Σάββατο 28 Οχτώβρη 2000 - Κυριακή 29 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Βαμμένα κόκκινα... μυαλά!

Η χαρά της νίκης αποτέλεσε το κερασάκι στην τούρτα της Φεράρι. Η ιταλική ομάδα επισφράγισε την καλύτερη, εδώ και 21 σεζόν, χρονιά της, ανεβάζοντας και τους δυο οδηγούς της στο βάθρο των νικητών

Το γκραν πρι της Μαλαισίας υποκλίθηκε στον Μίχαελ Σουμάχερ που στην πίστα του Σεπάνγκ πέτυχε την 44η νίκη της καριέρας του. Οι πανηγυρισμοί που ακολούθησαν, απόλυτα δικαιολογημένοι, χαρακτηρίστηκαν από τις κόκκινες περούκες που φόρεσαν ο πρωταθλητής και τα στελέχη της ομάδας. Πανηγυρισμοί που έδειξαν ότι εξακολουθεί να υπάρχει αγάπη για την ομάδα και ότι εκτός από τα μαλλιά και τα μυαλά είναι βαμμένα κόκκινα.

Ο «Σούμι» με την πρωτιά του, ισοφάρισε το ρεκόρ των 9 νικών σε μια περίοδο, κάτι που είχε πετύχει και το 1995. Χάρη σε αυτή τη νίκη και την τρίτη θέση του Ρούμπενς Μπαρικέλο, η Φεράρι κατέκτησε και τον τίτλο των κατασκευαστών, ολοκληρώνοντας τον απόλυτο θρίαμβό της το 2000.

Η χρονιά χαρακτηρίστηκε από την κυριαρχία μόλις δυο ομάδων, της Φεράρι και της Μακλάρεν που κατέκτησαν και όλες τις νίκες. Αυτό σίγουρα δεν αποτελεί και το καλύτερο συστατικό για ένα ενδιαφέρον πρωτάθλημα. Κάπως βαρετό θα χαρακτηρίζαμε και το γκραν πρι της Μαλαισίας. Ο Σουμάχερ δεν έκανε καλή εκκίνηση, αλλά ο Χάκινεν έκανε χειρότερη. Εφυγε μεν πρώτος αλλά πριν ανάψει πράσινο και φυσικά χρεώθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων. Ετσι από πρώτος, βρέθηκε 18ος. Ο Κούλθαρντ που και αυτός έφυγε καλύτερα, προηγήθηκε μέχρι τον 30ό γύρο, όταν και ο Σουμάχερ τον προσπέρασε στην ουσία κατά τη διάρκεια του πιτ-στοπ.

Ο Κούλθαρντ τερμάτισε δεύτερος, αλλά αυτό που μετράει ήταν οι δηλώσεις αναγνώρισης της αξίας του Σουμάχερ μετά τη λήξη του γκραν πρι. Ο Βρετανός ζήτησε συγνώμη που καταφέρθηκε εναντίον του Σουμάχερ κατά τη διάρκεια της σεζόν, βάζοντας έτσι τέρμα σε μια κόντρα που κρατούσε αρκετό καιρό. Ο Μπαρικέλο τα κατάφερε μια χαρά αφού κατέκτησε την τρίτη θέση στη Μαλαισία και την τέταρτη στη γενική κατάταξη του πρωταθλήματος συγκεντρώνοντας μάλιστα 62 βαθμούς. Ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Φεράρι, οι Χάκινεν και Κούλθαρντ και με τη Μακλάρεν δεύτερη, απλώς παραδέχτηκαν την ανωτερότητα της κόκκινης ομάδας.


Η χρονιά τελείωσε με ένα ξέφρενο πάρτι, αλλά σχεδόν ταυτόχρονα ξεκινά και η προετοιμασία για την επόμενη αναμέτρηση. Ολοι ελπίζουν ότι οι Φεράρι και Μακλάρεν θα βρουν αντιπάλους στις πίστες ακόμα καλύτερες τις BMW Γουίλιαμς, Renault Benett και Honda Bar.

