάφορους τρόπους και νομοθετήματα.

Για αυτές τις στοχεύσεις, συνάντησαν την καθολική καταδίκη των φοιτητικών συλλόγων, μελών ΔΕΠ και συνολικά των εργαζομένων στα πανεπιστήμια, που εξέφρασαν πολύμορφα την αντίθεσή τους στην κλιμάκωση της καταστολής στα ΑΕΙ και ανέδειξαν τις πραγματικές ανάγκες, μέσα από παρεμβάσεις, ψηφίσματα, συλλογή εκατοντάδων υπογραφών ΔΕΠ.

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με αφορμή σχετική εισήγηση του Πρυτανικού Συμβουλίου στη Σύγκλητο για διαμόρφωση πρότασης φύλαξης και αντιμετώπισης παραβατικών πράξεων, εκφράζει τον προβληματισμό του και καλεί τη Σύγκλητο «να καταγγείλει ξεκάθαρα, μαζί με τους φοιτητές και τους εργαζόμενους, αυτούς τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, και να απαιτήσει να γίνουν όλες οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν οι ανάγκες φύλαξης των εγκαταστάσεων, των υποδομών και της περιουσίας του λαού, όχι αστυνόμευσης, να χρηματοδοτηθούν οι αναγκαίες υποδομές για την ασφάλεια και προστασία των φοιτητών και των εργαζομένων».




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org