Κυριακή 12 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Μισό εκατομμύριο Zafira!

Τα 500.000 έφθασαν τα Zafira που πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής του Ρουσελχάιμ. Το πρώτο συμπαγές πολυμορφικό της Opel είχε παραχθεί στο εργοστάσιο του Μπόχουμ το Μάη του 1999, και όπως δείχνει και ο συνολικός αριθμός παραγωγής γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το επταθέσιο Zafira έχει γίνει το δημοφιλέστερο μοντέλο της κατηγορίας του σε Γερμανία, Αυστρία, Δανία, Φινλανδία, Νορβηγία, Τσεχία, Πολωνία, Ολλανδία και Ελβετία. Σχεδόν σε όλες τις χώρες όπου διατίθεται βρίσκεται ανάμεσα στα εμπορικότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ενώ για να καλυφθούν οι ανάγκες της Ανατολικής και Νότιας Ασίας παράγεται και στο Ραϊόνγκ της Ταϊλάνδης από τον Αύγουστο του 2000.

Η επιτυχία του Zafira οφείλεται σε ένα βαθμό και στο σύστημα FLEX 7 που μπορεί να το μεταμορφώσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από πενταθέσιο σε επταθέσιο, ενώ δίνει και τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να το κυκλοφορεί ως διθέσιο μεταφέροντας σχεδόν οτιδήποτε σε ένα χώρο αποσκευών που φθάνει σε όγκο τα 1.700 λίτρα. Το Zafira έχει κερδίσει μέχρι σήμερα 23 βραβεία, ανάμεσά τους του «Αυτοκινήτου της χρονιάς» από το περιοδικό «Automotor und Sport». Το «Χρυσό τιμόνι» από την εφημερίδα «Bild am Sountag» ενώ οι αναγνώστες του περιοδικού «Auto Zaitung» το έχουν επιλέξει τρεις συνεχείς φορές ως το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο. Η αποδοχή του αυτοκινήτου είναι τέτοια που όπως έδειξε έρευνα που πραγματοποίησε η ίδια η Opel, το 72% των αγοραστών του Zafira ήταν προηγουμένως κάτοχοι αυτοκινήτου άλλης εταιρίας.

Ημιυβριδική «οικονομία» από την Toyota

Ενα υβριδικό σύστημα που προσαρμόζεται εύκολα σε πολλούς τύπους αυτοκινήτων και μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους κατά 15% παρουσίασε η Toyota. Πρόκειται για το THS-M (Toyota Hybrid System-Mild), το οποίο αποτελείται από τρία βασικά εξαρτήματα: 1) Μια μικρή γεννήτρια-μοτέρ συνδεδεμένη σε έναν υπεραποδοτικό κινητήρα μέσω ενός ιμάντα με ηλεκτρική κίνηση, 2) μια συμπαγή δευτερεύουσα μπαταρία 36V που παρέχει ισχύ στο μοτέρ και 3) μια μονάδα ελέγχου (ECU).

Οταν το όχημα THS-M βρίσκεται σταματημένο το σύστημα idling stop διακόπτει τη λειτουργία του κινητήρα. Στην επανεκκίνηση του αυτοκινήτου το μοτέρ δίνει ισχύ και ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά. Το μοτέρ λειτουργεί σαν γεννήτρια μετατρέποντας σε ηλεκτρική ενέργεια την ενέργεια της επιβράδυνσης. Το μοτέρ βρίσκεται συνδεμένο και με τον συμπιεστή του κλιματισμού, τον οποίο τροφοδοτεί με ισχύ διασφαλίζοντας την καλύτερη λειτουργία του κλιματισμού ιδίως όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.

