Τετάρτη 15 Οχτώβρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Ενταση του αυταρχισμού και της καταστολής στα πανεπιστήμια
  • 14ο Συνέδριο ΟΝΝΕΔ: Ευτυχώς που δεν είναι έτσι η νεολαία!
  • Ημερίδα του ΚΣ της ΚΝΕ: «Αθλητισμός: Θέαμα και κέρδος για το κεφάλαιο ή ανάγκη και δικαίωμα για τον λαό και τη νεολαία; Η πρόταση του ΚΚΕ».
  • Συνέδριο ΑΣΓΜΕ: Πιο αποφασιστικά για τη συλλογική διεκδίκηση των μορφωτικών αναγκών
14ο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ: Ευτυχώς που δεν είναι έτσι η νεολαία!

Eurokinissi

Από 3 μέχρι 5 Οκτώβρη πραγματοποιήθηκε στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις στην Παιανία το 14ο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ, με σύνθημα «Η δική μας στιγμή». Συμπίπτοντας με τη συμπλήρωση 51 χρόνων από την ίδρυση της ΝΔ, αποτέλεσε μια εξαγγελία για τρίτη κυβερνητική θητεία της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, που περνάει μέσα και από την προσπάθεια της ΝΔ «να κάτσει με τη νεολαία», να παρουσιάσει τις αντιδραστικές πολιτικές της ως λύση για τις αγωνίες και τα όνειρα των νέων.

Τι μάθαμε από το συνέδριο;

Αρχικά ότι το πρόβλημα με την κυβερνητική πολιτική είναι ότι δεν «επικοινωνείται» καλά στους νέους και τις νέες. Ο Κυρ. Μητσοτάκης μάλιστα κάλεσε τους ΟΝΝΕΔίτες να «στύψουν» το κεφάλι τους για να βρουν νέους τρόπους και παραδείγματα ώστε να κάνουν το άσπρο μαύρο. Αλλωστε, θέλει «μαγεία» για να καταφέρεις να παρουσιάσεις τον νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ως «ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου», να υλοποιείς την ΕΒΕ και τις διαγραφές των φοιτητών και να παρουσιάζεις ταυτόχρονα ότι ανοίγεις τις ευκαιρίες στους νέους να σπουδάζουν απρόσκοπτα κ.λπ.

Η απόρριψη της κυβερνητικής πολιτικής από τη νεολαία δεν έχει ως αιτία το ότι δεν επικοινωνείται καλά, αλλά ότι είναι βαθιά εχθρική απέναντι στις ανάγκες της. Το να δουλεύεις 13 ώρες δεν είναι «ευκαιρία για να βγάζεις περισσότερα», αλλά εξαφάνιση του ελεύθερου χρόνου, ξεζούμισμα του εργαζόμενου από την εργοδοσία και εξαναγκασμός σε δουλειά ήλιο με ήλιο, γιατί δεν βγαίνει ο μήνας λόγω της εκτίναξης της ακρίβειας και των χαμηλών μισθών. Τα προγράμματα «Σπίτι μου» 1 και 2 δεν αποτελούν «σωτηρία» για να ανοίξει σπίτι ένα νέο ζευγάρι, αλλά μια μόνιμη «θηλιά» που του φορούν οι τράπεζες και οι μεσιτικές, εκμεταλλευόμενες την ανάγκη του να προχωρήσει τη ζωή του «ζυγίζοντας» αν θα το γδάρει το τσουχτερό ενοίκιο ή η τράπεζα. Η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν «ανοίγει δρόμο» σε περισσότερους για να σπουδάσουν αλλά τον φράζει με μεγαλύτερα εμπόδια, που για να τα περάσεις σε κοιτούν βαθύτερα στο πορτοφόλι, ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται η εμπορευματοποίηση και η επιχειρηματική λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων, η μετατροπή των πτυχίων σε κολάζ δεξιοτήτων, χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση.

***

Επειδή αυτή είναι η αδιάψευστη πραγματικότητα, η κυβέρνηση επιχειρεί να στήσει βολικούς αντιπάλους και ψεύτικες διαχωριστικές γραμμές προκειμένου να βγει δικαιωμένη για την πολιτική της. Τα κυβερνητικά στελέχη δεν σταμάτησαν τις μέρες του συνεδρίου να μιλούν για «τις ιδεολογικής μάχες που κερδίζει η ΟΝΝΕΔ και η φιλελεύθερη σκέψη». Τι είχαν να επιδείξουν γι' αυτό;

Τη στάση των δυνάμεων της σοσιαλδημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και του όλου ΣΥΡΙΖΑ, που στηρίζουν ολόψυχα τη συμμετοχή της Ελλάδας στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ, τις καπιταλιστικές επενδύσεις με έργα όπως το Ελληνικό, τη σύμπλευση αυτών των κομμάτων με τη ΝΔ στη Βουλή, όπου στήριξαν ή υλοποίησαν τα νομοσχέδιά της. Φυσικά, το παραπάνω δεν αφορά κάποια δήθεν ιδεολογική υπεροχή της ΝΔ και της ΟΝΝΕΔ, αλλά ίσα - ίσα αποδεικνύει πως όλα τα αστικά κόμματα, όσο κι αν «τσακώνονται» για τα επουσιώδη, στοιχίζονται πίσω από τα «θέλω», τις ανάγκες και τις κατευθύνσεις της αστικής τάξης της χώρας και των διεθνών συμμαχιών της. Αυτός είναι ο λόγος που όλα τα κόμματα του συστήματος στηρίζουν διαχρονικά τη μετατροπή της χώρας σε μια απέραντη αμερικανοΝΑΤΟική βάση, αποκαλούν στρατηγική τη συμμαχία με το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ, στηρίζουν την πολεμική εμπλοκή από την Ουκρανία μέχρι τη Μέση Ανατολή. Γι' αυτό υπάρχει τόσο υψηλή σύγκλιση για τα ματωμένα δημοσιονομικά πλεονάσματα της ΕΕ, που λειτουργούν ως «κόφτης» για τις ανάγκες του λαού και της νεολαίας, για την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των πανεπιστημίων, για την απογείωση της «ευελιξίας» της εργασίας κ.ά. Οι ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων είναι, τελικά, η ιδεολογία την οποία ασπάζονται όλα τα κόμματα του συστήματος.

