Τετάρτη 13 Γενάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Διαβατήριο...

Οποιος αναρωτιέται τι μύγα τσίμπησε τον πρωθυπουργό να αναλάβει πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για το «πιστοποιητικό εμβολιασμού», δεν έχει παρά να διαβάσει την επιστολή του προς την πρόεδρο της Κομισιόν και να κοιτάξει το ημερολόγιο. Καθώς φτάσαμε στα μέσα Γενάρη, η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν ξεκίνησε, αν σκεφτεί κανείς ότι σε δυο μήνες το πολύ θα πρέπει να «τρέξουν» οι προετοιμασίες στις υποδομές και τα καταλύματα, να προγραμματιστούν οι εποχικές προσλήψεις, να γίνουν οι κατάλληλες διαφημιστικές καμπάνιες, να «ανοίξει» η τουριστική αγορά, στην οποία η κυβέρνηση και οι όμιλοι ποντάρουν πολλά για να «ρεφάρουν» από την οικονομική κρίση. Αν όλα αυτά συνδυαστούν με το γεγονός ότι η πανδημία βάζει εμπόδια στις μετακινήσεις και έχει δημιουργήσει ανασφάλεια σε υποψήφιους ταξιδιώτες του καλοκαιριού, η «πίτα» που μικραίνει αυξάνει τον ανταγωνισμό, άρα μειώνει τις προσδοκίες κράτους και μεγάλων επιχειρήσεων για μια καλή «μπάζα» την ερχόμενη σεζόν. Γι' αυτό το «πιστοποιητικό εμβολιασμού» προβάλλεται από την κυβέρνηση περίπου ως «διαβατήριο» για ελεύθερη μετακίνηση των ταξιδιωτών και ζητάει ενιαίους κανόνες από την ΕΕ, προκειμένου οι ελληνικοί τουριστικοί όμιλοι να συμμετέχουν επί ίσοις όροις στη διεκδίκηση της φετινής «πίτας».

... για κέρδη

Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, κυλιόμενες έρευνες («Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel - Wave 3») δείχνουν ότι η τάση των Ευρωπαίων για ταξίδια αποδυναμώνεται όσο η πανδημία συνεχίζεται. Ενδεικτικά, το ποσοστό των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν τους επόμενους έξι μήνες μειώνεται από 54% στην έρευνα του Οκτώβρη σε 49% τον Νοέμβρη, ενώ η αβεβαιότητα σχετικά με το ακριβές χρονοδιάγραμμα του επόμενου ταξιδιού αυξάνεται κατά 13%. Η έρευνα δείχνει επίσης αύξηση του ποσοστού των Ευρωπαίων που δεν κάνουν σχέδια για κανένα ταξίδι, ανησυχώντας για τα μέτρα καραντίνας (15%), τον κίνδυνο να νοσήσουν στη χώρα προορισμού (13%) και την αύξηση των κρουσμάτων (13%). Πάνω εκεί έρχεται να «κολλήσει» το «πιστοποιητικό εμβολιασμού», το οποίο, σύμφωνα με την πρόταση Μητσοτάκη, θα απαλλάσσει τον τουρίστα από το βάσανο της καραντίνας και των τεστ, θα διαμορφώνει μια κατ' επίφαση ασφάλεια, αφού θα συνταξιδεύει και θα συγχρωτίζεται με άλλους εμβολιασμένους, χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχει αποδειχτεί ότι όποιος έχει κάνει το εμβόλιο δεν μεταδίδει κιόλας. Σε κάθε περίπτωση, ...μύρισε καλοκαιράκι και στις προτεραιότητες της κυβέρνησης μπαίνουν τώρα τα συμφέροντα των μεγαλοξενοδόχων και των «τουρ οπερέιτορς», για τους οποίους αναζητάει ένα «διαβατήριο» επιστροφής στην υψηλή κερδοφορία. Οπως ακριβώς έγινε και πέρσι, με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν τα κρούσματα και στα τέλη Αυγούστου να μπούμε για τα καλά στο δεύτερο κύμα.