Στον ιαπωνικό κύκλο δοκιμών το THS-M, προσαρμοσμένο σε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, μείωσε την κατανάλωση κατά 15% ενώ ευεργετική ήταν η λειτουργία του και στον τομέα της εκπομπής ρύπων. Στην Toyota πιστεύουν ότι το THS-Μ συνδυασμένο με βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ενδέχεται να δημιουργήσει το πρώτο αυτοκίνητο με 50% μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τις επίσημες προδιαγραφές του 2000. Η ιαπωνική εταιρία ετοίμασε το ημιυβριδικό σύστημα στα πλαίσια του περιβαλλοντικού της προγράμματος και προγραμματίζει να παρουσιάσει το πρώτο όχημα με THS-M το ερχόμενο φθινόπωρο. Το THS-M είναι απόγονος του THS που κινεί το Prius, το πρώτο υβριδικό όχημα παραγωγής στον κόσμο, που παρουσιάστηκε το 1997 και έχει πραγματοποιήσει πωλήσεις 60.000 μονάδων. Το νέο σύστημα είναι κατάλληλο για μεγαλύτερα οχήματα ενώ δοκιμάζεται και σε οχήματα κυψελών καυσίμου.

Thunderbird

Ανασταίνοντας ένα όνειρο

Ενα αυτοκίνητο του 1962 μπορεί να αποτελεί πηγή έμπνευσης αλλά και πειραματισμού το 2001; Αν πρόκειται για το Thunderbird Sports Roadster 1962, μπορεί. Η Ford ετοιμάζει το Thunderbird 2002 με σκοπό από τη μια πλευρά να πειραματιστεί και να κλέψει τις εντυπώσεις στα σαλόνια αυτοκινήτου, και από την άλλη να αναζωπυρώσει συναισθήματα ενός αυτοκινητιστικού παρελθόντος γεμάτου ενθουσιασμoύ και αίσθησης ελευθερίας.

Τα Thunderbirds του '50 και του '60 ήταν αυτά που άλλαξαν την εικόνα του μικρού σπορ διθέσιου με τα ευρύχωρα τετράθυρα χρωμιωμένα σεντάν που εξυπηρετούσαν την οικογένεια και ταυτόχρονα ξυπνούσαν τα πάθη. Σήμερα ένα Bullet Bird ή ένα Rocket Bird, όπως τα αποκαλούν οι φανατικοί, αποτελεί συλλεκτικό πόθο για πολλούς. Το Sports Roadster του 1962 ειδικά, το οποίο μεταμορφωνόταν από τετραθέσιο σε διθέσιο, χάρη σε ένα κάλυμμα από ανθρακονήματα, σίγουρα είναι όνειρο και για πολλούς νεότερους και όχι μόνο για νοσταλγούς του '60.

Το Thunderbird που βγήκε από τα σχεδιαστήρια της Ford το 1999, στις μέρες μας αποτελεί έναν ύμνο σε αυτά τα αυτοκίνητα και η σχεδίασή του θυμίζει έντονα τα πρώτα αυτοκίνητα της σειράς του 1955. Το πειραματικό Thunderbird Sports Roadster είναι μια παραλλαγή της σχεδίασης του 1962 και αντανακλά τη φανταχτερή δεκαετία των χίπις και των κοινωνικών επαναστάσεων. Το χρώμα του κόκκινο ζωηρό και γυαλιστερό και το σαλόνι σε λευκό δέρμα. Από το ίδιο υλικό τα ενσωματωμένα προσκέφαλα με το ανάγλυφο σήμα της Thurderbird. Το κάλυμμα των πίσω καθισμάτων είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα όπως και στο μοντέλο του 1962. Οι σφιγκτήρες δείχνουν τη σημασία που δόθηκε στη λεπτομέρεια και είναι φυσικά χρωμιωμένοι. Το παρελθόν «ζει» και στο τιμόνι των τριών ακτίνων και τους ντυμένους με λευκό δέρμα μοχλούς ταχυτήτων και χειρόφρενου. Οι βελόνες των οργάνων -σε χρώμα τιρκουάζ- δημιουργούν αντίθεση με τις μεταλλικές βάσεις. Το μέταλλο είναι στοιχείο ευρύτατα χρησιμοποιημένο στη διακόσμηση του εσωτερικού των θυρών, ενώ δε θα μπορούσε να λείπει το αλουμινένιο μπουτόν. Αν όμως είναι κάτι που υπογραμμίζει το χαρακτήρα του Thunderbird Sports Roadster είναι οι μεγάλοι στρογγυλοί προβολείς και η χρωμιωμένη μάσκα, που μοιάζει να βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του 1962. Στον κόσμο του χρωμίου ανήκει μια ενσωματωμένη κοιλότητα στο καπό και οι 18άρες ζάντες, με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