Εκδήλωση με θέμα «Η βία στα σχολεία: Αίτια, πρόληψη, τρόποι αντιμετώπισης» πραγματοποιεί η Ενωση Συλλόγων Γονέων Καλαμαριάς την Κυριακή 5 Φλεβάρη, στις 10.30 π.μ. στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Ναύαρχος Βότσης».
Θα μιλήσουν: Ρούλα Γεωργιάδη, ειδικευόμενη Ψυχιατρικής στο ΨΝΘ. Λένα Τσαγρή, κοινωνική λειτουργός, γραμματέας του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Κεντρικής Μακεδονίας. Ελπίδα Χατζοπούλου, σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - ψυχοθεραπεύτρια. Μαριάντζελα Κουνταρδά, θεατρολόγος, εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής δήμου Καλαμαριάς. Δημοσθένης Ταμπάκος, χρυσός και αργυρός Ολυμπιονίκης. Πολύμνια Σαρέγκου, Ολυμπιονίκης καλαθοσφαίρισης, πρώτη σκόρερ όλων των εποχών με την Εθνική ομάδα.
Θα συμμετάσχει η Θεατρική Αγωγή της αντιδημαρχίας Παιδείας, Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του δήμου Καλαμαριάς, με βιωματική δράση της Ομάδας Εφήβων.
Αποσπάσματα από την ομιλία του Κ. Ιωαννίδη για τον σχολικό εκφοβισμό σε εκδήλωση των ΚΟ Περιστερίου του ΚΚΕ
«Οταν αναφερόμαστε στις κοινωνικές αιτίες ανάπτυξης της νεανικής παραβατικότητας ή όταν έχουμε ερωτήματα για την έκταση αυτών των φαινομένων, δεν σημαίνει ότι κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Δεν σημαίνει ότι δεν βλέπουμε ακόμα και το γεγονός ότι φασιστικές ομάδες βρίσκουν παιδιά ευάλωτα και τα στρατολογούν στις γραμμές τους.
Γνωρίζετε, όμως, φίλες και φίλοι, πόσες και πόσες Ειδικές Επιτροπές έχουν φτιάξει οι διάφορες κυβερνήσεις για την καταπολέμηση της βίας στα σχολεία;
Από το 2015, με τον θάνατο του σπουδαστή στα Γιάννενα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έστησε ολόκληρη επιτροπή με τη συμμετοχή και της Ελληνικής Αστυνομίας. Το 2019 η κυβέρνηση της ΝΔ έφτιαξε διακομματική επιτροπή για το μπούλινγκ στα σχολεία. Ξέρετε πόσες φορές έχει συνεδριάσει; ΚΑΜΙΑ!
Το πρόβλημα λοιπόν παραμένει γιατί δεν θέλουν ουσιαστικά να το αντιμετωπίσουν. Και δεν θέλουν να το αντιμετωπίσουν γιατί γνωρίζουν πολύ καλά την αιτία του.
Φυσικά και όχι. Επιμένουμε όμως να συζητάμε επιστημονικά και νηφάλια. Ανοίγουμε τη συζήτηση με επιστήμονες, με εκπαιδευτικούς, με ανθρώπους καλοπροαίρετους που πραγματικά νοιάζονται για την κατάσταση των νέων, για το παρόν και το μέλλον τους».
Ακολούθως τόνισε: «Σύμφωνα με τον καθηγητή Θανάση Αλεξίου, "η κυρίαρχη αντίληψη για τον «ενδοσχολικό εκφοβισμό» περιορίζεται στις συμπεριφορές και τις στάσεις των ατόμων και της οικογένειας ενοχοποιώντας ουσιαστικά τη λαϊκή οικογένεια, γιατί αυτή είναι που, όπως διαφαίνεται στις περισσότερες προσεγγίσεις, αδυνατεί να διαχειριστεί το πρόβλημα («επιθετικότητα», «ματαίωση στόχων», «ανασφάλεια», «αποστέρηση», «αυτοέλεγχο», «σεξουαλική ταυτότητα» κ.ο.κ.) και να εξοπλίσει τα μέλη της με τις ενδεδειγμένες ψυχοκοινωνικές δεξιότητες".
Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν.
Τα παιδιά μέσα από την οικογένεια διαπαιδαγωγούνται (...)