Αυτό που αντιθέτως επιβεβαιώθηκε και μέσα στο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ είναι η ιδεολογική τους χρεοκοπία. Αυτό που χρεοκόπησε είναι τα πανηγύρια τους για το «τέλος της Ιστορίας» και τις «όμορφες μέρες που έρχονται» μετά τις αντεπαναστατικές ανατροπές στις σοσιαλιστικές χώρες. Οπως είπε ο Κυρ. Μητσοτάκης, «απευθύνομαι σε μια νέα γενιά που βλέπει να αμφισβητούνται πολλά από αυτά που θεωρούνται κεκτημένα, αν θα ζήσετε καλύτερα από τους γονείς σας, κάτι που ήταν δεδομένο για τη δικιά μας γενιά. Οταν αποφοίτησα το 1990 είχε πέσει το Τείχος (σ.σ. του Βερολίνου) και ζούσαμε σε μια έξαρση ενθουσιασμού, θεωρούσαμε ότι το μέλλον μάς ανήκει». Ο καπιταλισμός όχι απλά δεν γίνεται καλύτερος αλλά πιο αντιδραστικός, είναι γεμάτος πολέμους, φτώχεια και ανέχεια, προετοιμάζει μια γενιά που όχι απλά θα μεγαλώνει η απόστασή της από τα αμύθητα πλούτη των καπιταλιστών αλλά θα ζήσει χειρότερα και από τους γονείς της. Ιδεολογική χρεοκοπία είναι και η κατάρρευση των μύθων για διεθνείς οργανισμούς και συμμαχίες που προστατεύουν τους λαούς, με την ωμή παραδοχή ότι «η ισχύς υπερισχύει σήμερα του διεθνούς δικαίου». Αλήθεια, πόσο ιδεολογικά ανώτεροι νιώθουν οι ΟΝΝΕΔίτες όταν παραδέχονται και ότι «η μοναξιά, η κατάθλιψη και οι πολύπλευρες εξαρτήσεις αποτελούν την πραγματικότητα του δυτικού κόσμου», δείχνοντας ένα σύστημα σε βαθιά σήψη και αντίθεση με τα όνειρα της νέας γενιάς;

***

Οι αξίες τους και το πώς αντιμετωπίζουν τη νεολαία φαίνονται βέβαια και από το πώς έγινε το ίδιο το συνέδριό τους. Διαδικασία που στο επίκεντρο είχε τη μάχη για την «καρέκλα», τους παραγοντισμούς και τη μάχη μηχανισμών για την προσωπική ανέλιξη, χωρίς συζήτηση πάνω σε κείμενο πολιτικών θέσεων, που περιλάμβανε μέχρι και την έγκριση ψηφισμάτων από τους συνέδρους πριν γίνει καν ψηφοφορία. Το «μενού» βέβαια περιείχε και ...δημιουργική αριθμητική: Η ΟΝΝΕΔ ανακοίνωσε 2.500 συνέδρους και 90.000 μέλη (!), αλλά στην ομιλία Μητσοτάκη δεν εμφανίστηκαν ούτε 1.000, ενώ στις ψηφοφορίες καταγράφηκαν οι 1.700, δηλαδή ένα 30% των συνέδρων δεν συμμετείχαν! Η αλήθεια είναι βέβαια ότι άμα είσαι «φάντασμα», δεν είναι εύκολο να εμφανιστείς να ψηφίσεις.

Ενδιαφέρον έχει και το γιατί, σύμφωνα με την ΟΝΝΕΔ, ένας νέος να ασχοληθεί με την πολιτική μέσα από τις γραμμές της. Αρχικά γιατί όπως είπαν μπορεί να γίνει ο επόμενος βουλευτής ή υπουργός! Δεύτερον, γιατί «μπορεί να βγάλει λεφτά» ως επιχειρηματίας με τα εφόδια που θα έχει αποκτήσει από την ενασχόληση με την κομματική νεολαία της ΝΔ. Τρίτον, προκειμένου οι προτάσεις και οι ιδέες του να γίνονται κυβερνητική πολιτική, δηλαδή να συνδιαμορφώνει μαζί με την κυβέρνηση τη θυσία των δικαιωμάτων του, από το πώς θα «πεθαίνει» στη δουλειά μέχρι τι να κοπεί «έξυπνα και ψηφιακά» από το ΕΣΥ και άλλες υπηρεσίες. Ευχαριστούμε αλλά δεν θα πάρουμε!

***

Η νέα γενιά έχει όνειρα και ιδανικά! Δεν αποδέχεται ως κανονικότητα να χαμηλώνει τις απαιτήσεις της στα μέτρα των «αντοχών της οικονομίας» και των κερδών των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, δεν ανέχεται στο όνομα της «σταθερότητας» να ζει στη μόνιμη αβεβαιότητα και ανασφάλεια για το μέλλον. Ούτε θέλει να ζει με επιδόματα σαν κυβερνητικά «χαρτζιλίκια», ούτε κοιτάει μόνο τον εαυτούλη της, πώς θα βγάλει γρήγορα λεφτά πατώντας επί πτωμάτων.

Πράγματι, «τώρα είναι η στιγμή» για τη νέα γενιά να συμπορευτεί ακόμα πιο μαζικά με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, να βγει στο προσκήνιο βάζοντας μπροστά τις ανάγκες της για μόρφωση, δουλειά, ζωή με σύγχρονα δικαιώματα, όπως ταιριάζει στις δυνατότητες της εποχής μας. Να παλέψει για μια κοινωνία όπου οι αγωνίες και οι προτάσεις της θα ακούγονται πραγματικά, λειτουργώντας προωθητικά στην κάλυψη των διευρυνόμενων κοινωνικών αναγκών. Σε αυτήν την κοινωνία «παραλογισμός» και «συμμορία της μιζέριας» δεν θα είναι οι εργαζόμενοι και η νεολαία που διεκδικούν την ζωή που έχουν ανάγκη, αλλά οι εκπρόσωποι του καπιταλισμού, που παρουσιάζουν τα κέρδη των καπιταλιστών ως εγγύηση καλύτερης ζωής για όλους.

Για μια κοινωνία πραγματικά νέα, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό, όπου ο «εκσυγχρονισμός» δεν θα σημαίνει υποδούλωση για τους πολλούς και άλματα για τους λίγους, αλλά πρόοδο και άνοδο στη συλλογική ευημερία των εργαζομένων και της νεολαίας.


Ν. Κ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ενταση του αυταρχισμού και της καταστολής με το «καλημέρα» στα πανεπιστήμια

Διευκρινιστική εφαρμοστική εγκύκλιος για το πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών δόθηκε χθες | Προσαγωγές φοιτητών από την κατάληψη του Φοιτητικού Συλλόγου Αρχιτεκτονικής

Από κινητοποίηση των φοιτητικών συλλόγων τον Ιούλη, όταν συζητιόταν στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις διαγραφές και το πειθαρχικό

Eurokinissi

Από κινητοποίηση των φοιτητικών συλλόγων τον Ιούλη, όταν συζητιόταν στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις διαγραφές και το πειθαρχικό
Διευκρινιστική εγκύκλιο αναφορικά με το πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, δείχνοντας την επιμονή της κυβέρνησης να βάλει στον «γύψο» τα πανεπιστήμια, με πρόσχημα τη δήθεν «ανομία» αλλά με ξεκάθαρο στόχο να ποινικοποιήσει την πολιτική και συνδικαλιστική δράση στα Ιδρύματα, τις μορφές πάλης που συλλογικά αποφασίζουν οι φοιτητές, τη δράση πανεπιστημιακών και εργαζομένων σε αυτά.

