Τετάρτη 9 Οχτώβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
80 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κρατάμε το κόκκινο νήμα που συνδέει τους αγώνες του χτες με τους αγώνες του σήμερα

Φυλλάδιο της Οργάνωσης Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ προς τους νέους και τις νέες ενόψει της 12ης Οκτώβρη

Με την παρακάτω ανακοίνωση της Οργάνωσης Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ, μπροστά στην επέτειο των 80 χρόνων από την Απελευθέρωση της Αθήνας και του Πειραιά, οι Οργανώσεις «οργώνουν» σχολεία, πανεπιστήμια, σχολές κατάρτισης, χώρους εργασίας και γειτονιές, απευθυνόμενοι στους νέους και καλώντας τους: Μάθε την αλήθεια, το χώμα που πατάς, λευτέρωσαν με αίμα ΕΑΜ-ΕΠΟΝ-ΕΛΑΣ.

Η ανακοίνωση συνδέει την Ιστορία με τα διδάγματά της, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα όπως γιατί σήμερα γίνονται πόλεμοι, τι μπορούμε να μάθουμε από την ηρωική αντίσταση του λαού μας.

Ακόμα, περιλαμβάνει πλήθος ιστορικών στοιχείων γύρω από την ηρωική Αντίσταση του λαού μας, απαντώντας και σε εύλογα ερωτήματα της νεολαίας όπως, γιατί δεν γιορτάζεται ως «εθνική γιορτή» η λήξη του πολέμου και η απελευθέρωση από τη ναζιστική κατοχή τον Οκτώβρη του 1944, αλλά η έναρξη του πολέμου; `Η αν αντιστάθηκαν «όλοι» στον κατακτητή...

Ετσι, μέσα και από την ανακοίνωση αναδεικνύεται: «Το ΚΚΕ σάλπισε την Αντίσταση και μαζί με τον λαό κατάφερε να δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα αντιστασιακά κινήματα στην Ευρώπη, που έσωσε τον λαό από την πείνα, ακύρωσε την επιστράτευση των Ελλήνων από τον γερμανικό στρατό, καθήλωσε πολλές γερμανικές μεραρχίες στην Ελλάδα.

Ο ΕΛΑΣ απελευθέρωσε πάνω από το 90% της χώρας από την τριπλή φασιστική κατοχή μέχρι και την υποχώρηση των Βούλγαρων φασιστών και των Γερμανών ναζί».

Μεταξύ άλλων, σημειώνεται:

«Γιατί το αστικό κράτος, μαζί με τους συνεργάτες των ναζί και με τη βοήθεια των Βρετανών έπνιξαν τον απελευθερωμένο ελληνικό λαό στο αίμα;

Γιατί τότε στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν οι προϋποθέσεις για επανάσταση και ριζική ανατροπή στην εξουσία. Ο λαός στήριζε το ΕΑΜ, ο ΕΛΑΣ ήλεγχε σχεδόν όλη τη χώρα, το ΚΚΕ ήταν ριζωμένο παντού έχοντας πρωτοστατήσει στην Εθνική Αντίσταση από την πρώτη μέχρι την τελευταία μέρα της Κατοχής. Το πολιτικό σύστημα βρέθηκε σε απαξίωση αφού είτε συνεργάστηκε με τους ναζί, είτε έφυγε στο εξωτερικό. Ο στρατός, η αστυνομία και οι άλλοι μηχανισμοί του κράτους ήταν αποσαθρωμένοι.

Στην ελεύθερη Ελλάδα πριν υποχωρήσουν οι κατακτητές, είχαν διαμορφωθεί υπό την προστασία του ΕΛΑΣ λαογέννητοι θεσμοί παιδείας, τοπικής διοίκησης και δικαιοσύνης, ενώ είχε εκλεγεί η λεγόμενη "Κυβέρνηση του βουνού", για την οποία ψήφισαν για 1η φορά στην Ιστορία της Ελλάδας οι γυναίκες. Γι' αυτό η αστική τάξη επεξεργάστηκε σχέδιο τσακίσματος του ΕΑΜικού κινήματος με όλα τα μέσα και κυρίως με σκληρή βία, με τη βοήθεια των Βρετανών. Από την άλλη, το ΚΚΕ, παρά το ότι ηγήθηκε στην αντίσταση, ενέπνευσε κι οργάνωσε τον μαζικό λαϊκό ηρωισμό, δεν βρέθηκε πολιτικά έτοιμο ώστε να συνδέσει τον αντικατοχικό - εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα με την πάλη για την εργατική εξουσία.

Καπιταλισμός ή σοσιαλισμός; Αυτό ήταν το δίλημμα και παραμένει

Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος είχε μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με όλους τους προηγούμενους πολέμους. Ενώ στα φασιστικά κράτη του "Αξονα" (Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία κ.λπ.) και στα λεγόμενα δημοκρατικά των "συμμάχων" (ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία κ.λπ.) την εξουσία είχαν οι μεγάλες καπιταλιστικές εταιρείες, υπήρχε μια χώρα που την εξουσία είχε πάρει η εργατική τάξη για πρώτη φορά στην Ιστορία της ανθρωπότητας. Ηταν η Ενωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (ΕΣΣΔ), που ιδρύθηκε μετά τη ρωσική Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση του 1917, στο τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, δίνοντας τη μοναδική φιλολαϊκή διέξοδο από αυτόν, ξεκινώντας την οικοδόμηση του σοσιαλισμού.

Τα καπιταλιστικά κράτη, φασιστικά και "δημοκρατικά", ανεξάρτητα από τις μεταξύ τους αντιθέσεις (π.χ. η Ελλάδα του φασίστα Ι. Μεταξά - θαυμαστή του Μουσολίνι - δεν πήγε με τους Γερμανούς λόγω της πρόσδεσης του ελληνικού κεφαλαίου στα αγγλικά οικονομικά συμφέροντα), είχαν κοινό στόχο την ανατροπή της εργατικής εξουσίας στην ΕΣΣΔ. Για αυτό και οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Γαλλίας κ.ά. επιδίωξαν να στρέψουν τις βλέψεις του φασιστικού άξονα εναντίον της ΕΣΣΔ. Γι' αυτό μετά τη ναζιστική επίθεση στην ΕΣΣΔ αρνήθηκαν να ανοίξουν δεύτερο μέτωπο στην Ευρώπη, το έκαναν μόνο αφού η πλάστιγγα έγειρε υπέρ της ΕΣΣΔ, με την "απόβαση της Νορμανδίας", για να μην προελαύνει μόνη της μέχρι την καρδιά του ναζιστικού τέρατος, στο Βερολίνο.

