Τετάρτη 29 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σήμερα στις 20.00 το νέο podcast της ΚΝΕ για το έγκλημα στα Τέμπη

Με καλεσμένους εργαζόμενους στη «Hellenic Train»

Το podcast της ΚΝΕ ταξίδεψε στα Τέμπη, στο σημείο της δολοφονικής σύγκρουσης των δύο τρένων, και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη, στον σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ, όπου συζήτησε για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα με δύο εργαζόμενους της «Hellenic Train» οι οποίοι βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο σημείο της τραγωδίας: Τον Θοδωρή Βαριδάκη, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και συνδικαλιστή με τη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, και τον Γιάννη Αναστασίου.

Το επεισόδιο θα είναι διαθέσιμο από σήμερα Τετάρτη στις 20.00 στο κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube, καθώς και σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες (Spotify, Google Podcasts κ.λπ.).

ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ
«Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας... #ΤΩΡΑ_ΚΚΕ»

«Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας... #ΤΩΡΑ_ΚΚΕ», είναι το σύνθημα των φετινών Μαθητικών Φεστιβάλ της ΚΝΕ που αρχίζουν από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο και ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα, με πολλές δεκάδες εκδηλώσεις φτιαγμένες από μαθητές για μαθητές. Στη σχετική ανακοίνωσή της η ΚΝΕ, δίνοντας το περιεχόμενο των φετινών Μαθητικών Φεστιβάλ, σημειώνει αναλυτικά:

«Τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ είναι εδώ! Οι δρόμοι σε εκατοντάδες πόλεις, χωριά και νησιά σε όλη τη χώρα οδηγούν στα Μαθητικά Φεστιβάλ! Πάρε μέρος κι εσύ! Ελα να τα δημιουργήσουμε μαζί! Είναι τα δικά μας Φεστιβάλ!

Εκεί που οι μαθητές δημιουργούν και καθετί που βλέπει και ακούει κανείς είναι φτιαγμένο από μαθητές για μαθητές. Εκεί που τα συναισθήματα και τα όνειρά μας βρίσκουν "τρόπο" να εκφραστούν. Στα τραγούδια μας, στους στίχους μας, στα σκίτσα και στα γκράφιτί μας. Εκεί που αισθανόμαστε "αλλιώς", αισιόδοξοι και δυνατοί μέσα στη μαχητικότητα, στη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη που τα κατακλύζουν.

Τα Μαθητικά μας Φεστιβάλ τα αφιερώνουμε σε όλους και όλες εμάς που: Την οργή και τη θλίψη μας την κάναμε αγώνα. Αποδείξαμε πως η νέα γενιά δε συγχωρεί, το έγκλημα στα Τέμπη δε θα ξεχαστεί!

Στους δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, που βγήκαμε οργανωμένα στον δρόμο, στις μεγαλύτερες κινητοποιήσεις των τελευταίων πολλών χρόνων και αποκαλύψαμε την αλήθεια για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη. Κόντρα στην ψευτιά, στην υποκρισία, στην τρομοκρατία, στην καταστολή, στις ευθύνες που πετά ο ένας στον άλλον, εμείς αποκαλύψαμε τους ενόχους. Δηλαδή, το κέρδος, το κράτος, όσους κυβερνούν και κυβέρνησαν τη χώρα, που θεωρούν κόστος την ασφάλεια, την ίδια τη ζωή μας. Το μόνο που τους νοιάζει είναι το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων και όχι οι ανθρώπινες ζωές.

Γι' αυτό και ξέρουμε καλά πως τίποτα δεν θα ξεχαστεί. Θα φροντίσουμε εμείς γι' αυτό.

Μέσα σε αυτές τις σκοτεινές μέρες αποδείχθηκε πως έχουμε δύναμη και όταν είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι μπορούμε να "ταράξουμε τα νερά". Την οργή μας, που βρίσκει τρόπο να εκφραστεί, φοβήθηκαν η κυβέρνηση της ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, όλα τα υπόλοιπα κόμματα του συστήματος, τα αφεντικά, τα παπαγαλάκια τους.

Στο δίλημμα "τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" επιλέγουμε να αγωνιστούμε για τις ζωές μας!

Μέσα σε αυτό το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα που ζούμε και μεγαλώνουμε, δολοφονούνται κάθε μέρα το μέλλον, τα όνειρα, ακόμα και η ίδια μας η ζωή για τα κέρδη των λίγων. Το μόνο που έχει να μας προσφέρει είναι "ζωή με κουπόνια και θάνατο με εισιτήρια". Το βλέπουμε παντού: Στα σχολεία μας με αίθουσες - κλουβιά χωρίς αντισεισμική θωράκιση, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς ασφάλεια, στα χωριά και τα δάση μας που καίγονται και στις πόλεις μας που πλημμυρίζουν. Το ίδιο, όταν μετράμε σε ευρώ τα δικαιώματά μας στην Παιδεία, στην Υγεία, στην πρόσβαση σε ελεύθερους χώρους, στον αθλητισμό και την ψυχαγωγία.

"Σε μια χώρα που μπορούμε να ζούμε θαυμάσια, ζούμε από θαύμα".

Σήμερα μπορούμε να ζήσουμε πολύ καλύτερα. Η επιστήμη και η τεχνολογία του 21ου αιώνα, όχι απλά θα μπορούσαν να αποτρέψουν τέτοια δυστυχήματα, αλλά μπορούν να μας εξασφαλίσουν ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές, συνολικά καλύτερη ζωή.

Κάνουμε αυτό που φοβίζει το σύστημα!

Παίρνουμε τη ζωή μας στα χέρια μας, δυναμώνουμε τον συλλογικό αγώνα, τη διεκδίκηση, την αλληλεγγύη ΠΑΝΤΟΥ!

Δυναμώνουμε την ΚΝΕ και το ΚΚΕ!

Οπως μιλήσαμε στον δρόμο, "μιλάμε" και στην κάλπη με την ψήφο μας, όσοι από εμάς στη Β' και Γ' Λυκείου ψηφίζουμε για πρώτη φορά.

Το "ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ" που φωνάξαμε να βρει στην κάλπη το δικό του ψηφοδέλτιο. Το ψηφοδέλτιο της αλήθειας, του αγώνα, της ανυπακοής. Το ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ!