Αναλυτικά, η εγκύκλιος καθορίζει τη διαδικασία συγκρότησης του πειθαρχικού συμβουλίου φοιτητών (σημειώνοντας ότι αυτό θα πρέπει να είχε ήδη συγκροτηθεί μέχρι τις 6 Οκτώβρη, έστω και χωρίς τον εκπρόσωπο των φοιτητών), τη διαδικασία ανάδειξης εκπροσώπου των φοιτητών μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, τα πειθαρχικά παραπτώματα, τη διαδικασία άσκησης πειθαρχικής δίωξης, τις ποινές κ.ά.

«Η πολιτεία οφείλει να οικοδομεί ένα περιβάλλον ασφάλειας και σεβασμού για κάθε φοιτητή και φοιτήτρια, και αυτό ακριβώς πράττουμε σήμερα. Η ευνομία και η συνέπεια δεν είναι τιμωρητικές έννοιες - είναι η προϋπόθεση για ελεύθερη ακαδημαϊκή ζωή και ουσιαστική πρόοδο», είπε υποκριτικά η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, σε δήλωσή της συνοδευτική της ανακοίνωσης της εγκυκλίου, τη στιγμή που καταπατιέται κάθε σεβασμός στα δικαιώματα των φοιτητών.

Θυμίζουμε ότι μόλις την προηγούμενη βδομάδα αποκλείστηκαν εκλεγμένοι φοιτητές και πανεπιστημιακοί του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου που ήθελαν να παρέμβουν και να μιλήσουν στη Σύγκλητο με βάση τις συλλογικές τους αποφάσεις, ενώ χθες η ανακοίνωση της εγκυκλίου συνοδεύτηκε από ωμή καταστολή και προσαγωγές φοιτητών.

Επίθεση της αστυνομίας με προσαγωγές στην Αρχιτεκτονική

Δεν πρόλαβε καλά - καλά να στεγνώσει το μελάνι της εφαρμοστικής εγκυκλίου και χθες τα ξημερώματα σημειώθηκε επίθεση της αστυνομίας εντός του Πολυτεχνείου, με προσαγωγές φοιτητών του ΕΜΠ στο συγκρότημα της Πατησίων, όπου στεγάζεται η Αρχιτεκτονική. Η Σχολή ήταν σε κατάληψη έπειτα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Φοιτητικού Συλλόγου, με αιχμή την αντίθεση των φοιτητών στον απαράδεκτο νόμο για τις διαγραφές φοιτητών και την ένταση της καταστολής, αλλά και στην εργασιακή ζούγκλα της 13ωρης δουλειάς.

Σύμφωνα με καταγγελίες, ομάδες αστυνομικών εισέβαλαν στο Πολυτεχνείο τη νύχτα και προσήγαγαν τους φοιτητές που ήταν εκείνη την ώρα στον χώρο, ενώ στη συνέχεια προσήγαγαν κι άλλους φοιτητές που πήγαν στη ΓΑΔΑ για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στην αστυνομική επέμβαση.

Σε ανακοίνωσή τους οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στον Φοιτητικό Σύλλογο Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ αναφέρουν: «Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αστυνομική επιχείρηση ενάντια σε φοιτητές της σχολής μας κατά τη διάρκεια της κατάληψης της σχολής που αποφάσισε η Γενική Συνέλευση του Φοιτητικού Συλλόγου. Οι ευθύνες της κυβέρνησης και των πρυτανικών αρχών είναι τεράστιες για τις αναίτιες προσαγωγές φοιτητών. Απαιτούμε την άμεση απελευθέρωσή τους. Η τρομοκρατία και η ένταση της καταστολής δεν θα περάσει! Δίνουμε απάντηση με τη μαζική συμμετοχή των φοιτητών στις σημερινές απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα».

Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Νίκο Αμπατιέλο, μέλος της ΚΕ και βουλευτή του Κόμματος, βρέθηκε χθες το πρωί στη ΓΑΔΑ καταγγέλλοντας τις αναίτιες προσαγωγές και συλλήψεις φοιτητών από την απαράδεκτη αστυνομική επιχείρηση στην Αρχιτεκτονική. Ο Ν. Αμπατιέλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αστυνομική επιχείρηση, παραμονή πανεργατικής απεργίας, που αποδεικνύει ότι τα αντιλαϊκά - αντεργατικά μέτρα, όπως το 13ωρο που συζητιέται σήμερα στη Βουλή, πάνε χέρι - χέρι με μέτρα έντασης της καταστολής, όπως αυτό που έγινε τα ξημερώματα ενάντια σε φοιτητές που με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου τους πραγματοποιούσαν αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Οι διώξεις που απαγγέλθηκαν και η όλη διαδικασία αποδεικνύουν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του πρόσφατου νόμου για τα πανεπιστήμια, που στοχεύει να καταστείλει τις συλλογικές, αγωνιστικές διεργασίες των φοιτητών και των συλλόγων τους. Απαιτούμε να μην προχωρήσει καμία δίωξη και να αφεθούν εδώ και τώρα ελεύθεροι οι φοιτητές της Αρχιτεκτονικής. Οσοι πιστεύουν ότι θα καταστείλουν τον αγώνα και τη δράση της νέας γενιάς, που βλέπει τη ζωή της να τσακίζεται στα 13ωρα, στην πολεμική προετοιμασία, στο χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων, είναι βαθιά γελασμένοι».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οι φοιτητές θα δώσουν την απάντησή τους μέσα από το οργανωμένο φοιτητικό κίνημα

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της Οργάνωσης με αφορμή την αστυνομική επιχείρηση στην Αρχιτεκτονική

Σε σχόλιό του για την αστυνομική επιχείρηση στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ τονίζει:

«Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αστυνομική επιχείρηση στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ, τις αναίτιες προσαγωγές και συλλήψεις φοιτητών που προχώρησαν σε κατάληψη της σχολής τους μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Φοιτητικού τους Συλλόγου.

