Κυριακή 13 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Αναθέρμανση αγοράς τον Ιούνη

Ο Ιούνης ήταν θερμός, όχι μόνο λόγω υδραργύρου, αλλά και σε ό,τι αφορά στην αγορά αυτοκινήτου λόγω πωλήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), ο Ιούνης ήταν ο δεύτερος καλύτερος μήνας του χρόνου -μετά το Γενάρη - με 24.552 ταξινομήσεις έναντι 23.033 τον Ιούνη του 2002. Ενας κούκος, όμως, δε φέρνει την άνοιξη, και το πρώτο εξάμηνο εξακολουθεί να υπολείπεται του αντίστοιχου περσινού κατά 4,3%. Το σύνολο των πωλήσεων φθάνει τα 141.220 καινούρια αυτοκίνητα, έναντι 147.543 το πρώτο εξάμηνο του 2002. Πρωταθλητής πωλήσεων τον Ιούνη αναδείχτηκε η Toyota με 2.401 πωλήσεις, με την Opel να ακολουθεί με 2.247. Στην πρώτη τριάδα, η Hyundai με 2.052 πωλήσεις και ακολουθεί η διαρκώς ανερχόμενη Ford, που σκαρφάλωσε μέχρι την τέταρτη θέση με 1.644 αγοραστές να την προτιμούν. Στην πεντάδα με 1.515 η VW, ενώ την εμπορικότερη δεκάδα συμπληρώνουν: Peugeot με 1.474 ταξινομήσεις, Citroen με 1.436, Fiat με 1.324, Suzuki με 1.275 και Seat με 1.227 πωλήσεις. Στο σύνολο του εξαμήνου, η Toyota με 13.510 ταξινομήσεις είναι καθαρά πρώτη, ενώ για τη δεύτερη θέση δίνουν μάχη η Hyundai (11.987) με την Opel (11.257). Η Ford (9.951) φαίνεται να πετυχαίνει ένα εμπορικό θαύμα, κοιτώντας στα μάτια τον ανταγωνισμό, και όχι από την ενδέκατη θέση του πρόσφατου παρελθόντος. Ακολουθούν: VW (9.267), Peugeot (9.149), Citroen (8.714), Fiat (8.429), Seat (7.337) και Renault με 6.934 ταξινομήσεις. Στα συνολικά στατιστικά, κερδισμένοι και χαμένοι βρίσκονται σε μια ισορροπία, με 22 εταιρίες να πραγματοποιούν λιγότερες πωλήσεις από πέρσι και 18 να τα καταφέρνουν καλύτερα. Εκρηξη πωλήσεων έχουν επιτύχει οι Mazda (280%), Volvo (180%) και Subaru (111,9%), ενώ τη βουτιά πραγματοποιούν οι Land Rover (-53,4%), Rover (-36,7%) και Lexus (-35%). Στα συμπεράσματα του πρώτου εξαμήνου, ότι μάλλον η ζημιά λόγω Ιράκ περιορίστηκε, και κάποιοι μιλούν για τα πρώτα δειλά βήματα ανάκαμψης, τα οποία, όμως, ίσως περιοριστούν, αν υπάρξουν πολιτικές ή οικονομικές εξελίξεις που θα δημιουργήσουν αβεβαιότητα.

Ο Μεγάλος Μικρός

Την απόλυτη επικράτησή τους επέβαλαν, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, οι Ραλφ Σουμάχερ και Χουάν Πάμπλο Μοντόγια για λογαριασμό της Γουίλιαμς BMW. Μια βδομάδα μετά το πρώτο 1-2 στο γκραν πρι της Ευρώπης, οι δύο πιλότοι ξανανέβηκαν στα δύο ψηλότερα σκαλιά του βάθρου, αυτή τη φορά στη Γαλλία και στην πίστα του Μάνι Κουρ

Eurokinissi

Η κυριαρχία τους έγινε αντιληπτή ήδη από τα δοκιμαστικά, όπου και δεν πιέστηκαν από κανέναν. Ο αγώνας ξεκίνησε και στη συνέχεια κύλησε, με τις δύο Γουίλιαμς να φεύγουν μπροστά και να δημιουργούν διαφορά ασφαλείας.