Ηταν η υλική και ηθική υπεροχή της νέας ανώτερης σοσιαλιστικής οικονομίας και κοινωνίας, η οποία αποτέλεσε την κινητήρια δύναμη του Κόκκινου Στρατού, που μαζί με τα παρτιζάνικα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές, πρωτοστάτησαν στη Μεγάλη Αντιφασιστική Νίκη των Λαών στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. (...)

Γίνεται να υπάρξει «εθνική ενότητα» στην ταξική κοινωνία;

Τότε αποδείχτηκε ξανά ότι στην ταξική κοινωνία δεν γίνεται να υπάρξει "εθνική ενότητα" ανάμεσα σε εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους, ότι την εξουσία θα την έχει είτε η αστική είτε η εργατική τάξη. Οπως τότε, έτσι και σήμερα μέσα στην Ελλάδα υπάρχουν στην πραγματικότητα "δύο πατρίδες".

Από τη μία η "πατρίδα" του εργαζόμενου λαού και της νεολαίας που ζουν την εκμετάλλευση και την αδικία, το χτύπημα των δικαιωμάτων τους, μια πατρίδα γεμάτη από "Τέμπη", που καθημερινά επιβεβαιώνεται το σύνθημα "ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας".

Από την άλλη, η "πατρίδα" της χλιδής και του πλούτου μιας χούφτας μεγαλομετόχων παρασίτων, που όχι απλά δεν προσφέρουν τίποτα και καρπώνονται τη δουλειά των πολλών, αλλά και μας μπλέκουν στους επικίνδυνους ανταγωνισμούς και πολέμους τους».

Στην ανακοίνωση τονίζεται ακόμα ότι «η Ιστορία επιβεβαιώνει ότι ο φασισμός είναι γέννημα θρέμμα του καπιταλιστικού συστήματος, αξιοποιείται ως εφεδρεία για τα δύσκολα απέναντι στο εργατικό κίνημα. Οποτε χρειάστηκε, το κεφάλαιο αξιοποίησε πολύμορφα τα φασιστικά κόμματα και οργανώσεις ως στήριγμα της επίσημης καταστολής, τους έδωσε ακόμα και την κυβερνητική εξουσία.

Το σύστημα και το κράτος που τον γεννούν και τον συντηρούν, ούτε θέλουν ούτε μπορούν να τον αντιμετωπίσουν. Αυτό μπορεί να το κάνει μόνο ο οργανωμένος λαός.

«Οι ιμπεριαλιστές τη Γη ξαναμοιράζουν, με των λαών το αίμα τα σύνορα χαράζουν»

(...) Γιατί "δεν μάθαμε" από την ιστορία και γίνονται ξανά πόλεμοι;

Μήπως είναι στη "φύση του ανθρώπου" να σκοτώνει για λεφτά;

Οχι δεν είναι στη "φύση του ανθρώπου". Είναι όμως στη "φύση" του συστήματος της εκμετάλλευσης και της αδικίας.

Οι πόλεμοι δεν γίνονται εξαιτίας κάποιου "παράφρονα" ηγέτη, ούτε για τα μάτια κάποιας "ωραίας Ελένης". Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν αποτέλεσμα του αδυσώπητου ανταγωνισμού των μονοπωλίων για το ξαναμοίρασμα αγορών, πρώτων υλών και δρόμων μεταφοράς τους. Οταν οι αντιθέσεις οξύνονται, η ίδια η ιμπεριαλιστική "ειρήνη" γεννά τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Η "παραφροσύνη του οικονομικού ανταγωνισμού" των λίγων που έχουν την εξουσία, για το μοίρασμα του πλούτου που αρπάζουν, σέρνει την ανθρωπότητα στον πόλεμο.

Αυτό ακριβώς ζούμε και σήμερα, που παίζεται η πρωτοκαθεδρία ανάμεσα σε ΗΠΑ - Κίνα και τις καπιταλιστικές χώρες συμμάχους τους, όπως της ΕΕ, η Ρωσία κ.ά. Η κούρσα των ανταγωνισμών, το κυνήγι του κέρδους είναι που γεννά νέες εστίες πολέμου, στις οποίες η Ελλάδα εμπλέκεται όλο και περισσότερο. Οπως στην Ουκρανία μεταξύ ΝΑΤΟ - Ρωσίας, όπως στη Μ. Ανατολή που το κατοχικό κράτος - τρομοκράτης του Ισραήλ δολοφονεί και διώχνει τον Παλαιστινιακό λαό από την κατεχόμενη πατρίδα του, επιτίθεται στον Λίβανο, στην Υεμένη κ.α. Που γεννά εστίες έντασης, όπως ανάμεσα σε Τουρκία και Ελλάδα για την οικονομική συνδιαχείριση στο Αιγαίο, όπως στα Βαλκάνια για το ποια καπιταλιστική συμμαχία θα τα βάλει στο χέρι κ.λπ.

Οι ιμπεριαλιστές τη Γη ξαναμοιράζουν, με των λαών το αίμα τα σύνορα χαράζουν και κάθε φορά βρίσκουν ανάλογα προσχήματα π.χ. πόλεμος "πολιτισμών", "θρησκειών", πόλεμος για την "ειρήνη", τη "δημοκρατία", ενάντια στην "τρομοκρατία" κ.ά., ώστε να σέρνουν τους λαούς στους άδικους πολέμους τους.

Τι μπορούμε να κάνουμε σήμερα; Τι μας διδάσκει η ηρωική Ιστορία του λαού μας;
  • Μας διδάσκει ότι οι αντιθέσεις και οι ανταγωνισμοί μες στους οποίους σπαράσσεται ο καπιταλισμός γεννώντας κρίσεις, πολέμους, φτώχεια και φασισμό, διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις της επαναστατικής ανατροπής του. Αποδείχτηκε ότι ο λαός έχει ανάγκη ένα ισχυρό Κομμουνιστικό Κόμμα με επεξεργασμένο σχέδιο, αποφασισμένο να καθοδηγήσει τη μαζική λαϊκή δράση σε σύγκρουση με το κράτος και την καπιταλιστική εξουσία για την ανατροπή.
  • Μας διδάσκει ότι κανένας αντίπαλος, όσο ισχυρός κι αν φαίνεται, δεν είναι ανίκητος από τον οργανωμένο κι αποφασισμένο λαό. Αποδείχτηκε ότι ο αρνητικός συσχετισμός αλλάζει, όπως και οι διαθέσεις του λαού από τη σκιά του φόβου και της σκλαβιάς στην ηρωική αντιστασιακή πάλη.
  • Μας διδάσκει ότι κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο αναγκαίο να δυναμώνει η εργατική - λαϊκή αντιπολίτευση απέναντι στην κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα - στηρίγματα του συστήματος, ειδικά σήμερα που το κεφάλαιο εντείνει τους πολεμικούς εξοπλισμούς, φορτώνοντας ακόμα περισσότερα βάρη στον λαό.

