Τετάρτη 22 Μάη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Σήμερα οι φοιτητικές εκλογές - Να ακουστεί δυνατά: «Πανσπουδαστική» πρώτη δύναμη ξανά!
  • Θ. Κωτσαντής: «Οι νέοι μπορούν να κάνουν τη διαφορά»
  • Αρθρο: Συζητώντας με τους μαθητές μας για το «Γραφείο των καθηγητών»...
  • Κυκλοφόρησε από τη «Σύγχρονη Εποχή» η αφιερωματική έκδοση για τον διανοούμενο κομμουνιστή Δημήτρη Γληνό
ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2024
Σήμερα να ακουστεί δυνατά: «Πανσπουδαστική» πρώτη δύναμη ξανά!

Στις κάλπες προσέρχονται οι φοιτητές σε όλη τη χώρα στέλνοντας μήνυμα για δυνατούς συλλόγους

RIZOSPASTIS

Σήμερα μιλάνε οι φοιτητές! Σήμερα στέλνουν μήνυμα συμμετοχής, συλλογικής οργάνωσης και διεκδίκησης για τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους! Τέτοιο μήνυμα θα είναι η σημαντική ενίσχυση της «Πανσπουδαστικής Κίνησης Συνεργασίας», που στοχεύει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να βρεθεί στην πρώτη θέση πανελλαδικά.

Στα πανεπιστήμια οι φοιτητές προσέρχονται στις κάλπες για να εκλέξουν τους εκπροσώπους τους στα ΔΣ, να δώσουν δύναμη στη δύναμή τους, που βρίσκεται στη διεκδίκηση, στην αλληλεγγύη, στη συλλογικότητα!

Οι φοιτητικές εκλογές είναι η μεγαλύτερη κάλπη της νεολαίας, που θα στείλει το μήνυμά της δυόμισι βδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές. Με πρωτιά ξανά της «Πανσπουδαστικής» μπορεί να στείλει μήνυμα απόρριψης και καταδίκης της κυβερνητικής πολιτικής, ενίσχυσης του συλλογικού αγώνα για τα δικαιώματα της νέας γενιάς.

Μήνυμα συμπόρευσης με τους φοιτητές σε όλο τον κόσμο που υψώνουν τη φωνή και το ανάστημά τους ενάντια στη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού, μήνυμα διαρκούς αγώνα για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα των Τεμπών, για να δικαιωθούν οι οικογένειες των θυμάτων, μήνυμα αταλάντευτης αντίστασης στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στην υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση των σπουδών και των πτυχίων, μήνυμα για φοιτητικούς συλλόγους ζωντανούς, στήριγμα όλων των φοιτητών, μπροστάρηδες, διεκδικητές για όλα όσα αφορούν τους φοιτητές.


Θυμίζουμε ότι οι φοιτητές έδωσαν πέρσι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά την πρωτιά στην «Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας», το ψηφοδέλτιο που συγκροτούν σε κάθε σύλλογο τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ μαζί με πολλούς ακόμα φοιτητές.

Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση των εκλογών, η ΠΚΣ συγκέντρωσε 19.660 ψήφους πανελλαδικά και ποσοστό 34,98%, το μεγαλύτερό της μέχρι τώρα, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα καταδίκης της κυβερνητικής πολιτικής, κάνοντας το άλμα μετά το μεγάλο βήμα που είχε προηγηθεί το 2022, όταν η ΠΚΣ πήρε την πρωτιά μετά από τριάμισι δεκαετίες που διατηρούσε την πρωτοκαθεδρία η ΔΑΠ. Η πρωτιά που επαναλήφθηκε πέρσι έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία καθώς σημειώθηκε σε συνθήκες αύξησης της συμμετοχής (ψήφισαν πάνω από 58.000 φοιτητές) και η «Πανσπουδαστική ΚΣ» κατάφερε να αποσπάσει το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης και να έχει τη μεγαλύτερη άνοδο από όλες τις άλλες δυνάμεις και σε ψήφους και σε ποσοστά. Παράλληλα, κατέγραψε εκατοντάδες πρωτιές και αυτοδυναμίες σε φοιτητικούς συλλόγους, ενώ αναδείχθηκε πρώτη δύναμη στα συγκεντρωτικά αποτελέσματα 15 πανεπιστημίων.

Τα έγκυρα αποτελέσματα στο site της «Πανσπουδαστικής ΚΣ»

Θυμίζουμε ότι στις φοιτητικές εκλογές δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, ανεξαρτήτως έτους ή ηλικίας ή τρόπου εισαγωγής (πανελλαδικές εξετάσεις ή κατατακτήριες) που φοιτούν στα Τμήματα των ελληνικών πανεπιστημίων και παραμένουν εγγεγραμμένοι στους καταλόγους των ιδρυμάτων. Για τη συμμετοχή τους είναι υποχρεωτική η επίδειξη της ταυτότητάς τους.

Την ευθύνη των εκλογών έχει η εφορευτική επιτροπή σε κάθε σύλλογο. Οι φοιτητές ψηφίζουν με αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο. Οι κάλπες στους περισσότερους συλλόγους ανοίγουν στις 7 το πρωί και κλείνουν στις 7 το απόγευμα, εκτός από περιπτώσεις όπου η εφορευτική επιτροπή αποφασίζει διαφορετικά. Τα αποτελέσματα εκδίδονται από τις εφορευτικές επιτροπές των συλλόγων.


Στο site της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» (http://www.pksekloges.gr) θα αναρτώνται απόψε από τις 19.00, μετά τη λήξη της ψηφοφορίας, τα μόνα έγκυρα και αξιόπιστα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών.

Με συνεχή ανανέωση θα αναρτώνται τα αποτελέσματα ανά φοιτητικό σύλλογο, ανά ίδρυμα και τα πανελλαδικά συγκεντρωτικά.

Στην ιστοσελίδα μπορεί επίσης να δει κανείς αναλυτικά και τα περσινά αποτελέσματα.