Το ΚΚΕ είναι το μοναδικό κόμμα που είναι ελεύθερο από συμφέροντα των λίγων, γι' αυτό και λέει την αλήθεια στον λαό, δίνει όλες του τις δυνάμεις σε κάθε αγώνα για να κατακτάμε τα δικαιώματά μας, το δίκιο μας. "Παρόν" και μπροστά σε ό,τι συγκλονιστικό και μεγάλο έχουμε κάνει και έχουμε κατακτήσει όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια, σε συνθήκες πανδημίας, ιμπεριαλιστικών πολέμων, ακρίβειας και σαπίλας.

Ψήφος στο ΚΚΕ, κόντρα σε αυτό το άδικο σύστημα, στις κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα που το υπερασπίζονται, για να γίνουν πράξη όλα όσα αυτοί φοβούνται και εμείς ελπίζουμε και ονειρευόμαστε.

Γιατί, τελικά, αυτό που κρίνεται είναι να είμαστε εμείς δυνατοί με ΚΚΕ δυνατό και αδύνατα τα κόμματα που αποδεδειγμένα θα συνεχίσουν τον ίδιο αδιέξοδο δρόμο που μας έφερε ως εδώ.

Στις κινητοποιήσεις για το έγκλημα στα Τέμπη νιώσαμε τη δύναμη και τη σιγουριά του αγώνα. Η ψήφος στο ΚΚΕ θα επιστρέψει σε αυτόν τον αγώνα που δίνουμε καθημερινά για τη ζωή και το μέλλον μας. Για να μην "πάμε κι όπου βγει"...

Να πάμε για εκεί... που θα κερδίσει η ζωή! #ΤΩΡΑ_ΚΚΕ

Για μια κοινωνία που ξεμπερδεύει με την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, με τους λίγους και το κυνήγι για τα κέρδη τους από την εκμετάλλευση των πολλών, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό. Για μια εξουσία και διακυβέρνηση, όπου ο λαός θα είναι πραγματικός πρωταγωνιστής των αποφάσεων, για να μπορεί να απολαμβάνει τον πλούτο της ανθρωπότητας, για να μπορούν τα παιδιά όλου του κόσμου να ζουν με ασφάλεια, να χαίρονται τη ζωή, να μορφώνονται ολόπλευρα και ισότιμα σε σύγχρονο σχολείο.

Ραντεβού στα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ».

Σε πάρα πολλές πόλεις και περιοχές

Πολλές δεκάδες Μαθητικά Φεστιβάλ θα γίνουν μέσα στον Απρίλη έως και τις αρχές Μάη σε όλη τη χώρα, ενώ η λίστα τους εμπλουτίζεται ακόμα. Συγκεκριμένα έχουν προγραμματιστεί Μαθητικά Φεστιβάλ σε:

Αττική

2/4: Εξάρχεια

8/4: Γαλάτσι, Ζωγράφου, Κερατσίνι, Μπραχάμι, Παγκράτι, Πατήσια, Χαϊδάρι

9/4: Θησείο, Καλλιθέα, Μαρούσι, Νίκαια, Σεπόλια

11/4: Βριλήσσια

22/4: Αιγάλεω, Ελευσίνα, Ηλιούπολη, Λαύριο, Ν. Σμύρνη, Πέραμα, Πετρούπολη

23/4: Αγ. Ανάργυροι, Φυλή

29/4: Ελληνικό, Ιλιον, Κυψέλη, Μοσχάτο, Ν. Ηράκλειο, Παλλήνη, Πειραιάς (Πασαλιμάνι), Περιστέρι, Χαλάνδρι

30/4: Μενίδι, Ν. Ιωνία, Πανόρμου

5/5: Ν. Φιλαδέλφεια

6/5: Καισαριανή

Θεσσαλονίκη

7/4: Ηλιούπολη, Τούμπα 8/4: Εύοσμος, Χαριλάου

21/4: Θέρμη

22/4: Διαβατά, Χορτιάτης

28/4: Καλαμαριά

29/4: Λαγκαδάς, Πλατεία Αριστοτέλους

Σε άλλες πόλεις σε όλη τη χώρα

2/4: Ζάκυνθος

7/4: Αργοστόλι, Ηράκλειο, Καβάλα, Λαμία, Χανιά, Ψαχνά Ευβοίας

8/4: Αγρίνιο, Αίγιο, Γιάννενα, Καστοριά, Ξάνθη, Πρέβεζα, Πύργος, Σέρρες, Τρίπολη, Χαλκίδα

9/4: Κομοτηνή, Ορεστιάδα, Σέρβια

20/4: Λάρισα

21/4: Ναύπακτος

22/4: Αμύνταιο, Βέροια, Δράμα, Καρδίτσα, Κατερίνη, Κέρκυρα, Ναύπλιο, Φλώρινα

23/4: Αλεξανδρούπολη, Σπάρτη

28/4: Αγιος Νικόλαος, Αμαλιάδα, Καλαμάτα, Κόρινθος, Λιβαδειά, Νάουσα, Πτολεμαΐδα, Τρίγλια Χαλκιδικής

29/4: Εδεσσα, Ιεράπετρα, Κοζάνη, Λευκάδα, Πάτρα, Ρέθυμνο

30/4: Σητεία

6/5: Αρτα

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Μαθητικά φεστιβάλ της ΚΝΕ - «Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας... #ΤΩΡΑ_ΚΚΕ»
  • Αρθρο: Οχι άλλη κοροϊδία - Οι φοιτητές παλεύουν για πτυχία με αξία
  • Εκρηκτική η κατάσταση στη σχολική στέγη
Οχι άλλη κοροϊδία - Οι φοιτητές παλεύουν για πτυχία με αξία

RIZOSPASTIS

Εχουν πλέον συμπληρωθεί 5 χρόνια από την περιβόητη «αναβάθμιση» που θα ερχόταν από τις λεγόμενες πανεπιστημιοποιήσεις και οι δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και απόφοιτοι των τμημάτων που ιδρύθηκαν, τελικά είδαν νέα υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων τους, την επαγγελματική τους κατοχύρωση να βρίσκεται στον «αέρα».

Οι αγωνιστικές διεκδικήσεις τους απέναντι στην κοροϊδία όλων των κυβερνήσεων είναι δίκαιες. Το ΚΚΕ βρίσκεται στο πλευρό τους. Χιλιάδες φοιτητές και απόφοιτοι, μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες και κινητοποιήσεις, απαιτούν τα αυτονόητα: Να παρθούν, με ευθύνη της κυβέρνησης, εδώ και τώρα, συνδυασμένα μέτρα ουσιαστικής αναβάθμισης των σπουδών τους και επαγγελματικής κατοχύρωσης των πτυχίων τους.