Αποτελεί ένα ακόμα περιστατικό που εντάσσεται στην προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει κλίμα τρομοκρατίας και καταστολής απέναντι στους δίκαιους αγώνες των φοιτητών και του λαού, ανήμερα της μεγάλης πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας. Η ένταση του αυταρχισμού πάει χέρι - χέρι με την κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης, την πολεμική εμπλοκή και τη συγκάλυψη των εγκλημάτων κράτους και εργοδοσίας.

Απαιτούμε να αφεθούν άμεσα ελεύθεροι όλοι οι συλληφθέντες.

Οι φοιτητές θα δώσουν την απάντησή τους μέσα από το οργανωμένο φοιτητικό κίνημα και τη μαζική τους συμμετοχή στις σημερινές (σ.σ. χθεσινές) απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα».

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΚΝΕ
Αθλητισμός: Θέαμα και κέρδος για το κεφάλαιο ή ανάγκη και δικαίωμα για τον λαό και τη νεολαία;

Ολόκληρο το πρόγραμμα της ημερίδας που θα γίνει το Σάββατο 18 Οκτώβρη

Το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ το Σάββατο 18 Οκτώβρη διοργανώνει ημερίδα για τον Αθλητισμό, για τον ρόλο του στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και στη θωράκιση της υγείας του λαού και της νεολαίας, με τίτλο «Αθλητισμός: Θέαμα και κέρδος για το κεφάλαιο ή ανάγκη και δικαίωμα για τον λαό και τη νεολαία; Η πρόταση του ΚΚΕ».

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο «Αντ. Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Αθηναίων, από τις 10 π.μ., με το εξής πρόγραμμα:

Κεντρική εισήγηση: Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

  • 1η θεματική ενότητα: Η κατάσταση στις αθλητικές ομοσπονδίες και τα σωματεία και η πολιτική των κυβερνήσεων απέναντι στο δικαίωμα στον αθλητισμό.

Εισήγηση: Πέτρος Κρίκης, πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Προπονητών Πάλης, μέλος του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της ΚΕ του ΚΚΕ.

Παρεμβάσεις:

Στέφανος Ματάκης, τεχνικός Διευθυντής ΣΕΓΑΣ

Λάμπρος Μαστρόκαλος, μέλος ΔΣ ερασιτεχνικού ποδοσφαιρικού σωματείου

Χάρης Βουρδουμπάς, δημοτικός σύμβουλος Αθήνας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση»

  • 2η θεματική ενότητα: Εμπορευματοποιημένος αθλητισμός: Η σκληρή αλήθεια πίσω από τα φώτα των γηπέδων.

Εισήγηση: Νίκος Ρεμπάπης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Παρεμβάσεις:

«Αθλητική ψυχολογία: Μία λεπτή γραμμή που δεν μπορεί να είναι ατομική υπόθεση» - Αλεξάνδρα Μαρκάτη, διδάκτωρ Αθλητικής Ψυχολογίας ΣΕΦΑΑ Αθηνών.

«Τα πρότυπα των εφήβων και η εξαφάνιση της φυσικής αγωγής στην εκπαιδευτική διαδικασία» - Παναγιώτης Μηλιώτης, PhD εργοφυσιολόγος, μέλος του ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Ασκησης.

  • 3η θεματική ενότητα: Ο αθλητισμός ως στάση ζωής: Η πείρα του Σοσιαλισμού τον 20ό αιώνα.

Εισήγηση: Κωνσταντίνος Μπουντόλος, ομότιμος καθηγητής ΣΕΦΑΑ του ΕΚΠΑ.

Παρεμβάσεις:

«Διαμορφώνοντας πρωταθλητές μέσα από τον μαζικό αθλητισμό» - Γρηγόρης Μαλουσάρης, πρώην αθλητής volley και επίκουρος καθηγητής ΣΕΦΑΑ Αθήνας.

«Υποδομές στην ΕΣΣΔ» - Αλέξης Μάτης, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου «Εμείς που σπουδάσαμε στον Σοσιαλισμό».

  • 4η θεματική ενότητα: Η δράση της ΚΝΕ μέσα στους αθλητικούς συλλόγους και τους φορείς της νεολαίας.

Εισήγηση: Θοδωρής Κωτσαντής, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.

Παρεμβάσεις:

«Η κατάσταση στις σχολές ΣΕΦΑΑ» - Γεράσιμος Χατζηχρονόγλου, επικεφαλής της Επιτροπής Αθλητισμού του ΚΣ της ΚΝΕ, μέλος ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου ΣΕΦΑΑ Αθήνας

Γιάννης Κυριαζής, πρωταθλητής Ευρώπης στον ακοντισμό.

Κατερίνα Κοτσαμπά, αθλήτρια volley Α2.

Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του «Οδηγητή»

Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του «Οδηγητή». Με την ορμή των πετυχημένων εκδηλώσεων του 51ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» που ολοκλήρωσε το ταξίδι του σε όλη τη χώρα, αλλά και τη μεγάλη πανεξόρμηση των Θέσεων του 22ου Συνεδρίου του ΚΚΕ, οι Οργανώσεις της ΚΝΕ προετοιμάζονται για να φτάσει ο «Οδηγητής» αυτόν τον μήνα σε χιλιάδες νέους.

Από το εξώφυλλό του καλεί τη νεολαία να συμπορευτεί ακόμα πιο μαζικά με το ΚΚΕ, δυναμώνοντας την πάλη για την ανατροπή του σάπιου συστήματος της βαρβαρότητας, της εκμετάλλευσης, των πολέμων.

Στις σελίδες του ξεχωρίζουν η συζήτηση Κομμουνιστικών Νεολαιών με τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, για την ενίσχυση της πάλης των κομμουνιστών απέναντι στο σύστημα, όπως και η συνέντευξη με την Λουίζα Ράζου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, για το 22ο Συνέδριο και τις Θέσεις της ΚΕ, γιατί αξίζει να διαβαστούν από τους νέους που συζητούν και αγωνίζονται καθημερινά με τα μέλη της ΚΝΕ.

Ακόμα, ο «Οδηγητής» μοιράζεται με τους αναγνώστες του την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε η Μάγδα Φύσσα, στον χώρο του 51ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» στην Αθήνα.