Στο σημείο αυτό πρέπει να προφυλαχτούμε όμως από μια παρεξήγηση. Η αντιπαράθεση στην πραγματικότητα δεν είναι από τη μία μεριά κοινωνία και κράτος, από την άλλη οικογένεια. Ο κρίσιμος ρόλος της οικογένειας υφίσταται πάντα στο έδαφος ενός συγκεκριμένου κοινωνικοοικονομικού πλαισίου. Δεν δρα ανεξάρτητα αλλά πολλαπλασιαστικά στην εμπέδωση των κυρίαρχων αξιών και ιδεών, υποτάσσεται στο ιδεολογικό και πολιτικό περιεχόμενο της τάξης που έχει την εξουσία.
Το θέμα δεν είναι λοιπόν αν η οικογένεια δεν γνωρίζει, αν η οικογένεια δεν είναι επιμορφωμένη.
Δεν είναι όλα λοιπόν ζήτημα θεραπείας και επιμορφώσεων! Ομιλίες ειδικών, πρακτικές αντιμετώπισης, επιμορφώσεις, ψυχολόγοι, ψυχίατροι, θα κάνουν καλά τον άρρωστο, τον ανεπίδεκτο κοινωνικής μαθήσεως, δηλαδή αυτόν που εξωτερικεύει καταστροφικά τη βία που δέχεται από την καπιταλιστική κοινωνία.
Αν δεχτούμε αυτήν την αντίληψη τότε τα πάντα έχουν να κάνουν με την ευαισθητοποίηση και την επιμόρφωση.
Φυσικά, κάποιος θα πει "δεν χρειάζονται όλα αυτά; Δεν χρειάζεται να ενημερωθεί η λαϊκή οικογένεια, να μάθει πώς να αντιμετωπίζει το φαινόμενο αυτό;
Φυσικά, πρακτικές αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων είναι απαραίτητες, όπως επίσης είναι αναγκαία και η παρουσία εξειδικευμένων επιστημόνων, π.χ. ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.
Ομως, αγαπητοί φίλοι, απαιτείται προσοχή! Η παρουσία τέτοιων επιστημόνων δεν είναι αναγκαία για να βρεθεί ο δήθεν άρρωστος μαθητής ούτε για να μάθουν στους εφήβους να "είναι φίλοι" ή να σκέφτονται και να μιλούν σαν μικροί ψυχολόγοι. Γιατί, κακά τα ψέματα, εδώ δεν έχουμε μόνο να αντιμετωπίσουμε την ψυχιατρικοποίηση του φαινομένου, αλλά και μια προσπάθεια ο αυθορμητισμός των νέων να μπει στα καλούπια του "πολιτικά ορθού", που σε μια προοπτική δεν θα είναι κάποιος πειραχτήρι αλλά bully-νταής, θύτης...
Η ενημέρωση λοιπόν είναι αναγκαία. Πρέπει να ενταχθεί όμως σε μια ευρύτερη συζήτηση για το ποιος γεννάει το πρόβλημα και όχι για να συσκοτιστεί το πρόβλημα (...)
Ρωτάμε εμείς:
Είναι ή δεν είναι απόρροια των ταξικών φραγμών στη μόρφωση η χαμηλή αυτοεκτίμηση που, όπως λένε, σχετίζεται με το bullying;
`Η ας το θέσουμε και πιο συγκεκριμένα: Ολα αυτά τα παιδιά που η ταξική εκμεταλλευτική κοινωνία τα σπρώχνει στην πρώιμη κατάρτιση και τη μαθητεία από τα 15 τους χρόνια, έχουν αποδεχτεί ότι δεν παίρνουν τα γράμματα, έχουν ή δεν έχουν εσωτερικεύσει τέτοιο μίσος για την κοινωνία που τους στερεί όνειρα και δικαιώματα που τελικά μπορεί να προχωρήσουν - υπό προϋποθέσεις - σε αυτό που ονομάζουν σχολικό εκφοβισμό; (...)
Σε αυτό το έδαφος της ταξικής βίας γεννιέται και η αντισχολική κουλτούρα. Παιδιά που μετατρέπονται σε "μάγκες", που αναλαμβάνουν να ταράξουν την ηρεμία της σχολικής ζωής, διαχωρίζοντας τη θέση τους από τους κοινωνικά και σχολικά συμμορφωμένους συμμαθητές και δασκάλους τους. Πρόκειται για εκείνους τους νέους που, απαξιώνοντας με τη σειρά τους το σχολείο και την κοινωνία που τους έχει ματαιώσει πολλαπλώς, καταδικάζουν, ουσιαστικά, τους εαυτούς τους στη διαιώνιση και αναπαραγωγή της ταξικής τους θέσης, κάνοντάς την να φαντάζει ως αναπόδραστο πεπρωμένο.
