Κυριακή 10 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ακριβή η βενζίνη στην Ευρώπη

«Καίει τσέπες» η βενζίνη στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στοιχεία κοινοποίησε στην ΕΛΠΑ η Διεθνής Ενωση Τουρισμού - ΑΙΤ και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Οδικών Πληροφοριών - ERIC της Γενεύης. Η χώρα μας, η Ισπανία και το Λουξεμβούργο διατήρησαν τις χαμηλότερες τιμές στην αμόλυβδη βενζίνη (0,79 Ε/λίτρο).

Κοντά σε αυτές τις τιμές και οι Αυστρία - Ιρλανδία (0,86), ακριβότερη η Πορτογαλία (0,96), οι τιμές απογειώνονται στην Ολλανδία (1.15 Ε/λ) στη Φινλανδία (1.13 Ε/λ), ενώ και στη Γερμανία η τιμή είναι αρκετά ψηλά (1,06) κ.ά.

Η τιμοληψία που πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιούνη έδειξε ακόμη ότι το φθηνότερο ντίζελ πωλούνταν στο Λουξεμβούργο (0,62 Ε/λ) και ακολούθησαν η Αυστρία (0,70 Ε/λ), η Πορτογαλία (0,72 Ε/λ), η Ελλάδα και η Γαλλία (0,76 Ε/λ), το Βέλγιο (0,78 Ε/λ), η Γερμανία (0,83 Ε/λ), η Ιταλία (0,85 Ε/λ) κ.ά.

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 - ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Ο Μοντόγια αλλάζει τα δεδομένα

Η ώρα των πανηγυρισμών για τους Μοντόγια, Κούλθαρντ και τον μη εικονιζόμενο Τρούλι

Sportidea

Η ώρα των πανηγυρισμών για τους Μοντόγια, Κούλθαρντ και τον μη εικονιζόμενο Τρούλι
Με ένα ακόμη συγκλονιστικό αγώνα συνεχίστηκε το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 των τελευταίων ετών. Ο Μοντόγια έφτασε στη δεύτερη νίκη της σεζόν, ξεκινώντας και τερματίζοντας πρώτος, χωρίς αυτό να στερεί το ενδιαφέρον από το γκραν πρι του Χόκενχάιμ. Η εκκίνηση είχε φροντίσει να ανεβάσει την αδρεναλίνη στα ύψη και ταυτόχρονα να στείλει μερικούς από τους πρωταγωνιστές στην εξέδρα.

Οι δύο Γουίλιαμς που κυριαρχούν το τελευταίο δίμηνο, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης, αλλά ο Ραλφ Σουμάχερ, ο Κίμι Ραϊκόνεν και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο θέλησαν να κυνηγήσουν το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα. Ο Ραλφ «έκλεισε» τον Μπαρικέλο, ο Ραϊκόνεν προσπαθούσε ταυτόχρονα να περάσει το Βραζιλιάνο από αριστερά, με αποτέλεσμα ο Βραζιλιάνος να γίνει σάντουιτς, ο Ραϊκόνεν να φύγει με καμιά διακοσαριά για τα προστατευτικά λάστιχα και ο μικρός Σουμάχερ να καταστρέψει τα ψυγεία της Γουίλιαμς.

Οι τρεις, αντί να τρέξουν στον αγώνα, απλώς τον παρακολούθησαν από τα πιτς, αν και προς στιγμήν δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι ίσως δινόταν μια νέα εκκίνηση. Αντίθετα όμως από τις προσδοκίες αποφάσισαν οι κριτές, που απλά έστειλαν στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο παρέμεινε εκεί, για τρεις γύρους. Ο Μοντόγια φανερά ευνοημένος από την εξέλιξη έτρεξε μόνος για τη νίκη. Η συγκομιδή των βαθμών τον βάζει κατευθείαν στους διεκδικητές του τίτλου και ο Κολομβιανός μοιάζει να βρίσκεται πιο κοντά από κάθε άλλη φορά στη... βρύση της επιτυχίας, όπου κατά καιρούς φθάνει χωρίς όμως να πίνει νερό.