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζουν τα πτυχία των σχολών που οι ίδιοι έφτιαξαν!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε επί 1,5 χρόνο ξεκρέμαστους τους φοιτητές, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, μετά την ίδρυση των νέων τμημάτων, αλλά και η κυβέρνηση της ΝΔ πάνω από 3 χρόνια. Πρόσφατα, με θράσος, μας ενημέρωσε η κυβέρνηση, σε τοποθέτηση του υφυπουργού Παιδείας, ότι για τουλάχιστον 1,5 χρόνο ακόμα οι φοιτητές - απόφοιτοι θα παραμείνουν ξεκρέμαστοι! Το ότι δεν σκοπεύουν να κατοχυρώσουν επαγγελματικά τα πτυχία, επιβεβαιώθηκε και με τη ρύθμιση που έφερε η κυβέρνηση στη Βουλή, συνεχίζοντας την κοροϊδία. Στη ρύθμιση όχι μόνο δεν προβλέπεται καμία λύση, όχι μόνο παραπέμπει στο απώτερο μέλλον το αν θα αναγνωριστούν τα πτυχία των γεωπονικών σχολών, αλλά μας προϊδεάζει και για «νέα αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη», δηλαδή νέες συγχωνεύσεις - καταργήσεις τμημάτων.


Την ίδια στιγμή, στο άψε - σβήσε προχώρησαν άλλες «αναγνωρίσεις» πτυχίων με βάση τις προτεραιότητές τους. Οπως τα πτυχία των 3ετών ιδιωτικών κολεγίων που έχουν εξισωθεί με αυτά των άλλων πανεπιστημίων & των πολυτεχνείων και οι απόφοιτοί τους αποκτούν πρόσβαση σε επαγγελματικά δικαιώματα που οι πανεπιστημιακοί απόφοιτοι δεν έχουν. `Η αντίστοιχα τα πτυχία των ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών με δίδακτρα στα ελληνικά ΑΕΙ.

Και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους, πότε ρίχνοντας το μπαλάκι ο ένας στον άλλον, πότε στις επαγγελματικές ενώσεις και πότε στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Ομως, τα πεπραγμένα τους είναι συγκεκριμένα. Μαζί εφάρμοσαν τις κατευθύνσεις της ΕΕ για την αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, αντικατέστησαν τα δικαιώματα με προσόντα. Μαζί μετέτρεψαν το πτυχίο σε ένα χαρτί που πιστοποιεί απλώς κάποια προσόντα ανάμεσα σε άλλα. Μαζί έφτιαξαν το πλαίσιο, ώστε να μην αρκεί το πτυχίο για να εργαστούν οι απόφοιτοι στο αντικείμενο σπουδών, αλλά να πρέπει να «πιστοποιούν» κάθε λίγο και λιγάκι τις γνώσεις τους και μάλιστα σε φορείς που δεν είναι εκπαιδευτικοί. Εύλογα, λοιπόν, οι φοιτητές αναρωτιούνται: Δεν πιστοποιηθήκαμε όταν δώσαμε πανελλαδικές και περάσαμε στη σχολή μας; Δεν πιστοποιηθήκαμε όταν διαβάσαμε και περάσαμε δεκάδες μαθήματα; Οταν παρακολουθήσαμε και περάσαμε τα εργαστήριά μας; Οταν κάναμε την πτυχιακή μας εργασία; Οταν ολοκληρώσαμε την πρακτική μας;

Με ευθύνη και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ οι φοιτητές γίνονται πειραματόζωα στους σχεδιασμούς τους. Και ενώ είναι οι ίδιοι που δεν έχουν πάρει μέτρα για την αναβάθμιση των σπουδών, με βελτίωση του περιεχομένου και της επιστημονικής συγκρότησης των προγραμμάτων σπουδών, με πρόσληψη διδασκόντων, με άνοιγμα νέων αιθουσών, με ολιγομελή εργαστήρια και υποδομές υψηλού επιπέδου κ.λπ... κατηγορούν τους φοιτητές για τα αποτελέσματα της δικής τους πολιτικής και επιλογών, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα τα προβλήματα που οι ίδιοι προκάλεσαν, για να καθυστερούν επ' αόριστον την αναγνώριση των πτυχίων.

Τμήματα «αξιολογημένα» και «πιστοποιημένα» στην αγορά χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση πτυχίων

Αν και σε πρώτη ανάγνωση μοιάζει αντιφατικό το ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολών και τμημάτων έχουν αξιολογηθεί θετικά και πιστοποιηθεί από την ΕΘΑΑΕ, ωστόσο δεν αποδίδουν στους αποφοίτους επαγγελματικά δικαιώματα, τελικά «βγάζει νόημα», καθώς οι αξιολογήσεις τους δεν έχουν σκοπό να «μετρήσουν» και να λύσουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν αλλά την ευθυγράμμιση προγραμμάτων σπουδών, πτυχίων, φοιτητών κι αποφοίτων με τις εφήμερες προτεραιότητες της αγοράς.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία της έκθεσης της ίδιας της ΕΘΑΑΕ, όπου η έτσι κι αλλιώς προβληματική αναλογία διδασκόντων - φοιτητών (1/69) σε σχολές των τμημάτων που «πανεπιστημιοποιήθηκαν» δείχνει τις πραγματικά τραγικές ελλείψεις, π.χ. ΔΙΠΑΕ 1/138, ΕΛΜΕΠΑ 1/123. Υπάρχουν μαθήματα σε όλες τις σχολές που ξεκινάνε στα μέσα του εξαμήνου, με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα τους μηχανολόγους και τα βιοϊατρικά του ΠαΔΑ, που περίπου τα μισά μαθήματα ξεκίνησαν στα μέσα του εξαμήνου! Φοιτητές πετιούνται εκτός εργαστηρίων και κλινικών λόγω των ελλείψεων. Είτε με κριτήριο τη λογική της «ποινής», με προτεραιότητα τα τρέχοντα εξάμηνα καθώς, όπως λένε, «αφού κόπηκες την προηγούμενη φορά, χάθηκε η προτεραιότητά σου», είτε με κριτήριο το ποιος/α θα προλάβει να εγγραφεί πριν γεμίσει το εργαστήριο.