Τα σχέδια νοθείας της ΔΑΠ δεν θα περάσουν

«Το σχέδιο νοθείας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και αλλοίωσης του αποτελέσματος των φοιτητικών εκλογών δεν θα περάσει!», δηλώνουν οι υποψήφιοι με την «Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας», που καταγγέλλουν για άλλη μια χρονιά: «Η παράταξη της ΝΔ, λίγες ώρες πριν ξεκινήσουν οι φοιτητικές εκλογές, επιδιώκει να τις υπονομεύσει και στήνει σκηνικό νοθείας, βλέποντας ότι και αύριο δεκάδες χιλιάδες φοιτητές ετοιμάζονται να την τιμωρήσουν με τη μαζική τους συμμετοχή!

Αναφέρουμε ενδεικτικά:

- Στους Φοιτητικούς Συλλόγους της Χίου, στελέχη της ΔΑΠ επιδιώκουν να αποκλείσουν τη συμμετοχή του ψηφοδελτίου της "Πανσπουδαστικής ΚΣ".

- Στον Φοιτητικό Σύλλογο της Σχολής Οικονομικών Επιστημών στην Κοζάνη η ΔΑΠ επεδίωξε με επίσημη πρόταση να καταμετρηθούν και να προστεθούν τα "λευκά" ψηφοδέλτια στη δύναμη της πρώτης παράταξης.

- Στον Φοιτητικό Σύλλογο Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών του ΕΚΠΑ η ΔΑΠ ψήφισε εκλογικό κανονισμό που ορίζει τη "δυνατότητα να ψηφίζουν εκτός παραβάν μετά από απόφαση της εκλογικής επιτροπής"!

- Στον Φοιτητικό Σύλλογο Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ στέλεχος της ΔΑΠ παρέλαβε τις λίστες - μητρώο της σχολής από τη Γραμματεία της σχολής χωρίς απόφαση συλλόγου και τις πήγε σπίτι του για πάνω από ένα 24ωρο!

- Στο ΠΑΜΑΚ η ΔΑΠ πρότεινε οι φοιτητές να ψηφίζουν χωρίς ταυτότητα και οι εφορευτικές επιτροπές να αποφασίζουν κατά πλειοψηφία μόνο με στελέχη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ.

- Στον Φοιτητικό Σύλλογο Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης η ΔΑΠ όρισε εφορευτική επιτροπή με την πλειοψηφία να αποτελείται από στελέχη της ΟΝΝΕΔ και δεν ορίστηκε εκλογικός κανονισμός για το ποιοι θα έχουν δικαίωμα ψήφου.

- Στον Φοιτητικό Σύλλογο Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών επιδιώκουν να αποκλείσουν από το δικαίωμα ψήφου ένα ολόκληρο έτος συγκεκριμένου Τμήματος.

Οι φοιτητές με τη μαζική τους συμμετοχή θα υπερασπιστούν τις συλλογικές δημοκρατικές τους διαδικασίες και τους συλλόγους τους! Με την ενίσχυση της "Πανσπουδαστικής ΚΣ" θα δώσουν ένα γερό χαστούκι στην κυβέρνηση και την παράταξή της στα Πανεπιστήμια, ΔΑΠ-ΝΔΦΚ! Ολοι συμμετέχουμε μαζικά στις εκλογές!

Η φωνή των φοιτητών θα ακουστεί δυνατά, όσο και αν δεν το θέλει η ΝΔ και η ΔΑΠ!», καταλήγουν οι υποψήφιοι της «Πανσπουδαστικής ΚΣ».

ΚΗΦΙΣΙΑ
Μαθητής καταπλακώθηκε από την πόρτα του σχολείου

INTIME NEWS

Ενα νέο σοβαρό περιστατικό που φέρνει μπροστά στις ευθύνες τους όσους βάζουν τις ζωές των παιδιών στο ζύγι κόστους - οφέλους, σημειώθηκε χτες το μεσημέρι στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς, όταν η βαριά μεταλλική καγκελόπορτα καταπλάκωσε και τραυμάτισε μαθητή ο οποίος χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο.

Οπως καταγγέλλουν γονείς, το ίδιο πρωί - και εν ώρα μαθήματος - έγιναν οι εργασίες τοποθέτησής της για να αντικαταστήσει την προηγούμενη, παλιά, δύσχρηστη πόρτα, κάτι που ζητούσε και η σχολική κοινότητα με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών. Ωστόσο, ώρες μετά την τοποθέτηση, λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι, καθώς οι μαθητές σχολούσαν, η νέα πόρτα κατέρρευσε, καταπλακώνοντας έναν εννιάχρονο μαθητή μπροστά στα μάτια μαθητών και γονιών, οι οποίοι είναι αγανακτισμένοι από το περιστατικό.

Είχε άλλωστε προηγηθεί λίγους μήνες πριν πρόβλημα με ψευδοροφή του σχολείου. «Για διάστημα 20 και πλέον ημερών τα παιδιά της Α' και Β' τάξης του 3ου Δημοτικού Κηφισιάς κυκλοφορούσαν σε σχολικούς χώρους ακατάλληλους και επικίνδυνους για τη σωματική τους ακεραιότητα. Ο λόγος επικινδυνότητας εντοπίστηκε σε εμφανή βλάβη της ψευδοροφής, που είτε προκλήθηκε είτε αποκαλύφθηκε κατά τις εργασίες ηχητικής εγκατάστασης στο κτίριο», σημείωνε η Ενωση Γονέων τον περασμένο Φλεβάρη. Εθετε δε μία σειρά ερωτήματα για τα ζητήματα ασφάλειας των μαθητών, αποτυπώνοντας και τις αγωνίες που έχουν γεννηθεί από τα συχνά περιστατικά σε σχολεία, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Ποιος είναι σε θέση να θεωρήσει υπερβολική και αδικαιολόγητη την ανησυχία των γονέων για την ασφάλεια των παιδιών τους; Πόσα γεγονότα συμβαίνουν καθημερινά που αποδεικνύουν ότι σαν γονείς πρέπει να είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση;»...

«Με τις ζωές των παιδιών μας δεν παίζουμε!»

«Το περιστατικό στο 3ο Δημοτικό Σχολείο της Κηφισιάς και ο τραυματισμός τριών μαθητών από πόρτα που έπεσε, μόνο οργή και ανησυχία μπορεί να μας γεμίσει!», δήλωσε με αφορμή τα παραπάνω η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής και υποψήφια ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Στέλλα Βαλαβάνη, σημειώνοντας:

«Μαζί με τους δεκάδες μαθητές στη Λαμία που έπαθαν τροφική δηλητηρίαση, μαζί με την άθλια κατάσταση που επικρατεί στη μεταφορά των μαθητών με περιστατικά όπως ο μαθητής που ξεχάστηκε μέσα στο σχολικό λεωφορείο, τα τραγικά αυτά περιστατικά επιβεβαιώνουν τις συνέπειες της πολιτικής που όλα μετατρέπονται σε εμπορεύματα, σε όλους τους τομείς της ζωής μας, όπως και στην Εκπαίδευση!