Κάποιος μπορεί να θέσει ένα καλοπροαίρετο ερώτημα:
"Ωραία όλα αυτά που λέτε για τις κοινωνικές αιτίες, αλλά δεν είναι όλα τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας που χαρακτηρίζονται από βίαιη συμπεριφορά. Δεν είναι όλα θύτες, δεν μπαίνουν όλα σε συμμορίες".
Πολύ σωστά!
Η επιθετική συμπεριφορά δεν έχει πάντα την ίδια σημασία, το ίδιο "προσωπικό νόημα" για εκείνον που την εκδηλώνει. Εχει λοιπόν ιδιαίτερη σημασία τι σημαίνει για μένα η επιθετική συμπεριφορά (...)
Είναι άλλο ζήτημα η στιγμιαία επιθετική έκρηξη, που φυσικά κι αυτή πρέπει να μας προβληματίσει, ανάλογα με την έκτασή της και τι μορφή παίρνει. Και είναι άλλο πράγμα η επιθετική συμπεριφορά που έχει πιο βαθύ και κυρίως μόνιμο χαρακτήρα. Μια επιθετική συμπεριφορά δηλαδή που θέλω να με χαρακτηρίζει. Γεμίζει συνεχώς τα κενά μου.
Για παράδειγμα, γνωρίζουμε πως βασική ανάγκη του παιδιού και γενικότερα του ανθρώπου είναι αυτή της αναγνώρισης. Μια σειρά μελετών έδειξαν πως η αποστέρηση της ανάγκης των παιδιών για αναγνώριση συνδέεται με την ανάπτυξη της επιθετικής συμπεριφοράς. Η αδυναμία υλοποίησης αυτής της ανάγκης οδηγεί τα παιδιά και στην επιθετικότητα. Το ίδιο και η ματαίωση της ανάγκης για επικοινωνία με τους ενήλικες μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση της επιθετικότητας.
Να λοιπόν ένα σημαντικό ζήτημα. Ποιος είναι αυτός που δεν αναγνωρίζει τον νέο άνθρωπο; Ποιος του στερεί την αναγνώριση; Αλλά και ένα άλλο ερώτημα: Σε ποια πρότυπα και αξίες πρέπει να προσαρμοστεί ο νέος άνθρωπος για να αναγνωριστεί;».
«Είναι απαίτηση των καιρών», τόνισε στη συνέχεια, «να καταπολεμηθεί ο σύγχρονος σκοταδισμός που συνυπάρχει με την πολλαπλότητα της πληροφόρησης, που όμως δεν είναι γνώση.
Ακόμα και από τις πιο μικρές ηλικίες να χτίζονται οι προϋποθέσεις ώστε απ' όλα τα μαθήματα να ξεπροβάλλει η πίστη στη δυνατότητα του ανθρώπου να γνωρίσει και να αλλάξει τον κόσμο.
Στη θέση της καλλιέργειας κλίματος γενικής απειλής μαθητών από μαθητές να μπαίνει το σύνθημα: "Ενας για όλους και όλοι για έναν", "μαζί είμαστε πιο δυνατοί"».
Κατέληξε μιλώντας για το σχολείο στην αντίληψη του ΚΚΕ, το σχολείο στον σοσιαλισμό, που «γράφει στις σημαίες του "Ενας για όλους κι όλοι για έναν", γιατί αυτή ακριβώς είναι η σημαία της νέας κοινωνίας. Αντιπαλεύει τον ατομισμό στην πράξη, οργανώνει έτσι τη ζωή των μαθητών ώστε να προωθείται καθημερινά η συλλογικότητα, η καταξίωση της συλλογικής εργασίας.
Ενα σχολείο που αναλαμβάνει την ευθύνη για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών, που όμως όχι μόνο δεν μειώνει τη σημασία της γονικής ευθύνης ούτε της στοργικής σχέσης γονιού - παιδιού, απεναντίας δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για μια πιο ουσιαστική και ποιοτική ενασχόληση του γονέα με το παιδί του.
