Το έγκυρο περιοδικό «Engine Technology International» διοργάνωσε διαγωνισμό για τους καλύτερους κινητήρες. Οι 40 δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου από 18 χώρες, έδωσαν το «Οσκαρ» κινητήρων, στον 4,4lt VALVETRONIC, που ανακηρύχτηκε ως ο «Διεθνής Κινητήρας 2002» και κινεί τη νέα 745i. Η BMW απέσπασε άλλες τέσσερις διακρίσεις, στην κατηγορία κινητήρων 3,0-4,0 λίτρων με τον 3,2 που τροφοδοτεί τις M3, M Roadster και M Coupe, καθώς επίσης αυτό στην κατηγορία 2,5-3,0 λίτρων με τον τρίλιτρο κινητήρα που χρησιμοποιούν οι Z3, 330i, 530i και X5. Η Toyota απέσπασε το βραβείο του καλύτερου κινητήρα στην κατηγορία 1,4-1,8. Συγκεκριμένα, η μονάδα τροφοδοσίας των 1,8 λίτρων, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, απόδοσης 189 ίππων που εφοδιάζει τις Corolla T Sport και Celica αναδείχτηκε η καλύτερη στην κατηγορία της. Ο Autonomy της General Motors απέσπασε το βραβείο του καλύτερου κινητήρα στην κατηγορία των πρωτότυπων οχημάτων.
Οι άνδρες στο μάτι του Υ. Το ιδιαίτερα γοητευτικό για το γυναικείο κοινό Lancia Y αποφάσισε να κατακτήσει και το νεανικό ανδρικό κοινό, με μια νέα περιορισμένη έκδοση του Y Elefantino Blu, Οι αισθητικές επεμβάσεις του προσδίδουν πιο σπορ χαρακτήρα, ενώ και ο εξοπλισμός είναι πλούσιος. Το Y Unica διαθέτει επιχρωμιωμένη μάσκα στο στιλ της Lybra, διακοσμητική λωρίδα κατά μήκος του αμαξώματος, προβολείς ομίχλης και εξωτερικούς καθρέφτες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος. Το εσωτερικό έχει αποκτήσει νέα χρώματα, κονσόλα και χερούλια πόρτας σε μεταλλικό χρώμα, δερμάτινο τιμόνι και μοχλό ταχυτήτων, στροφόμετρο στο ταμπλό οργάνων και νέα στοιχεία στο στάνταρ εξοπλισμό, στον οποίο τώρα περιλαμβάνονται: Κλιματισμός, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, υδραυλικό και ρυθμιζόμενο καθ' ύψος τιμόνι, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα οδηγού, προβολείς ομίχλης, ράδιο-CD Sony και διαιρούμενο πίσω κάθισμα με προσκέφαλα. H τιμή του Lancia Y Unica 8V είναι 10.420 ευρώ (3,55 εκατ. δρχ.), ενώ για το 16V ανέρχεται στα 11.100 ευρώ, (3,782 εκατ. δρχ.).
