Τρίτη 12 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τροπολογία στο νομοσχέδιο για τις μετεγγραφές

Χωρίς να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο πνεύμα του νομοσχεδίου για τις μετεγγραφές, το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή τροπολογία η οποία περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις που ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα η ηγεσία του υπουργείου. Μετά τον ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό των κονδυλίων για τη φοιτητική μέριμνα, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έρχεται στο όνομα της διαφάνειας να περιορίσει ουσιαστικά τις αναγκαίες μετεγγραφές. Με αυτό, επιχειρείται ανάμεσα σε άλλα η υποβάθμιση και στην πράξη αντικατάσταση του οικονομικού κριτηρίου με κριτήρια επιδόσεων στα μαθήματα, αφαιρείται το δικαίωμα μετεγγραφής από μεγάλες κατηγορίες, ισχύουν περιορισμοί στις μετεγγραφές πολυμελών οικογενειών με τρία παιδιά, ενώ ακόμη και οι μετεγγραφές λόγω σοβαρών ασθενειών προστέθηκαν την τελευταία στιγμή και κάτω από τη γενική κατακραυγή. Η συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή ξεκινά αύριο, Τετάρτη.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Στο τραπέζι το φινλανδικό μοντέλο εκπαίδευσης της αγοράς

Με το βλέμμα στο εκπαιδευτικό μοντέλο της Φινλανδίας όπου η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά, η ταξική διαφοροποίηση και η «αποκέντρωση» παίζουν πρωτεύοντα ρόλο, προσέρχεται στο «διάλογο», που έχει εξαγγείλει, το υπουργείο Παιδείας.

Οπως προκύπτει από δηλώσεις της υπουργού Παιδείας Μ. Γιαννάκου στην εφημερίδα «Καθημερινή» την Κυριακή, το μοντέλο αυτό εκπαίδευσης συνίσταται σε εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με ένα επιπλέον έτος υποχρεωτικό, στη συνέχεια φοίτηση σε γενικά και επαγγελματικά λύκεια, ελεύθερη επιλογή των σχολείων για τα οποία μεγάλη «ευθύνη» έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Επίσης, γίνεται λόγος για διαρκή αξιολόγηση των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών, αποκέντρωση των σχολικών μονάδων με διαφοροποιημένο πρόγραμμα και για πανεπιστημιακή έρευνα με «σοβαρό αντίκρισμα στη βιομηχανία, στο εμπόριο, στην παραγωγή και κατ' επέκτασιν αρκετές θέσεις εργασίας για τους νέους».

Με βάση τα παραπάνω η υπουργός Παιδείας κρίνει ότι «το φινλανδικό μοντέλο ανταποκρίνεται και στην ανάγκη για ευρείες γνώσεις αλλά και στα ζητούμενα της αγοράς εργασίας με την επαρκή επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που προσφέρει, καταπολεμώντας αποτελεσματικά τη διαρθρωτική ανεργία».

Τα παραπάνω είναι αποκαλυπτικά για τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας και είναι προφανές ότι έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την Παιδεία που έχει ανάγκη ο λαός. Καθώς οδηγεί στην ταξική διαφοροποίηση με την ελεύθερη επιλογή σχολείου και προγράμματος και με την εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εμπεριέχει την καταδικασμένη «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών που οδηγεί στη χειραγώγησή τους, διατηρεί το διπλό σχολικό δίκτυο, ενώ διαπνέεται από ιδιωτικοποίηση και υποταγή στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Πρόκειται για ένα μοντέλο φτιαγμένο στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου, στο οποίο υποτάσσονται οι στόχοι της εκπαίδευσης από νωρίς με τις «γενικές γνώσης» και στη συνέχεια κατάρτιση για τους πολλούς αλλά και έρευνα κατά τις επιθυμίες των επιχειρήσεων.

ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ
Διεκδικούν την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών

Σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας προχώρησαν χτες το πρωί οι γονείς του Μουσικού Γυμνασίου - Λυκείου Ιλίου, με κύριο αίτημα να καλυφθούν άμεσα οι κενές θέσεις των καθηγητών, που έχει ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο σχολείο να υπολειτουργεί.

Αν και έχει περάσει ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μέχρι σήμερα υπάρχουν 8 κενά σε μαθήματα γενικής παιδείας και συγκεκριμένα 3 φιλόλογοι, 2 μαθηματικοί, 1 βιολόγος, 1 χημικός, 1 πληροφορικής. Παράλληλα υπάρχουν 18 κενά σε μαθήματα μουσικής παιδείας και 15 κενά σε ωρομισθίους (μέχρι 11 ώρες) μουσικής παιδείας. Τα τεράστια κενά που υπάρχουν έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές του Γυμνασίου να κάνουν δύο με τρεις ώρες μάθημα την ημέρα και του Λυκείου πέντε από τις οχτώ που είναι το πρόγραμμα.

