Ενα αγωνιστικό εργαλείο αντάξιο της παράδοσης που δημιούργησε στα ραλί ετοιμάζει η Ford. Πρόκειται για το Focus RS, ένα μοντέλο που έχει τη σφραγίδα της Ford Rallye Sport
Στο εξωτερικό το RS ξεχωρίζει χάρη στα αεροδυναμικά βοηθήματα, που είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στη γραμμή του Focus. Στο εσωτερικό οι αγωνιστικές πινελιές γίνονται αισθητές με τα καθίσματα backet και τα ανθρακονήματα να κυριαρχούν. Την αγωνιστική καταγωγή υπογραμμίζει ένα μπουτόν μίζας όπως αυτό του Focus WRC. Το RS εξακολουθεί να εξελίσσεται και μάλιστα στα χέρια των Σάινθ, Μακρέι και Λιάτι, ώστε να καλύψει τις ανάγκες και των πλέον απαιτητικών «επίδοξων» οδηγών του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Το Fous RS αναμένεται την άνοιξη του 2001 και θα διατίθεται σε αυστηρά περιορισμένη παραγωγή. Την άνοιξη θα γίνουν γνωστά και περισσότερα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τις επιδόσεις και το κόστος του RS.
Πιο ζεστός από το Σεπτέμβρη αναδείχτηκε ο Οκτώβρης, αφού πουλήθηκαν 289 περισσότερα αυτοκίνητα, σημειώνοντας συνολικές πωλήσεις 20.134 μονάδων
Η Χιουντάι που όλη τη χρονιά τρέχει πρώτη, τον Οκτώβρη παρουσίασε μια κάμψη σε ποσοστό 14% σε σχέση με το Σεπτέμβρη, αλλά μένοντας δεύτερη. Στο σύνολο της χρονιάς η Χιουντάι εξακολουθεί να κρατά την πρωτιά και πιθανότατα πρώτη θα κόψει και το νήμα του έτους 2000. Ανάλογη μείωση παρουσίασε και η Toyota που με 1.684 πωλήσεις είναι πάντα δεύτερη στο ετήσιο σύνολο. Καλύτερα κινήθηκε τον Οκτώβρη η Opel που έχει δεχτεί και πολλές παραγγελίες για το νέο Corsa, ενώ ιδιαίτερα υψηλή εξακολουθεί να είναι και η ζήτηση του Agila. Η γερμανική εταιρία που βρίσκεται στην τέταρτη θέση της χρονιάς παρουσίασε αύξηση της τάξης του 11,8% και 1.733 πωλήσεις. Ακολουθούν οι Citroen, Volkswagen, Pegeaut, Nissan, Seat και η Renault.
Τα δημοφιλέστερα ανά κατηγορία μοντέλα είναι: το Suzuki Jimmy στα τετρακίνητα, το Fiat Seicento τον Οκτώβρη και το Hyundai Atos στη χρονιά για τα μικρά. Στην αμέσως επόμενη κατηγορία μάχονται τα Citroen Saxo και Fiat Punto με το ιταλικό να κερδίζει το μήνα, αλλά να υπολείπεται σε ετήσια βάση. Στη δημοφιλή κατηγορία C, παρά την αντεπίθεση του Astra που προτιμήθηκε από τους περισσότερους (1.114) τον Οκτώβρη, το Hyundai Accent είναι αρκετά εμπρός στο σύνολο. Ο Οκτώβρης ήταν μήνας Avensis στη μεσαία κατηγορία, αλλά το Primera εξακολουθεί να προηγείται στο δεκάμηνο. Η Mercedes με τα C και E κυριαρχεί στις δύο επόμενες κατηγορίες, ενώ στην κλάση των F παρότι η σειρά S πέρασε εμπρός τον Οκτώβρη, τα σκήπτρα κρατά η Jaguar.
Στα πολυμορφικά, το Picasso είναι μπροστά σε ετήσια βάση, αλλά το διαχρονικό Scenic ήταν εμπορικότερο τον Οκτώβρη. Στα κουπέ το Megane όπως και στα κάμπριο αποτελεί τη συνηθέστερη επιλογή. Ενώ στα roadster η κυριαρχία του Mazda MX-5 εξακολουθεί αδιατάρακτη. Στα αξιοπρόσεκτα οι πωλήσεις 5 Πόρσε και 2 Λότους μέσα στον Οκτώβρη.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να μη δημιουργούνται προεξοχές, ενώ και τα καθίσματα μετακινούνται προς το κέντρο δημιουργώντας απόσταση ασφαλείας από το αμάξωμα και μειώνοντας τις πιθανότητες τραυματισμού.
Το Yaris συγκέντρωσε τις καλύτερες βαθμολογίες στις επιμέρους μέτρησεις που περιελάμβαναν μετωπική σύγκρουση με παράκεντρα τοποθετημένο εμπόδιο με 64 χλμ/ώρα, χτύπημα από βαγονέτο στα πλευρά του οδηγού με 50 χλμ/ώρα και σύγκρουση με πεζό με 40 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με σουηδική μελέτη που στηρίχτηκε σε στοιχεία πραγματικών ατυχημάτων και σε αντιστοίχιση με τις δοκιμές της NCAP κάθε αστέρι αντιστοιχεί σε 12% μείωση του κινδύνου σοβαρού τραυματισμού σε ατύχημα.