Πέμπτη 27 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Αρμενίζει» σε κάθε γωνιά της χώρας

Καράβι κόκκινο το 26ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή», που ξεκίνησε το ταξίδι του πριν ένα μήνα περίπου κι αφού ξεπέρασε τις 100 εκδηλώσεις στην Αθήνα και τον Πειραιά, έβαλε πλώρη για πόλεις και χωριά όλης της Ελλάδας. Με πλούσια θεματολογία που αγγίζει τις αγωνίες και τα προβλήματα της νέας γενιάς και προβολή της ερασιτεχνικής δημιουργίας και της δημιουργικής, πολιτιστικής έκφρασης των νέων, το Φεστιβάλ αυτές τις μέρες θα κάνει τους εξής σταθμούς:

  • Αύριο, Παρασκευή:

- Στη Νέα Κίο (Αργολίδας), στις 8.30 μ.μ., με θέμα την πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά και ομιλητή τον Θέμη Γκιώνη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

- Στο Κιάτο, στις 8.30 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στην Παιδεία και στην πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά.

- Στη Ναύπακτο, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Πολιτισμός».

  • Το Σάββατο 29/7:

- Στη Σαλαμίνα, στις 8.30 μ.μ., στην πλατεία του ΝΑΤΟ, προφεστιβαλική εκδήλωση αφιερωμένη στην «Ειρήνη», με ομιλητή τον Νίκο Χατζηδάκη, μέλος της ΚΕΟΕ του ΚΣ της ΚΝΕ.

- Στη Σάμη της Κεφαλονιάς, στις 8.30 μ.μ., αφιερωμένη στην ιστορία του ΚΚΕ και στην Εθνική Αντίσταση.

- Στην Κυπαρισσία, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Αντιιμπεριαλιστική πάλη» και ομιλητή τον Φώτη Ρηγανάκο, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.


- Στα Καλάβρυτα, στις 8.30 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στην ιστορία της ΚΝΕ και στη δράση της στο νεολαιίστικο κίνημα.

- Στη Αγ. Αννα Εύβοιας, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Ειρήνη».

- Στη Μητρόπολη Καρδίτσας, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Παιδεία».

- Στη Φιλιππιάδα Αρτας, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Νεολαία και ανεργία».

  • Την Κυριακή 30/7:

- Στην Αργαλαστή του Πηλίου, στις 8.30 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στην πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά.

- Στις Καλύβες Χανίων, στην Κρήτη, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Παιδεία».

- Στο λιμάνι της Μονεμβασιάς, στη θέση Πλάκα, στις 9 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Ανεργία και μαθητικό κίνημα».

- Στην Αμαλιάδα, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Μαθητικό κίνημα και ανεργία».

- Στη Μεγάρχη Τρικάλων, στις 9 μ.μ., με θέμα «Εργασιακές σχέσεις και ασφαλιστικό σύστημα».

- Στην Ανέζα Αρτας, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Νέοι αγρότες».

Η Παιδεία υπόθεση όλων

Είναι πλέον φανερή η ιδεολογική πλατφόρμα, πάνω στην οποία οικοδομήθηκε η μεταρρύθμιση της κυβέρνησης στο χώρο της Παιδείας. Αλλωστε, τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της, που αυτές τις μέρες είδαν το φως της δημοσιότητας, πιστοποιούν όλες αυτές τις εκτιμήσεις και τα συμπεράσματα, που κατά καιρούς οι φορείς της Παιδείας, είτε με μικρούς είτε με μεγαλειώδεις αγώνες, προσπαθούσαν να προβάλουν στην ευρύτερη κοινωνία.

Συμπεράσματα και προβληματισμοί, που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την κυβερνητική προπαγάνδα και τη φωτογράφιση του σχολείου του αύριο. Ενός σχολείου με ευδιάκριτα και σαφή ταξικά χαρακτηριστικά, με σκοπούς και στόχους που γεννήθηκαν από μυαλά, που πιστά υπηρετούν τις επιλογές και επιδιώξεις, τα συμφέροντα και τις προοπτικές του κεφαλαίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Είναι αυτονόητες πλέον οι μεθοδεύσεις και τα σχέδια της κυρίαρχης αστικής τάξης, που έχουν καταστρώσει και που ευελπιστούν να πραγματοποιήσουν μέσα από τον ευαίσθητο χώρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι αυταπόδεικτες πλέον οι δεσμεύσεις της πολιτικής εξουσίας για δημιουργία στρατιάς μισοκαταρτισμένων, απασχολήσιμων εργαζόμενων.