Διαβάστε ακόμα:

  • Αποσπάσματα από την κεντρική συζήτηση του 51ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» με τον Κύριλλο Παπασταύρου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
  • 2 χρόνια μετά... Ο ηρωικός λαός αντιστέκεται στο μεγαλύτερο έγκλημα στον 21ο αιώνα!
  • Ολοι στα συνδικάτα, όλοι στον αγώνα! Δεν θα τους χαρίσουμε τις ζωές μας
  • Σοσιαλδημοκρατία: Η επιστροφή της «μούμιας»
  • Φωτορεπορτάζ από τις εκδηλώσεις του 51ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» στην Αθήνα - Υπόσχεση αγώνα, ανάσα αισιοδοξίας
  • 58 χρόνια από τη δολοφονία του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα
  • Ενας μήνας ανοιχτών σχολείων... - Ωρα για ξεσηκωμό και αγωνιστικά μαθητικά συμβούλια
  • Πάμε Γυμνάσιο
  • Η πείρα της ΟΠ Πελοποννήσου της ΚΝΕ στην άμιλλα του ΚΣ για τον «Οδηγητή»
  • Μικρά αλλά αποκαλυπτικά για την κατάσταση στα πανεπιστήμια
  • Αντεπίθεση για τη ζωή και τις σπουδές που έχουμε ανάγκη!
  • Ταξιδεύουμε στην Ιστορία: Φλωρεντία, 15ος αιώνας
  • Γυάρος: Αιώνιο σύμβολο των αλύγιστων της ταξικής πάλης
  • 28η Οκτωβρίου 1940: Και τότε και τώρα ο λαός έχει τη δύναμη
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΚΟ ΝΙΚΑΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τιμούν τον κομμουνιστή παιδαγωγό Γιάννη Βαγενά

H Τομεακή Οργάνωση Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής και οι Κομματικές Οργανώσεις Νίκαιας του ΚΚΕ τιμούν με εκδήλωσή τους τον κομμουνιστή εκπαιδευτικό Γιάννη Βαγενά, τον δάσκαλο που έλεγε την αλήθεια στα παιδιά, υπερασπιζόμενος με την 9ήμερη απεργία πείνας που έκανε (Ιούνιος 1975) τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών του, ενάντια στην επιδίωξη του αστικού κράτους να παρέμβει στον παιδαγωγικό του ρόλο.

Η εκδήλωση θα γίνει το Σάββατο 18 Οκτώβρη, στις 19.30 στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας (Κωνσταντινουπόλεως και Προποντίδος) και θα μιλήσει ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ «ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΙΝΟΣ»
Συνεχίζονται οι εγγραφές για τα ομαδικά προγράμματα

Τα μαθήματα στο Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ στην Καισαριανή «Ανδρέας Λυκουρίνος» ξεκίνησαν με το πρόγραμμα διδασκαλίας χορών και την ερχόμενη έπονται και τα υπόλοιπα...

Οι έγγραφες συνεχίζονται για τα ομαδικά! Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Θέατρο: Τρίτη 18.30-20.30*

Μπαλέτο για αρχάριους: Τετάρτη 19.00-20.30

Σύγχρονος χορός: Πέμπτη 19.15-20.45

Κινηματογραφική ομάδα: Παρασκευή 19.30

Οι ομάδες Σκίτσο για κόμικ και Φωτογραφία θα καταληχθούν την επόμενη βδομάδα. Τα μαθήματα πιάνου και κιθάρας θα διεξάγονται κανονικά βάσει προγραμματισμένων μαθημάτων και προτεραιότητας στους εγγεγραμμένους μαθητές (Δυστυχώς οι θέσεις είναι πλήρεις μέχρι νεωτέρας).

Για τις εγγραφές στο email: steki.kaisariani@gmail.com και στα τηλέφωνα 6971723760, 6971800887.

*Η μέρα και η ώρα ενδέχεται να αλλάξει.

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Πού πραγματικά στοχεύει η κυβέρνηση με το «πολλαπλό βιβλίο»

Eurokinissi

Γόνιμο προβληματισμό για τις στοχεύσεις της κυβέρνησης αναφορικά με την υιοθέτηση και εφαρμογή του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου» εκφράζει η ΕΛΜΕ Πειραιά σε αναλυτική της ανακοίνωση.

Τα νέα βιβλία που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, και ήδη έχουν πάρει παράταση πολλές φορές μέχρι να ετοιμαστούν, θα αφορούν αρχικά τις τάξεις του Γυμνασίου και την Α' Λυκείου (αργότερα θα επεκταθεί στη Β' και στην Γ' Λυκείου) και θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα να αναρτώνται ψηφιακά, ενώ έως και τον Φεβρουάριο του 2026 θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας σε κάθε σχολείο να επιλέξουν για κάθε μάθημα ένα από αυτά. «Το βιβλίο παραμένει ΕΝΑ σε κάθε σχολείο, ΕΝΑ για κάθε μαθητή/μαθήτρια. Αυτό που αλλάζει είναι πως κάθε σχολείο μπορεί να επιλέγει και διαφορετικό βιβλίο (σ.σ. από τα δύο - τρία που θα υπάρχουν για κάθε μάθημα). Με άλλα λόγια, άλλο βιβλίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί ένα σχολείο στην Εκάλη και άλλο βιβλίο ένα σχολείο στην Κρήτη. Αλλο βιβλίο να έχει ένα Πρότυπο και άλλο ένα τυπικό σχολείο», εξηγεί η ΕΛΜΕ.

Το υπουργείο ισχυρίζεται ότι όλα τα βιβλία θα πληρούν ένα ελάχιστο απαιτούμενο επίπεδο ποιότητας, αυτό όμως δεν απαγορεύει τη δυνατότητα ενός εκδοτικού οίκου και μιας συγγραφικής ομάδας να δημιουργήσουν βιβλία μεγαλύτερης δυσκολίας και υψηλότερης απαιτητικότητας, επισημαίνει η ΕΛΜΕ, δίνοντας το παράδειγμα των εκατοντάδων βοηθημάτων που κυκλοφορούν στο εμπόριο για την προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι δημοσιεύματα έχουν αναδείξει πως ένα μεγάλο ποσοστό των νέων βιβλίων προς επιλογή είναι τέτοια φροντιστηριακά βοηθήματα. «Κάποιοι, εκτός από φροντιστήρια, εκτός από βοηθήματα, θα διαθέτουν πλέον και δικά τους σχολικά εγχειρίδια, ανοίγοντας ταυτόχρονα πολύ επικίνδυνους δρόμους - ακόμα και να προσπαθούν να δελεάσουν εκπαιδευτικούς για να επιλέγουν το βιβλίο τους! Και θα λάβουν μάλιστα πακτωλό κρατικού χρήματος γι' αυτόν τον σκοπό, από τη φορολογία των εργαζομένων», τονίζει η ΕΛΜΕ. Και προσθέτει:

«Στην ουσία αυτό που θα γίνει είναι η δημιουργία πολλών κατηγοριών διδακτικών βιβλίων, για κάθε τύπο και προφίλ σχολείου, ανάλογα τελικά με το κοινωνικό - οικονομικό υπόβαθρο των μαθητών του κάθε σχολείου, που εξαρτάται φυσικά και από την περιοχή όπου εδρεύει το σχολείο. Ουσιαστικά λοιπόν οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι διδασκόντων θα κληθούν να κατατάξουν οι ίδιοι τους μαθητές τους. Αντικειμενικά, και μέσα από την επιλογή βιβλίου γίνεται ένα ακόμα βήμα στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της Εκπαίδευσης, στη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, όπως άλλωστε έχουν διακηρύξει ως στόχο η κυβέρνηση ("πολυτυπία"), η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ».