Τα εργαλεία... στο σαλόνι

Με ικανοποιητική προσέλευση κόσμου διοργανώθηκε η 1η Διεθνής Εκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου στο ΣΕΦ, η οποία διοργανώνεται κάθε δεύτερο χρόνο. Στην έκθεση, που έκλεισε τις πύλες της την περασμένη Κυριακή (22/10), παρουσιάστηκαν όλες οι κατηγορίες των επαγγελματικών οχημάτων

Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν ελαφρά φορτηγά με ωφέλιμο φορτίο έως 3,5 τόνους, μεσαία από 3,5 μέχρι 8 τόνους, βαρέα πάνω από 8 τόνους, καθώς και λεωφορεία. Ακόμη εκτέθηκαν ανταλλακτικά, αξεσουάρ, ελαστικά, λιπαντικά, ενώ υπήρξε και ενημέρωση για τα νέα προγράμματα χρηματοδότησης και τις υπηρεσίες που εφαρμόζονται (λίζινγκ κτλ.). Στα αρνητικά η απουσία εταιριών που πρωταγωνιστούν στην κατηγορία.

Η Σιτροέν παρουσίασε το Σάξο Εντρεπρίζ, που βασίζεται στο επιβατικό μοντέλο και διαθέτει παρόμοιες ανέσεις στο εσωτερικό. Το Μπερλίνγκο είναι ένα μικρομεσαίο βαν με κινητήρες 1,1 (60 ίπποι), 1,4 (75 ίπποι) και ένα ντίζελ 1,9 λίτρων (71 ίπποι). Το Τζάπερ είναι το μεγάλο επαγγελματικό που διατίθεται με διάφορες καρότσες (κλειστή, ανοιχτή, υπερυψωμένη), με κινητήρες 2 λίτρων βενζίνης και έναν ντίζελ 2,5 λίτρων. Η DAF παρουσίασε τη μεσαία σειρά των φορτηγών της, τη CF, με κινητήρα που καλύπτει τις προδιαγραφές Euro III, νέο σύστημα πέδησης, ελαφρύ σασί για μεγαλύτερο ωφέλιμο βάρος και πολυτελή εξοπλισμό.

Η Φίατ παρουσίασε το Στράντα, ένα ελαφρύ πικ απ με κινητήρες 1,2 (βενζίνης) και 1,7 (πετρελαίου) και ωφέλιμο φορτίο μέχρι 705 κιλά.

Το Σκούντο είναι ένα μικρομεσαίο βαν και το Ντουκάτο, που διατίθεται με 15 τύπους αμαξωμάτων, καλύπτει όλες τις ανάγκες του σύγχρονου επαγγελματία.

Η Μάζντα παρουσίασε τη σειρά Β, που διατίθεται σε εκδόσεις 4Χ2 και 4Χ4, με κινητήρες βενζίνης 2,2 και 2,6 λίτρων (93 και 123 ίπποι αντίστοιχα), όπως επίσης και τη σειρά Ε πικ απ, με κινητήρες βενζίνης 2 λίτρων ή ντίζελ 2,2. Στο περίπτερο της εταιρίας παρουσιάστηκαν και τα οχήματα πολλαπλών χρήσεων Multicar.

Η Μερσέντες έφερε στο στάδιο το Βίτο, ένα ελαφρύ κλειστό φορτηγό με διάφορους τύπους καρότσας, το ανανεωμένο Σπρίντερ με τους προηγμένους κινητήρες CDI και αυτόματο εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων, το Ατέγκο και το Ακτρος που αποτελεί και τη ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρίας.

Στο περίπτερο της Μιτσουμπίσι παρουσιάστηκαν τα επαγγελματικά L 200, L 300 και το μεγαλύτερο Κάντερ.

Η Πεζό, εκτός από τα επαγγελματικά της μοντέλα, παρουσίασε και την «κινητή» μπουτίκ που διαθέτει με διάφορα αξεσουάρ και αναμνηστικά της γαλλικής φίρμας στον αποθηκευτικό χώρο ενός Μπόξερ.