Μάλιστα, παρά τα εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα ιδρύματα, διαφημίζονται ως «πρωτοπόρα» για τη «σύνδεση με την αγορά» και ιδιαίτερα την τοπική, μέσω και των διαφόρων συμπράξεων με τους αντίστοιχους δήμους και Περιφέρειες αλλά και επιχειρήσεις με την αντίστοιχη έδρα.

Φυσικά η πράξη επιβεβαιώνει ότι αυτό δεν γίνεται με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου ζωής του λαού της κάθε περιοχής. Αρκεί να δούμε ορισμένα παραδείγματα.

Το ΠαΔΑ, αν και διαφημίζεται ως το «πρώτο πράσινο πανεπιστήμιο», είναι απορίας άξιο πώς με έδρα στη Δυτική Αττική, μεταξύ των δεκάδων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών που παρέχει, δεν βρέθηκε ούτε ένα που να ασχολείται με το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην περιοχή, που μολύνει τον αέρα που αναπνέει ο λαός της.

Από τη μια λένε πως «δεν υπάρχουν λεφτά» για να αντιμετωπιστούν οι τραγικές ελλείψεις σε αυτές τις σχολές, από την άλλη δίνονται 8,5 εκατομμύρια μόνο για την αγορά ακινήτου που θα στεγάσει το «κέντρο καινοτομίας στον τουρισμό» του ΠαΔΑ. Στόχος αυτού του κέντρου είναι η συμβολή στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων ως του «βαριού πυροβολικού» της καπιταλιστικής Ελλάδας, προτείνοντας λύσεις για να μεγαλώσει η τουριστική σεζόν, κι όχι η συμβολή στην εξασφάλιση ποιοτικών - φθηνών διακοπών για τον ελληνικό λαό...

Επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά ότι ο «πόνος» τους για τη «σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά» σημαίνει προσανατολισμός και προσαρμογή όλο και περισσότερο του περιεχομένου των σπουδών και της παραγόμενης γνώσης στις ανάγκες των επιχειρήσεων και επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων. Αυτά άλλωστε είναι τα βασικά που αξιολογούν.

«Προχειρότητα» ή πολιτικές προτεραιότητες και επιλογές;

«Να ξεκαθαρίσουμε ότι η πολιτική της κυβέρνησης δεν είναι η πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ. Η λογική της κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, μέσα στον Ενιαίο Χώρο Ερευνας και Εκπαίδευσης», έλεγε ο Κ. Γαβρόγλου, ως υπουργός Παιδείας επί ΣΥΡΙΖΑ, τον Οκτώβρη του 2017, δηλαδή λίγους μήνες πριν από την ίδρυση των νέων ιδρυμάτων - τμημάτων, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

«Η κυβέρνηση θέτει την αναμόρφωση και ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης ως πολιτική προτεραιότητα αιχμής για την Παιδεία (...) και η αδυναμία σύνδεσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία θα μπορούσαν να αντιμετωπισθούν, σε μεγάλο βαθμό, μέσω της ενίσχυσης του τεχνολογικού τομέα της Εκπαίδευσης», είπε η Ν. Κεραμέως, υπουργός Παιδείας της ΝΔ, σε εκδήλωση στο ΠαΔΑ.

Ολες οι κυβερνήσεις, διαχρονικά, αυτό που επιδιώκουν να λύσουν είναι η μεγαλύτερη ευθυγράμμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τις ανάγκες των εργοδοτών κι όχι να δώσουν λύση στις αγωνίες των νέων που σπουδάζουν και των οικογενειών τους, που με πολλές θυσίες και κόπους προσπαθούν να μορφωθούν.

«Η διαμόρφωση ενός ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα υπηρετήθηκε από όλες τις αστικές κυβερνήσεις. Ολοκληρώνεται - μέσα από δοκιμές, αστοχίες και αντιφάσεις - σε συνδυασμό με τις νέες ιεραρχήσεις του κεφαλαίου, ανάλογα με τη φάση του καπιταλιστικού κύκλου.

Σε αυτήν την προσπάθεια ξεχωρίζει όλη η διαδικασία αναδιαμόρφωσης του χώρου των πρώην ΤΕΙ: Οι αλλεπάλληλες αλλαγές στην ονομασία τους και στην καταστατική θέση τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση, οι αναδιατάξεις τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών. Εχουν καταλήξει ως τώρα στην πανεπιστημιοποίησή τους, αν και συνεχίζεται η συζήτηση για το μέλλον που θα έχουν.

Οσο κι αν ο όρος πανεπιστημιοποίηση προσπαθεί να εξωραΐσει και να συσκοτίσει την ουσία των εξελίξεων αυτών, παραμένει το γεγονός της διάκρισης και κατηγοριοποίησης Ιδρυμάτων, απονεμόμενων πτυχίων, αποφοίτων. Στην πράξη το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από τη διαβάθμιση των πτυχίων που δεν ισοτιμούνται, από τα σοβαρά προβλήματα έλλειψης υποδομών, διδασκόντων και λοιπού προσωπικού, φοιτητικής μέριμνας και χρηματοδότησης, που χρονίζουν και οξύνονται» (απόσπασμα από την έκδοση του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ).

Πίσω από τους συνεχείς πειραματισμούς των κυβερνήσεων, που τελικά τους πληρώνουν οι φοιτητές, είτε μένοντας ξεκρέμαστοι είτε αλλάζοντας τελείως αντικείμενο σε σχέση με αυτό που είχαν επιλέξει, βρίσκεται η «κινούμενη άμμος» της αγοράς.

Τα συγκεκριμένα ιδρύματα - τμήματα ιδρύθηκαν εξαρχής με σκοπό να αποτελούν μια διαφορετική κατηγορία πτυχίου των ΑΕΙ, πιο προσαρμοσμένη στον «τεχνολογικό τομέα», στην απόκτηση δεξιοτήτων στην εφαρμογή των επιστημονικών αντικειμένων, όπου αυτό χρειάζεται με βάση τις ανάγκες των εργοδοτών.

Πετυχαίνοντας με αυτόν τον τρόπο, μέσα από τις πολλές κατηγορίες πτυχίων και αποφοίτων, να εξασφαλίζουν ειδικευμένους εργαζόμενους σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας και της παραγωγής, με τα «κατάλληλα προσόντα», όπως λένε. Με ικανότητες και γνώσεις, που θα καλύπτουν όσα χρειάζονται σε κάθε φάση της παραγωγικής διαδικασίας, ώστε «η δουλειά τους να βγαίνει», στην πιο «συμφέρουσα τιμή».