Και εδώ πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για τη μαζική και βίαιη έξωση των μαθητών απ' τα Λύκεια της χώρας, για τη λειτουργία και το ρόλο των ΤΕΕ, για την υποβάθμιση των προπτυχιακών σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για την τρομακτική άνοδο της παραπαιδείας, για τα αδιέξοδα γενικά της νεολαίας. Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε και για την ποιότητα των σημερινών σχολείων, για τα αναλυτικά προγράμματα, για τα βιβλία και τις γνώσεις που μέσα απ' αυτά προσπαθούν να εμφυτέψουν στα μυαλά και τις συνειδήσεις των νέων.

Αυτό που, όμως, κρίνω σκόπιμο ότι πρέπει να αναφέρω και να ξανατονίσω είναι η αναγκαιότητα της ανάπτυξης, της συλλογικής κοινωνικής αντιπαράθεσης με την πιο πάνω πραγματικότητα. Είναι σαφές ότι η διαλεκτική σχέση θεωρίας και πράξης, η αρμονική αμφιμονοσήμαντη σχέση αιτίας και αποτελέσματος, προβλήματος και κοινωνικής πρακτικής, προδιαγράφουν το προτσές εξέλιξης και την εισαγωγή σε μια ποιοτικά ανώτερη βαθμίδα.

Και εδώ ακριβώς βρίσκεται το κομβικό σημείο, πάνω στο οποίο πρέπει να κτίσουμε και να δημιουργήσουμε τη δική μας πράξη, το δικό μας αγώνα, τη δική μας αντίσταση και αντεπίθεση.

Δεν μπορούμε, δεν έχουμε πλέον το δικαίωμα να παραμείνουμε μόνο στις διαπιστώσεις ή γενικά στη φωτογράφιση του προβλήματος. Το οικοδόμημα το οποίο δημιούργησαν είναι φανερό και τρομακτικό. Οι προθέσεις τους δεδομένες. Ο αγώνας τους ενταγμένος σε προκαθορισμένο πρόγραμμα και σχέδιο. Μια άκρως «πετυχημένη πορεία». Ολοι εμείς, η κοινωνία ολόκληρη, θα πρέπει άμεσα να προβάλουμε έντονα τη δική μας πρόταση για το Ενιαίο 12χρονο Πολυτεχνικό Σχολείο. Και δε θα πρέπει να μείνουμε μόνο στη θεωρία και στις διάφορες, αλλά αναγκαίες επιστημονικές επεξεργασίες.

Θα πρέπει άμεσα να περάσουμε στην πράξη, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, εργαζόμενοι. Να στήσουμε το δικό μας χορό στο γλέντι της εκπαιδευτικής αναγέννησης και να αποδείξουμε ότι είμαστε παρόντες και έτοιμοι να σηκώσουμε οποιοδήποτε βάρος και αν χρειαστεί, για να χτίσουμε το λαϊκό σχολείο, το σχολείο των όλων και όχι των λίγων.

Οι αγώνες που θα έρθουν θα πρέπει να είναι στο ανάστημα των απαιτήσεων του λαού για σύγχρονη λαϊκή Παιδεία. Και για να είναι ποιοτικά αναβαθμισμένη, θα πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας. Να γίνει υπόθεση όλων μας ο περιβόητος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ το Σεπτέμβρη. Οι εκλογές στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. Οι εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Οι εκλογές για την ανάδειξη νέων Διοικητικών Συμβουλίων στις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Η προσπάθεια καθημερινής προβολής στην ευρύτερη κοινωνία της πρότασής μας. Η ανάπτυξη και δημιουργία ενός πανεργατικού παλλαϊκού ΜΕΤΩΠΟΥ πάλης, ικανού να αντιμετωπίσει τη σημερινή πραγματικότητα. Οι δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι πολλές. Το περισπούδαστο, όμως, μέτωπο κυβέρνησης και εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών ηγεσιών δε θα μας πτοήσει. Αντίθετα, θα μας εμποτίσει με περισσότερο πείσμα και δύναμη, με περισσότερη αντοχή και αισιοδοξία. Από τώρα, θα πρέπει να αρχίσει το ανασκούμπωμα του κινήματος, να οργανωθούν οι σχεδιασμοί, να αυξηθεί η ετοιμότητα.

