Κυριακή 27 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Clio Mtv 1.2
Η μούσα που τραγουδά

Το εξαιρετικό Clio δεύτερης γενιάς κυκλοφορεί και σε μια μουσική έκδοση. Το Mtv διαφοροποιείται από τα αδέλφια του χάρη σε ένα ηχοσύστημα Extra Sond CD Player με έξι ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι για ευκολία και ασφάλεια. Συγκεκριμένα, το Mtv διαθέτει ενισχυτή 4X30 και 2 tweeters στο ταμπλό, 2 wooters μπροστά και 2 coaxiel wooter - tweeter πίσω.

Στο βασικό του εξοπλισμό το Mtv 1.2 περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού - συνοδηγού, προεντατήρες ζωνών ασφαλείας, σύστημα ολοκληρωμένης προστασίας Renault, φιμέ τζάμια και αθερμικό παρμπρίζ, υδραυλικό τιμόνι, immobilizer, πολλαπλά φωτιστικά σώματα και προβολείς ομίχλης, σπορτίφ ταμπλό με λευκά όργανα, ρολόι, όργανο ένδειξης θερμοκρασίας νερού, στροφόμετρο, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, air condition, με σύστημα ανακύκλωσης αέρα, νέα ταπετσαρία ειδικά σχεδιασμένη για το Mtv και ενεργητικά προσκέφαλα «άμεσης επαφής» ρυθμιζόμενα σε ύψος.

Ο κινητήρας των 1.200 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 60 ίππων στις 5.250 σαλ και μέγιστη ροπή 9,7 Kg στις 2.500 σαλ. Χάρη στον ηλεκτρονικό ψεκασμό και το σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων δίνει την αίσθηση ότι κινείται σβέλτα χωρίς βέβαια οι επιδόσεις του να είναι για Mtv award (βραβείο του μουσικού καναλιού Mtv). Συγκεκριμένα, για τα 0-100 χρειάζονται 15 δευτερόλεπτα και η μεγίστη πραγματική ταχύτητα που μπορεί να διαβαστεί στο κοντέρ είναι 160 χλμ./ώρα. Είναι δηλαδή λίγο πάνω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες είναι 6.2 λίτρα. Εμπρός φροντίζουν για το φρενάρισμα δίσκοι, ενώ πίσω υπάρχουν ταμπούρα.

Στο δρόμο το Mtv είναι φιλικό χάρη και στο ρυθμιζόμενο κάθισμα και τιμόνι που βοηθά να βρεθεί η καλύτερη θέση οδήγησης, αλλά φυσικά και στις αναρτήσεις που δίνουν ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Η τιμή του τρίπορτου Mtv 1.2 ξεκινά από 3.620.000 δρχ.

e-Ka, ηλεκτροκίνητο με επιδόσεις βενζινοκίνητου

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεύτερης γενιάς αποτελούν το βασικό πλεονέκτημα γύρω από το οποίο η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει το νέο ηλεκτροκίνητο Ka. Το Κέντρο Ερευνών της εταιρίας χρησιμοποίησε τις νέες υδρόμεικτες μπαταρίες από μαλακό διάλυμα ιόντων λιθίου που ζυγίζουν 280 κιλά, είναι δηλαδή περίπου 70% ελαφρύτερες από μια αντίστοιχη συστοιχία συμβατικών μπαταριών οξειδίου του μολύβδου, οι οποίες προσφέρουν επιδόσεις ενώ ταυτόχρονα διατηρούν το πλεονέκτημα των μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η επιτάχυνση του e-Ka για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι 12.7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 130 χλμ. Η μέση αυτονομία είναι 150 χλμ., ενώ με σταθερή ταχύτητα 80 χλμ./ώρα το e-Ka μπορεί να ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί επαναφόρτιση. Μετά από μια πλήρη αποφόρτιση, για να επαναφορτιστεί το e-Ka χρειάζεται έξι ώρες, χρόνος συντομότερος από ό,τι χρειάζονται άλλα συστήματα μπαταριών. Επίσης, οι μπαταρίες λιθίου μπορούν να φορτίζονται πριν να αδειάσουν τελείως, χωρίς να παρουσιάζουν το «φαινόμενο μνήμης», δηλαδή να σβήνουν κλπ. (κάτι αντίστοιχα με αυτό που παρουσιάζουν κάποια κινητά τηλέφωνα).

Οι μπαταρίες χωρίζονται σε τρία ανεξάρτητα στοιχεία που είναι τοποθετημένα στο χώρο του κινητήρα, και εμπρός και πίσω από τον πίσω άξονα. Ενα σύστημα Διαχείρισης Μπαταριών ελέγχει την κατάσταση φόρτισης και τη θερμοκρασία λειτουργίας. Αν υπάρξει σύγκρουση, χάρη σε ένα σύστημα αισθητήρων και ένα διακόπτη, σταματά αυτόματα η παροχή ρεύματος. Τα στοιχεία είναι απόλυτα στεγανοποιημένα ενώ προστατεύονται από την υπερθέρμανση χάρη σε ένα σύστημα ψύξης. Ενα δεύτερο ανεξάρτητο κύκλωμα ψύξης προστατεύει τον κινητήρα, το κιβώτιο και το διαφορικό.


