Κάθε φορά που η Toyota βρίσκεται μπροστά στην αντικατάσταση της Corolla, είναι οι αριθμοί που αναδεικνύουν τη δυσκολία του εγχειρήματος. Οκτώ γενιές τα τελευταία 35 χρόνια, περίπου 29.000.000 πωλήσεις υπενθυμίζουν ότι μιλάμε για το απόλυτο best-seller
Η ένατη γενιά είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει στους δρόμους στις αρχές του χρόνου που έρχεται και για την Toyota αποτελεί όχι μόνο ένα εμπορικό στοίχημα αλλά και τη ριζική αποχώρηση από το παρελθόν. Η νέα Corolla είναι σίγουρα το όχημα που οι Ιάπωνες ελπίζουν ότι θα τους οδηγήσει στην κατάκτηση της κορυφής της ευρωπαϊκής αγοράς. Το ζήτημα, πάντως, δεν είναι αν η νέα Corolla είναι ικανή για κάτι τέτοιο, αλλά το αν οι νέες αυξημένες τιμές της θα το επιτρέψουν.
Η νέα σχεδίαση είναι περισσότερο εντυπωσιακή από ό,τι η Toyota μάς έχει συνηθίσει και είναι σαφές ότι στοχεύει στο να γοητεύσει κυρίως τους Ευρωπαίους. Η νέα Corolla είναι από τα πλέον ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία, αφού οι διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος) της καμπίνας της είναι μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες πολλών ανταγωνιστικών ευρωπαϊκών μοντέλων. Από την αρχή θα διατίθεται μια πλήρης σειρά εκδόσεων, ακόμα και το Verso, το συμπαγές πολυμορφικό, καλύπτοντας σχεδόν το 84% της αγοράς. Κορυφαίο μοντέλο της νέας σειράς Corolla θα είναι το εντυπωσιακό Corolla T Sport, 192 DIN hp, με τελική ταχύτητα 225 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα.
Η παραγωγή των δημοφιλών μοντέλων δύο όγκων (Hatchback) θα γίνεται στο εργοστάσιο παραγωγής της Toyota στο Derby της Αγγλίας. Για πρώτη φορά, τα μοντέλα Corolla Sedan για το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Toyota στο Adapazari κοντά στην Κωνσταντινούπολη, στην Τουρκία. Εξαίρεση αποτελεί η ελληνική και η κυπριακή αγορά, που θα εισάγει από την Ιαπωνία, όπου επίσης θα κατασκευάζονται όλες οι εκδόσεις Wagon και Verso.
Η νέα Corolla έπρεπε, βέβαια, να αξιοποιεί τη μεγάλη προίκα του παρελθόντος, που δεν είναι άλλη από την αξιοπιστία και την ποιότητα κατασκευής. Μάλιστα, δόθηκε προτεραιότητα στο να είναι αυτή η ποιότητα εμφανής, γι' αυτό και η σημασία στις λεπτομέρειες, που κάνουν τη διαφορά, αναδύεται ακόμα και από την απαλή αίσθηση στην αφή, τη λειτουργία των διακοπτών και των οργάνων, που είναι άψογα συντονισμένη, ενώ το βάρος και ο ήχος, που παράγονται από τις κλειδαριές και τις πόρτες, αποπνέουν πραγματικά την αίσθηση ενός στιβαρού αυτοκινήτου. Για να τονίσει αυτή την αίσθηση της ποιότητας η Toyota αποφάσισε να αναβαθμίσει το πακέτο του εξοπλισμού ακόμα και με στοιχεία που συναντώνται σε μεγαλύτερα, ακριβότερα αυτοκίνητα. Μεταξύ των χαρακτηριστικών του στάνταρ εξοπλισμού στην Ευρώπη είναι: Σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBD), immobiliser κινητήρα, φωτιζόμενο ντουλαπάκι που κλειδώνει, διαιρούμενα (60-40), αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, air-conditioning, αερόσακοι για τον οδηγό και το συνοδηγό και ηχοσύστημα με ραδιόφωνο CD. Ως επιπλέον επιλογές διατίθενται σχεδόν τα πάντα, όπως δορυφορικά συστήματα πλοήγησης ή τελείως αυτόματο σύστημα κλιματισμού. Στον τομέα της οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς ο στόχος ήταν να συμβιβαστεί το ασυμβίβαστο της ποιότητας κίνησης καθώς και της προβλέψιμης συμπεριφοράς χωρίς να υστερεί σε κάποιον από τους δύο τομείς. Για να μπορούν όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη σχεδίαση των καθισμάτων της Corolla. Σημαντικός χρόνος αφιερώθηκε στην ανάλυση της κατανομής πίεσης στα καθίσματα για επιβάτες διαφορετικού μεγέθους και βάρους, με αποτέλεσμα η Corolla να προσφέρει αυξημένη άνεση στα μεγάλα ταξίδια.