Σαν εκπαιδευτικοί έχουμε το χρέος να παλέψουμε για ένα καλύτερο σχολείο, σαν εργαζόμενοι έχουμε την υποχρέωση, όχι μόνο να διαφυλάξουμε τα κεκτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα, αλλά και να τα επεκτείνουμε και σαν γονείς έχουμε τεράστιες ευθύνες απέναντι στα παιδιά μας να τους παραδώσουμε έναν καλύτερο κόσμο απ' αυτόν που παραλάβαμε απ' τους δικούς μας προγόνους.


Κώστας ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ
Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικών Ερευνών και Μελετών της ΔΟΕ

Καλύτερη τιμή η συνέχιση του αγώνα

Σήμερα, στις 7 το απόγευμα, στην πύλη της ΕΤΜΑ, η εκδήλωση τιμής και μνήμης για την Σωτηρία Βασιλακοπούλου

Σαν σήμερα, πριν είκοσι χρόνια, μια ομάδα από αγόρια και κορίτσια, μέλη της ΚΝΕ, με τις προκηρύξεις στο χέρι, καλούσαν τους εργάτες, που σχολούσαν απ' τη βάρδια στο γκέτο της ΕΤΜΑ, να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία της επόμενης μέρας. Τότε δολοφονήθηκε η 19χρονη ΚΝίτισσα Σωτηρία Βασιλακοπούλου, καθώς ένας από τους οδηγούς της εταιρίας, μετά από εντολή του χαφιέ που παρακολουθούσε ποιοι εργάτες έπαιρναν την προκήρυξη, οδήγησε το πούλμαν πάνω στη νεαρή αγωνίστρια.

Σήμερα, στο ίδιο μέρος, έξω από την πύλη της ΕΤΜΑ (Αγίας Αννης και Ιερά Οδός), στις 7 το απόγευμα, νεολαία κι εργαζόμενοι σμίγουν για να τιμήσουν τη μνήμη της Σωτηρίας, για να δηλώσουν ότι συνεχίζουν τον αγώνα στο δρόμο που κι εκείνη είχε επιλέξει κι έδωσε τη ζωή της. Τη συγκέντρωση διοργανώνουν η Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος Ελλάδας, το αντίστοιχο Συνδικάτο Αττικής, Πειραιά και Νησιών και ο Σύλλογος Φοιτητών Παντείου, του οποίου ήταν μέλος η Σ. Βασιλακοπούλου.

«Είκοσι χρόνια μετά, συνεχίζουμε να είμαστε εδώ. Στον αταλάντευτο δρόμο του αγώνα, που η Σωτηρία Βασιλακοπούλου βάδισε, προπαγανδίζοντας την πάλη των εργατών, τον αγώνα για τα δικαιώματά τους, την κοινωνική απελευθέρωση», τονίζει σε σχετική ανακοίνωσή του το ΚΣ της ΚΝΕ.

Γιατί μπορεί να πέρασαν είκοσι χρόνια, όμως οι πόθοι και τα οράματα είναι ζωντανά και οδηγούν τη δράση χιλιάδων νέων ανθρώπων. Ιδιαίτερα σήμερα, που, όπως τονίζουν στο κάλεσμά τους και οι φορείς που διοργανώνουν τη συγκέντρωση, «με στόχο τη διατηρησιμότητα στην ΟΝΕ, επιχειρείται από το κεφάλαιο και την κυβέρνηση διάλυση κάθε κατάκτησης, κάθε δικαιώματος. Επιχειρείται να εναρμονίσουμε τις ανάγκες μας με βάση τους στόχους του κεφαλαίου, να τις ρίχνουμε όλο και πιο χαμηλά, στο όνομα των, κάθε φορά, "εθνικών στόχων"».

Απέναντι σ' όλα αυτά, εργαζόμενοι και νεολαία δίνουν τη δική τους απάντηση: Παλεύουν ενωμένοι, ενάντια σ' αυτήν την ολομέτωπη επίθεση που εξαπολύεται. Κι αυτός ο αγώνας είναι η καλύτερη τιμή για τη νεαρή αγωνίστρια, για όλους αυτούς που έδωσαν το αίμα τους για τη δίκαιη υπόθεση, για έναν καλύτερο κόσμο.

ΒΟΛΟΣ
Αναβλήθηκε η δίκη των μαθητών

Για τις 4 Ιουλίου του 2001, αναβλήθηκε η δίκη των 15 μαθητών του 5ου Ενιαίου Λυκείου Βόλου, που κατηγορούνται για τη συμμετοχή τους στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του 1999, εναντίον της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης.