Ευθύνες υπάρχουν και πρέπει να αποδοθούν: Στην πολιτική της ΕΕ, της κυβέρνησης, Περιφέρειας Αττικής και δήμων, όλων όσοι βάζουν τις ανάγκες μας στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους!

Ως εδώ! Με τις ζωές των παιδιών μας δεν παίζουμε! Τώρα χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας από το κράτος, για ασφαλή και σύγχρονα σχολεία!

Στις 9 Ιούνη έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία να μαυρίσουμε την πολιτική που παίζει την ασφάλεια των παιδιών μας κορόνα - γράμματα. Με ακόμα πιο δυνατό ΚΚΕ παντού, για να δυναμώσει ο αγώνας για την ανατροπή της!».

Συζητώντας με τους μαθητές μας για το «Γραφείο των καθηγητών»...

Μπορεί μια ταινία για το σημερινό σχολικό σύστημα να εγείρει τον προβληματισμό των μαθητών για το ζήτημα της σχολικής βίας;

Να πυροδοτήσει ερωτήματα για τη φύση του ανθρώπου και τους μηχανισμούς που διαμορφώνουν τις αξίες και τη συμπεριφορά του;

Να ανοίξει τη συζήτηση για τον ρόλο του εκπαιδευτικού, για την παιδαγωγική προσέγγιση που μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του σχολείου και όχι να δημιουργήσει νέα;

Μπορεί μια ταινία να παίξει αυτόν τον ρόλο χωρίς να ελλοχεύει ο κίνδυνος της «κόπωσης» των μαθητών, σε μια περίοδο που κυριαρχεί ο σύντομος λόγος του TikTok, η κυριαρχία των γρήγορων εικόνων και των σκηνών δράσης;

Η γερμανική ταινία «Στο γραφείο των καθηγητών» εύκολα και με ενδιαφέρον παρακολουθείται από έφηβους μαθητές κάθε ηλικίας. Το θέμα της και ο διαλεκτικός τρόπος με τον οποίο δένεται η αλυσίδα των γεγονότων διευκολύνουν τη διερεύνηση τέτοιων θεμάτων, στα πλαίσια του μαθήματος της Φιλοσοφίας της Β' Λυκείου.

H δραματική εξέλιξη των γεγονότων της ταινίας - τα οποία εκτυλίσσονται στο οικείο για τους μαθητές σχολικό περιβάλλον - ξύνουν τα πράγματα κάτω από την επιφάνεια, προκαλούν στην τάξη έναν δημιουργικό διάλογο για τα αόρατα και ορατά νήματα που πλέκουν την ηθική και προβληματική της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Το κύμα της μηδενικής ανοχής δεν αφήνει τίποτα όρθιο μέσα στο σχολείο

Διάφορα περιστατικά μικροκλοπών σε ένα γερμανικό σχολείο γίνονται το βότσαλο στη λίμνη για να αποκαλυφτούν στερεότυπα και προκαταλήψεις, αλλά και η σκληρή εικόνα μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που τα αναπαράγει.

Μολονότι όλα φαινομενικά κινούνται γύρω από τις κλοπές, εντούτοις ποτέ δεν αποκαλύπτεται ποιος είναι ο δράστης. Οι μαθητές που βλέπουν την ταινία αναρωτιούνται για αυτόν/ην, και το «κενό» αυτό της ταινίας διευκολύνει τον εκπαιδευτικό να αναδείξει την ουσιώδη αιτία των πραγμάτων.

Οτι τα όρια και οι κανόνες όπου αντικειμενικά υπάρχουν σε έναν σχολικό οργανισμό δεν αναιρούν το γεγονός ότι μόνη της η επιστημονική γνώση των εκπαιδευτικών πάει μέχρι τα μισά του δρόμου, αν δεν συμπληρώνεται από τη βαθιά αγάπη προς τους μαθητές, δηλαδή από τη συνείδηση ότι μέσα από τον κάθε μαθητή καθρεφτίζεται η κοινωνία με τις ελλείψεις της, τις ανισότητες και τις παθογένειές της.

Με αγάπη προς τους μαθητές αντιμετωπίζει και η ταινία το ζήτημα της «πολιτικής της μηδενικής ανοχής» που η διευθύντρια δεν σταματά να διακηρύττει σε όλη την ταινία.

Μπορεί αυτή η πολιτική να είναι η λύση για τα περιστατικά μικροκλοπών ή τελικά θα ρίξει και άλλο «λάδι στη φωτιά»;

Ποιους δρόμους ανοίγει στο σχολείο του 21ου αιώνα και στην ψυχοσύνθεση ενός μικρού μαθητή η πρακτική των ανώνυμων καρφωμάτων των μαθητών - με τα οποία ξεκινά η ταινία - και η «αστυνομική αντιμετώπιση» των μικροπαραβιάσεων;

Μέσα σε ελάχιστο χρόνο οδηγούμαστε από τις χαρούμενες και δημιουργικές στιγμές των μαθητών στον στιγματισμό τους, στο όνομα «των αποχρωσών ενδείξεων» αναπαράγονται στερεότυπα, μόνιμες «ταμπέλες» κολλάνε στα παιδιά.

Το ίδιο το γερμανικό σύστημα διαχωρίζει τα παιδιά σε εκπαιδευτικές βαθμίδες από την ηλικία των δέκα ετών. Προβληματίζει ιδιαίτερα τους μαθητές η αντιμετώπιση των καθηγητών του σχολείου προς τον μαθητή τουρκικής καταγωγής - παιδί εργατών - που αρχικά θεώρησαν ύποπτο μιας κλοπής. Οι καθηγητές ρωτούν με επιμονή την πρωταγωνίστρια αν πιστεύει τις μαρτυρίες των γονιών του, που τον απάλλαξαν από τις κατηγορίες. Προτείνουν μάλιστα να αλλάξει ο μαθητής σχολικό περιβάλλον, να αλλάξει βαθμίδα, επειδή έχει δυσκολίες στα μαθήματα και οι γονείς του, ο ταξιτζής πατέρας του, δύσκολα «μπορούν να τον βοηθήσουν στο διάβασμα» όπως με έμφαση δηλώνει ο καθηγητής του.