«Μήπως μεθοδεύεται τελικά αυτό που συμβαίνει στις αγγλοσαξονικές χώρες, να υπάρχει ένα ελάχιστο επίπεδο κατάκτησης Προσδοκώμενων Μαθησιακών Αποτελεσμάτων, που θα συνοδεύεται από μια ελάχιστη διδακτέα ύλη για τους πολλούς και από εκεί και πέρα τα "καλά" σχολεία να εμπλουτίζουν τη διδακτέα ύλη με επιπλέον κεφάλαια, καλύπτοντας ένα αντικείμενο σε μεγαλύτερο βάθος και με μεγαλύτερη επιστημονική πληρότητα;», σχολιάζει ακόμα η ΕΛΜΕ. Θυμίζοντας δε ότι από φέτος στο Γυμνάσιο η ύλη χωρίζεται πλέον σε υποχρεωτικό και προαιρετικό μέρος, θέτει το ερώτημα: Μήπως τελικά αυτός ο σχεδιασμός οδηγεί στο να μη διδάσκεται - και με τη βούλα - ενιαία ύλη σε όλους;

Παράλληλα επισημαίνει και μια σειρά τραγελαφικά που μπορεί να προκύψουν στην εφαρμογή του μέτρου, όπως ότι οι εκπαιδευτικοί θα επιλέξουν βιβλίο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026, όμως αυτό θα διδαχθεί από τον Σεπτέμβριο του 2027, άρα είναι πολύ πιθανό να διδάξουν το βιβλίο στην τάξη άλλοι εκπαιδευτικοί από αυτούς που το επέλεξαν. Ενας αναπληρωτής που πάει σε 3 σχολεία θα κληθεί να διδάξει πιθανώς 3 διαφορετικά εγχειρίδια, άλλο ανά σχολείο, χωρίς μάλιστα ο ίδιος να έχει επιλέξει κανένα! Αν ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς μιας ειδικότητας υπάρχει διχογνωμία, θα καλείται ο διευθυντής να βγάλει «το φίδι από την τρύπα», που μπορεί π.χ. ο ίδιος να είναι φιλόλογος και να πρέπει να επιλέξει το βιβλίο της Φυσικής...

Σημειώνεται επίσης ότι για τα ΕΠΑΛ δεν προβλέπονται ούτε νέα αναλυτικά προγράμματα, ούτε νέα βιβλία, ούτε εκσυγχρονισμός των εργαστηρίων, απολύτως τίποτα. Κι ας είναι απαρχαιωμένα τα βιβλία: Ορισμένα στον πρόλογό τους αναφέρονται ακόμα στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ), που καταργήθηκαν το 2006, ή στο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης Διοίκησης», που εξετάζεται πανελλαδικά, χρησιμοποιούνται παραδείγματα με ...δραχμές, στο δε μάθημα «Σύγχρονο Περιβάλλον Γραφείου» γίνεται αναφορά σε υπερσύγχρονες συσκευές όπως telex και fax...

Καταλήγοντας η ΕΛΜΕ Πειραιά τονίζει πως είναι μαθηματικά βέβαιο «ότι το λεγόμενο "πολλαπλό βιβλίο" δεν είναι καν πολλαπλό, αφού θα παραμένει ΕΝΑ στο επίπεδο του μαθητή και του σχολείου. Αντίθετα, θα διαφοροποιείται από σχολείο σε σχολείο και από γειτονιά σε γειτονιά, και τελικά θα βαθύνει την κατηγοριοποίηση με ταξικά κριτήρια στο δημόσιο σχολείο».

Πιο αποφασιστικά για τη συλλογική διεκδίκηση των μορφωτικών αναγκών

Πραγματοποιήθηκε το Συνέδριο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας που εξέλεξε το νέο ΔΣ

Εμπειρία από την κατάσταση στα σχολεία μετέφεραν αντιπρόσωποι Ομοσπονδιών στο Συνέδριο της ΑΣΓΜΕ
Εμπειρία από την κατάσταση στα σχολεία μετέφεραν αντιπρόσωποι Ομοσπονδιών στο Συνέδριο της ΑΣΓΜΕ
Με νέες δυνάμεις, μέσα σε ένα σύνθετο τοπίο κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων που αντικειμενικά επηρεάζουν τη ζωή γονιών και μαθητών, με προμετωπίδα την υπεράσπιση και διεύρυνση των μορφωτικών δικαιωμάτων, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας πραγματοποίησε το Σάββατο το Συνέδριό της.

Με την καθοριστική συμβολή της ΑΣΓΜΕ το προηγούμενο διάστημα συγκροτήθηκαν τρεις νέες Ομοσπονδίες, σε Θεσσαλία, Πελοπόννησο και Ιόνια νησιά, αλλά και νέες Ενώσεις Γονέων σε περιοχές που δεν έχουν συγκροτηθεί ακόμα Ομοσπονδίες. Η αύξηση κατά 25% του αριθμού των αντιπροσώπων απηχεί, όπως σημειώθηκε, την ενίσχυση της συσπείρωσης των γονέων και κηδεμόνων στους συλλόγους γονέων, τη συμμετοχή στις διεργασίες. Στόχος παραμένει η περαιτέρω οργανωτική ανάπτυξη της ΑΣΓΜΕ, που μετράει πλέον πανελλαδικά 9 Ομοσπονδίες Γονέων.

Στο πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιείται το Συνέδριο και στο αποτύπωμα της δράσης του οργανωμένου γονεϊκού κινήματος αυτό το διάστημα αναφέρθηκε παρουσιάζοντας την εισήγηση ο απερχόμενος πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ Παν. Κατηφές. Από το βήμα της διαδικασίας που γίνεται στις αρχές της - κατά γενική ομολογία - χειρότερης σχολικής χρονιάς των τελευταίων τουλάχιστον χρόνων, χαιρέτισε εκ μέρους του ΔΣ τις δεκάδες παραστάσεις διαμαρτυρίας που γίνονται σε όλη τη χώρα από Ομοσπονδίες, Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δήμους και Περιφέρειες για τα κενά, τα κτιριακά προβλήματα, τις μεταφορές μαθητών, την υποχρηματοδότηση, την επέκταση των σχολικών γευμάτων, τη σχολική καθαριότητα.