Εξω από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου, όπου επρόκειτο να διεξαχθεί χτες η δίκη, πραγματοποίησαν συγκέντρωση συμπαράστασης εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Μαγνησίας και των τοπικών Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών και Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, καταγγέλλοντας τον κυβερνητικό αυταρχισμό. Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν αντιπροσωπείες της ΟΛΜΕ, της ΝΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ και του ΝΣ Μαγνησίας της ΚΝΕ.

Και αυτές οι διώξεις αποτελούν συνέχεια της κυβερνητικής επιχείρησης τρομοκράτησης του μαθητικού κινήματος που παλεύει για δημόσια δωρεάν παιδεία, χωρίς ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις, αλλά και όσων αγωνίζονται για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης. Μόνο στο Βόλο είναι σε εκκρεμότητα, περίπου, 50 κλήσεις μαθητών για δίκη.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιμένει παρά την αγανάκτηση

Προκλητικά επιμένει στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής της πολιτικής η κυβέρνηση, την ώρα που η ελληνική κοινωνία βιώνει τα τραγικά αποτελέσματα των επιλογών της. Χτες, ο υπουργός Παιδείας, μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη, δήλωνε και πάλι ότι δεν τίθεται θέμα επαναφοράς του θεσμού των μετεξεταστέων.

Από την άλλη, κατά την πάγια τακτική της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, αφήνει υπόνοιες για αλλαγές υπέρ των μαθητών, έχοντας προηγουμένως αποκλείσει την ικανοποίηση των αιτημάτων που το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αναδείξει. «Οπως έχουμε πει από την αρχή, βελτιώσεις και αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι πάντα αναγκαίες, αλλά να γίνονται με ώριμο και σταθερό τρόπο», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας ότι «θέμα μετεξεταστέων δεν τίθεται» και επαναλαμβάνοντας τα περί «αναπροσαρμογής του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από την εμπειρία των εφαρμογών του, σε μία κατεύθυνση παιδείας ποιότητας, απαίτησης, αντάξιας των παιδιών μας και του μέλλοντος της χώρας».

Χτες το μεσημέρι, ο υπουργός και ο υφυπουργός Παιδείας συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του ΣΥΝ Ν. Κωνσταντόπουλο, ο οποίος συναντήθηκε και με το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Σε δηλώσεις του μετά τις συναντήσεις, ο Ν. Κωνσταντόπουλος έδειξε ότι ο ΣΥΝ εμμένει στη λογική των «επιδιορθώσεων» στο έκτρωμα της μεταρρύθμισης. «Η εκτίμησή μας είναι ότι αυτά τα μέτρα έχουν αποτύχει. Οτι πρέπει να διορθωθούν με τρόπο άμεσο και αποφασιστικό. Αμεση διορθωτική παρέμβαση είναι η δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας εξέτασης σε όσους εμφανίζονται ότι απέτυχαν».

4ο ΤΕΕ ΠΑΤΡΑΣ
Ζητούν άρση της αδικίας

Την αγανάκτησή τους για τη μη εισαγωγή αποφοίτων ΤΕΕ στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) εκφράζει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου ΤΕΕ Πάτρας με υπόμνημά του προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Παιδείας, προς τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας και το διευθυντή για θέματα ΤΕΕ του υπουργείου Παιδείας.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει ο Σύλλογος στο υπόμνημα, αποκορύφωση της υποβάθμισης των ΤΕΕ αποτέλεσε και η προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) που εξέδωσε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΔΕΚΝ/ΥΕΝ).

Οπως αναφέρουν οι γονείς, οι μαθητές του Ναυτικού και Ναυτιλιακού Τομέα του 4ου ημερήσιου ΤΕΕ Πάτρας μετά την έκδοση της παραπάνω προκήρυξης, άρχιζαν να ετοιμάζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εισαγωγή τους στις ΑΕΝ Πλοιάρχων και Μηχανικών. Ομως στη συνέχεια πληροφορήθηκαν από τους αρμόδιους του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πάτρας και στη συνέχεια της ΔΕΚΝ/ΥΕΝ ότι η παραπάνω προκήρυξη δεν αφορά τους μαθητές ΤΕΕ, αλλά μόνο αποφοίτους Γενικών Λυκείων (Α`, Β`, και Δ` Δέσμης), Ενιαίων Λυκείων, καθώς και αποφοίτους Λυκείων Εμπορικού Ναυτικού, Λυκείων Ναυτικής Κατεύθυνσης ή Ναυτικού Τομέα του υπουργείου Παιδείας. «Επειδή θεωρούμε ότι όλα αυτά μεθοδεύτηκαν έντεχνα και σκόπιμα, ζητάμε την άμεση άρση της αδικίας που γίνεται εις βάρος των αποφοίτων του Ναυτικού και Ναυτιλιακού Τομέα των ΤΕΕ», ζητά ο Σύλλογος Γονέων.