Ενα σχολείο που διαπαιδαγωγεί με την οργάνωση της συλλογικής εργασίας των μαθητών, που θα ενισχύει την κοινή δράση και συνεργασία στο σχολικό μάθημα και πρόγραμμα, την αμοιβαία ανταλλαγή γνωμών γύρω από τα προβλήματα του σχολείου και του σχολικού έργου.
Σε αυτόν τον δρόμο μπορεί να σωθεί κι ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των νέων που από την κούνια έχουν νιώσουν στο πετσί τους τη βία του συστήματος. Μπορεί να σωθεί, αν συναντηθεί με τις ιδέες του ταξικού θυμού και της ταξικής κοινωνικής δημιουργίας ενός νέου κόσμου».
Σε κινητοποίηση στην Πρυτανεία του ΑΠΘ καλεί σήμερα, Τετάρτη, στη 1 μ.μ., ο Σύλλογος Οικότροφων Φοιτητών Εστιών Θεσσαλονίκης (ΣΟΦΕΘ), με αφορμή καταγγελία φοιτήτριας, οικότροφου των εστιών του ΑΠΘ.
Η φοιτήτρια κατήγγειλε ότι δύο άγνωστοι, που δεν διαμένουν στις εστίες, επιχείρησαν να μπουν στο ντους την ώρα που αυτή έκανε μπάνιο. Μάλιστα, ο ΣΟΦΕΘ σημειώνει στην ανακοίνωσή του ότι αντίστοιχα περιστατικά έχουν ξανασυμβεί στο παρελθόν, τονίζει ότι είναι απαράδεκτο να υπάρχουν κοινόχρηστα μπάνια και αναδεικνύει την ευθύνη της πολιτικής της χρόνιας υποχρηματοδότησης για την κατάσταση που επικρατεί.
Από το σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου και του Λυκείου Αγ. Κηρύκου |
Μέσα σε εκκλησάκι που βρίσκεται στο προαύλιο του σχολείου κάνουν μάθημα κάποιες ώρες οι μαθητές του «Καπετανάκειου» 1ου ΓΕΛ στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπως κατήγγειλαν γονείς σε τοπική ιστοσελίδα. Οι μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου κάνουν μάθημα εκ περιτροπής μέσα στην εκκλησία καθώς, σύμφωνα με γονείς, δεν επαρκούν οι χώροι του ανακαινισμένου σχολικού συγκροτήματος, ενώ έχει προταθεί η «λύση» της εγκατάστασης λυόμενων αιθουσών. Εκπρόσωποι της Ενωσης Γονέων τόνισαν πως πρόκειται για ένα δείγμα των μεγάλων προβλημάτων σχολικής στέγης με τα οποία είναι αντιμέτωπος ο δήμος, με μόνη πραγματική λύση να είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για ανέγερση νέων, σύγχρονων σχολικών συγκροτημάτων σε αντιστοιχία με τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.
Τοίχοι με υγρασία και ανοιχτές τρύπες, κολόνες με εμφανή τον οπλισμό, ταβάνια με πεσμένους σοβάδες καταγράφονται στο σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου και του Λυκείου Αγ. Κηρύκου Ικαρίας.
Οι Σύλλογοι Γονέων των δύο σχολείων τονίζουν ότι η κατάσταση αυτή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και υπονομεύει το δικαίωμα στη μάθηση και ζητούν να γίνουν μελέτη στατικής επάρκειας και επισκευές ώστε σε κανέναν χώρο του σχολείου να μην υπάρχει υγρασία και θέμα με την ηλεκτρική του εγκατάσταση. Να ανακατασκευαστούν οι τουαλέτες ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες υγιεινής και ιδιωτικότητας, να ληφθεί μέριμνα για την επαναλειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης και να τοποθετηθεί δεύτερη σχολική καθαρίστρια πλήρους απασχόλησης, λόγω της μεγάλης έκτασης του συγκροτήματος.