Αναφέρθηκε στην όξυνση των παραπάνω ζητημάτων που δυσχεραίνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, συμπληρωμένα με το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών που δεν ανταποκρίνεται σε πολλές περιπτώσεις στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, με τη μετατόπιση των ελλείψεων του κράτους στους γονείς με επίκληση συνεχώς στην ατομική ευθύνη και στην τσέπη των γονιών, σε συνθήκες ακρίβειας.

Στάθηκε στα ζητήματα των σχολικών υποδομών, με «πήχη» διεκδίκησης τα σύγχρονα ασφαλή σχολεία που θα καλύπτουν πλήρως τις σύγχρονες μορφωτικές απαιτήσεις των παιδιών, σχολεία που θα κάνουν τη σχολική ζωή ευχάριστη και δημιουργική.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις θεσμικές αλλαγές με τις οποίες η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες, αλλά συντηρούν και εντείνουν τα προβλήματα και τα αδιέξοδα. Κάθετη αντίθεση εκφράστηκε στο «Εθνικό Απολυτήριο», που ουσιαστικά θα μετατρέψει όλο το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο πανελληνίων εξετάσεων, θα ενταθεί η πίεση για φροντιστήρια, θα μειωθεί η ηλικία έναρξης των εντατικών φροντιστηρίων, ο μαθητής απλά θα κυνηγά τον βαθμό και όχι την ολοκληρωμένη μόρφωση και γνώση. Συνολικά μεταφέρθηκε πως οι γονείς απορρίπτουν το σχολείο των διαχωρισμών, των χορηγών, τις νομοθετικές αλλαγές που έγιναν και που ετοιμάζονται και οι οποίες κάνουν το σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο ανισότιμο, ακόμα πιο εξοντωτικό για τους μαθητές.

Βάρος δόθηκε εισηγητικά και στην Ειδική Αγωγή, που αντί να ενισχυθεί ουσιαστικά, δίνεται χώρος για την ιδιωτική πρωτοβουλία να κάνει μπίζνες, σε βάρος των οικογενειών με παιδιά ΑμεΑ. «Προετοιμάζεται το έδαφος να "εξαφανιστεί" ο μαθητής με αναπηρία και οι συνθέτες ανάγκες του από το σχολείο, η εξατομικευμένη διεπιστημονική στήριξή του, από το κατάλληλο ειδικό προσωπικό», όπως σημειώθηκε.

Ανάμεσα σε άλλα αναδείχτηκε πώς το οργανωμένο κίνημα των γονέων δεν έμεινε μακριά από τις εξελίξεις και έξω από τα σχολεία, τις πολεμικές συγκρούσεις, τον αντιλαϊκό προϋπολογισμό και την επιδείνωση των όρων δουλειάς και ζωής. Οτι πήρε θέση με βάση τη διεκδίκηση των λαϊκών αναγκών και οι δεκάδες σχετικές πρωτοβουλίες συνδυάστηκαν με την ανάδειξη των προβλημάτων στην Εκπαίδευση, στη ζωή και στο μέλλον της νέας γενιάς, των παιδιών και των εφήβων.

Κοινά τα προβλήματα και οι αγωνίες που γεννά αυτή η πολιτική

Πείρα που δείχνει πως από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη, από το Ιόνιο μέχρι το Αιγαίο, τα προβλήματα των σχολείων και οι αγωνίες της λαϊκής οικογένειας είναι ανάλογα, μετέφεραν οι αντιπρόσωποι Ομοσπονδιών Γονέων που πήραν τον λόγο. Πείρα πολύτιμη, από την οποία προκύπτει και η θέση και δράση της ΑΣΓΜΕ ενάντια στην πολιτική που δημιουργεί αυτά τα προβλήματα και στέκεται εμπόδιο στην ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών.

Η πλούσια συζήτηση εμπλουτίστηκε σε περιεχόμενο από θεματικές ομιλίες όπως για τη νεανική παραβατικότητα, τις εξαρτήσεις (ναρκωτικά, διαδίκτυο, social media, τζόγος, αλκοόλ), ενώ επίσης αναδείχτηκαν πλευρές της υποβάθμισης των μορφωτικών δικαιωμάτων, για το τεράστιο πρόβλημα των μαθητικών μετακινήσεων στα σχολεία που βρίσκονται μακριά από τον τόπο κατοικίας των παιδιών, τις αλλαγές στην Εκπαίδευση που προηγήθηκαν με ψήφιση νόμων, όπως για τα Ωνάσεια σχολεία και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια κ.ά.

Είναι χαρακτηριστικό το ζήτημα των υποδομών, που αναγνωρίζεται σαν καθημερινή έγνοια των οργανώσεων των γονιών και εκδηλώνεται παντού στον έναν ή τον άλλο βαθμό. Μάλιστα, η ΑΣΓΜΕ, στο πλαίσιο της ανάδειξης του ζητήματος, επέλεξε να πραγματοποιήσει το Συνέδριό της στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, όπου τον περασμένο Γενάρη έπεσε σοβάς σε ώρα μαθήματος.

Εγινε υπόθεση των Ομοσπονδιών όλης της χώρας η πρόσφατη κατολίσθηση στο πρανές του οικοπέδου όπου βρίσκονται οι σχολικές μονάδες ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου, οι οποίες στεγάζουν περίπου 200 μαθητές, τα «μονάστερα» σχολεία που πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή, τα κοντέινερ που στεγάζουν τάξεις εδώ και 18 χρόνια στη σκιά των πεντάστερων ξενοδοχείων περιοχών με τεράστια τουριστική ανάπτυξη όπως το Ιόνιο, όπου την ίδια στιγμή η ανησυχία για το ζήτημα του προσεισμικού ελέγχου είναι στο «κόκκινο» λόγω της σεισμικής δραστηριότητας. Στο θέμα των ελέγχων αυτών αναφέρθηκε ιδιαίτερα και γονιός που φέρει την ιδιότητα του μηχανικού, θυμίζοντας πως τα μισά σχολεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη είναι κατασκευασμένα με τον παλιό σεισμικό κανονισμό, ότι την αλλαγή του σεισμικού κανονισμού την είχε επιβάλει η ίδια η φύση και η πραγματικότητα, ενώ αναφέρθηκε στους πρωτοβάθμιους ελέγχους και την ανάγκη τα αποτελέσματά τους και οι εκθέσεις για τις αναγκαίες παρεμβάσεις να κοινοποιούνται στις Ενώσεις Γονέων.

Αναδείχτηκε πως τα μερεμέτια με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», που αφορά μόλις το 4% των σχολείων, δεν απαντά στο αίτημα για σύγχρονες ασφαλείς σχολικές υποδομές, ενώ εκφράστηκε και η αντίθεση στην πολιτική εμπλοκής των χορηγών στο ζήτημα. Με αποτέλεσμα, όπως θύμισε εκπρόσωπος από την Ηπειρο, να φιγουράρει σε ανακατασκευασμένο γήπεδο μπάσκετ σχολείου η χορηγία στοιχηματικής εταιρείας.