Χρειάστηκε να φθάσουμε 20 γύρους πριν το τέλος, ο Μοντόγια να μπει για το τρίτο πιτ στοπ, για να πλησιάσει, χωρίς, όμως, άλλο αποτέλεσμα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής σε απόσταση βολής. Για τον μεγάλο Σουμάχερ, το καλύτερο δυνατό στη Γαλλία ήταν η τρίτη θέση. Η περιγραφή καταδεικνύει ότι ο Ραλφ έφθασε σε μία εύκολη νίκη και, ταυτόχρονα, μείωσε τη διαφορά από τον Μίχαελ στους 11 βαθμούς. Οι περισσότεροι αναλυτές της Φόρμουλα 1 αποδίδουν τη θεαματική βελτίωση της Γουίλιαμς στα ελαστικά της Μισελέν, ενώ η Φεράρι φαίνεται να πληρώνει το κόστος της συνεργασίας της με την Μπρίτζεστον. Ειδικά στην πίστα του Μάνι Κουρ, όπου οι απαιτήσεις από τα λάστιχα είναι μεγάλες, τα Μισελέν αποδείχτηκαν ασυναγώνιστα, κατακτώντας τις έξι από τις οκτώ βαθμολογούμενες θέσεις. Ο Κίμι Ραϊκόνεν, που ξεκίνησε το φετινό πρωτάθλημα εξαιρετικά, εξακολουθεί να διατηρεί τη 2η θέση στην κατάταξη οδηγών με 54 βαθμούς, όμως τα πράγματα είναι δύσκολα, αν συνυπολογίσει κανείς ότι εδώ και δέκα αγώνες περιμένουμε το νέο μονοθέσιό της. Στον αγώνα τώρα, η Μακλάρεν Μερσεντές είδε τα πράγματα να εξελίσσονται άσχημα και τη μάχη να χάνεται στα πιτ. Στην εκκίνηση, ο Ραϊκόνεν πέρασε τον Σουμάχερ, τον οποίο αργότερα πέρασε και ο Κούλθαρντ, αλλά ο Μίχαελ τούς ξαναπέρασε με ένα ταχύτερο τρίτο πιτ στοπ. Βγήκε εμπρός από τον Ραϊκόνεν, που είχε μπλέξει στην κυκλοφορία, ενώ ο Κούλθαρντ συνέχιζε το σερί της ατυχίας με τον ανεφοδιασμό να εξελίσσεται σε ...Οδύσσεια. Η πρώτη αντλία χάλασε, η δεύτερη κόλλησε, δόθηκε και λάθος σήμα εκκίνησης και πάλι καλά, που δεν τρίτωσε το κακό με κανένα δυστύχημα. Η πέμπτη θέση με αυτά τα δεδομένα μόνον ως επιτυχία μπορεί να χρεωθεί στον Κούλθαρντ. Ο έτερος «γκαντέμης» της σεζόν, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο ξεκίνησε με τετ α κε στον πρώτο γύρο, και το ότι κατάφερε να τερματίσει έβδομος οφείλεται και στο γεγονός ότι υπήρχαν και άλλοι πιο άτυχοι από αυτόν. Η Ρενό είδε και τα δύο μονοθέσιά της, με τους Αλόνσο και Τρούλι, να εγκαταλείπουν εντός έδρας, από μηχανικό πρόβλημα. Αντίθετα, το καλό σερί της συνέχισε η Τζάγκουαρ με τον Μαρκ Ουέμπερ να κατακτά την έκτη θέση. Η Τογιότα κέρδισε τον πέμπτο της φετινό βαθμό με την όγδοη θέση του Πανίς, που τερμάτισε για πρώτη φορά στο Μάνι Κουρ. Με τις διαφορές να μην επιτρέπουν σε κανένα να εφησυχάζει, το επόμενο γκραν πρι στο Σίλβερστοουν στις 20 Ιούλη αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Η Φεράρι ετοιμάζει την αντεπίθεσή της, με βελτιώσεις σε ελαστικά και αεροδυναμική. Η Μακλάρεν δε θα έχει έτοιμο ούτε στην έδρα της το νέο μονοθέσιο, μιλούν πλέον περί Μόντσας, ενώ σχεδόν όλες οι ομάδες πιστεύουν ότι η καλή γνώση της πίστας, αφού στο Σίλβερστοουν πραγματοποιούν τις δοκιμές, είναι στα υπέρ τους.

Ο Ραλφ Σουμάχερ τερματίζει

Eurokinissi

Ο Ραλφ Σουμάχερ τερματίζει
Η κατάταξη στο γκραν πρι της Γαλλίας: 1. Ραλφ Σουμάχερ (Ουίλιαμς) 1:30: 49.213 2. Χουάν - Πάμπλο Μοντόγια (Ουίλιαμς) +0: 13.813 3. Μίκαελ Σουμάχερ (Φεράρι) +0: 19.568 4. Κίμι Ράικονεν (Μακλάρεν) +0: 38.047 5. Ντέιβιντ Κούλθαρντ (Μακλάρεν) +0: 40.289 6. Μαρκ Ουέμπερ (Τζάγκουαρ) +1: 06.380 7. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Φεράρι) +1 γύρο 8. Ολιβιέ Πανίς (Τογιότα) +1 γύρο.


Eurokinissi


Στη δεύτερη θέση, ο Πάμπλο Μοντόγια

Eurokinissi

Στη δεύτερη θέση, ο Πάμπλο Μοντόγια



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