Την κορυφαία θέση, που κατέχει στο χώρο των οχημάτων ελευθέρου χρόνου (SUV) σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι αποφασισμένη να κρατήσει η Honda. Το CR-V ανανεώθηκε για να παραμείνει θελκτικό για τους αγοραστές της διαρκώς διευρυνόμενης κατηγορίας και να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, που έχει να προσφέρει αναβαθμισμένα μοντέλα τα οποία αποτελούν ιδιαίτερα δύσκολους αντιπάλους. Το CR-V επτά χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του διατηρεί τη βασική του γραμμή αλλά μεγαλώνει σε διαστάσεις, με το μήκος του να έχει αυξηθεί κατά δέκα εκατοστά (4,55 μέτρα συνολικά), το πλάτος του κατά τρία εκατοστά (1,78 μέτρα), ενώ το ύψος του διατηρείται το ίδιο (στα 1,71 μέτρα). Με στόχο μια πιο περιπετειώδη εμφάνιση ξανασχεδιάστηκαν μάσκα, προφυλακτήρες και τα εμπρός και πίσω φωτιστικά. Επί της ουσίας το όφελος είναι κορυφαίοι εσωτερικοί χώροι, που αποτελούν και συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί φτάνοντας πλέον τα 527-628 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του κινούμενου πίσω καθίσματος. Η ποιότητα είναι Honda και δεν προσφέρεται για γκρίνιες, όπως και η εργονομία, αφού θα τα βρεις όλα εκεί που πρέπει, με εξαίρεση το χειρόφρενο που έχει τοποθετηθεί στην κονσόλα. Το νέο CR-V εξοπλίζεται και με νέο αλουμινένιο δίλιτρο κινητήρα τεχνολογίας i-VTEC, που αποδίδει 150 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 192Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή αυτόματο τεσσάρων. Ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, άνεση αναρτήσεων σε συνδυασμό με την ισχύ του κινητήρα επιτρέπουν την ευχάριστη, αλλά και σβέλτη οδήγηση τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα. Για αποφυγή παρεξηγήσεων να υπογραμμιστεί ότι οι αναρτήσεις έχουν σχεδιασμό επιβατικού και όχι τζιπ και το CR-V είναι φτιαγμένο για να ικανοποιεί τον ιδιοκτήτη του σε ένα σύνολο διαδρομών και όχι μονάχα σε κακοτράχαλα βουνά. Πάντως στη γνωριμία που είχαμε με το νέο μοντέλο στην ορεινή Αρκαδία και σε αρκετά δύσκολες χωμάτινες διαδρομές δε μας άφησε το περιθώριο για αρνητικές κρίσεις. Μόνη παρατήρηση η μάλλον καθυστερημένη εμπλοκή των πίσω τροχών όταν το αυτόματο σύστημα αποφασίζει ότι η τετρακίνηση είναι αναγκαία. Το «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης αποτελείται από δύο υδραυλικές αντλίες από τις οποίες η μία λαμβάνει κίνηση από τους εμπρός τροχούς μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων και του κεντρικού άξονα, ενώ η δεύτερη κινείται ελεύθερα από τους πίσω τροχούς μέσω του διαφορικού. Οταν όλοι οι τροχοί κινούνται με την ίδια περιστροφική ταχύτητα, τα υδραυλικά υγρά κυκλοφορούν ελεύθερα χωρίς να ασκείται καμία πίεση. Σε αντίθετη περίπτωση η υδραυλική πίεση είναι ανάλογη της διαφοράς περιστροφής «κλειδώνοντας» έναν πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος με τη σειρά του μεταδίδει την κίνηση στο πίσω διαφορικό. Το νέο CR-V βασίζεται στο δάπεδο του Civic το οποίο έχει δεχτεί ενισχύσεις, ενώ η σημαντικότερη αλλαγή αφορά την εμπρός ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω έχουν παραμείνει τα διπλά ψαλίδια. Και στις δύο διατάξεις έχουν τοποθετηθεί αντιστρεπτικές ράβδοι και τα επιμέρους τμήματα έχουν ενισχυθεί, ενώ τα πίσω ημιαξόνια έχουν τοποθετηθεί σε μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος. To σύστημα πέδησης αναβαθμίστηκε, καθώς έχουν τοποθετηθεί δίσκοι 282 χιλ. και στους τέσσερις τροχούς (στους εμπρός αεριζόμενοι). Τα μοντέλα ανάλογα με την έκδοση εξοπλίζονται με σιδερένιες ή αλουμινένιες ζάντες των 15" ή 16". Το ιαπωνικό SUV διατίθεται με δύο επίπεδα εξοπλισμού, το βασικό LS και το πλουσιότερο ES. Στην έκδοση LS το νέο CR-V κοστίζει 30.800 ευρώ και εξοπλίζεται με τέσσερις αερόσακους, air-condition, ABS το οποίο συνδυάζεται με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBD), ράδιο-CD, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες. Η πλούσια έκδοση ES με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πωλείται έναντι 32.250 ευρώ, ενώ εκείνη με αυτόματο κιβώτιο, 33.600 ευρώ. Σε σχέση με την LS, στη συγκεκριμένη έκδοση έχουν προστεθεί αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 15", προφυλακτήρες και λαβές θυρών βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, ηλιοροφή και σκληρό κάλυμμα της ρεζέρβας. Οι προβολείς ομίχλης ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό και η ιαπωνική εταιρία παρέχει επταετή εγγύηση για όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.