Το Μπόξερ είναι ένα κλειστό φορτηγό, που διατίθεται σε ποικιλία εκδόσεων όσον αφορά στο μεταξόνιο και το ύψος και με επιλογή καυσίμου.

Το Πάρτνερ μοιάζει με ένα επιβατικό όχημα, διαθέτει χώρο φόρτωσης που φθάνει τα 3 κυβικά μέτρα και ωφέλιμο φορτίο μέχρι 600 κιλά και εφοδιάζεται με κινητήρες των 1,4 (βενζίνης) ή 1,9 (ντίζελ) λίτρων.

Η ιταλική Πιάτζιο παρουσίασε το τρίτροχο ΑΡΕ και τη σειρά Πόρτερ με κινητήρες ηλεκτρικούς, ντίζελ ή βενζίνης.

Η γερμανική VW έδωσε το «παρών» με τα μοντέλα Κάντι, Τρανσπόρτερ και LT. Το Κάντι είναι ένα ελαφρύ επαγγελματικό σε εκδόσεις πικ απ ή βαν, με ωφέλιμο βάρος που δεν ξεπερνά τα 530 κιλά και κινητήρες βενζίνης 1,4 λίτρων 8V ή 16V (60 και 75 ίπποι αντίστοιχα) και ένα ντίζελ 1,9 λίτρων (64 ίπποι).

Το δημοφιλές Τρανσπόρτερ είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης στα 2 ή 2,5 λίτρα (83 και 115 ίπποι αντιστοίχως) και δύο ντίζελ 1,9 ή 2,5 λίτρων (68 ή 102 ίπποι), ενώ θα διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση.

Για μεγαλύτερες ανάγκες υπάρχει το LT, που μπορεί να μεταφέρει φορτίο μέχρι 1.670 κιλά και διατίθεται με πολλούς τύπους αμαξωμάτων (σασί ή βαν). Οι κινητήρες που χρησιμοποιεί είναι ένας βενζίνης 2,3 λίτρων (143 ίπποι) και δύο ντιζελ στα 2,5 ή 2,8 λίτρα (109 ή 130 ίπποι αντίστοιχα).

Παρούσα και η BP, που στο εντυπωσιακό περίπτερο διέθετε στο κοινό έναν εξομοιωτή και παρουσίαζε την ανανεωμένη γκάμα λιπαντικών BP Vanellus.

Εντυπωσιακά και τα θηριώδη φορτηγά της Σκάνια, στο περίπτερο της οποίας παρουσιάστηκαν και τα φορτηγά διανομών που διαθέτει, οι τράκτορες και τα χωματουργικά φορτηγά.

Η Βόλβο προέβαλε το FH12, που ψηφίστηκε σαν το φορτηγό της χρονιάς 2000 (ισχύς 340-460 ίπποι). Παρόντα τα FM12 με ισχύ από 340 έως 420 ίππους, το FL με μεικτό βάρος από 7,5 έως 26 τόνους και ισχύ από 180 έως 250 ίππους, το FH16 με κινητήρες ισχύος από 470 έως 520 ίππους και τέλος το FM με κινητήρα 12κύλινδρο σε σειρά και απόδοση από 380 έως 460 ίππους. Σε περίοπτη θέση και τα λεωφορεία Β12, Β7R, όπως επίσης και τα εν Ελλάδι κατασκευασμένα αστικά λεωφορεία Β10L και Β7LA.

To Daily, το ελαφρύ φορτηγό της IVECO, είναι το μοντέλο που κέρδισε τον τίτλο «Βαν της χρονιάς 2000». Το Daily παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας από την εισαγωγική εταιρία «Π. Κοντέλλης ΑΕΒΕ» στο ΣΕΦ. Πρόκειται για ένα άνετο και ευέλικτο όχημα, που είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσφέρει ευκολία στη φορτο-εκφόρτωση εμπορευμάτων μέσα και έξω από την πόλη. Η σειρά Daily City Camion έχει μεικτό βάρος από 2,8 μέχρι 6,5 τόνους και διατίθεται με 3.000 παραλλαγές. Οι κινητήρες διατίθενται με 105, 125 και 146 ίππους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