Είσαι καθηλωμένος μιάμιση ώρα στον Κηφισό και «σου βγαίνει το λάδι» για να φτάσεις στη δουλειά σου; Είσαι παστωμένος μέσα στο λεωφορείο, στο μετρό, στο τραμ, εν μέσω πανδημίας και δεν ξέρεις αν είναι χειρότερο να φτάσεις καθυστερημένος στον προορισμό σου ή να κολλήσεις κορονοϊό; Είσαι στη στάση του λεωφορείου ή στην αποβάθρα του ηλεκτρικού και βλέπεις την ώρα να περνάει βασανιστικά και το επόμενο δρομολόγιο να μη φαίνεται στον ορίζοντα; Αν σου συμβαίνουν όλα αυτά, τότε σίγουρα δεν ζεις στην Αθήνα. Γιατί, όπως μας ενημέρωσε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, με αφορμή την έναρξη εφαρμογής του «πράσινου δακτυλίου», η κυβέρνηση έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή την πύκνωση των δρομολογίων, την αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων οχημάτων κατά την πρωινή ώρα αιχμής, την ενίσχυση κατά 50% στις λεωφορειακές γραμμές κορμού που διέρχονται από το κέντρο, την αύξηση του αριθμού των δρομολογίων, τη μείωση των χρονοαποστάσεων στους συρμούς ηλεκτρικού και μετρό κ.λπ.
Είναι πρόκληση να τα λένε αυτά, την ώρα που εκατομμύρια κάτοικοι της πρωτεύουσας αναστενάζουν από το ξημέρωμα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους και στα άθλια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Είναι αστείο να ονομάζουν «πράσινο» τον δακτύλιο και να τον παρουσιάζουν ως μέτρο για τη μείωση των ρύπων, όταν όλη η κίνηση και το μποτιλιάρισμα του κέντρου «σπρώχνονται» απλά μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα, κάνοντας ακόμα μεγαλύτερη την πρωινή ταλαιπωρία για τους οδηγούς. Οταν στη δυτική άκρη του Λεκανοπεδίου, λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο, οι καμινάδες των εργοστασίων καπνίζουν ασύστολα και οι χωματερές αναδίδουν βρώμα και καρκίνο. Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της πρωτεύουσας. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής, είτε «πράσινης» είτε «μαύρης», που αντιμετωπίζει ως κόστος ακόμα και τις στοιχειώδεις ανάγκες του λαού.
Νέο νόμο, που θα βάλει «τάξη στο χάος» του ΕΦΚΑ, εξήγγειλε ο υπουργός Εργασίας, περιγράφοντας έναν «φοβερά προβληματικό οργανισμό, ο οποίος από τη συγχώνευσή του και μετά, αντί να πάει μπροστά πήγε πίσω, γιατί ήταν μια συγχώνευση χωρίς κανόνες...». Δεν παρέλειψε μάλιστα να επιτεθεί ξανά στους εργαζόμενους του Οργανισμού, λέγοντας ότι «δεν δουλεύουν»... Η συνταγή είναι γνωστή και δοκιμασμένη απ' όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις: Ανακατεύουμε το «παραλάβαμε χάος» με το «φταίνε οι τεμπέληδες εργαζόμενοι», προσθέτουμε μπόλικη ατομική ευθύνη, και το «αφήγημα» είναι έτοιμο να σερβιριστεί! Η αλήθεια είναι όμως ότι ο ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο της αντιασφαλιστικής στρατηγικής όλων των κυβερνήσεων, της ΕΕ και των αστικών κομμάτων, δεν έγινε για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων και συνταξιούχων, ούτε για να πάρουν μεγαλύτερες συντάξεις. Ο ΕΦΚΑ δημιουργήθηκε για να μειωθεί το κόστος του ασφαλιστικού συστήματος και μέσα από την ενοποίηση των επιμέρους ταμείων να διαμορφωθούν προϋποθέσεις για σύγκλιση προς τα κάτω όλων των παροχών και συντάξεων. Γι' αυτό, ούτε τα τεράστια κενά σε προσωπικό καλύφθηκαν, ούτε οι υποδομές του νέου Οργανισμού βελτιώθηκαν, με αποτέλεσμα ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι να υποβάλλονται σε μεγάλο μαρτύριο. Οσο για τον νέο νόμο, που θα βάλει τάχα τάξη, οι εργαζόμενοι δεν έχουν τίποτα να περιμένουν. Εχει αποδειχθεί και με το παραπάνω όλα αυτά τα χρόνια ότι το κράτος είναι πέρα για πέρα αποτελεσματικό όταν πρόκειται να επιβάλει περικοπές στις συντάξεις, να αυξήσει τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, να αφαιρέσει ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, αλλά «επιλεκτικά ανίκανο» να δώσει στην ώρα τους ακόμα κι αυτές τις συντάξεις πείνας.
Παράλληλα, τις προηγούμενες μέρες, ο βουλευτής της ΝΔ και πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βασίλης Διγαλάκης, πήρε... πρωτοβουλία για το θέμα των συγχωνεύσεων και μαζί με το προεδρείο της Επιτροπής επισκέφτηκε τον υπουργό Εσωτερικών(!) Μάκη Βορίδη, για να συζητήσουν το θέμα... «σε συνάρτηση με την έγκριση επιπλέον πιστώσεων για την πρόσληψη εκπαιδευτικών».
Αν στα παραπάνω συνυπολογίσουμε και την πρόσφατη απόφαση του συνεδρίου της ΚΕΔΕ, με την οποία διεκδικείται η «αναβάθμιση του ρόλου των δήμων στα ζητήματα κοινωνικής μέριμνας, Παιδείας, Υγείας και Πολιτικής Προστασίας»... φαίνεται ότι μαζεύονται πολλοί «λαγοί» που προετοιμάζουν το έδαφος για επικίνδυνες εξελίξεις.
Η όρεξη της Τοπικής Διοίκησης να διεισδύσει περαιτέρω στον τομέα της Εκπαίδευσης είναι εκφρασμένη κατά καιρούς με διάφορες αφορμές. Πατάει δε στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για «αποκέντρωση» του εκπαιδευτικού συστήματος και ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων. Μόνο που τα αποτελέσματα αυτών των κατευθύνσεων τα έχουμε δει και σε διεθνές επίπεδο, σε διάφορες χώρες, με δήμους να αδυνατούν να πληρώσουν τους εκπαιδευτικούς τους, να κλείνουν σχολεία επειδή δεν μπορούν να τα συντηρήσουν, να μετακυλίουν με κάθε τρόπο το κόστος της Εκπαίδευσης στους γονείς...
Οι διάφορες κινήσεις στελεχών της ΝΔ, λοιπόν, με αφορμή το θέμα των συγχωνεύσεων, είτε εκφράζουν μια γνήσια ανησυχία είτε γίνονται για λόγους εντυπωσιασμού και κατευνασμού της εκλογικής πελατείας τους, «ζυμώνοντας» τη λογική του περάσματος της συνολικής ευθύνης για τα σχολεία από το κράτος στην Τοπική Διοίκηση, πάνε ν' ανοίξουν επικίνδυνους δρόμους που η εκπαιδευτική κοινότητα και συνολικά ο λαός πρέπει να απορρίψει.