Αποδείχτηκε ότι: Μόνο ο λαός σώζει τον λαό στον δρόμο της ανατροπής με ΚΚΕ Δυνατό!

Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ κρατάμε το κόκκινο νήμα που συνδέει τους αγώνες του χτες με τους αγώνες του σήμερα. Διδασκόμαστε, εμπνεόμαστε και συνεχίζουμε στην πάλη για την κοινωνία της ευημερίας, της ειρήνης, της δικαιοσύνης, της πραγματικής ελευθερίας, τον Σοσιαλισμό - Κομμουνισμό.

Ψάξε, μάθε την αλήθεια!

Ελα μαζί μας!».

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Φυλλάδιο της Οργάνωσης Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ με αφορμή τα 80 χρόνια από την Απελευθέρωση της Αθήνας και του Πειραιά.
  • Ξεκινούν τα μαθήματα και τα εργαστήρια στα Στέκια Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ.
  • Γονείς γράφουν στον «Ριζοσπάστη» με αφορμή τη συζήτηση γύρω από τη νεανική παραβατικότητα.
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα.
Μία ομάδα στον δήμο μας όλα τα παιδιά των Γυμνασίων του Χαϊδαρίου!

Απέναντι στα φαινόμενα της νεανικής βίας και παραβατικότητας, που δικαίως απασχολούν σοβαρά τους γονείς και συζητιούνται στα συλλογικά τους όργανα, στην Ενωση Γονέων Χαϊδαρίου πήραμε πέρυσι την πρωτοβουλία να διοργανώσουμε ένα αθλητικό τουρνουά, που στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Μέσα στα γήπεδα εκφράστηκε η ανάγκη των παιδιών μας να είναι μία ομάδα με τους συμμαθητές τους. Μία ομάδα στον δήμο μας όλα τα παιδιά των Γυμνασίων του Χαϊδαρίου!

Η πρωτοβουλία μας «ακούμπησε» σε εύφορο έδαφος. Κόντρα στο κλίμα γενικευμένης ανασφάλειας από τα φαινόμενα βίας, οι γονείς αποφασίσαμε να βγάλουμε στην επιφάνεια το όμορφο που υπάρχει στα παιδιά μας. Με το κατάλληλο σύνθημα, τη σωστή πρωτοβουλία, τα καταφέραμε! Και είδαμε τα παιδιά μας να συνεργάζονται, να χαίρονται για τη νίκη τους, να λυπούνται για την ήττα τους, μα πάνω απ' όλα να σέβονται τον συμπαίκτη τους, την αντίπαλη ομάδα.

Οι γονείς στις κερκίδες τα καμαρώσαμε. Μαζί με τους εκπαιδευτικούς, που κι αυτοί αγκάλιασαν τη δράση μας. Νιώσαμε ότι μπορούμε μέσα από τους αγώνες και τις πρωτοβουλίες μας να τους δείξουμε ότι έχουν τη δύναμη να μας αποδεικνύουν τη θέλησή τους να ζουν και να περνάνε όμορφα και αρμονικά, κόντρα στις κάθε λογής αντιξοότητες που ορθώνονται μπροστά τους. Και αυτές ορθώνονται όχι επειδή η μαμά και ο μπαμπάς είναι αδιάφοροι, αλλά κυρίως γιατί ασφυκτιούν από το σχολείο που έχει μετατραπεί σε γήπεδο ανταγωνισμού, γιατί οι γονείς τους ασθμαίνοντας από το πρωί μέχρι το βράδυ παλεύουν να τους εξασφαλίσουν ό,τι έχουν ανάγκη, γιατί στη γειτονιά μας πέφτουν βόμβες στα κεφάλια αθώων παιδιών και γυναικών και αυτό δημιουργεί γενικευμένη ανασφάλεια. Κόντρα σε όλα τα παραπάνω, πήραμε μια πρωτοβουλία που έδειξε ότι μπορούμε οι πολλοί να στείλουμε το μήνυμά μας! Εχουμε τη δύναμη!

Ενας για όλους και όλοι για έναν!

Η πρωτοβουλία αγκαλιάστηκε από τους μαθητές, προσεγγίζοντας τις 250 συμμετοχές, με 14 μεικτές ομάδες σε τρία αθλήματα, μπάσκετ, βόλεϊ, ποδόσφαιρο, και ενίσχυσε την ανάγκη τους να εκφράζονται μέσα από τον υγιή αθλητισμό, βγάζοντας τον καλύτερο εαυτό τους εντός και εκτός γηπέδων.

Οι μαθητές, εκπροσωπώντας το σχολείο τους, μοιράζοντας χαμόγελα, ενθουσιασμό και την αγάπη όλων για τον αθλητισμό, μέσα σε φίλαθλο κλίμα δυνάμωσαν τον θεσμό της φιλίας μεταξύ συμπαικτών, ακόμα και μετά από ήττες. Αλλωστε η ήττα έχει πιο γλυκιά γεύση όταν τη γεύεσαι παρέα με έναν φίλο.

Το κεντρικό σύνθημα «Ενας για όλους και όλοι για έναν» είναι η αφετηρία μιας διοργάνωσης που φιλοδοξούμε να μετεξελιχθεί σε θεσμό, ο οποίος θα συμβάλει έμπρακτα, δημιουργώντας αντισώματα αξιών ενάντια στη βία και στον σχολικό εκφοβισμό.

Αν και το κύπελλο ήταν ένα, πρωταθλητής του τουρνουά αναδείχθηκε η ζωντάνια και η φιλία, κατά συνέπεια όλα τα παιδιά μας κέρδισαν επάξια το μετάλλιό τους, στηρίζοντας το μήνυμα: «Πραγματικός μάγκας είναι αυτός που αγωνίζεται για κάθε αδύναμο - και όχι αυτός που χτυπά τον αδύναμο».