Ούτε καν η πρωταγωνίστρια της ταινίας, που με τόση αγάπη και ευαισθησία σκύβει πάνω στους μαθητές, μπορεί να ξεφύγει από αυτό το διαχωριστικό εκπαιδευτικό πλαίσιο και από το κύμα της μηδενικής ανοχής που δεν αφήνει τίποτα όρθιο μέσα στο σχολείο.

Θα αρχίσει να κινηματογραφεί το γραφείο των καθηγητών, μια πράξη που θα γίνει η θρυαλλίδα για τη δραματική εξέλιξη της ταινίας με μίνι ανακρίσεις, με το κλίμα καχυποψίας μαθητών και καθηγητών να οδηγεί στην εκτροπή, στην τυφλή αντιπαράθεση, στη βία ενός μαθητή με μεγάλη ευφυΐα και άριστες μαθησιακές επιδόσεις.

Ολα θυσιάζονται μπροστά στην πολιτική της μηδενικής ανοχής. Η εμπιστοσύνη των μαθητών στο σχολείο, η αγάπη τους για την πρωταγωνίστρια - καθηγήτρια, η ομαδικότητά τους, όλα αυτά έχουν διαρραγεί, έχουν διασκορπιστεί μπροστά σε ένα κλίμα γενικής καχυποψίας.

Μια ωραία ιστορία μπορεί να γίνει το καλύτερο μάθημα...

Αραγε η αντιμετώπιση της σχολικής βίας είναι ζήτημα μεγαλύτερων ποινών, όπως διακηρύσσει πρόσφατα η κυβερνητική πολιτική, με τη δημιουργική ασάφεια για την έννοια της σχολικής παραβατικότητας, μια πολιτική που φτάνει στο σημείο να ποινικοποιεί όχι μόνο τις σχολικές κινητοποιήσεις, αλλά και να διώκει τους γονείς των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές;

Μήπως σταμάτησε την αλματώδη αύξηση της σχολικής παραβατικότητας έως και φονικής βίας στα σχολεία των ΗΠΑ η πολύ αυστηρή κατασταλτική εκπαιδευτική της πολιτική, ακόμα και με την παρέμβαση της αστυνομίας σε δημοτικά σχολεία.

Ραγίζει τις καρδιές των μαθητών η τελευταία σκηνή όπου η πρωταγωνίστρια με απέραντη υπομονή και κατανόηση στέκεται για ώρες στον πληγωμένο μαθητή, που δεν δέχεται την ποινή που του επιβλήθηκε και δεν εγκαταλείπει το σχολείο;

Ούτε όμως αυτή θα μπορέσει να αλλάξει τη γνώμη του και έτσι η αστυνομία εφαρμόζει την ποινή της δεκαήμερης αποβολής παίρνοντας κυριολεκτικά σηκωτό τον μαθητή, που παραμένει καθισμένος στην καρέκλα του σαν ήρωας τραγικής σκηνής...

Οι μαθητές στο τέλος της ταινίας αναρωτιούνται για το αν έπρεπε να καταλήξουν έτσι τα πράγματα, αμφιβάλλουν αν θα μπορέσει εύκολα ο μαθητής να ξαναμπεί στη ζωή της τάξης.

Θέτουν οι ίδιοι φιλοσοφικά ζητήματα γύρω από τα θέματα του δικαίου, του υπόβαθρου της βίας, των ορίων της αποτελεσματικότητας των ποινών στο σχολείο, αλλά και των λεπτών κόκκινων γραμμών μέσα στον ζώντα σχολικό οργανισμό, που όταν σπάσουν μπορεί να πυροδοτήσουν την επιθετικότητα και την παραβατικότητα;

«Στο γραφείο των καθηγητών» λοιπόν, μαζί με τους μαθητές μας, γιατί εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι μια ωραία ιστορία μπορεί να γίνει το καλύτερο μάθημα...


Νίκος ΔΑΡΔΑΛΗΣ
Μέλος του ΔΣ του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ

50ό ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ»
Το Σάββατο στην Γκράβα ο δεύτερος μεγάλος σταθμός

Με σύνθημα «Γράφουμε Ιστορία, αλλάζουμε τον κόσμο - Το μέλλον μας είναι ο σοσιαλισμός!», το 50ό Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» συνεχίζει αυτό το Σαββατοκύριακο το ταξίδι στα σημεία της Αττικής απ' όπου «πέρασε» τα προηγούμενα 49 χρόνια.

Αυτό το Σάββατο, 25 Μάη, επιστρέφει στην Γκράβα, όπου βρέθηκε το 1990, σε μια δύσκολη περίοδο, όπου κορυφωνόταν η κρίση στο Διεθνές Κομμουνιστικό Κίνημα, με τις αντεπαναστατικές ανατροπές στη Σοβιετική Ενωση και στις Λαϊκές Δημοκρατίες της Ευρώπης. Η ΚΝΕ απευθύνεται κυρίως στους μαθητές και τις μαθήτριες της Αττικής, με ένα πλούσιο πρόγραμμα, που περιλαμβάνει:

19.00 - 20.00

Συζήτηση για το μπούλινγκ και τη ρατσιστική βία:

«Μαγκιά δεν είναι να στοχοποιείς τον "αδύναμο", αλλά να αγωνίζεσαι κόντρα στο σύστημα της αδικίας».

Στη συζήτηση θα μπορούν όλοι και όλες να συμμετάσχουν από τον χώρο της εκδήλωσης μέσα από ειδικά διαμορφωμένη εφαρμογή.

Θα μιλήσουν οι:

Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ.

Μυρτώ Καλτικοπούλου, ψυχολόγος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, επικεφαλής της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ.

Παναγιώτης Κατηφές, κοινωνιολόγος, επικεφαλής του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ Κατά των Ναρκωτικών και των Εξαρτήσεων.

Παναγιώτης Βαλάκος, φιλόλογος (52ο Γυμνάσιο - 52ο ΓΕΛ Αθηνών), μέλος της Τομεακής Επιτροπής Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής.