Το αμάξωμα του e-Ka είναι κατά 45 κιλά ελαφρύτερο του γνωστού μας μοντέλου, ενώ για την επίτευξη επιδόσεων έχει τοποθετηθεί το Ηλεκτρικό Σύστημα Διεύθυνση Υδραυλικών Υποβοήθησης (EPAS). Το EPAS καταγράφει τη ροπή και τη θέση του τιμονιού και ελέγχει επακριβώς το μέγεθος της υποβοήθησης που απαιτείται, όντας ταυτόχρονα μικρότερο, ελαφρύτερο και φιλικότερο στο περιβάλλον. Για τη διατήρηση του βάρους χαμηλά - 1.134 κιλά - χρησιμοποιήθηκαν αλουμινίο και συνθετικά υλικά που εκτός από ελαφρύτερα είναι και εξαιρετικά ανθεκτικά. Το e-Ka είναι εξοπλισμένο με λάστιχα χαμηλής τριβής κύλισης, συντελώντας στην αύξηση της αυτονομίας. Για περισσότερη ασφάλεια έχει τοποθετηθεί αερόσακος και ABS.

Νέο 206 cabrio
Φορώντας λιγότερα... προκαλεί

Ακόμα πιο επιθυμητό πρόκειται να γίνει το βραβευμένο για τη σχεδίασή του Peugeot 206, με την ανοιχτή έκδοση, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο Παρίσι στο τέλος Σεπτεμβρίου. Το ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο της γαλλικής εταιρίας έχει ήδη παραχθεί σε 1.000.000 μονάδες και αυτό μόλις 23 μήνες μετά την παρουσίασή του στις 10 Σεπτεμβρίου του 1998.

Το 206 cabrio θα διατηρήσει όπως είναι αναμενόμενο όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία που έκαναν εμπορικά επιτυχημένο το μοντέλο. Οι διαθέσιμοι κινητήρες θα είναι ο 1,6 λίτρων με ισχύ 110 ίππων και ο δίλιτρος που αποδίδει 138 ίππους. Το 206 cc θα παράγεται στη Malhouse με ρυθμό 400 αυτοκινήτων την ημέρα. Η σημαντικότητα του μοντέλου για την εταιρία γίνεται σαφής από το γεγονός ότι επιλέγη ως χώρος παρουσίασης η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Nissan Tino Hybrid
Οικολογικά πολυμορφικό

Παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία το οικολογικό πολυμορφικό της Nissan, το Tino Hybrid. Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο που συνδυάζει ηλεκτροκίνηση και βενζινοκινητήρα. Σε σχέση με ένα αντίστοιχο όχημα που χρησιμοποιεί μόνο βενζίνη εκπέμπει κατά 50% λιγότερο CO2, ενώ καταναλώνει σχεδόν το μισό καύσιμο. Η αρχική παραγωγή του Tino Hybrid θα είναι 100 μονάδες και θα πωλείται μέσω internet στη διεύθυνση http://www.nissanco.ip/TINO/Hybrid έναντι 9.500.000 δρχ.

Η επιλογή κίνησης ανάμεσα στο βενζινοκινητήρα και το ηλεκτρικό μοτέρ γίνεται με σκοπό τη φιλικότητα στο περιβάλλον. Ετσι ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται μέσα στην πόλη και τις διαρκείς εκκινήσεις. Σε περίπτωση ανάγκης άμεσης επιτάχυνσης ενεργοποιείται και ο ηλεκτροκινητήρας προσφέροντας παραπάνω δύναμη. Ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζεται και κατά τις επιβραδύνσεις. Οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου και χρησιμοποιούν ηλεκτρόδια λιθίου για εξοικονόμηση ενέργειας. Η τοποθέτηση των μπαταριών έχει γίνει, στο κέντρο κάτω από το δάπεδο, συμβάλλοντας έτσι στη σταθερότητα και στην ευρυχωρία του υβριδικού Tino.

Για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του υβριδικού συστήματος έχει τοποθετηθεί σύστημα μετάδοσης κίνησης Hyper CVT που συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία, στην οικονομία και την ομαλή επιτάχυνση. Ενα μόνιτορ υγρών κρυστάλλων προσφέρει πληροφορίες για τη λειτουργία και των δύο κινητήρων, ενώ το σύστημα πλοήγησης birdview ενημερώνει για τις κυκλοφοριακές συνθήκες και την ακριβή θέση του οχήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