Για άλλη μια φορά ο πρωθυπουργός μάς ενημέρωσε ότι φταίνε οι αδιάφοροι γονείς! Για άλλη μια φορά αυτό το εχθρικό κράτος δεν αναλαμβάνει τη δική του ευθύνη. Γιατί για άλλη μια φορά η κυβέρνηση, κωφεύοντας απέναντι στα δίκαια αιτήματά μας, που προφανώς έχουν κόστος, όπως σχολικοί ψυχολόγοι - κοινωνιολόγοι - κοινωνικοί λειτουργοί, σχολές γονέων, ενίσχυση της πολιτιστικής δημιουργίας και δράσης στα σχολεία και του αθλητισμού στη σχολική κοινότητα, πετάει την μπάλα στην εξέδρα της ατομικής ευθύνης. Η ετεροχρονισμένη μεταβίβαση ευθυνών και η επιφανειακή κατανόηση του προβλήματος όχι μόνο δεν συμβάλλουν στην αντιμετώπιση αλλά κινούνται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, οδηγώντας αναπόφευκτα στη διαιώνισή του.

Συλλογικά, οργανωμένα ανανεώνουμε το ραντεβού μας στους επόμενους αγώνες που θα δώσουμε για τα παιδιά μας.


Φανή ΚΑΛΥΖΟΥ
Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Τουρνουά της Ενωσης Γονέων Χαϊδαρίου

Μπαίνουμε μπροστά, για τη μόρφωση, τη ζωή και το μέλλον που δικαιούται κάθε μαθητής

Η έξαρση της νεανικής παραβατικότητας και της σχολικής βίας δεν μπορεί να αφήνει κανέναν γονιό αδιάφορο. Μια έξαρση ενός σύνθετου και πολυπαραγοντικού κοινωνικού φαινομένου που δεν θα απαντηθεί με αύξηση της καταστολής, με στιγματισμό νέων ανθρώπων και με τη διαμόρφωση ενός ακόμα πιο ασφυκτικού και πιεστικού σχολικού περιβάλλοντος.

Είναι σημαντικό να ψάχνουμε τις αιτίες ενός κοινωνικού φαινομένου και πάνω σ' αυτές να δομούμε «αντισώματα» στους νέους ανθρώπους για να βρούμε και τρόπους αντιμετώπισης.

Η βία και η ανισότητα, ως συστατικά στοιχεία του σημερινού τρόπου ζωής, αντικειμενικά δεν θα αφήσουν ανεπηρέαστες και τις νεότερες ηλικίες, αναλογιζόμενοι παράλληλα ότι η έξαρσή τους σήμερα, κυρίως στις εφηβικές ηλικίες, σχετίζονται και με μια στρεβλή πολλές φορές αναζήτηση ταυτότητας από τους εφήβους. Η εφηβεία είναι μια ηλικιακή και κοινωνική περίοδος της ζωής που βασικό στοιχείο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας είναι η αναζήτηση ταυτότητας μέσα από ένταξη σε ομάδες, παρέες και η απαγκίστρωση από τη στενή οικογενειακή επιρροή. Πάνω σ' αυτήν τη βασική παραδοχή θεωρούμε ότι και το ίδιο το σχολείο, τόσο σε μορφή, όσο και σε περιεχόμενο, πρέπει να ενισχύει την προσωπικότητα κάθε μαθητή, παράλληλα με τη σχέση που οφείλει να δομεί κάθε οικογένεια με τα παιδιά της, αφού αντικειμενικά και η οικογένεια είναι ένα κομμάτι από το παζλ που συνθέτει την προσωπικότητα του νέου.

***

Οχι, δεν είναι αποκλειστική ευθύνη της οικογένειας η έξαρση της νεανικής παραβατικότητας. Μια τέτοια γενίκευση «ρίχνει νερό στον μύλο» της κρατικής αποποίησης ευθυνών, στα μέτρα πρόληψης που απαιτείται να ληφθούν ώστε να ενισχυθούν η σχολική ζωή και το σύνολο της σχολικής κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί).

Αλήθεια, θα ήταν σήμερα ίδια τα πράγματα εάν σε κάθε σχολική μονάδα υπήρχε μόνιμος σχολικός ψυχολόγος ή σχολικός κοινωνικός λειτουργός; Θα ήταν ίδια τα πράγματα, εάν τα εικαστικά και μουσικά μαθήματα που βοηθούν τον μαθητή να ολοκληρωθεί ως προσωπικότητα και να αναπτύξει τη φαντασία του δεν είχαν εξοβελιστεί πλήρως από το Λύκειο; Θα ήταν ίδια τα πράγματα, εάν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, που βοηθά τα παιδιά να μοιράζονται συναισθήματα, δεν σταματούσε όπως σήμερα στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού; Θα ήταν ίδια τα πράγματα εάν ακόμα και τα σχολικά αθλητικά πρωταθλήματα, που αναπτύσσουν την ευγενή άμιλλα, ενισχύονταν οργανωμένα από το κράτος; Θα ήταν ίδια τα πράγματα, εάν ο μαθητής δεν έβλεπε καθημερινά ένα κράτος βίαιο και εχθρικό απέναντί του, αφού πολλές φορές τον υποχρεώνει να κάνει μάθημα σε ακατάλληλες και επικίνδυνες αίθουσες, του δυσκολεύει τη μαθησιακή διαδικασία σε τμήματα 25 - 27 μαθητών, δεν τον στηρίζει πλήρως με Παράλληλη Στήριξη ή ενισχυτική διδασκαλία, δεν διορίζει εκπαιδευτικούς;

Για όλα τα παραπάνω την αποκλειστική ευθύνη την έχει το κράτος, η κυβέρνηση και όχι οι γονείς.

Ολα τα παραπάνω είναι βασικές αιχμές στις διεκδικήσεις των Συλλόγων Γονέων.

***

Παράλληλα με τις διεκδικήσεις μας, οι Σύλλογοι Γονέων μπαίνουμε μπροστά και με την πλούσια πείρα της περσινής σχολικής χρονιάς, των εκατοντάδων εκδηλώσεων σε όλη τη χώρα για τη σχολική βία, απαιτείται να αναλάβουμε νέες πρωτοβουλίες. Πρωτοβουλίες που θα αγκαλιάζουν το σύνολο των προβληματισμών που έχουν σήμερα οι γονείς, απέναντι στα εμπόδια που θέτει το κράτος στις ανάγκες των μαθητών.

