Κυριακή 24 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
SΚΟDA SUPERB
Αυτοκίνητο της χρονιάς

Το νέο Skoda Superb, το μοντέλο που ξαναβάζει την ιστορική εταιρία στην κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών αυτοκινήτων, ανακηρύχτηκε αυτοκίνητο της χρονιάς από την ένωση συντακτών ειδικού Τύπου της Σκοτίας (Association of Scottish Automotive Journalists-ASAJ). Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό το Superb βρέθηκε απέναντι σε καταξιωμένους αντιπάλους από την πολυτελή κατηγορία όπως για παράδειγμα την Mercedes σειρά E και το Renault Vel Satis. Ο λόγος που οδήγησε τους συντάκτες στην επιλογή του Superb, σύμφωνα με τον πρόεδρό τους Graeme Giles, είναι η εξαιρετική σχέση τιμής σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα καθώς και την πολυτέλεια που προσφέρει, ο οποίος μάλιστα δήλωσε: Το αυτοκίνητο προσφέρει δυνατούς κινητήρες και ανέσεις λιμουζίνας σε τιμή ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.

ΝΕΟ AVENSIS
Ποιοτικό πρότυπο

Η TOYOTA παρουσιάζει το νέο Avensis, θεωρώντας το ένα μοντέλο - ορόσημο για την εταιρία στην Ευρώπη. Σχεδιασμός και κατασκευή στη γηραιά ήπειρο υπογραμμίζουν ότι είναι αυστηρά προσανατολισμένο στο να καλύψει τους απαιτητικούς Ευρωπαίους αγοραστές και μάλιστα την ανταγωνιστικότατη κατηγορία D

Σύμφωνα με την TOYOTA, το νέο Avensis δε διατηρεί απλώς την αρετή της αξιοπιστίας που χαρακτήριζε το απερχόμενο μοντέλο, αλλά εγκαινιάζει νέα ανώτερα ποιοτικά πρότυπα. Το νέο μοντέλο θα εξακολουθήσει να παράγεται σε τρεις εκδόσεις, Sedan, Liftback και Wagon, στο εργοστάσιο της Toyota στο Burnaston, κοντά στο Derby της Αγγλίας, έχοντας στόχο να διατηρήσει την υψηλή αποδοχή του προκατόχου του που φτάνει ως μερίδιο το 5,6% της κατηγορίας D.

Ευρύχωρο εσωτερικό

Το νέο Toyota Avensis διαθέτει ευρύχωρο εσωτερικό με συνολικό μήκος 4.63m (4.70m: Wagon), χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (2.7m) και την έξυπνη διάταξη χώρων. Το συνολικό πλάτος είναι 1.76m και το ύψος 1.48m (Wagon: 1.485m ή 1.525m με ράγες οροφής). Η Toyota υποστηρίζει ότι το Avensis είναι πιο αθόρυβο από πολλά μοντέλα ανώτερης κατηγορίας, ενώ ανώτερης ποιότητας είναι τα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς και άνεσης.

Για την απόσβεση θορύβων του νέου Toyota Avensis χρησιμοποιείται νέα φιλοσοφία και νέο υλικό, με την ονομασία Ultra Light, που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην απορρόφηση των εισερχόμενων θορύβων υψηλών συχνοτήτων. Παράλληλα, είναι πολύ πιο ελαφρύ, συγκριτικά με τα υπάρχοντα ηχοαπορροφητικά υλικά, επιτρέποντας έτσι σχεδόν 50% οικονομία του βάρους του και μια αποτελεσματικότερη απόσβεση των θορύβων με υψηλή συχνότητα.

Ο βασικός εξοπλισμός


Το νέο Toyota Avensis είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην Ευρώπη, που θα κυκλοφορήσει με αερόσακο γονάτου στο βασικό εξοπλισμό του. Αυτός ο αερόσακος 18-λίτρων τοποθετείται κάτω από την κολόνα του τιμονιού και έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τα γόνατα και τα κάτω άκρα του οδηγού από τραυματισμό κατά την επαφή τους με σκληρές επιφάνειας και με αντικείμενα όπως η κολόνα του τιμονιού και ο κύλινδρος του κλειδιού. Το συνολικό πακέτο ασφαλείας SRS, περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού και συνοδηγού δύο σταδίων, ζώνες ασφαλείας, με περιοριστές φορτίου και προεντατήρες, και έναν αισθητήρα θέσης καθίσματος οδηγού. Αυτός συνεργάζεται με έναν αισθητήρα μετωπικής σύγκρουσης για τον έλεγχο της πίεσης διόγκωσης, ανάλογα με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Ενα προειδοποιητικό σύστημα ζωνών ασφαλείας δύο σταδίων δίνει ακουστική και οπτική προειδοποίηση 120 δευτερολέπτων, όταν δεν είναι δεμένες οι ζώνες. Οι βάσεις στήριξης παιδικών καθισμάτων ISO-fix και μία πάνω βάση στήριξης για το παιδικό κάθισμα αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού.

Κινητήρες - Ανάρτηση

Η εισαγωγή της φιλοσοφίας Toyota D-CAT στο νέο Toyota Avensis σηματοδοτεί την πρώτη εμπορική εφαρμογή της νέας σειράς τεχνολογιών, που μειώνουν σε μεγάλο βαθμό τις βλαβερές εκπομπές ρύπων από τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες σε επίπεδα προδιαγραφών EURO IV. Προδιαγραφές στις οποίες ανταποκρίνονται και οι τρεις βενζινοκινητήρες: 1.6 VVT-i (81kW / 110 DIN hp), 1.8 VVT-i (95kW / 129 DIN hp) και άμεσου ψεκασμού 2.0 D-4 (108kW / 147 DIN hp).


Η πίσω ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και θυμίζει το σύστημα του σπορ coupe Toyota Celica, με τα χαρακτηριστικά να έχουν, ασφαλώς, τροποποιηθεί, ώστε να επιτυγχάνεται η οδηγική άνεση που αρμόζει σε ένα οικογενειακό μοντέλο sedan, χωρίς όμως θυσίες στον τομέα της συμπεριφοράς ή της ευστάθειας, κάτι για το οποίο φροντίζει ένας πρόσθετος σύνδεσμος ελέγχου σύγκλισης των τροχών. Η εμπρός ανάρτηση έχει πλήρως ανασχεδιαστεί, αν και εξακολουθεί να αποτελείται από ανεξάρτητα γόνατα McPherson.

Από τις τεχνικές καινοτομίες ξεχωρίζει ένα δορυφορικό σύστημα πλοήγησης με φωνητική ενεργοποίηση και προσφέρει στους οδηγούς τη δυνατότητα επιλογής τριών διαδρομών, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες.

Σημαντική προσπάθεια έχει γίνει και για τη μείωση του κόστους χρήσης μέσα από τα μεγαλύτερα διαστήματα service κάθε 30,000km και τη μείωση του κόστους επισκευών από μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες. Το νέο Avensis αναμένεται την άνοιξη.




Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