Με τον ικανοποιητικό αριθμό των 25.284 αυτοκινήτων έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου για το μήνα Απρίλη. Αν συγκριθεί με τις 25.032 πωλήσεις του Μάρτη, ίσως μπορεί να γίνει λόγος ακόμα και για μια μικρή αύξηση. Ομως, αν συγκρίνει κανείς τις 102.536 μονάδες του 2001 με τις 111.517 του 2000, η μείωση έχει φθάσει ήδη το 8,1%. Οσο για τον Απρίλη σε σχέση με τον περσινό, η μείωση φθάνει το 9%. Η πρώτη εκτίμηση των περισσότερων διευθυντών marketing των εισαγωγέων μιλά για ένα συνολικό αριθμό 260.000 αυτοκινήτων για όλη τη χρονιά, κάτι που σημαίνει 30.000 λιγότερες πωλήσεις από πέρσι.
Ο Απρίλης δηλαδή μοιάζει σαν μια ανοιξιάτικη δροσερή λιακάδα που προηγείται μιας καλοκαιρινής βροχής. Τα αίτια πέραν του κορεσμού που προκάλεσε η περσινή χρονιά, οφείλονται και στην εξάντληση των μέσων προσέλκυσης των αγοραστών, αφού χρηματοδοτικά προγράμματα και προσφορές ακούγονται πλέον μάλλον αδιάφορα, αφού μοιάζουν πλέον πολύ μεταξύ τους.
Στην κατάταξη τώρα, η Opel κρατά σταθερά την πρωτιά και αυτό το μήνα, κυριαρχώντας φυσικά και στο σύνολο με 11.218 ταξινομήσεις με την Toyota να ακολουθεί με 9.606 πωλήσεις. Η πρωτιά της Opel έχει την εξήγησή της τόσο στην ποιότητα της γκάμας (Agila, Corsa, Astra, Vectra) όσο και στην έντιμη σχέση αξίας - τιμής. Ακολουθούν η Fiat στην τρίτη θέση (8.716 πωλήσεις), VW (7.838), Citroen (7.361), Seat (6.663), Peugeot(5.534), Renault (5.125) και Nissan με 4.416 ταξινομήσεις. Τις σημαντικότερες αυξήσεις πέτυχε η Ford (+41% από τον Μάρτη), Σουμπαρού (+29%), Σουζούκι (24,5%), Χιουντάι (+16,8%), Νισάν (+15,3%) και Φίατ (+8,6%).
Το πείραμα πραγματοποιείται με τα λεγόμενα «καθαρά» αυτοκίνητα τα οποία έχουν εξοπλιστεί με δορυφορικό σύστημα επικοινωνίας και εντοπισμού (GSM και GPS). Αυτό βοηθά να ενημερώνουν και να ενημερώνονται διαρκώς για τη ροή της κίνησης, δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες στους οδηγούς. Ταυτόχρονα, η χρήση των διαφορετικών συστημάτων κίνησης βοηθά να γίνει κατανοητό πόσο μπορεί να συμβάλουν στη μείωση της ρύπανσης.
Συγκεκριμένα έχουν χρησιμοποιηθεί 30 Marea bipower που καίνε βενζίνη και μεθάνιο, 25 ηλεκτρικά Seicento, 15 Multipla με μεθάνιο και 10 Multipla υβριδικά (βενζίνη - ηλεκτρισμός). Στη Νάπολη συλλέγονται στοιχεία εδώ και δύο χρόνια, τα οποία θα αξιοποιηθούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας. Η Fiat σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα ΑΤΕΝΑ και σε άλλες πόλεις.
Nissan Almera 1.8 Challenge
Ο 1.800άρης κινητήρας QG 18DE διαθέτει το σύστημα Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων της Nissan (NVCS). Το Σύστημα Αμεσης Ανάφλεξης Nissan (NDIS) καθώς και το σύστημα ελέγχου στροβιλισμού του μείγματος. Χαρακτηριστικό του η απόδοση της μέγιστης ροπής στις χαμηλές στροφές. Συγκεκριμένα, η καλύτερη τιμή της είναι τα 18,9 Kgr, τα οποία έρχονται στις 3.000 σαλ, ενώ το 97% της ροπής είναι διαθέσιμο μεταξύ 2.400 και 4.800 σαλ.
Το σύστημα NVCS ελέγχει απόλυτα το χρονισμό των βαλβίδων, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή απόκριση και ξεκούραστη οδήγηση. Η αξιοπιστία του κινητήρα είναι βελτιωμένη χάρη στον ενσωματωμένο πάνω στο μπουζί πολλαπλασιαστή, κάτι που συμβάλλει και στην οικονομία καθώς και στην πιο καθαρή καύση.
Οι μηχανικοί της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης βελτίωσαν την οδική συμπεριφορά, αντικαθιστώντας στην ανάρτηση τα ελατήρια με πιο «σκληρά - σπορτίβ» της Eibach και αμορτισέρ της Monroe. Για το πάτημα φροντίζουν τα αρκετά φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 185/65 R15``. Στα φρένα κρίθηκε ότι το νέας γενιάς ABS της Bosch και το σύστημα Υποβοήθησης Φρένων αρκούν για ασφαλή επιβράδυνση.