Ενημερωτικές εκδηλώσεις με κοινωνικούς επιστήμονες, συνδιοργανώσεις εκδηλώσεων με τα Κέντρα Πρόληψης, πρωτοβουλίες για αθλητικά τουρνουά και πολιτιστικά φεστιβάλ, εκδηλώσεις αλληλεγγύης, τοπικές διεκδικήσεις για στελέχωση των κοινωνικών υπηρεσιών, για δωρεάν χώρους αθλητισμού και πολιτισμού, είναι ορισμένες από τις δράσεις που μπορούν να συμβάλλουν στις αγωνίες που έχουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Εμείς οι γονείς μέσα από τη δράση μας στους Συλλόγους Γονέων πρέπει να προβάλλουμε στα παιδιά μας την αξία της συλλογικής δράσης, απέναντι στον ατομισμό. Να δώσουμε το μήνυμα ότι «πραγματικός μάγκας είναι αυτός που μάχεται υπέρ όλων των αδύναμων - και όχι αυτός που χτυπά τον αδύναμο». Τη μόρφωση, τη ζωή και το μέλλον των παιδιών μας δεν τα παραδίνουμε.


Παναγιώτης ΚΑΤΗΦΕΣ
Πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας

Το θέμα της νεανικής βίας και παραβατικότητας, που έρχεται τα τελευταία χρόνια στην επικαιρότητα με διάφορες αφορμές, απασχολεί έντονα τους γονείς και βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη των συζητήσεων και των δράσεων που οργανώνουν συλλογικά. Μόνο πέρσι οργανώθηκαν εκατοντάδες εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα από Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων, εκδηλώσεις με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων που φώτισαν πλευρές αυτού του σύνθετου προβλήματος, που έχει την αιτία του στην ίδια την κοινωνία της ανισότητας, τις σάπιες αξίες της.

Ο «Ριζοσπάστης», συνεχίζοντας την αρθρογραφία για το θέμα, δίνει σήμερα «βήμα» στους γονείς, που από τη μια στοχοποιήθηκαν από την κυβέρνηση ως κύριοι υπεύθυνοι για το θέμα, από την άλλη όμως είναι αυτοί που μέσα από τα συλλογικά τους όργανα πασχίζουν για την άμβλυνσή του. Παραθέτουμε λοιπόν άρθρο του προέδρου της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας καθώς και άρθρο για την εμπειρία της Ενωσης Γονέων Χαϊδαρίου, που πήρε την πρωτοβουλία πέρσι ως απάντηση στα φαινόμενα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού να διοργανώσει ένα πολύ πετυχημένο αθλητικό τουρνουά προτάσσοντας την αλληλεγγύη, την ομαδικότητα, το νοιάξιμο για τον διπλανό κ.λπ.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ «ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ»
Προσκαλεί κάθε νέο και νέα να συμμετάσχει στην πλούσια πολιτιστική και μορφωτική δραστηριότητα που αναπτύσσει

Η ΚΝΕ προσκαλεί κάθε νέο και νέα να συμμετάσχει στην πλούσια πολιτιστική και μορφωτική δραστηριότητα που αναπτύσσει σε έναν μοναδικό χώρο, στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος» στην Αθήνα!

Ο Πολιτισμός και η Τέχνη είναι ανάγκη της νεολαίας, γι' αυτό και η ΚΝΕ μέσα από το Στέκι της δίνει χώρο στην ατομική και συλλογική δημιουργία, στην καλλιέργεια και ανάπτυξη ενδιαφερόντων, στο νέο καλλιτεχνικό έργο. Με υλικά τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη, το Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ ανοίγει τον δρόμο ώστε περισσότεροι νέοι και νέες να εκφράζονται, να δημιουργούν, να διεκδικούν την επαφή και πρόσβασή τους στον Πολιτισμό και στην Τέχνη!

Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος» την ακαδημαϊκή χρονιά που ξεκινάει συμπληρώνει τα 10 χρόνια λειτουργίας του, από τον Μάρτιο του 2015 που εγκαινιάστηκε! Μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει καθιερωθεί ως κυψέλη νεανικής δημιουργίας, ενώ συνεχίζει το ταξίδι του με στόχο να γεμίσει με ακόμα περισσότερους σταθερούς επισκέπτες αλλά και μαθητές, να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τη δραστηριότητά του, αφήνοντας το δικό του αποτύπωμα ως πολιτιστικός χώρος της νεολαίας!

Η ΚΝΕ καλεί τους νέους και τις νέες να δηλώσουν συμμετοχή στα εργαστήρια, στις ομάδες και στα μαθήματα του Στεκιού Πολιτισμού «Μάνος Λοΐζος», σημειώνοντας ότι σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές που συμμετέχουν στη σταθερή δραστηριότητα του Στεκιού, μέσα από την καλλιτεχνική - πρακτική εκμάθηση και από ένα σύνολο πρωτοβουλιών, να εκφραστούν και να δημιουργήσουν, να γνωρίσουν μορφές Τέχνης, να έρθουν σε επαφή με δείγματα σπουδαίου, προοδευτικού καλλιτεχνικού έργου.

***


Η λειτουργία των εργαστηρίων, ομάδων και μαθημάτων οργανώνεται ώστε μαζί με την εβδομαδιαία συνάντηση και τον διδακτικό χρόνο να περιλαμβάνει αξιόλογες πολιτιστικές δράσεις, όπως επισκέψεις σε θεατρικές παραστάσεις, παραστάσεις χορού, συναυλίες, επισκέψεις και ξεναγήσεις σε μουσεία, εκθέσεις, σεμινάρια και συζητήσεις με καλλιτέχνες, δημιουργούς, καθηγητές και ερευνητές σε θέματα Τέχνης και Πολιτισμού.

Στο τέλος της χρονιάς τα εργαστήρια, οι ομάδες και τα μαθήματα του Στεκιού θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε μεγάλη πολιτιστική γιορτή για νέους και νέες!

Αναλυτικά το πρόγραμμα της περιόδου 2024 - 2025:

-- Εικαστικό Εργαστήρι, Σάββατα 1 μ.μ. - 3 μ.μ.

-- Θεατρικό Εργαστήρι, Σάββατα 1 μ.μ. - 5 μ.μ.

-- Εργαστήρι Μουσικής Μελέτης (απαιτεί γνώσεις μουσικού οργάνου και οι συναντήσεις του πραγματοποιούνται με τη μορφή μουσικής πρόβας), Τετάρτες 7 μ.μ. - 9 μ.μ.

-- Ομάδα Ανάγνωσης Λογοτεχνίας (φέτος θα λειτουργήσει σε 2 τμήματα, δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους δηλώσουν για πρώτη φορά συμμετοχή να ξεκινήσουν το ταξίδι τους από το αγγλικό ρεαλιστικό μυθιστόρημα, ενώ για όσους συμμετείχαν στους προηγούμενους κύκλους της Ομάδας θα συνεχιστεί η περιήγηση από τη ρεαλιστική ρωσική λογοτεχνία έως και την αμερικανική), Τετάρτες 7 μ.μ. - 9 μ.μ.