Για να μην είναι τα πτυχία μας «κορνίζα» παλεύουμε σε σύγκρουση με το σύνολο της πολιτικής των κυβερνήσεων

Το φοιτητικό κίνημα, οι σύλλογοι φοιτητών που αυτές τις μέρες βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, παλεύουν για την επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχίων τους, για σύγχρονες σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου, για να εργαστούν αύριο στο αντικείμενό τους με σύγχρονα εργασιακά δικαιώματα.

Σε αυτήν την πάλη έρχονται αντιμέτωποι με το σύνολο της πολιτικής που εφαρμόζουν και επεκτείνουν οι κυβερνήσεις, που απομακρύνει όλο και περισσότερο από τις δυνατότητες της εποχής μας για σύγχρονες, υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακές σπουδές, σε άμεση σύνδεση με την εργασία στο αντικείμενο σπουδών, προς όφελος των αναγκών της κοινωνικής πλειοψηφίας.

Γιατί, όσο κριτήριο για το αν θα προσφέρουν με τις γνώσεις και τις ικανότητες που κόπιασαν για να αποκτήσουν, παραμένει το κέρδος των λίγων κι όχι οι ανάγκες των πολλών, τόσο περισσότερο θα αντιμετωπίζουν πετσοκομμένη γνώση, ακόμα και στο ανώτατο επίπεδο της Εκπαίδευσης, θα ψάχνουν προσόντα για να «επικαιροποιούνται» ως εργαζόμενοι με βάση τις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς, θα ενισχύονται οι κατηγοριοποιήσεις Ιδρυμάτων, πτυχίων, αποφοίτων, θα απομακρύνεται όλο και περισσότερο η δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος με μόνο εφόδιο το πτυχίο.

Το ΚΚΕ έχει πρόταση για τη λειτουργία και οργάνωση του πανεπιστημίου, θέτοντας στο επίκεντρο τη συμβολή του στις ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας.

Η πρόταση αυτή είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις και παρά τα μεγάλα λόγια για «αναβάθμιση», συνεχώς φέρνουν νέα υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών και των πτυχίων.

«Το σύστημα της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης περιλαμβάνει ισότιμα ιδρύματα, διασφαλίζοντας τον ενιαίο χαρακτήρα, περιεχόμενο και χρονική διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών που οδηγούν στην κάθε επιστημονική και επαγγελματική ειδίκευση.

Γίνεται δυνατή, αλλά και αναγκαία, η ουσιαστική αναβάθμιση όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των πανεπιστημιακών σπουδών, χωρίς διακρίσεις και κατηγοριοποιήσεις. Η αναβάθμιση αυτή αφορά τόσο τους οικονομικούς όρους της λειτουργίας τους, όσο και την ενίσχυση του περιεχομένου σπουδών, την ουσιαστική στήριξη των πανεπιστημίων με όλο το απαιτούμενο ακαδημαϊκό και λοιπό προσωπικό, την ανάπτυξη κατάλληλων σύγχρονων υποδομών για διδασκαλία και έρευνα κ.ο.κ.

Κατ' αυτόν τον τρόπο, αίρονται στην πράξη οι ανισοτιμίες, οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα που χαρακτηρίζουν το αστικό πανεπιστήμιο» (απόσπασμα από την έκδοση του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ).

Γι' αυτό προτείνουμε και παλεύουμε σε όλα τα «νέα» τμήματα και σχολές να γίνει αυτό που δεν έχει γίνει τόσα χρόνια. Να συγκροτηθούν αναβαθμισμένα, σύγχρονα προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου. Αυτό σημαίνει αντιστοίχιση μαθημάτων, συγγραμμάτων και προγραμμάτων σπουδών με εκείνα των τμημάτων που έχουν το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.

Το ΚΚΕ έχει επεξεργασμένη πρόταση για την εργασία των αποφοίτων με μόνο εφόδιο το πτυχίο, στον αντίποδα όσων υλοποιούν σήμερα οι κυβερνήσεις, που υπόσχονται «σύνδεση με την εργασία» και φέρνουν μεγαλύτερη αποσύνδεση των πτυχίων από το επάγγελμα.

«Σε αυτό το πλαίσιο, επιλύεται το πρόβλημα της ανεργίας και το πρόβλημα της αναντιστοιχίας σπουδών - επαγγέλματος, γιατί κατοχυρώνεται το πτυχίο ως μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα.

Το δικαίωμα εξάσκησης του επαγγέλματος κατοχυρώνεται αυτόματα με την απόκτηση του πτυχίου και η πρόσβαση σε αυτό εξασφαλίζεται άμεσα με τη αποφοίτηση, με την τοποθέτηση του αποφοίτου σε αντίστοιχη θέση εργασίας» (απόσπασμα από την έκδοση του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ).

Γι' αυτό προτείνουμε και παλεύουμε στο πτυχίο να ενσωματώνεται και η γνώση και η δυνατότητα για την άσκηση του επαγγέλματος. Αλλωστε, οι σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου έχουν αυτόν τον ρόλο, δηλαδή να προετοιμάζουν με τα ανάλογα εφόδια και τις γνώσεις που απαιτούνται ανά αντικείμενο τους φοιτητές, ώστε ως απόφοιτοι να εργαστούν σε τομείς που απαιτούν επιστημονική ειδίκευση.

Το ΚΚΕ διεκδικεί αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα συγκεκριμένα ιδρύματα, με βάση τις αυξημένες ανάγκες που έχουν, όπως διεκδικούν οι φοιτητικοί σύλλογοι. Υπάρχει η δυνατότητα οι ανάγκες αυτές να καλυφθούν σε αντιπαράθεση με τις προτεραιότητες των κυβερνήσεων, που δίνουν εκατομμύρια για την επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων, τις συμπράξεις και τα μνημόνια με επιχειρήσεις, τα διάφορα προγράμματα «αριστείας» της αγοράς, τις εργολαβίες κ.ά., αφήνοντας στα αζήτητα τις πραγματικές ανάγκες φοιτητών, εργαζομένων στα ιδρύματα.

Οι φοιτητές στα τμήματα που πανεπιστημιοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, έχουν επιπλέον λόγους να συμπορευτούν με το ΚΚΕ, να το δυναμώσουν στις ερχόμενες εκλογές, να δυναμώσουν το ψηφοδέλτιο της ΠΚΣ στις φοιτητικές εκλογές, για να είναι πιο δυνατή παντού η δύναμη που παλεύει τα λογικά και αυτονόητα που διεκδικούν οι φοιτητές να γίνουν πράξη.


