Associated Press |
Οι βαρύγδουπες δηλώσεις από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των ΗΠΑ ή σε επίπεδο κρατών, αμέσως μετά το ναυάγιο του «ΠΡΕΣΤΙΖ», περί μέτρων και ελέγχων, δεν μπορούν και δεν επιτρέπεται να ξεγελάσουν κανέναν. Πρόκειται για το γνωστό σκηνικό που ακολουθεί μετά από κάθε ναυάγιο ή γενικά ατύχημα τέτοιων διαστάσεων, για κατανάλωση από την κοινή γνώμη, για τον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων. Είναι χαρακτηριστικό το τι είχε συμβεί το 1999, όταν είχε κοπεί στα δύο το δεξαμενόπλοιο «ΕΡΙΚΑ», προκαλώντας επίσης οικολογική καταστροφή στα γαλλικά παράλια. Υποτίθεται ότι το ναυάγιο εκείνο είχε «ξεχειλίσει το ποτήρι», όπως είχε πει η Κοινοτική επίτροπος Λογιόλα Ντε Παλάθιο, οπότε και άρχισαν οι συζητήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στο Διεθνή Οργανισμό Μεταφορών (ΙΜΟ) για τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για την ασφάλεια των δεξαμενοπλοίων.
Ομως ακόμα και η λήψη αυτού του μέτρου των διπλών τοιχωμάτων στα δεξαμενόπλοια, δεν μπορεί να εγγυηθεί ασφάλεια, καθώς και εδώ μπαίνει ως κριτήριο το κέρδος. Είναι ενδεικτικό το άρθρο της εφημερίδας «ΕΞΠΡΕΣ» της περασμένης Τετάρτης, 20 του μήνα, σχετικά με μία συνάντηση που έγινε πρόσφατα στη Σαγκάη, μεταξύ εφοπλιστών, νηογνωμόνων και ασφαλιστικών εταιριών προκειμένου να «βρουν τη χρυσή τομή», όπως αναφερόταν, ώστε να «κτιστούν» τα νέου τύπου δεξαμενόπλοια, όμως όσο γίνεται με πιο χαμηλό κόστος... Αυτόματα λοιπόν αναπτύσσεται νέο πεδίο συγκρούσεων αυτή τη φορά μεταξύ των βιομηχανιών χάλυβα και ήδη φαίνονται οι πιέσεις των Αμερικανών προς την Ευρώπη, αλλά και των ναυπηγικών βιομηχανιών, για το ποια από αυτές θα προσφέρει πιο... φτηνό προϊόν με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος.
Associated Press |