Στις 20.15 χαιρετισμό θα απευθύνει η Κλειώ Χριστοπούλου, υποψήφια ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Θα ακολουθήσει μουσικό πρόγραμμα ως εξής:

20.30 - 21.30 Κίσσα γκρι, Drugitiz, Dason, Retro, Frank the Zapper

21.30 - 22.00 Κώστας Μαλιάτσης - Stand up comedy

22.00 - 00.00 Raibo, Ζωγράφος - Ghetto Rock, McYinka, Το Σφάλμα full band

00.00 - 01.00 Ρεμπετωραίοι

  • Στον χώρο θα λειτουργούν εκθέσεις, στέκι κατά των ναρκωτικών, θα διεξαχθούν τουρνουά σκακιού και πινγκ πονγκ και άλλες πλούσιες δραστηριότητες.
«Οι νέοι μπορούν να κάνουν τη διαφορά»

Στο Μαθητικό Φεστιβάλ στη Ν. Σμύρνη μίλησε ο Γραμματέας του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Θοδωρής Κωτσαντής

Με εκδηλώσεις στις οποίες πολύμορφα και δημιουργικά ξεδιπλώνονται οι ανησυχίες των νέων, συνεχίστηκαν το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Μάη τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ, καλώντας κάθε μαθητή να γίνει η φωνή του συνθήματός τους: «Πολεμάμε το άδικο, χτίζουμε το αύριο, με το ΚΚΕ αλλάζουμε τα δεδομένα».

Αγιοι Ανάργυροι, Κυψέλη, Ν. Φιλαδέλφεια, Παγκράτι, Περιστέρι, Χαλάνδρι, Αργυρούπολη, Κορυδαλλός, Μοσχάτο, Χαϊδάρι, ήταν οι προγραμματισμένες στάσεις στην επιτυχημένη πορεία των Μαθητικών Φεστιβάλ στην Αττική. Αντίστοιχα εκδηλώσεις έγιναν σε Λιβαδειά, Ηλιούπολη Θεσσαλονίκης, Συκιές, Βέροια, Γιαννιτσά και Αμαλιάδα.

Στο Μαθητικό Φεστιβάλ στην πλατεία της Νέας Σμύρνης μίλησε το Σάββατο 18 Μάη ο Γραμματέας του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Θοδωρής Κωτσαντής.

Οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ ξεκίνησαν με τον χαιρετισμό μαθήτριας εκλεγμένης στο 15μελές του 2ου ΓΕΛ Νέας Σμύρνης, που έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους αγώνες που έχουν δώσει οι μαθητές της περιοχής μαζί με την ΚΝΕ όλη τη σχολική χρονιά, στις δράσεις και κατακτήσεις της τοπικής Συντονιστικής Επιτροπής. Ξεχώρισε το αντιπολεμικό αφιέρωμα που επιμελήθηκαν οι μαθητές για να εκφράσουν την εναντίωσή τους στη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού και την αλληλεγγύη τους στους νέους όλου του κόσμου που κινητοποιούνται ενάντια στη γενοκτονία. Οι μαθητές άνοιξαν πανό στην πλατεία Νέας Σμύρνης και αντήχησε παντού το σύνθημα «Η Ιστορία έχει μια σωστή πλευρά, με την Παλαιστίνη ως τη ΛΕΥΤΕΡΙΑ!».


Το φεστιβάλ συνεχίστηκε με τις δυνατές ατάκες και το χιούμορ του stand up comedian Ορέστη Θεοφανούδη, που χάρισε γέλιο αλλά και προβληματισμό και χειροκρότημα στο κοινό. Τη σκυτάλη πήραν μαθητικά συγκροτήματα που ξεσήκωσαν το κοινό, τα «Βαπόρια», η Αλεξάνδρα Πολυχρονοπούλου, οι «Drammatica» και οι «Κλείσε τα φώτα» έδωσαν κέφι και ενθουσιασμό στο φεστιβάλ. Το φεστιβάλ έκλεισε με ένα αυθόρμητο live από μαθητές του 7ου ΓΕΛ Νέας Σμύρνης, που έκαναν όλους τους μαθητές μια αγκαλιά στους ρυθμούς του Ικαριώτικου.

Ψηφίζουμε όπως αγωνιζόμαστε

Ξεκινώντας την ομιλία του ο Θ. Κωτσαντής τόνισε: «Θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο μπράβο σε όλους εσάς που δημιουργήσατε με όρεξη, ομαδική δουλειά και φαντασία αυτό το όμορφο Μαθητικό Φεστιβάλ! Σε αυτήν εδώ την πλατεία, που πριν τρία χρόνια οι δυνάμεις καταστολής ξυλοφόρτωναν νέους ανθρώπους μέσα στην πανδημία, ξεσηκώνοντας τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τη νεολαία σε μια τεράστια διαδήλωση στις γειτονιές σας...

Σήμερα κυριαρχούν τα τραγούδια, οι φωνές, τα χαμόγελα και οι διεκδικήσεις των μαθητών.

Ετσι θέλουμε να είναι κάθε Σαββατόβραδο οι πλατείες όλης της χώρας!

Ετσι θέλουμε να είναι η ζωή μας, χωρίς το μόνιμο άγχος, το ατελείωτο τρέξιμο, την αγωνία για το αν βγαίνει ο μήνας!


Να μπορεί κάθε μαθητής, κάθε νέος να εκφραστεί, να διασκεδάσει, να μορφωθεί, να αθληθεί χωρίς να πληρώνει ένα σκασμό λεφτά!», τόνισε αναδεικνύοντας τις σημερινές αντιφάσεις του «παράλογου και επικίνδυνου συστήματος που ζούμε», του καπιταλισμού. «Που μετράει τα κέρδη και όχι την ανθρώπινη ζωή. Αφήνει απροστάτευτα τα παιδιά, τις γυναίκες! Συντρίβει τα όνειρα και προσθέτει νέα εμπόδια στη ζωή της πλειοψηφίας των νέων ανθρώπων! Για αυτά τα όνειρα και για αυτή τη ζωή αξίζει να αγωνιστούμε, να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Με πιο δυνατό ΚΚΕ να τιμωρήσουμε την ΕΕ και τα κόμματα του συστήματος», κάλεσε.

Ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ αναφέρθηκε σε όλα εκείνα - και στην πείρα των μαθητών στην περιοχή - που δείχνουν πως όταν οι μαθητές πιστέψουν στη δύναμή τους μπορούν να αλλάξουν πολλά, προσθέτοντας: «Και στις ευρωεκλογές οι μαθητές της Β' και Γ' Λυκείου, οι νέοι και οι νέες μπορούν να κάνουν τη διαφορά! Να κάνουν την έκπληξη! Με πιο δυνατό ΚΚΕ να τιμωρήσουμε την ΕΕ, την κυβέρνηση της ΝΔ και τα άλλα κόμματα του συστήματος που συνδιαμορφώνουν και υλοποιούν την εγκληματική πολιτική της.

Να καταδικάσουμε την ΕΕ του πολέμου, την κυβέρνηση και τα άλλα ΝΑΤΟικά κόμματα που μπλέκουν τη χώρα μας σε δύο πολέμους στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία, για τα συμφέροντα της αστικής τάξης, με ανυπολόγιστες συνέπειες για όλους εμάς. Ψηφίζουμε ΚΚΕ για να δυναμώσουν οι διεκδικήσεις μας».

«Ψηφίζουμε όπως αγωνιζόμαστε», τόνισε, σημειώνοντας: «Με δυνατό ΚΚΕ για να δυναμώσουν οι διεκδικήσεις μας. Εκεί, στο κίνημα είναι η πραγματική αντιπολίτευση στην αντιλαϊκή πολιτική! Μόνο η ψήφος στο ΚΚΕ είναι αντισυστημική».

«Γιατί το ΚΚΕ δεν έχει δεσμεύσεις στα επιχειρηματικά συμφέροντα και στην ΕΕ.

Γιατί το ΚΚΕ είναι ο πραγματικός αντίπαλος του συστήματος και των κομμάτων που το υπηρετούν. Εχει πρόταση και σχέδιο για μια άλλη διακυβέρνηση και εξουσία με τον λαό πρωταγωνιστή και τα κλειδιά της οικονομίας στα χέρια του.

Μόνο έτσι μπορεί η χώρα μας να αναπτύσσει σχέσεις αμοιβαίου οφέλους και πραγματικές συμμαχίες με άλλους λαούς και να μην είναι ο λαός μας απομονωμένος και στοχοποιημένος, όπως συμβαίνει σήμερα»

«Η ψήφος στο ΚΚΕ είναι η ψήφος ενάντια στον φασισμό και στην ακροδεξιά!» σημείωσε ο Θ. Κωτσαντής, αναδεικνύοντας μεταξύ άλλων πως «το καλύτερο πλυντήριο του φασισμού και της ακροδεξιάς είναι η ίδια η ΕΕ με τον αντικομμουνισμό της, που οδηγεί σε κράτη - μέλη να απαγορεύονται ΚΚ και να τιμώνται ως ήρωες οι ναζί» και τονίζοντας πως «για να απομονωθούν οι φασίστες χρειάζεται ισχυρό εργατικό - λαϊκό κίνημα. Και αυτό το ξέρετε καλά πως μόνο το ΚΚΕ μπορεί να το εγγυηθεί!».

Στις φοιτητικές εκλογές να πλημμυρίσουν οι κάλπες με το κόκκινο γαρύφαλλο

Κλείνοντας την ομιλία του, κάλεσε: «Αυτή την Τετάρτη στις 22 Μάη να πλημμυρίσουν οι κάλπες με το κόκκινο γαρύφαλλο της Πανσπουδαστικής, να ηττηθεί ξανά η κυβερνητική ΔΑΠ. Η πλειοψηφία των φοιτητών, με τη μαζική της συμμετοχή στις φοιτητικές εκλογές, να αποδείξει ότι δεν την έχουν στο χέρι! Οτι έμαθε να παλεύει και ξέρει να νικάει!

Πάμε λοιπόν στις 22 Μάη με "Πανσπουδαστική" 1η δύναμη για μια μεγάλη νίκη των φοιτητών!

Στις ευρωεκλογές στις 9 Ιούνη στέλνουμε από την Ελλάδα πανευρωπαϊκό μήνυμα ελπίδας και ενίσχυσης των αγώνων, με ένα ακόμα πιο δυνατό ΚΚΕ!

Σπάμε τα δεσμά της ΕΕ! Για την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού, την Ευρώπη των εργατών, των αγροτών, των λαών!

Καλή συνέχεια στο μαθητικό σας φεστιβάλ και καλή αντάμωση στους αγώνες που έχουμε μπροστά μας!».

  • Ολοκληρώνονται αυτήν τη βδομάδα στην Κεντρική Μακεδονία τα Μαθητικά Φεστιβάλ. Το μεγάλο μαθητικό ραντεβού στη Θεσσαλονίκη δίνεται στο κέντρο της πόλης την Παρασκευή 24 Μάη, στην Πλατεία Αριστοτέλους, όπου θα μιλήσει ο Γραμματέας του ΣΠ Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ και μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, Γιάννης Βασιλειάδης. Το πρόγραμμά του, που ξεκινάει στις 7.30 μ.μ., περιλαμβάνει: Χαιρετισμό από μαθητές Λυκείων της περιοχής. Επίδειξη πολεμικών τεχνών. Συναυλίες από μαθητικά συγκροτήματα της πόλης και από τον Αθάνατο Θνητό από τους ΔΠ, τους Rast Maqam και τον LAP. Μαθητικό Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί και το Σάββατο 25 Μάη, στις 7 μ.μ., στην Πολίχνη.
Γίγαντας ορθός ο διανοούμενος κομμουνιστής Δημήτρης Γληνός

Κυκλοφόρησε η αφιερωματική έκδοση σε επιμέλεια του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Τις επόμενες μέρες, ένα σημαντικό βιβλίο θα κοσμεί τις προθήκες του βιβλιοπωλείου της «Σύγχρονης Εποχής»: Πρόκειται για την έκδοση του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ αφιερωμένη στον μεγάλο διανοητή Δημήτρη Γληνό, 80 χρόνια από τον θάνατό του.

Τιμώντας τον Γληνό και «περπατώντας» στη γραμμή σκέψης που ο ίδιος ακολούθησε, δηλαδή τη δημιουργική ιστορική μελέτη του παρελθόντος, δίνοντας βάρος στην ουσία και όχι στις μορφές, μπορούμε να διατυπώσουμε με σιγουριά τα εξής: Ο Γληνός είναι γνήσιο παιδί της εποχής του. Αποδεχόμενος και αφομοιώνοντας τον μαρξισμό και τον κομμουνισμό, συναντιέται με την ανάγκη μιας ανατρεπτικής ανασύνθεσης του κόσμου ως ολότητας. Την επανάσταση (...) (από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα).