Της
Ευτυχίας ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ*
*Η Ευτυχία Χατζηδάκη είναι μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των φοιτητών

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις σε μια σειρά συλλόγους φοιτητών σε Τμήματα που προέρχονται από πρώην ΤΕΙ, οι οποίοι διεκδικούν την επαγγελματική τους κατοχύρωση.

Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών έχει καλέσει σε μέρα πανελλαδικής δράσης αύριο Πέμπτη, με σύνθημα «Τέρμα πια η κοροϊδία - θέλουμε πτυχία με αξία!» και αίτημα αιχμής να αναγνωριστούν τα πτυχία αποφοίτων των Τμημάτων που δημιουργήθηκαν από τις «πανεπιστημιοποιήσεις», και να κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται και συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας αύριο στη 1 μ.μ., στην οποία καλούν μέχρι στιγμής οι Σύλλογοι: ΣΕΤΠ, ΣΕΤ, ΣΜΗΧ του ΠΑΔΑ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΣΜΗΧ, ΣΕΥ του ΔΙΠΑΕ και ΣΜΗΧ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Στη Λάρισα

Νέα πορεία στο κέντρο της Λάρισας πραγματοποίησαν χτες οι φοιτητές των Τμημάτων Γεωπονίας - Αγροτεχνολογιας και Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, απαιτώντας την κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων και καταγγέλλοντας το άρθρο 126 για τα επαγγελματικά δικαιώματα των γεωτεχνικών, που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο για τα θύματα των Τεμπών και όπως τονίζεται πρόκειται για ρύθμιση - κοροϊδία.

Η πορεία ξεκίνησε από το «Γαιόπολις» και κατέληξε έξω από το δημαρχείο, με τους φοιτητές να φωνάζουν συνθήματα όπως «Πέντε χρόνια διάβαζα να πάρω το πτυχίο και θέλω αναγνώριση από το υπουργείο» και «Ζητάμε το αυτονόητο, την αναγνώρισή μας, μα αυτό δεν έγινε ποτέ και να η απάντησή μας».

Οι φοιτητές συνεχίζουν τις πολύμορφες δράσεις τους και σήμερα Τετάρτη το πρωί αντιπροσωπεία τους θα συναντηθεί στην Αθήνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ αύριο Πέμπτη θα πραγματοποιήσουν νέα κινητοποίηση στη Λάρισα, στις 11 π.μ. στην κεντρική πλατεία.

«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ» ΑΕΙ
Ολόκληροι επιστημονικοί κλάδοι χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση

«Φύκια για μεταξωτές κορδέλες» χαρακτηρίζει τη ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου για τα επαγγελματικά δικαιώματα των γεωτεχνικών η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ) ΑΕΙ, σημειώνοντας σε ανακοίνωσή της:

«Η κυβέρνηση, αντί να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των φοιτητών, των αποφοίτων και των διδασκόντων δεκάδων Τμημάτων για επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχίων τους, απομακρύνει ακόμα περισσότερο μια δίκαιη λύση. Θέτει νέα εμπόδια και παραπέμπει με νόμο την όποια λύση σε μια ...νέα απόφαση, δηλαδή στις ελληνικές καλένδες. Περισσεύει η υποκρισία!

Και αυτή η κυβέρνηση, μοιράζοντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες, συντηρεί την απαράδεκτη κατάσταση με δεκάδες Τμήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση. Συντηρεί την ομηρία χιλιάδων φοιτητών και των οικογενειών τους. Ανοίγει παράλληλα τον δρόμο σε νέες καταργήσεις ή/και συγχωνεύσεις Τμημάτων, σύμφωνα πάντα με τα κριτήρια της αγοράς που θέτει η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Μόνοι κερδισμένοι οι "επενδυτές" και η λεγόμενη "αγορά εργασίας". Που με τα δώρα των κυβερνήσεων, βρίσκουν απέναντί τους επιστημονικό εργατικό δυναμικό, πτυχιούχους Τμημάτων που το ίδιο το κράτος δημιούργησε στα δημόσια ΑΕΙ, χωρίς καμία επαγγελματική κατοχύρωση. Φτηνή δηλαδή και αναλώσιμη πρώτη ύλη στους επιχειρηματικούς ομίλους και στους στόχους τους για μείωση του "εργασιακού κόστους".

Ο εμπαιγμός και η κοροϊδία της κυβέρνησης δεν θα μείνουν αναπάντητα. Η νέα γενιά βγάζει τα συμπεράσματά της. Αγωνίζεται για τα δικαιώματά της, απορρίπτει τις διαχρονικές πολιτικές σε βάρος των εργαζομένων και αμφισβητεί το ίδιο το οικονομικό σύστημα που υπηρετούν. Ως πανεπιστημιακοί οφείλουμε να είμαστε στο πλευρό τους!».

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Συναυλίες για το έγκλημα στα Τέμπη

Με σύνθημα «Δεν ξεχνάμε, δεν "πάμε και όπου βγει"! Κάνουμε την οργή αγώνα για την ανατροπή», Φοιτητικοί Σύλλογοι της Αθήνας διοργανώνουν συναυλία για το έγκλημα στα Τέμπη, την Πέμπτη 30 Μάρτη, στις 8 μ.μ. στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

Στο κάλεσμά τους σημειώνουν:

«Οι φοιτητές μέσα από τους συλλόγους μας από την πρώτη στιγμή μπήκαμε μπροστά, για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες νέους ανθρώπους. Δεν ήταν η κακιά στιγμή, ήταν ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Παλέψαμε ενάντια στην πολιτική που βάζει τα κέρδη πάνω από τις ζωές μας, έτσι κάναμε ξεκάθαρο ότι δεν δεχόμαστε τον 21ο αιώνα να χάνονται με αυτόν τον τρόπο ανθρώπινες ζωές. Δίνουμε συνέχεια στην πολύμορφη δράση που έχουμε αναπτύξει, στέλνουμε μήνυμα πως δεν θα θυσιάσουμε τη ζωή και τις σπουδές μας στον βωμό του κέρδους τους».

Στη συναυλία, μέχρι στιγμής, συμμετέχουν: Tiny Jackal, Μιρέλα Πάχου, Μάγδα Βαρούχα, Midnight Sorbet κ.ά.