-- Μουσική Παραγωγή, Κυριακές 4 μ.μ. - 6 μ.μ.

-- Σύγχρονος Χορός και Λάτιν (η μέρα και η ώρα διεξαγωγής θα καθοριστούν με την ολοκλήρωση των εγγραφών).

Κάθε δραστηριότητα περιλαμβάνει εβδομαδιαίες συναντήσεις και η συμμετοχή είναι δωρεάν.

Οι δηλώσεις εγγραφής πραγματοποιούνται μέχρι τις 21 Οκτώβρη, στο email: steki@KNE.gr

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθούν τη δραστηριότητα του Στεκιού και από τους επίσημους λογαριασμούς του στο Facebook (https://www.facebook.com/stekikne) και στο Instagram (https://www.instagram.com/stekikne).

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ «ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΙΝΟΣ»
Την ερχόμενη βδομάδα αρχίζουν τα μαθήματα

Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Ανδρέας Λυκουρίνος», στις Ανατολικές Συνοικίες, ανοίγει τις πόρτες του με νέα τμήματα!

Το Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ που εδρεύει στην Καισαριανή σημειώνει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωσή του:

«Οι λαϊκές γειτονιές βλέπουν χρόνο με τον χρόνο να γιγαντώνονται τα εμπόδια σε κάθε πλευρά της ζωής τους. Φιλοδοξούμε και αυτό το Στέκι της ΚΝΕ, με τις δημιουργικές δραστηριότητες και τα τμήματά του, να δώσει ανάσα με την ελεύθερη πρόσβαση στον Πολιτισμό.

Καθοδηγητής μας, μπροστά στα προβλήματα και στα αδιέξοδα που μας γεννά η σημερινή κοινωνία, είναι ο σκοπός να χτίσουμε το μέλλον που μας αξίζει.

Γράφοντας Ιστορία, αλλάζοντας τον κόσμο, γιατί το μέλλον μας είναι ο σοσιαλισμός».

Η έναρξη των μαθημάτων θα γίνει στις 15 Οκτώβρη. Πληροφορίες στα:

Email: steki.kaisariani@gmail.com

Instagram: steki_kne.likourinos

Τηλέφωνο: 6982837993

«ΤΡΑΒΕΡΣΟ» - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Για τέταρτη χρονιά με πλήθος εργαστηρίων

Για τέταρτη συνεχή χρονιά παλιοί και νέοι δάσκαλοι του «Τραβέρσο» έχουν ετοιμάσει με πολύ μεράκι πλούσιο περιεχόμενο στα μαθήματα που θα φιλοξενούνται φέτος. Οι δραστηριότητες και τα εργαστήρια είναι για όλες τις ηλικίες και τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα!

Δεκάδες νέοι έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή, ενώ στα ομαδικά μαθήματα/εργαστήρια οι εγγραφές συνεχίζονται (μπορείτε να δηλώσετε στην παρακάτω ηλεκτρονική φόρμα: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScGCCYwTSE7DPgViLXEtJrTOAuOYdKEiJF3Oo2KYUa3e-MQ5w/viewform ή τηλεφωνικά στο 6973979520).

Στο κάλεσμά της η ΚΝΕ αναφέρει: «Στα τρία χρόνια λειτουργίας του "Τραβέρσο", το Στέκι Πολιτισμού έχει δώσει ανάσα στους νέους, σε μια πόλη που ολοένα η πρόσβαση σε δραστηριότητες πολιτισμού μοιάζει πολυτέλεια για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες. Η προσφορά των ανθρώπων που θέλησαν να βοηθήσουν εθελοντικά είναι για άλλη μια χρονιά μεγάλη, γι' αυτόν τον λόγο και μέσα στη χρονιά θα συνεχίσουμε και με ακόμα περισσότερα εργαστήρια».

Το πρόγραμμα έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Δευτέρα: 18.00 - 20.00 Πιάνο.

Τρίτη: 19.00 - 20.00 Θεατρική Ομάδα.

Τετάρτη: 18.30 - 19.30 Σχέδιο. 19.00 - 20.00 Σύγχρονος Χορός (ηλικίες 17 και άνω). 20.00 - 21.00 Ταραντέλα.


Πέμπτη: 18.30 - 20.00 Οριεντάλ (ηλικίες 15-45, τμήμα προχωρημένων). 20.00 - 21.30 Δια-κρητικοί Χοροί.

Παρασκευή: 18.00 - 19.00 Θεατρικό Παιχνίδι (παιδιά σχολικής ηλικίας). 18.30 - 20.00 Βιολί. 20.30 - 21.30 Εισαγωγή στο Μπαλέτο (από 8 έως 12 ετών).

Κυριακή: 17.30 - 18.30 Σκάκι. 17.30 - 18.30 Κιθάρα. 18.30 - 19.30 Ζωγραφική (παιδιά σχολικής ηλικίας). 18.30 - 20.30 Θεωρία της Μουσικής.

Το «Τραβέρσο» λειτουργεί στην οδό Φίλωνος 9 στον Πειραιά. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 6973979520 και στα social media του Στεκιού: https://www.instagram.com/traverso_kne/?igsh=MW9wZjdqaGswd2gwaA%3D%3D και https://www.facebook.com/traverso.kne

Προβολές του ντοκιμαντέρ για τα 50 χρόνια του Φεστιβάλ

Προβολές του ντοκιμαντέρ του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ για τα 50 χρόνια Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», με τίτλο «Η μικρογραφία του μέλλοντος που έγινε θεσμός», πραγματοποιούν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ ως εξής:

-- Η ΤΟ Ξάνθης την Παρασκευή 11/10 στις 20.00, στην Αίθουσα Α1 του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης (ΠΡΟΚΑΤ).

-- Η ΤΟ Ροδόπης το Σάββατο 12/10 στις 18.30, στην Αίθουσα Β του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΡΟΚΑΤ).

-- Η ΤΟ Καβάλας την Κυριακή 13/10 στις 19.00, στο cafe «La Joconda» (Εθνικής Αντιστάσεως και Δαγκλή 2).

-- Η ΟΠ Δυτικής Μακεδονίας την Κυριακή 13/10 στις 18.30, στο Εργατικό Κέντρο Κοζάνης. Χαιρετισμό θα απευθύνει η Αναστασία Γεωργιάδου, μέλος του ΚΣ και Γραμματέας του Συμβουλίου Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας.