Η έκδοση περιλαμβάνει τις ομιλίες από την τιμητική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 20 Δεκέμβρη 2023, στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ. Περιλαμβάνονται δηλαδή η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, καθώς και οι παρεμβάσεις του Θοδωρή Κωτσαντή, Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ, του Δημήτρη Κοιλάκου, μέλους της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ, και Βασίλη Μόσχου, μέλους του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Επίσης, περιλαμβάνει εκτενές άρθρο της Ρόζας Ιμβριώτη με τίτλο «Η προμηθεϊκή του θέληση γι' αναγέννηση» που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Επιθεώρηση Τέχνης», τ. 109 (1964), με επίκεντρο τις παιδαγωγικές αντιλήψεις του και τη σημαντική συμβολή του στον τομέα της Εκπαίδευσης, στη διαπαιδαγώγηση των διαπαιδαγωγητών.

Στην έκδοση ο αναγνώστης θα βρει αναλυτική εργογραφία του Δ. Γληνού, που περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα έργα του, σε όλους τους τομείς, λογοτεχνία, φιλολογία, φιλοσοφία, παιδαγωγικά, βιβλιοκρισίες, πολιτικοκοινωνικά, με επιμέλεια του Γ. Βαλέτα, καθώς και εργογραφία για τον Δημήτρη Γληνό και όσα αφιερωματικά εκδόθηκαν μετά τον θάνατό του. Η εργογραφία αυτή επανεκδίδεται και συμπληρώνεται ώστε να αποτελέσει πηγή άντλησης ιστορικών στοιχείων με μια πληρότητα, να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως από τους σύγχρονους και νέους μελετητές του έργου του Δ. Γληνού.

Τέλος, για πρώτη φορά εκδίδονται άρθρα του, που δημοσίευσε στην εφημερίδα «Νέος Κόσμος», με αφορμή το ταξίδι του στην ΕΣΣΔ, αρχής γενομένης από το φύλλο της 27ης Σεπτέμβρη 1934. Στη συγκεκριμένη έκδοση έχει γίνει μία επιλογή και παρουσιάζονται τα 4 από τα συνολικά 85 άρθρα που δημοσιεύτηκαν. Σε αυτά ο Δημήτρης Γληνός αποτυπώνει με ιδιαίτερη αμεσότητα, ζωντάνια και με διαλογική γραφή, όλα όσα είδε στη νεαρή Σοβιετική Ενωση την οποία επισκέφτηκε με τον Κώστα Βάρναλη, το 1934, προσκεκλημένοι στο 1ο Συνέδριο Σοβιετικών Συγγραφέων.

***

Πιο συγκεκριμένα, τα επιλεγμένα αυτά άρθρα και οι εντυπώσεις του αφορούν τα:

  • «Μία βραδιά στο σπίτι του Γκόργκι», που περιγράφει τη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των Σοβιετικών και ξένων συγγραφέων στο σπίτι του λογοτέχνη και τη συζήτηση που άνοιξε μεταξύ αυτών εστιάζοντας στον ρόλο ευρύτερα των διανοουμένων στην κοινωνία, αλλά και πιο συγκεκριμένα απέναντι στη νεαρή σοβιετική εξουσία και το κράτος της.
  • «Μουσείο προστασίας της μητέρας και του παιδιού», που αναφέρεται στα μέτρα στήριξης και προστασίας που έλαβε το εργατικό κράτος απέναντι στη γυναίκα, στις ανάγκες και τα δικαιώματά της, σε σχέση με την ένταξή της στην εργασία, την υγεία της, την προστασία της μητρότητας, τη φροντίδα των παιδιών.
  • «Σε ένα θεραπευτήριο κοινών γυναικών», που περιγράφει την τιτάνια κοινωνική προσπάθεια να επανεντάξουν στην κοινωνία τις γυναίκες που κατά το προηγούμενο κοινωνικό καθεστώς αποτελούσαν θύματα της εμπορίας του σώματος.
  • «Υγεία», όπου αποτυπώνει τα άλματα που επιτεύχθηκαν στον τομέα αυτόν, με έμφαση στο πρωτογενές σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, σε γειτονιές, σε χώρους εργασίας, το ύψος των αναβαθμισμένων παροχών και ποιότητας ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να είναι υγιείς.

Διαβάζοντας αυτά τα άρθρα μένεις άναυδος από το ταχύ βήμα που ανέπτυξαν οι εργαζόμενοι στη Ρωσία και τα αποτελέσματά του, που τα χωρίζει άβυσσος όχι με το επίπεδο παροχών του καπιταλισμού του 20ού αιώνα και το 1934 αλλά και με τον καπιταλισμό του 21ου αιώνα και το 2024!

Πολύτιμα άρθρα καθώς με τη γλαφυρότητά τους μας μεταφέρουν σχεδόν έναν αιώνα πίσω, εκεί που η ανθρωπότητα έκανε το άλμα της προς τα μπρος και απέδειξε ότι με αυτό μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια, τις αντιθέσεις, την εκμετάλλευση, τη δυστυχία και να τραβήξει προς τα μπρος. Τα άρθρα αυτά αποτελούν φωτεινό φάρο όχι για να κοιτάμε αποσβολωμένοι τη βαρβαρότητα όπως εκτυλίσσεται στο παρόν, αλλά για να αδράξουμε το μέλλον που μας ανήκει.