Στον Βόλο

Αντίστοιχα στον Βόλο, με σύνθημα «Τραγουδάμε για να ανασάνουμε, τραγουδάμε για να κερδίσει η ζωή!», οι Φοιτητικοί Σύλλογοι της πόλης διοργανώνουν συναυλία για το έγκλημα στα Τέμπη, τονίζοντας: «Το έγκλημά τους δεν θα συγκαλυφθεί. Θα φροντίσουμε γι' αυτό!».

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1 Απρίλη, στις 9 μ.μ., έξω από τον ΟΣΕ και τη διοργανώνουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι: Μηχανολόγων - Μηχανικών, Φυτικής Παραγωγής (Γεωπονίας) και Οικονομικού.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Επιστημονικό συνέδριο για τον Κωνσταντίνο Θεοτόκη

Στον μεγάλο Κερκυραίο λογοτέχνη και λόγιο Κωνσταντίνο Θεοτόκη θα είναι αφιερωμένο το επόμενο ετήσιο επιστημονικό συνέδριο της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ), που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από τις 2 έως τις 4 Νοέμβρη 2023.

«Κωνσταντίνος Θεοτόκης (1872 - 1923), ο λογοτέχνης, ο λόγιος, ο κοινωνικός στοχαστής.Αφιέρωμα για τη συμπλήρωση των εκατό χρόνων από τον θάνατό του», είναι το πλήρες θέμα του συνεδρίου και οι θεματικοί του άξονες θα είναι:

  • Ο Κ. Θεοτόκης και η εποχή του: Το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο. Οι σοσιαλιστικές ιδέες, η πολιτική και κοινωνική του δράση. Ο Κ. Θεοτόκης και το γλωσσικό ζήτημα. Οι σχέσεις του με τους συγχρόνους του, οι επιδράσεις.
  • Ο λογοτέχνης Κ. Θεοτόκης: Το ποιητικό του έργο. Το πεζογραφικό του έργο (το κοινωνικό μυθιστόρημα, ο ρεαλισμός, ο νατουραλισμός και η ηθογραφία).
  • Το μεταφραστικό έργο και οι φιλολογικές μελέτες του Κ. Θεοτόκη.
  • Το λογοτεχνικό έργο του Κ. Θεοτόκη και η διδασκαλία του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Το πεζογραφικό έργο του Κ. Θεοτόκη και ο ορίζοντας προσδοκιών του σύγχρονου αναγνώστη. Η θέση του στον λογοτεχνικό κανόνα. Η διδακτική προσέγγιση του έργου του.
  • Το μυθιστόρημα του Κ. Θεοτόκη και ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος.

Το συνέδριο αφιερώνεται στη μνήμη του Κώστα Μπαλάσκα, ιδρυτικού μέλους και πρώτου προέδρου της ΠΕΦ, ο οποίος «έφυγε» πρόσφατα από τη ζωή.

Στο συνέδριο μπορούν να συμμετάσχουν με εισήγηση απόφοιτοι των φιλοσοφικών σχολών της χώρας, φιλόλογοι που υπηρετούν ή που έχουν αφυπηρετήσει από τα σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου και πανεπιστημιακοί καθηγητές. Οι προτάσεις για συμμετοχή στο συνέδριο (τίτλος εισήγησης, περίληψη και στοιχεία του υποψήφιου εισηγητή) πρέπει να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΠΕΦ (p-e-f@otenet.gr) έως και τις 31 Μάη. Οι εισηγήσεις θα έχουν διάρκεια 20 λεπτά και θα εκδοθούν σε ειδικό τόμο από την ΠΕΦ.

Συνέντευξη Τύπου σήμερα

Συνέντευξη Τύπου με θέμα «Τα σχολεία της Αττικής εκπέμπουν SOS - Απαιτούμε μέτρα προστασίας της ζωής και της ασφάλειας των παιδιών μας» παραχωρεί σήμερα Τετάρτη στις 10.30 π.μ. στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ (αίθουσα 3ου ορόφου) το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Περιφέρειας Αττικής. Η εισηγητική ομιλία θα γίνει από την πρόεδρο της Ομοσπονδίας Στέλλα Βαλαβάνη, ενώ θα παρουσιαστεί και οπτικό υλικό από τα σχολεία της Αττικής.

Σύσκεψη στη Λάρισα

Σύσκεψη με θέμα «Ασφάλεια στη σχολική στέγη: Νέες υποδομές - αντισεισμική θωράκιση - πυροπροστασία - συντηρήσεις» οργανώνει το ΔΣ της Ενωσης Γονέων Δήμου Λάρισας σήμερα Τετάρτη, στις 7 μ.μ. στην ισόγεια αίθουσα σεμιναρίων του κεντρικού κτιρίου του Μύλου του Παππά.

Η σύσκεψη αποτελεί το επόμενο βήμα μετά την κινητοποίηση στις 8 Μάρτη στο δημαρχείο για το ζήτημα της αντισεισμικής θωράκισης και της σύγχρονης σχολικής στέγης, ώστε να δοθεί συνέχεια στη δράση σε κοινό συντονισμό με τους συλλόγους γονέων και τους φορείς της πόλης.

Καθημερινά επιβεβαιώνεται η εκρηκτική κατάσταση στη σχολική στέγη

Παράθυρο έπεσε την ώρα μαθήματος στο Παιδαγωγικό Βόλου
Παράθυρο έπεσε την ώρα μαθήματος στο Παιδαγωγικό Βόλου
Τη σφραγίδα της πολιτικής που βλέπει σαν κόστος την ανάγκη για σύγχρονη, ασφαλή, επαρκή σχολική στέγη, φέρουν τα περιστατικά, που καθημερινά πια αναδεικνύουν το εκρηκτικό ζήτημα των σχολικών υποδομών. Μόλις τις τελευταίες μέρες, είδαν το φως της δημοσιότητας μία σειρά περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν πως το πρόβλημα παίρνει διαστάσεις εκρηκτικές, όπως έχουν επισημάνει επανειλημμένα οι γονείς των μαθητών και άλλοι φορείς.

Διαβρώσεις και ρωγμές στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Χίου

Σοβάδες που πέφτουν από τα ταβάνια αποκαλύπτοντας διαβρωμένες κολόνες και ρωγμές που μεγαλώνουν, είναι η εικόνα που μεταφέρει η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ και της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που επισκέφθηκε το σχολείο, για να ενημερωθεί από κοντά για πολλοστή φορά για τα χρονίζοντα προβλήματα του 5oυ Δημοτικού Σχολείου Χίου.