Οταν οι κυβερνητικοί λαγοί... ζωντανεύουν τα «φαντάσματα»

Πριν ακόμα στεγνώσει το μελάνι του άθλιου νόμου Πιερρακάκη για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, όλες μα όλες οι τοποθετήσεις του ΚΚΕ για το πού πάει το... πράγμα στα πανεπιστήμια επιβεβαιώνονται. Κι ας μας έλεγαν οι υπερασπιστές του ότι βλέπουμε «φαντάσματα»...

Μόνο το ΚΚΕ τοποθετήθηκε καθαρά και χωρίς αστερίσκους απέναντι στη στρατηγική της ΕΕ για τα πανεπιστήμια, ανέδειξε ότι το πρόβλημα είναι το πανεπιστήμιο της αγοράς και στις δύο όψεις του: Στην ίδρυση των ιδιωτικών αλλά και στα δημόσια που λειτουργούν σαν ιδιωτικά.

Ετσι, αν ανατρέξει κανείς στην ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ - και όλων των βουλευτών του ΚΚΕ - στη Βουλή για το κατάπτυστο νομοσχέδιο που έγινε νόμος, θα δει κυριολεκτικά γραμμή - γραμμή όλα τα θέματα που «παίζουν» αυτές τις μέρες από διάφορους πρόθυμους σε ρόλο «λαγού» νέου γύρου αντιδραστικών αλλαγών στα δημόσια πανεπιστήμια.

Πρόσφατο επεισόδιο στη «ζύμωση» στην κοινωνία των προθέσεων του ΥΠΑΙΘ για περαιτέρω εμπορευματική λειτουργία ήταν μια εκδήλωση, παρουσίαση βιβλίου του Οδ. Ζώρα, δηλαδή του μέχρι προ κάποιων ημερών γενικού γραμματέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πιο πολύ έμοιαζε με think tank για τρόπους επιβολής διδάκτρων στα δημόσια πανεπιστήμια.

Ο ίδιος πρότεινε - όχι για πρώτη φορά - την εισαγωγή διδάκτρων στα δημόσια πανεπιστήμια για ημεδαπούς φοιτητές και φοιτήτριες. Μάλιστα όχι γενικόλογα, αλλά με μια σαφώς διατυπωμένη πρόταση, η οποία είναι: Απόφοιτοι λυκείου που δεν μπαίνουν στη σχολή προτίμησής τους, να μπορούν να εγγράφονται και να φοιτούν στο τμήμα δημόσιου πανεπιστημίου της επιλογής τους με δίδακτρα. Πόσοι; Αυτό, λέει ο κύριος Ζώρας, θα πρέπει να το αποφασίζουν τα Τμήματα, τα οποία θα διατυπώνουν αν μπορούν ή όχι να δεχτούν «υπεράριθμους» φοιτητές.

Προκύπτουν βέβαια κάποια ερωτήματα. Τελικά το ΥΠΑΙΘ ψήφισε και εφάρμοσε (και στη θητεία του κ. Ζώρα) τον κόφτη της ΕΒΕ για να «διασφαλίσει» το ακαδημαϊκό επίπεδο ή δεν έχει πρόβλημα να το «ρίχνει» αν κάποιος έχει γεμάτο πορτοφόλι; Πώς ακριβώς τα «περιζήτητα» τμήματα (ιατρικές, νομικές, πολυτεχνικές) που είναι ήδη υπεράριθμα θα βρουν «χώρο» και γι' άλλους; Εκτός αν σκοπεύουν να τα «αδειάσουν» πρώτα με κάποιο νέο «κόφτη»...

Στην ίδια εκδήλωση, ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, Γ. Σιάσος, πρότεινε στα ξενόγλωσσα προπτυχιακά με δίδακτρα των δημόσιων πανεπιστημίων να μπορούν να φοιτούν και οι ημεδαποί φοιτητές και φοιτήτριες, με δίδακτρα φυσικά. Εκφράζοντας έτσι την αγωνία του μήπως χάσουν τα δημόσια πελατεία από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αυτό μάλλον εννοούσε η κυβέρνηση, όταν έλεγε πώς ο ανταγωνισμός ιδιωτικών - δημόσιων θα ευνοήσει τα δημόσια πανεπιστήμια...

Φυσικά, δεν μιλάμε για κάποιο επίσημο σχέδιο του ΥΠΑΙΘ, όμως δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο ούτε ότι οι εν λόγω κύριοι δεν είναι τυχαίοι, ούτε ότι υπερπροβλήθηκε, ούτε ότι χαρακτηρίστηκε από την παρουσία του νυν και της πρώην υπουργών Παιδείας, μεταξύ άλλων κυβερνητικών στελεχών. Πολύ παραπάνω όταν οι προτάσεις αυτές είναι «μέσα για μέσα» στη λογική της «αυτονομίας», της «εξωστρέφειας» και της «αυτοχρηματοδότησης», δηλαδή της γραμμής της ΕΕ, της κυβέρνησης της ΝΔ και όλων των κομμάτων, πλην ΚΚΕ. Αλλωστε, μια σειρά νόμοι της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά και των προηγούμενων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ (ξενόγλωσσα με δίδακτρα, δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, εξ αποστάσεως, ταχύρρυθμα κ.ά. επί πληρωμή προγράμματα, σύνδεση αξιολόγησης με χρηματοδότηση, με κριτήριο αξιολόγησης την «πώληση» τέτοιων προγραμμάτων κ.λπ.) έχουν ανοίξει τον δρόμο για το επόμενο «βήμα».

Το σίγουρο είναι πως όποιο σχέδιο κι αν απεργάζεται το υπουργείο, για να επιβάλλει με πιο πολλούς τρόπους ή και γενικευμένα δίδακτρα στα προπτυχιακά προγράμματα των δημόσιων πανεπιστημίων, το φοιτητικό κίνημα, οι σύλλογοι εργαζομένων και διδασκόντων των πανεπιστημίων ξέρουν και να παλεύουν και να νικούν, αφήνοντας σχέδια σε υπουργικά συρτάρια και αντιδραστικούς νόμους στα χαρτιά!


Ε.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τρομακτική πτώση ασανσέρ στις φοιτητικές εστίες! Από τύχη δεν υπήρχαν θύματα...