Οι συνέπειες δεν αντιμετωπίζονται με ημίμετρα

Τροπολογία για επαναφορά του θεσμού μετεξεταστέων και κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ

Οι μαθητές το έχουν αποδείξει πολλές φορές, ξέρουν να αγωνίζονται.(Από κινητοποίηση στην Αθήνα, όταν εφαρμοζόταν η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση)
Οι μαθητές το έχουν αποδείξει πολλές φορές, ξέρουν να αγωνίζονται.(Από κινητοποίηση στην Αθήνα, όταν εφαρμοζόταν η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση)
Την επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων για όλες τις τάξεις του λυκείου, την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β` Λυκείου και την αποσύνδεση του λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ζητά το ΚΚΕ με τροπολογία που κατέθεσαν οι βουλευτές Π. Κοσιώνης, Σπ. Στριφτάρης και Στ. Σκοπελίτης. H τροπολογία προτείνεται στο σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και άλλες διατάξεις» και οι βουλευτές που την καταθέτουν σημειώνουν ότι «παρότι δεν αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και άρα αποτελεσματικό μέτρο, θα μπορούσε να προσφέρει μια ανακούφιση στο τεράστιο πρόβλημα της μαθητικής απόρριψης που έχει δημιουργηθεί και να συμβάλει έτσι ώστε περισσότεροι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη 12χρονη εκπαίδευση».

Στην εισηγητική έκθεση, που συνοδεύει την τροπολογία, οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν: «Η τραγική πραγματικότητα που έρχεται στην επιφάνεια με τα αποτελέσματα της βαθμολογίας των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν μπορεί ν' αμφισβητηθεί από κανένα. Τα αποτελέσματα της τρίχρονης εφαρμογής του νόμου 2525/97, ο αποκλεισμός του μισού μαθητικού πληθυσμού από το απολυτήριο του λυκείου, αλλά και η "γεωγραφία" των αποτελεσμάτων, με τις εργατικές συνοικίες και τις αγροτικές περιοχές να έχουν τριπλάσια ποσοστά απόρριψης από το γενικό μέσο όρο, σε αντίθεση με τις "ελίτ" περιοχές όπου τα ποσοστά απόρριψης είναι πολύ μικρότερα του μέσου όρου, επιβεβαιώνουν με κατηγορηματικότητα το δίκιο των αιτημάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων που ζητούσαν τη μη εφαρμογή του.

Η αντιμετώπιση των συνεπειών της εφαρμογής του νόμου που έχουν βαθιά αντιλαϊκό - ταξικό και αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα, δεν μπορεί να γίνει με ημίμετρα και επιμέρους παρεμβάσεις που ελάχιστα αμβλύνουν το πρόβλημα και κυρίως αποσκοπούν στο να περιορίσουν τις αναμενόμενες αντιδράσεις. Εξάλλου σε ανάλογες κινήσεις προχώρησε και πέρσι η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας π.χ. το θεσμό των μετεξεταστέων, όμως το πρόβλημα παραμένει και οξύνεται. Απαιτείται εκ βάθρων αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος με συνολική απόσυρση των νόμων της "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης", επαναφορά όλων των μαθητών που εκδιώχθηκαν πρόωρα από το σχολείο και οικοδόμηση της εκπαίδευσης στη βάση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Το σημερινό επίπεδο ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνικής δίνει τη δυνατότητα και αυξάνει την ανάγκη για ποσοτική και ποιοτική διεύρυνση της μόρφωσης των νέων ανθρώπων, μέσα από ένα Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο, κοινό για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Σχολείο που θα παίρνει υπόψη του τις προσδοκίες, τις ιδιαίτερες ανάγκες και την κοινωνική προέλευση του κάθε μαθητή, θ' αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον του για τη μόρφωση, ώστε όλοι οι μαθητές να μπορούν ν' απολαύσουν το αγαθό της μόρφωσης, σε μια εποχή που η ολόπλευρη βασική εκπαίδευση αποτελεί αναντικατάστατο εφόδιο για τη ζωή.

Σαν άμεσο μέτρο θεωρούμε αναγκαίο (όπως άλλωστε και οι εκπαιδευτικοί φορείς) την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β` και Γ` Λυκείου, την επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων, την αποσύνδεση του σχολείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