Οι ρωγμές από την προηγούμενη επίσκεψη κλιμακίου του ΚΚΕ έχουν μεγαλώσει. Δάσκαλοι και παιδιά έχουν στριμωχτεί στις εναπομείνασες τάξεις με εμφανές το αίσθημα ανασφάλειας. Η μόνη παρέμβαση των κυβερνώντων και της δημοτικής αρχής έχει περιοριστεί στα κοντέινερς και τα «θα» του αρμόδιου αντιδημάρχου, ο οποίος δύο χρόνια μετά τους σεισμούς αναγγέλλει ακόμα 1,5 χρόνο για μελέτες. Στο συγκεκριμένο σχολείο αναφέρθηκε με ανάρτησή του ο σεισμολόγος Α. Τσελέντης, χαρακτηρίζοντάς το «φέρετρο» κάνοντας λόγο για «νέα Τέμπη» σε περίπτωση σεισμού.

Με ευθύνη της κυβέρνησης και της δημοτικής αρχής, στο εν λόγω σχολείο δεν έχει μπει πέτρα πάνω στην πέτρα. Την ώρα, μάλιστα, που προτεραιοποιούν να ρίχνουν άσφαλτο - της τάξης των 2-3 εκατομμυρίων ευρώ αντί να θωρακίζουν τα σχολεία - ελέω προεκλογικής περιόδου.

Την ίδια στιγμή ο ιδιοκτήτης του νέου κτιρίου, που στεγάζονται με ενοίκιο οι υπόλοιπες αίθουσες του σχολείου, αλλά και το Νηπιαγωγείο, έχει ειδοποιήσει τη δημοτική αρχή και τη Διεύθυνση του σχολείου αρμοδίως ότι προτίθεται να πουλήσει το κτίριο, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το μέλλον των παιδιών και του σχολείου γενικότερα. Τους γνωστοποιεί επίσης ότι προτίθεται να πουλήσει και τον περιβάλλοντα χώρο τριών περίπου στρεμμάτων, που θα μπορούσε να επιλύσει μια και καλή το κοινό πρόβλημα και του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου, σημειώνει η ΤΕ Χίου του ΚΚΕ, που καλεί εκπαιδευτικούς και γονείς να μπουν μπροστά για την προστασία της ζωής και δηλώνει πως μαζί με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» θα είναι δίπλα τους «για να μπουν οι ανάγκες μας στο προσκήνιο και ως προτεραιότητα και όχι τα κέρδη των λίγων».

Ξεκόλλησε και έπεσε μάρμαρο στο 13ο ΓΕΛ Πειραιά

Μάρμαρο αποκολλήθηκε και έπεσε από το 13ο ΓΕΛ Πειραιά
Μάρμαρο αποκολλήθηκε και έπεσε από το 13ο ΓΕΛ Πειραιά
Μέρος της μετόπης από την ταράτσα του 13ου ΓΕΛ Πειραιά αποκολλήθηκε, προκαλώντας σημαντικές φθορές σε σταθμευμένο όχημα. «Από τύχη, δεν περνούσε κάποιος πεζός εκείνη την ώρα, δεν υπήρχε κάποιος μαθητής, γονιός ή εκπαιδευτικός, διαφορετικά θα είχαμε στην καλύτερη περίπτωση τραυματισμό», σημειώνει η ΕΛΜΕ Πειραιά, καταγγέλλοντας το περιστατικό. Οπως αναφέρει, το 13ο ΓΕΛ στεγάζεται σε μισθωμένο κτίριο στο κέντρο του Πειραιά, από το 2017, όταν και μεταστεγάστηκε από τον χώρο του Ζαννείου Ορφανοτροφείου. Πρόκειται ουσιαστικά για μια παλιά πολυκατοικία, χωρίς προαύλιο χώρο, χωρίς σύγχρονες υποδομές και δυνατότητες. Αντιμετωπίζει πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία η ΕΛΜΕ Πειραιά, ο διευθυντής, αλλά και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν αναδείξει.

«Απαιτείται η Πολιτεία να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε αντί να πληρώνει ενοίκια... εις το διηνεκές, άμεσα να ενταχθεί στον προγραμματισμό η κατασκευή νέου, σύγχρονου σχολείου, στο κέντρο του Πειραιά. Να γίνει ό,τι χρειάζεται, ακόμα και απαλλοτριώσεις, αν χρειάζονται (έχουν υποδειχτεί χώροι, έχουν γίνει συγκεκριμένες προτάσεις)! Τέρμα πια στις δικαιολογίες! Η κατάσταση είναι επικίνδυνη. Πέντε χρόνια πέρασαν από τη μεταστέγαση του 13ου ΓΕΛ Πειραιά, που τότε παρουσιάστηκε σαν άμεση, ρεαλιστική και προσωρινή λύση. Αλλά ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», σημειώνει η ΕΛΜΕ, θυμίζοντας μία σειρά ακόμα περιπτώσεις σχολείων στον Πειραιά όπου έπεσαν σοβάδες.

Πτώση παραθύρου στο Παιδαγωγικό Βόλου

Αίθουσα στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Αίθουσα στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Αντίστοιχες είναι οι συνέπειες αυτής της πολιτικής και στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ολόκληρο παράθυρο έπεσε κατά τη διάρκεια μαθήματος του 1ου έτους στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Βόλο. Το γεγονός καταγγέλλουν οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ», τονίζοντας ότι «το γεγονός αυτό είναι αποτέλεσμα της συνεχούς υποχρηματοδότησης των ΑΕΙ και εγκατάλειψης των κτιριακών υποδομών και έρχεται να προστεθεί στα δεκάδες κρούσματα του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, όπως το βραχυκύκλωμα στο αμφιθέατρο του Γαλλικού λόγω εισροής νερού, οι πλημμύρες στα τμήματα του Πολυτεχνείου και στον Θόλο, η πτώση ψευδοροφής στην Οδοντιατρική ΑΠΘ και μαρμάρων στην κτηνιατρική ΑΠΘ, η πτώση φοιτητή από τον τρίτο όροφο της Νομικής ΑΠΘ, επειδή δεν υπήρχε κενή θέση και καθόταν στο παράθυρο κ.λπ.», σημειώνουν μεταξύ άλλων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