Τρομακτική «ελεύθερη πτώση» ασανσέρ συνέβη το βράδυ της Δευτέρας 7 Οκτώβρη στις Γ' Εστίες του ΑΠΘ, με τους φοιτητές χαρακτηριστικά να αναφέρουν: «Είμαστε τυχεροί που δεν είχαμε θύματα!». Πιο συγκεκριμένα, ο ένας εκ των δύο ανελκυστήρων έπεσε με κρότο, με αποτέλεσμα να σφηνώσει μεταξύ 3ου και 4ου ορόφου, χωρίς ευτυχώς να είναι κάποιος μέσα! Φοιτητές περιγράφουν ότι άκουσαν μετά τις 9 το βράδυ έναν συνεχόμενο θόρυβο, σαν κάτι να πέφτει, με συνέπεια να τρανταχτεί ολόκληρο το κτίριο!

«Οι ζωές μας κρέμονται σε τεντωμένο σχοινί!», τονίζει ο Σύλλογος Οικότροφων Φοιτητών Εστιών Θεσσαλονίκης (ΣΟΦΕΘ), με την κατάσταση στις εστίες να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή φοιτητών και εργαζομένων. Οι φοιτητές σημειώνουν πως «παρά τις υποσχέσεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για αναβάθμιση και ανακαίνιση των εστιών, όχι μόνο δεν βελτιώνεται η κατάσταση, αλλά προετοιμάζονται καθημερινά "νέα Τέμπη" με κίνδυνο να θρηνήσουμε νεκρούς».

Καταγγέλλουν, επίσης, «τα κροκοδείλια δάκρυα των εκπροσώπων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ που προσπαθούν να μιλήσουν πάλι για ατομική ευθύνη του μηχανικού ή των εστιακών, που δήθεν μπήκαν πολλοί μαζί σε ένα ασανσέρ - που κατά τ' άλλα όταν έπεσε ήταν άδειο (!) - βγάζοντας λάδι στην ουσία τη χρόνια υποχρηματοδότηση με ευθύνη της σημερινής, αλλά και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, υλοποιώντας την πολιτική της ΕΕ, μη λαμβάνοντας κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφάλεια των οικότροφων φοιτητών μέσα στο ίδιο τους το σπίτι».

Αναφέρουν ακόμα πως «...όπως ακριβώς τα σωματεία των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο "χτυπούσαν το καμπανάκι" πριν το έγκλημα στα Τέμπη, ο ΣΟΦΕΘ είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση αυτή, για αυτό έθετε στις διεκδικήσεις του να γίνει άμεση ανακαίνιση όλων των κτιρίων των εστιών σε ΑΠΘ και ΠΑΜΑΚ, περιλαμβάνοντας την αντιπυρική, αντιπλημμυρική και αντισεισμική προστασία. Καταγγέλλουμε τις πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ και του ΠΑΜΑΚ, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και την κυβέρνηση για την αδιάφορη στάση τους απέναντι στους εστιακούς φοιτητές όλο το προηγούμενο διάστημα».

Οι φοιτητές που χτες το πρωί κινητοποιήθηκαν στο φουαγιέ των εστιών προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για «τα νέα παρ' ολίγον Τέμπη» απαιτούν άμεσα:

- Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας με υποδομές, δωρεάν και ποιοτική σίτιση, στέγαση, μετακινήσεις. Εκτακτο κονδύλι για τις ανάγκες συντήρησης των εστιών!

- Αμεση ανέγερση νέων εστιών χωρίς καθεστώς ΣΔΙΤ, με ευθύνη του κράτους (π.χ. κτίριο πάρκινγκ στο Παιδαγωγικό).

- Πλήρη αντικατάσταση των ανελκυστήρων με νέα σύγχρονα.

- Σε Α, Β, Γ κτίρια να επισκευαστούν όλα τα κοινόχρηστα μπάνια (πόρτες, υδραυλικά, τουαλέτες), να διασφαλιστεί η παροχή ζεστού νερού κατά τη διάρκεια όλης της μέρας.

- Αντίστοιχα σε αυτά τα κτίρια να διασφαλιστεί η φωταγώγηση όλων των δημόσιων χώρων σε διαδρόμους και εξωτερικούς χώρους στα πέριξ των εστιών!

- Εγκατάσταση επαγγελματικών πλυντηρίων σε κάθε όροφο για Α, Β, Γ, Δ κτίρια και ΠΑΜΑΚ.

- Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα με ευθύνη του κράτους για τη φύλαξη των εστιών.

  • Για το παραπάνω θέμα, άμεσα Αναφορά κατέθεσε στη Βουλή και το ΚΚΕ μέσω των βουλευτών του Γιάννη Δελή και Λεωνίδα Στολτίδη, απαιτώντας να παρθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η υγεία των οικότροφων στις Φοιτητικές Εστίες Θεσσαλονίκης.
Κινητοποιήσεις και δράσεις γονιών και εκπαιδευτικών

Γονείς και εκπαιδευτικοί συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις και τις πολύμορφες δράσεις για όλα τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τα σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό σήμερα, Τετάρτη, οι Ενώσεις Γονέων του δήμου της Αθήνας οργανώνουν κινητοποίηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, στις 6 μ.μ., για τις κτιριακές υποδομές των σχολείων, δηλώνοντας: «Τα σχολεία της Αθήνας εκπέμπουν SOS!». Οι Ενώσεις διεκδικούν άμεσα αντισεισμικούς και αντιπυρικούς ελέγχους, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και φύλαξης, να σταματήσει το αίσχος των κοντέινερ και των συστεγάσεων, να ανεγερθούν νέα σχολικά κτίρια και να συντηρηθούν τα υπάρχοντα, να αυξηθεί η χρηματοδότηση για τα σχολεία.

Επίσης, σήμερα, Τετάρτη, στη 1 μ.μ., η ΕΛΜΕ Πειραιά διοργανώνει συγκέντρωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία στη ΔΙΔΕ Πειραιά, στο πλαίσιο στάσης εργασίας από 12 μ. έως 2 μ.μ., αντιπαλεύοντας τις διώξεις που έχουν εξαπολυθεί απέναντι σε εκπαιδευτικούς, οι οποίοι απειλούνται με δυνητική αργία λόγω της συνδικαλιστικής τους δράσης ενάντια στην «αξιολόγηση».

Σύσκεψη εκπαιδευτικών, Συλλόγων Γονέων και μαζικών φορέων του δήμου Ωρωπού οργανώνεται αύριο, Πέμπτη, στις 6.30 μ.μ. στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέων Παλατίων, με αιχμή τις συγχωνεύσεις, ακυρώσεις κατάτμησης τμημάτων στα σχολεία και συγκεκριμένα στα Δημοτικά Σχολεία Πολυδενδρίου, Μαρκόπουλου Ωρωπού και Νέων Παλατίων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