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας κ. Ράμμας, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με το Σύλλογο Γονέων, ισχυρίστηκε ότι τα εκπαιδευτικά κενά οφείλονται σε πρόβλημα που υπάρχει με τη μηχανοργάνωση και δεσμεύτηκε ότι τα κενά θα καλυφθούν εντός δέκα ημερών. Για το αποτέλεσμα της συνάντησης, ο Μιλτιάδης Μπάρκας, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων, επισήμανε σε δήλωσή του: «Θεωρούμε σχετικά με τις απαντήσεις του υπουργείου Παιδείας, ότι ο χρόνος που έδωσε για να καλυφθούν οι θέσεις είναι πολύ μεγάλος. Το φαινόμενο αυτό της έλλειψης των καθηγητών το αντιμετωπίζουμε κάθε φορά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά τα δύο τελευταία χρόνια έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Γονείς και μαθητές δεν μπορούμε να περιμένουμε τόσο πολύ και θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις καλώντας και τους μαθητές του σχολείου».

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Κάλεσμα σε αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την Παιδεία

Το μαχητικό μπλοκ του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αθήνας σε προηγούμενη κινητοποίηση
Το μαχητικό μπλοκ του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αθήνας σε προηγούμενη κινητοποίηση
Η Γραμματεία του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών Αθήνας συνεδρίασε την περασμένη Παρασκευή και αποφάσισε μια σειρά πρωτοβουλιών για το επόμενο διάστημα ώστε τα ζητήματα της Παιδείας να αναδειχτούν σε κεντρικά στις λαϊκές διεκδικήσεις. Η Γραμματεία έκρινε αναγκαία την ίδρυση Επιτροπών Αγώνα του ΠΑΜΕ κατά περιοχή καθώς και ότι πρέπει να συνεχιστεί η διακίνηση της ιδρυτικής διακήρυξης του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και η συγκέντρωση υπογραφών στήριξης. Ταυτόχρονα, μαζί με άλλους φορείς θα πάρει πρωτοβουλίες για την οργάνωση θεματικών εκδηλώσεων με θέματα όπως: «Το συνδικαλιστικό κίνημα στις σύγχρονες συνθήκες και η Παιδεία» και «Το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο». Συζήτησε επίσης τις επικείμενες εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια και τα ΔΣ των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ και με καμπάνια που θα κάνει θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποστηρίξουν τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια που θα στηρίξει το ΠΑΜΕ.

Με αφορμή το πρόσφατο κρούσμα αστυνομικής αυθαιρεσίας σε βάρος της Ουκρανής μαθήτριας του 3ου Εσπερινού ΤΕΕ Φιλαδέλφειας Αλίνας Ρουσένκο, που απειλείται με διοικητική απέλαση, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, σημειώνουν: «Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι απόρροια του κλίματος αστυνομοκρατίας, αυταρχισμού και καταπάτησης και των στοιχειωδών δημοκρατικών ελευθεριών που καλλιεργείται σε βάρος Ελλήνων και αλλοδαπών με το πρόσχημα της αντιμετώπισης της εγκληματικότητας και της τρομοκρατίας» και συμπληρώνουν «την πολιτική ευθύνη της πράξης φέρουν ακέραια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, γιατί η πρώτη ψήφισε και η δεύτερη εφάρμοσε στην περίπτωση αυτή το νόμο της προηγούμενης». Καταλήγοντας, καλούν το λαό και τους φορείς της εκπαίδευσης «να αντισταθούν σε τέτοιες ενέργειες και να υπερασπίσουν το δικαίωμα όλων στη μόρφωση. Σε αυτό τον αγώνα των λαϊκών στρωμάτων, των εργαζομένων, δε χωράνε διακρίσεις εθνικότητας, χρώματος, θρησκείας, τους ενώνει η ταξική τους θέση και το συμφέρον της κοινής πάλης για τα κοινά προβλήματα που μπορούν να βρουν οριστική λύση σε μια άλλη κοινωνία που την εξουσία θα την έχει έχει ο λαός».

Για την απεργία στις 21 Οκτώβρη

Μπροστά στην απεργία στις 21 Οκτώβρη που έχει αποφασίσει η ΑΔΕΔΥ, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αθήνας απευθύνει κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά και να ενώσουν τη φωνή τους με τις ταξικές δυνάμεις, μέσα από τα μπλοκ του ΠΑΜΕ.

Τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ έχουν ήδη αποφασίσει συμμετοχή στην απεργία της ΑΔΕΔΥ και συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας για εκείνη την ημέρα, με αιτήματα που κινούνται στο πλαίσιο του «εφικτού» και δε συγκρούονται με τον πυρήνα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που τα γεννά και τα αναπαράγει. Χτες συνήλθε στην Αθήνα η Ολομέλεια των προέδρων των Διδασκαλικών Συλλόγων της χώρας, χωρίς ωστόσο να έχει αποφασιστικό χαρακτήρα καθώς μόνο 25 σύλλογοι είχαν αποφάσεις γενικών συνελεύσεων. Το ΔΣ της ΔΟΕ που συνεδρίασε αμέσως μετά, αποφάσισε τη συμμετοχή στην απεργία της ΑΔΕΔΥ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