Ανακοίνωση των εκλεγμένων με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στον Σύλλογο Πληροφορικής του ΕΚΠΑ
«Καμία συμμετοχή του Πανεπιστημίου σε συνέδρια του ΝΑΤΟ» δηλώνουν οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στον Φοιτητικό Σύλλογο Πληροφορικής του ΕΚΠΑ, με αφορμή την ανάρτηση ανακοίνωσης για workshop του ΝΑΤΟ στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Οπως αναφέρεται εκεί, «το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας (ΓΕΕΘΑ) σε συνεργασία με τις αρχές τυποποίησης του ΝΑΤΟ πρόκειται να διοργανώσει συνέδριο σε μορφή workshop, με την ονομασία "NATO Use of Civil Standards". Ειδικότερα, το συνέδριο θα εξειδικευτεί σε θέματα υιοθέτησης πολιτικών προτύπων στις Αναδυόμενες Τεχνολογίες (Emerging and Disruptive Technologies - EDTs)...». Το συνέδριο είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί μεταξύ 7 - 9 Φεβρουαρίου και ως σκοπός του περιγράφεται «η προβολή και ανάδειξη της Ελλάδας σε θέματα EDTs και για τον λόγο αυτό έχουμε εξασφαλίσει η δραστηριότητα να μην έχει διαβαθμισμένες πληροφορίες, ώστε να είναι δυνατή η συμμετοχή, πέραν των επιτελών από τα κράτη μέλη της Συμμαχίας, και ελληνικών φορέων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα».
Οπως τονίζουν, μεταξύ άλλων, οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ», «το ΝΑΤΟ στη χώρα μας, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας εντείνουν την προσπάθεια για τη συνεργασία μεταξύ των πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων με τον βαμμένο με το αίμα λαών ιμπεριαλιστικό οργανισμό, να αξιοποιήσουν ερευνητικό προσωπικό και υποδομές στα σχέδιά τους, να αθωώσουν τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες στη συνείδηση των φοιτητών, του ερευνητικού προσωπικού, των καθηγητών. Είναι χαρακτηριστικό ότι εκδηλώσεις σαν αυτές έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, παίρνοντας θάρρος από την "γη και ύδωρ" που έχουν προσφέρει στο ΝΑΤΟ η κυβέρνηση της ΝΔ, καθώς και οι προηγούμενες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που έχουν μετατρέψει τη χώρα από την Αλεξανδρούπολη στην Κρήτη σε ένα απέραντο ΝΑΤΟικό στρατόπεδο, παρέχοντας κάθε στήριξη και υποδομή.
Δεν ξεχνάμε τι σημαίνει ΝΑΤΟ! Δεν ξεχνάμε ότι το ΝΑΤΟ είναι μια ιμπεριαλιστική συμμαχία, συνυφασμένη με στρατιωτικές επεμβάσεις, πραξικοπήματα, χημικά και πυρηνικά όπλα, διάλυση χωρών, μαζικές δολοφονίες, πρόσφυγες και πνιγμένα παιδιά!
Οι φοιτητές έχουμε πάρει θέση: Εξω το ΝΑΤΟ από τις σχολές μας! Ενώνουμε τη φωνή μας με τους συναδέλφους μας φοιτητές και ερευνητές στο ΕΜΠ, που έκλεισαν την πόρτα στο ΝΑΤΟ και στα ερευνητικά του προγράμματα, όπως στο πρόγραμμα "Ranger", το οποίο ακυρώθηκε μετά τη μαχητική παρέμβαση των φοιτητικών συλλόγων.
Καλούμε τους φοιτητές, τους εργαζόμενους, τους ερευνητές, το διδακτικό προσωπικό να υψώσουν ανάστημα, να απαιτήσουν η δουλειά τους να μην αξιοποιηθεί για τον πόλεμο, την καταστολή και το φακέλωμα! Ερευνα προς όφελος των κοινωνικών αναγκών και όχι των μονοπωλίων και των συμμαχιών τους!».
Σύσκεψη με πανεπιστημιακούς δασκάλους και ερευνητές του ΑΠΘ, του ΠΑΜΑΚ και του ΔΙΠΑΕ με τίτλο οι «Οι εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και οι Θέσεις του ΚΚΕ» οργανώνει η ΤΟ Πανεπιστημίων της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αύριο Πέμπτη, στην αίθουσα 312 της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, στις 2 μ.μ.
Θα μιλήσει η Αφροδίτη Κτενά, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ και καθηγήτρια του ΕΚΠΑ.
Εκδήλωση με θέμα «Γίνε πρωταγωνίστρια της πάλης για την πραγματική χειραφέτηση της γυναίκας. Τώρα ΚΚΕ» διοργανώνει το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στο Ναύπλιο, στο «D'espresso cafe» (Αργους 39) στις 7 μ.μ., η Τομεακή Οργάνωση Αργολίδας της ΚΝΕ.
Θα μιλήσει η Βικτωρία Κούτση, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και επικεφαλής της Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ για τις νέες γυναίκες και τα νέα ζευγάρια.