Ευελπιστούμε η έκδοση αυτή, μαζί με τις πολιτικές μας «αποσκευές» και τις σύγχρονες επεξεργασίες του ΚΚΕ, να μας κάνει πιο ικανούς να προσεγγίσουμε το πολυσχιδές και ανεξάντλητο έργο του Δ. Γληνού, που πηγάζει όχι μόνο από τη φωτεινή σκέψη του, μα πάνω απ' όλα από την αγωνιστική του στάση να υπηρετήσει το υπέρτατο καθήκον του να σπάσουν όλες οι αλυσίδες, να γκρεμιστούν όλα τα τείχη που κρατούν στα σκοτάδια και στην αδυναμία τα εκατομμύρια των σύγχρονων σκλάβων (περιοδικό «Νέοι Πρωτοπόροι», 1933). Αυτό το καθήκον έχει ανατεθεί στις σύγχρονες στρατιές των σκλάβων, που είναι ανάγκη να συμβουλευτούμε την πλούσια παρακαταθήκη και κληρονομιά μας, για να γίνουμε πιο ικανοί σε αυτήν τη μεγάλη υπόθεση. Μέσα σε αυτήν την κληρονομιά στέκει γίγαντας ορθός ο διανοούμενος κομμουνιστής Δημήτρης Γληνός.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΑΤΡΑΣ ΤΟΥ ΕΣΥΝ
Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές να συστρατευθούν σε ένα αντιναρκωτικό μέτωπο

Κάλεσμα στους φορείς γονέων και κηδεμόνων όλων των σχολείων, στους μαθητές και τους συλλόγους εκπαιδευτικών σε κοινή και οργανωμένη δράση κατά των ναρκωτικών και όλων των εξαρτήσεων, με παρεμβάσεις πρόληψης μέσα στα σχολεία, με την αρωγή του δήμου, των θεσμοθετημένων δομών της Εκπαίδευσης και του ΚΕΘΕΑ, απευθύνει το Παράρτημα Πάτρας του ΕΣΥΝ.

Με αφορμή την πρόσφατη αποκάλυψη κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών μέσα σε σχολικό συγκρότημα, που έφερε στο προσκήνιο, για άλλη μια φορά, το μεγάλο πρόβλημα της διάδοσης και χρήσης των ναρκωτικών, σημειώνει ότι αυτό «αποκτά μεγαλύτερες και πιο ανησυχητικές διαστάσεις όταν υπάρχει εμπλοκή ανηλίκων, μαθητών και μικρών παιδιών», υπογραμμίζοντας πως, «δυστυχώς, είναι κάτι που βλέπουμε όλο και πιο συχνά και όχι μόνο στην πόλη μας».

Θυμίζει ότι πολλές φορές στο παρελθόν έχει προβάλει στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία: «Η χρήση ουσιών τα τελευταία 10 χρόνια έχει αυξηθεί κατά 25%. Η μέση ηλικία έναρξης χρήσης ουσιών στη χώρα μας έχει κατέβει στα 13,5 έτη. Ενα ποσοστό 16% των μαθητών της Α΄Λυκείου έχει κάνει χρήση κάποιας ναρκωτικής ουσίας, με πρώτη επιλογή την κάνναβη. Στα 18 χρόνια ποσοστό 11% κάνει συστηματική χρήση ουσιών, 2 στους 5 16χρονους που δοκιμάζουν ουσίες θα γίνουν ουσιοεξαρτημένοι, και 15% των 16χρονων θεωρεί τη συστηματική χρήση κάνναβης ακίνδυνη».

Στέκεται και στη νομοθεσία καυτηριάζοντας: «Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τα νέα μέτρα που τα τελευταία χρόνια ψηφίζονται από την πλειοψηφία του ελληνικού Κοινοβουλίου, προκειμένου να εναρμονισθεί η νομοθεσία με τις Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης (νομιμοποίηση φαρμακευτικής χρήσης κάνναβης, διάδοση ιδεολογημάτων περί του ακίνδυνου της χρήσης της και για ψυχαγωγικούς σκοπούς, μέτρα για αποδοχή και προστασία της αποκαλούμενης λειτουργικής χρήσης ουσιών, καμία πρόβλεψη για πρόληψη, αποδόμηση "στεγνών" θεραπευτικών προγραμμάτων, όπως το ΚΕΘΕΑ), δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε πως η κατάσταση στον τομέα των εξαρτήσεων, από ουσίες και όχι μόνο, θα βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη».

Σημειώνοντας ότι «το πρόβλημα των ναρκωτικών με τη σημερινή του μορφή έχει στενή συνάφεια με τα κοινωνικά προβλήματα», στέκεται σε αυτά όπως η ανεργία, η φτώχεια, τα προβλήματα στην Εκπαίδευση, στην Υγεία, η προώθηση - μέσω πολλών ΜΜΕ - προϊόντων υποκουλτούρας, ζητήματα που «οδηγούν τη νεολαία - κυρίως - σε πρακτικές και συμπεριφορές που διεγείρουν τα πρωτόγονα ένστικτα του ανθρώπου και υπονομεύουν την καλλιέργεια της ψυχής και του νου».

Προσθέτει ότι «αυτή η κατάσταση βάζει εμπόδια στη στροφή των νέων σε δημιουργική και συλλογική δράση, που μπορεί να οδηγήσει στην αντιμετώπιση πολλών αρνητικών στοιχείων του σημερινού πολιτικού συστήματος. Στερεί τη νεολαία από την αισιοδοξία και τα όνειρα που είναι τόσο απαραίτητα στηρίγματα στη ζωή». Σχετικά με τους τρόπους ανακοπής και αντιμετώπισης αυτής της πορείας, «που συνδέεται ευθέως με την παραβατικότητα και συχνά και με τον εκφοβισμό που ήδη καλλιεργείται στα σχολεία», εξηγεί:

«Ο πρώτος και βασικός πυλώνας σε αυτήν την προσπάθεια είναι η πρωτογενής πρόληψη, που έχει στόχο να αποτρέψει τους νέους από τη στροφή στις ουσίες».

Θυμίζει ότι ο φορέας υλοποιεί εδώ και 8 χρόνια, σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας και το γραφείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των μαθητών για την ουσιοεξάρτηση, επικοινωνώντας με χιλιάδες μαθητές και αρκετούς εκπαιδευτικούς, χωρίς αυτό να είναι αρκετό, τονίζοντας:

«Είναι ένα ξεκίνημα, αλλά ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς. Και είμαστε βέβαιοι πως θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα αν όλη η σχολική κοινότητα αποφασίσει να έχει ενεργή συμμετοχή στην προσπάθεια. Γονείς, εκπαιδευτικοί αλλά και μαθητές να συστρατευθούν σε ένα αντιναρκωτικό μέτωπο και να υψώσουν μαζί με τους φορείς πρόληψης στην πόλη μας και σε κάθε πόλη ή περιοχή της χώρας ένα ισχυρό τείχος προστασίας για τα παιδιά και τους νέους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