... και τα ψέματα

Το ΠΑΜΕ και τα συνδικάτα δεν «περιφρούρησαν» τη Βουλή, αλλά προστάτεψαν αποφασιστικά χιλιάδες εργαζόμενους που διαδήλωναν από ένα ακόμη σχέδιο καταστολής, το οποίο αξιοποίησε για άλλη μια φορά την προβοκάτσια, θρηνώντας μάλιστα και έναν νεκρό συνδικαλιστή οικοδόμο. Ακύρωσαν το σχέδιο διάλυσης μιας τεράστιας συγκέντρωσης, ένα σχέδιο που αποτελούσε κρίκο της μακριάς αλυσίδας παρόμοιων γεγονότων, ξεκινώντας από την επίθεση ακροδεξιών ομάδων έξω από τη Βουλή στις 5/5 της ίδιας χρονιάς και τη δολοφονική προβοκάτσια στη «Μαρφίν» την ίδια μέρα, προκειμένου να υπονομευθεί η λαϊκή πάλη. Να θυμίσουμε ακόμη ότι μόνο το ΚΚΕ ξεκαθάρισε από την πρώτη στιγμή ότι πρόκειται για προβοκάτορες, για φασιστικές και άλλες παρακρατικές ομάδες που δουλεύουν σε διατεταγμένη υπηρεσία και δεν έχουν καμιά σχέση με το λαϊκό κίνημα, όταν τα διάφορα παπαγαλάκια έγραφαν και έλεγαν για «κόκκινη δύναμη καταστολής», προσθέτοντας ότι «το ΠΑΜΕ δεν είναι αθώο» για τη δολοφονική επίθεση που δέχτηκε!

Θα χρειαστούν πολλοί

«Μυστικοί επιβάτες», λέει, θα μπουν σε μετρό, τραμ, λεωφορεία. Θα είναι υπάλληλοι εταιρείας που συνεργάζεται με τον ΟΑΣΑ και η παρουσία τους είναι μέρος της διαδικασίας πιστοποίησης του Οργανισμού σύμφωνα με τα «διεθνή πρότυπα ποιότητας». Στόχος των «μυστικών επιβατών» είναι να καταγράφουν παράπονα και προβλήματα, ενώ θα ελέγχουν «ανώνυμα» και την ασφάλεια των συγκοινωνιών σε ό,τι αφορά τον κορονοϊό. Η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών μάς δουλεύουν ψιλό γαζί. Κανένας «μυστικός επιβάτης» δεν χρειάζεται για να διαπιστωθούν τα ολοφάνερα προβλήματα των συγκοινωνιών, που τα ζουν κάθε μέρα στο πετσί τους εργαζόμενοι και επιβάτες, ειδικά την περίοδο της πανδημίας: Ελλειψη προσωπικού, οχημάτων, ανταλλακτικών, αραιά δρομολόγια, υψηλό κόστος μετακίνησης, λειτουργία με βάση το κέρδος και όχι τις ανάγκες του λαού. Ούτε βέβαια χρειάζεται να έχει κάποιος αποφοιτήσει από την ...ανωτάτη κατασκοπευτική για να διαπιστώσει τις συνθήκες συγχρωτισμού στις αποβάθρες, στις στάσεις, στους συρμούς και τα οχήματα, που είναι εστίες καθημερινής υπερμετάδοσης του ιού. Αλλωστε, μόλις πριν από λίγους μήνες, επόπτες δημόσιας υγείας από την Περιφέρεια Αττικής είχαν αναδείξει με επίσημη έκθεση αυτές τις συνθήκες, ζητώντας μέτρα από το κράτος. Προφανώς, θα χρειαστούν πολλοί «μυστικοί επιβάτες» και ατελείωτες ώρες ταξιδιού για να ανακαλύψουν έστω και ένα από αυτά τα μέτρα αποσυμφόρησης στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής...



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