Πλούσια ήταν και η πείρα από τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, το δίκτυο των οποίων μοιράζεται ωστόσο κοινά προβλήματα που μεταφράζονται σε ταλαιπωρία των μαθητών και των οικογενειών τους, με κάποιους όπως ειπώθηκε να αναγκάζονται να τα εγκαταλείψουν λόγω των ζητημάτων στη μεταφορά, των χιλιομετρικών περιορισμών, την καθυστέρηση στην πρόσληψη απαραίτητων ειδικοτήτων κ.ά.

Στο πλευρό των αγώνων για σύγχρονη Ειδική Αγωγή για όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη δήλωσε η ΑΣΓΜΕ, με συνέδρους να επισημαίνουν μεταξύ άλλων τις τεράστιες ανάγκες που μένουν ακάλυπτες, την έλλειψη επαρκούς αριθμού ειδικών σχολείων.

Από παντού σχεδόν μεταφέρθηκε εικόνα από ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, που παραμένουν έναν μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους και για τις συνέπειές τους, ειδικότερα για εκείνες που βιώνουν οι εργαζόμενοι γονείς από τη μη λειτουργία ολοήμερων, έναν θεσμό που, όπως επισημάνθηκε από γονείς, βάλλεται σε μία εποχή που νομιμοποιούνται τα ιδιωτικά κέντρα μελέτης.

Αναφορά έγινε μεταξύ άλλων και στην απήχηση των πρωτοβουλιών της ΑΣΓΜΕ και Ομοσπονδιών Γονέων ξεχωρίζοντας εκείνες που αφορούν την ενημέρωση και συζήτηση για τον σχολικό εκφοβισμό, για την παραβατικότητα, για τη διάδοση του λογοτεχνικού βιβλίου. Μέσα από αυτές, αναδείχτηκε ο ρόλος που πρέπει και μπορεί να παίξει το σχολείο, το οποίο ωστόσο σήμερα έχει «στεγνώσει» από το περιεχόμενο εκείνο που θα μπορούσε να εφοδιάσει πολύπλευρα τα παιδιά.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της πολύμορφης δράσης για το σύνολο της ζωής των γονέων και των παιδιών ειδική αναφορά έγινε:

- Στον αντίκτυπο από τις βλαπτικές μεταβολές από τις αλλαγές στον εργάσιμο χρόνο στην προσωπική και οικογενειακή ζωή, στον χρόνο που θέλουν οι γονείς να επενδύουν στο μεγάλωμα των παιδιών, με αφορμή το σχέδιο νόμου για την 13ωρη εργασία.

- Στην ανησυχία και τις πρωτοβουλίες ενάντια στο «ζέσταμα» των πολεμικών μηχανών, όχι μόνο από τη σκοπιά του περιορισμού των δαπανών για Παιδεία και Υγεία λόγω της στροφής στην πολεμική οικονομία, αλλά και από αυτή της ολοένα και βαθύτερης εμπλοκής της χώρας μας στις αυξανόμενες πολεμικές συγκρούσεις και στη γειτονιά μας, που μας καθιστούν ταυτόχρονα θύτη και πιθανό θύμα αντιποίνων.

- Στην ανάγκη να πληθύνουν οι πρωτοβουλίες Συλλόγων, Ενώσεων, Ομοσπονδιών Γονέων για πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις, αναδεικνύοντας την ανάγκη για ποιοτική ψυχαγωγία και άθληση, αλλά και ως προφυλακτικούς παράγοντες ενάντια σε εξαρτήσεις.

- Στις πολύμορφες πρωτοβουλίες δραστηριοποίησης και αλληλεγγύης που ξετυλίχθηκαν σε όλη την Ελλάδα για το έγκλημα στα Τέμπη, την ασφάλεια των παιδιών στο σχολείο και τις καθημερινές μετακινήσεις, τη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού, τον πόλεμο στην Ουκρανία κ.λπ.

Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, φυσικοί σύμμαχοι απέναντι στην επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα

Από διάφορες περιοχές της χώρας μεταφέρθηκε η αγανάκτηση για τη στάση της κυβέρνησης και του υπουργείου απέναντι στα προβλήματα, αλλά και για την προσπάθεια να στοχοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί. Οπως ξεκαθαρίστηκε, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές είναι συνοδοιπόροι, πολύ πριν περάσουν την πόρτα του σχολείου, ως εργαζόμενοι που βιώνουν σε όλες τις πλευρές της ζωής τις συνέπειες της ίδιας πολιτικής που γεννά και τα προβλήματα στην Εκπαίδευση.

Στο Συνέδριο χαιρετισμό απηύθυναν ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) Σπύρος Μαρίνης και ο γεν. γραμματέας της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Ανδρέας Καργόπουλος, που μίλησαν για τη μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους, για την ανάγκη ακόμα σταθερότερης κοινής δράσης γονέων - εκπαιδευτικών - μαθητών μπροστά στα συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα της Εκπαίδευσης.

Οι εργασίες του Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με την εκλογή του νέου ΔΣ. Σε σύνολο 97 έγκυρων ψηφοδελτίων η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» έλαβε 77 ψήφους και 12 έδρες, το «Ενιαίο Ψηφοδέλτιο Γονέων» έλαβε 14 ψήφους και 2 έδρες, η «Αγωνιστική Παρέμβαση Γονέων» 6 ψήφους και μία έδρα. Επίσης εξελέγη τριμελής εξελεγκτική επιτροπή από το ψηφοδέλτιο της «Δημοκρατικής Ενότητας Γονέων».

Στην πρώτη του συνεδρίαση το νέο ΔΣ συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής: Πρόεδρος Βαγγελιώ Πλατανιά, Α' αντιπρόεδρος Αλέξης Γουσόπουλος, Β' αντιπρόεδρος Ελίνα Χαιρικάκη, Γ' αντιπρόεδρος Μαρία Γιαννάκη, γενικός γραμματέας Αντώνης Μπενέτος, εκπρόσωπος Τύπου Κυριάκος Ιωαννίδης, οργαν. γραμματέας Μαρίζα Κιτάνη, Ταμίας Στέλιος Μπούσουλας. Μέλη του ΔΣ είναι οι: Γιώργος Αναγνώστου, Λάζαρος Κονταξής, Νίκος Κούτρας, Γιάννης Παναγιώτου, Βασίλης Τασιούλας, Σταύρος Τριλυράκης, Φίλιππος Φλουσκούνης.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