Κατά τη διάρκεια της σχεδίασης χρησιμοποιήθηκαν τα πλέον σύγχρονα εργαλεία μελέτης και σχεδιασμού, με τη βοήθεια υπολογιστή, και τα ενισχυτικά μέτρα με τη μορφή εγκάρσιων στοιχείων δημιούργησαν μία δομή, η οποία είναι μέχρι 45% πιο άκαμπτη από αυτή του απερχόμενου μοντέλου, με αποτέλεσμα η Corolla να κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία της στον τομέα της στρεπτικής ακαμψίας, που επηρεάζει θετικά επίσης την παθητική ασφάλεια της νέας Corolla και συμβάλλει στη μείωση της μετάδοσης θορύβων και κραδασμών μέσα από το κέλυφος του αμαξώματος.
Η νέα Corolla χρησιμοποιεί ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα με στοιχεία παθητικής τετραδιεύθυνσης. Η διάταξη αυτή προσφέρει μία πολύ αποτελεσματική, αλλά ελαφριά και συμπαγή πίσω ανάρτηση, που περιορίζει τη διείσδυση στο πάτωμά της.
Το σασί της νέας Corolla συνδυάζεται με μία ανανεωμένη σειρά κινητήρων, που αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Corolla. Ολοι οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν τεχνολογία VVT-i ή VVTL-i που διασφαλίζουν άριστες τιμές επιδόσεων και κατανάλωσης καυσίμου.
Ο κινητήρας 1,4 VVT-i αποδίδει ισχύ 97 DIN hp (71 kW) και μέγιστη ροπή 130 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Στο τρίθυρο μοντέλο, προσδίδει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 12 μόλις δευτερόλεπτα με κατανάλωση καυσίμου 6,7 l/100km στο μεικτό κύκλο. Ο 1,6 VVT-i αποδίδει ισχύ 110 DIN hp (81 kW) και μέγιστη ροπή 150 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100km/h στα μοντέλα hatchback είναι 10,2 δευτερόλεπτα (11,3 για το Verso) και η κατανάλωση καυσίμου στο μεικτό κύκλο για το hatchback δεν ξεπερνά τα 7,0 l/100km. Ο 1,8 VVT-i προορίζεται για τη νέα Corolla Verso και αποδίδει ισχύ 135 DIN hp (99 kW) και μέγιστη ροπή 170 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός προσδίδει ένα ακόμα σπορ χαρακτηριστικό στη Corolla Verso με τελική ταχύτητα 185 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,9 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση καυσίμου στο μεικτό κύκλο είναι μόλις 7,6 l/100km. Ειδικά για την έκδοση T Sport, διατίθεται ο κινητήρας 1,8 VVTL-i. Αυτή η μονάδα, που αποδίδει 192 DIN hp, δεν είναι μόνο ένας κινητήρας υψηλών επιδόσεων αλλά και ένα τεχνολογικό επίτευγμα. Το VVTL-i είναι το πιο εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης βαλβίδων που μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα σε οποιοδήποτε κινητήρα παραγωγής, καθώς μεταβάλλει συνεχώς το χρόνο ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, αλλά και τη βύθισή τους. Ο κινητήρας 1,8 VVTL-i έχει την 3η υψηλότερη ειδική ισχύ από όλους τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες που παράγονται αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο.
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, που εξακολουθεί να αποτελεί βασική προτεραιότητα, οι Ιάπωνες έκαναν ό,τι μπορούσαν, μα τώρα μένει να αποδειχτεί αν τα κατάφεραν καλά στα τεστ της Euro NCAP. Στον εξοπλισμό περιέλαβαν ως στάνταρ αερόσακους SRS για τον οδηγό και το συνοδηγό, πλευρικούς αερόσακους, προαιρετικά, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλα τα καθίσματα, ενώ για να έχετε ήσυχο το κεφάλι σας υπάρχει δομή Προστασίας Κεφαλής από Σύγκρουση (Head Impact Protection Structure). Οι αγκράφες παιδικών καθισμάτων ISO-FIX ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό των εξωτερικών πίσω καθισμάτων σε όλα τα μοντέλα, για γρήγορη και ασφαλέστερη τοποθέτηση των εγκεκριμένων παιδικών καθισμάτων. Το πλαίσιο των πεντάλ και η κολόνα του τιμονιού (με ρυθμιζόμενη κλίση) είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να απελευθερώνονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχουν περιληφθεί ABS και EBD στάνταρ, ενώ τα VSC, BA και TRC είναι προαιρετικά. Το νέο αυτοκίνητο έχει υιοθετήσει δισκόφρενα στους εμπρός και πίσω τροχούς, ενώ χρησιμοποιείται μία αξιόπιστη βαλβίδα για το σεβρόφρενο, που διασφαλίζει καλύτερη απόκριση.
Αυτή η πρώτη γνωριμία με τη νέα Corolla είναι πειστική για το ότι πρόκειται για ένα άξιο συνεχιστή της τιμημένης παράδοσής της. Μόνο ζητούμενο αν η τιμή της, που ξεκινά από τα 5.107.000 δρχ., θα επιτρέψει σε όσους θα το επιθυμούσαν να την τιμήσουν αγοράζοντάς την, αφού για πρώτη φορά στην 35ετή ιστορία της δε θα έχει το τιμολογιακό πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών της.