Ημερίδα με θέμα «Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο» οργανώνει η ΤΟ Εκπαιδευτικών Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, την Κυριακή 5 Φλεβάρη, στις 9.30 π.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας, στη Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικά το πρόγραμμα της ημερίδας έχει ως εξής:
Εναρκτήρια ομιλία: Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ.
Παρεμβάσεις:
«Ο ρόλος της Προσχολικής Αγωγής στη σύγχρονη κοινωνία»
«Για το "νέο" Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο»
«Η διδασκαλία των Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
«Ο ρόλος της Λογοτεχνίας στο Σχολείο»
«Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Δημοτικό Σχολείο»
«Οι Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
«Συζητώντας με τους μαθητές μας για την ιστορική εξέλιξη»
«Η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Ελληνικό Σχολείο»
«Σκέψεις και προβληματισμοί πάνω στη διδασκαλία της Πληροφορικής»
«Για την Αισθητική Αγωγή στην Εκπαίδευση»
Ο πρόσφατος νόμος - πλαίσιο της κυβέρνησης της ΝΔ για τα ΑΕΙ απαγορεύει την κρατική επιχορήγηση στα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, ρίχνοντας στο κυνήγι των διδάκτρων ή άλλων μορφών «ιδιωτικής χρηματοδότησης» ακόμα και όσα μεταπτυχιακά έχουν απομείνει να προσφέρονται δωρεάν.
Αυτές τις μέρες και με ορίζοντα το τέλος του 2023, προχωράει η διαδικασία μέσω της ΕΘΑΑΕ της «πιστοποίησης» των μεταπτυχιακών, ως προϋπόθεση για να συνεχίσουν να λειτουργούν και να οδηγούν σε αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών. Ο νόμος επιβάλλει κάθε «φάκελος» να συνοδεύεται από έκθεση βιωσιμότητας και έκθεση σκοπιμότητας.
Οποιο μεταπτυχιακό δεν καταφέρνει να τεκμηριώσει τη βιωσιμότητά του, δηλαδή να τεκμηριώνει πώς θα καλύπτει τα έξοδα λειτουργίας του και τη σκοπιμότητα του κάθε προγράμματος, δηλαδή τη χρησιμότητά του σε επιχειρήσεις, θα κλείνει!
Κάνοντας τη λογική υπόθεση, παίρνοντας υπόψη τις κατευθύνσεις τους, ότι οι ΕΛΚΕ δεν θα χρηματοδοτήσουν - τουλάχιστον στη συντριπτική πλειοψηφία - δωρεάν μεταπτυχιακά, τότε οι τρόποι για προσπορισμό εσόδων είναι συγκεκριμένοι: Είτε με επιβολή διδάκτρων στους φοιτητές, είτε με αναζήτηση χορηγών (επαγγελματικά μεταπτυχιακά).
Ο εκβιασμός που κάνει η κυβέρνηση στους φοιτητές είναι: Θα πληρώνεις από την τσέπη σου για να κάνεις μεταπτυχιακό ή θα πληρώνεις έμμεσα «ανταποδίδοντας» με την εργασία σου τις χορηγίες;
Οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ μπορούν να αφήσουν στα χαρτιά τη συγκεκριμένη πρόβλεψη, να παλέψουν για κατάργηση όλων των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων. Μεταξύ αυτών, για να μην ξεχνιόμαστε, είναι και ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ που επέκτεινε τα δίδακτρα σε πάνω από 280 μεταπτυχιακά, παρά τα ψέματα που λέει στα κριντζ σποτ - αφού του αρέσουν οι νεολογισμοί - που δημοσιεύει, μπας και υφαρπάξει καμία ψήφο.
Με την πάλη τους οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι των ΑΕΙ έχουν καταφέρει να αφήσουν στα χαρτιά πολλούς αντιδραστικούς νόμους που έφερναν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Και τώρα μπορούν να εμποδίσουν την εφαρμογή αυτής της απαράδεκτης πρόβλεψης του πρόσφατου νόμου - πλαίσιο, πετώντας στα σκουπίδια το σύνολο του νόμου και με τη δράση τους και με την ψήφο τους. Με πιο ισχυρό το ΚΚΕ, για να δυναμώσει ο αγώνας για δωρεάν, σύγχρονες, υψηλού επιπέδου σπουδές, για δουλειά και ζωή με δικαιώματα.