Μοντόγια, Ουίλιαμς - BMW, «Μισελέν». Ο τέλειος συνδυασμός, όπως αποδείχτηκε στην πίστα του Χόκενχάιμ

Sportidea

Μοντόγια, Ουίλιαμς - BMW, «Μισελέν». Ο τέλειος συνδυασμός, όπως αποδείχτηκε στην πίστα του Χόκενχάιμ
Την τύχη του Μοντόγια συμπλήρωσε η ατυχία του Σουμάχερ, που βρέθηκε στην έβδομη θέση. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, που περνάει μια δύσκολη περίοδο, κυρίως λόγω της ραγδαίας βελτίωσης των Γουίλιαμς, αλλά και των δικών του προβλημάτων με τα ελαστικά, ήταν δεύτερος λίγο πριν το τέλος, αλλά ένα κλατάρισμα τον έστειλε στα πιτς και τον έριξε από τα ψηλά στα χαμηλά.

Ο Μοντόγια πρέπει να αισθάνεται τυχερός και για έναν ακόμη λόγο. Ο ομόσταυλός του, Ραλφ Σουμάχερ, τον οποίο ξεπέρασε και στη βαθμολογία, τιμωρήθηκε μετά από τον αγώνα ως υπαίτιος του ατυχήματος με τους Ραϊκόνεν και Μπαρικέλο. Στο επόμενο γκραν πρι θα ξεκινήσει δέκα θέσεις πίσω από τη θέση που θα κατακτήσει στα δοκιμαστικά. Αν και η ομάδα κατέθεσε ένσταση, δεν έχει πολλές ελπίδες να ανατρέψει την απόφαση και με το πρωτάθλημα να φθάνει στο τέλος του αυτό σημαίνει ότι όλη η προσπάθεια της Γουίλιαμς θα επικεντρωθεί στον Μοντόγια, και αυτό ίσως παίξει το ρόλο του. Ο Κολομβιανός είναι μόλις έξι βαθμούς πίσω από τον Μίχαελ Σουμάχερ, και μένουν τέσσερις αγώνες μέχρι τη λήξη του πρωταθλήματος. Αν συμπεριληφθεί στις εκτιμήσεις ότι η Γουίλιαμς κυριαρχεί σε νίκες και συγκομιδή βαθμών το τελευταίο διάστημα, τότε η κατάκτηση του τίτλου φαίνεται ένας απολύτως ρεαλιστικός στόχος.

Ο έτερος των διεκδικητών, Κίμι Ραϊκόνεν, αν και από βαθμολογικής άποψης είναι στο παιχνίδι, χωρίς το αναμενόμενο νέο μονοθέσιο της Μακλάρεν και με δεδομένο ότι δεν είναι ανταγωνιστικός με το υπάρχον σε όλες τις πίστες, μάλλον θεωρείται αουτσάιντερ. Τι μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι; Η «Μπρίντγκεστον» («Bridgestone»). Τα ελαστικά έχουν παίξει φέτος καθοριστικό ρόλο, και η μάχη έχει κερδηθεί κατά κράτος από τη «Μισελέν» («Michelin»).


Η Φεράρι έχει πληρώσει τη συνεργασία της με τους Ιάπωνες, ενώ οι Γάλλοι επιχαίρουν βλέποντας σε κάθε αγώνα τα δικά τους ελαστικά να αποτελούν ατού για τα μονοθέσια της Μακλάρεν, της Γουίλιαμς και των άλλων.

Αυτή η υπεροχή αποτέλεσε εξάλλου ένα όπλο και στο Χόκενχάιμ, ένα όπλο που εκμεταλλεύτηκε ο παμπόνηρος Ρον Ντένις, και αλλάζοντας τη στρατηγική των πιτ στοπ, κατάφερε να στείλει τον Κούλθαρντ στη δεύτερη θέση, ενώ η πίεση έστειλε τους αντιπάλους στα πιτς. Οι περισσότεροι, δήλωσε ο Ντένις, είχαν στρατηγική τριών ανεφοδιασμών. Βλέποντας όμως τον κάπως πιο μαλακό τύπο ελαστικών που είχαν επιλέξει, σκέφτηκα ότι αν τους παρέσυρα να αλλάξουν στρατηγική, τα λάστιχά τους μάλλον δε θα άντεχαν, όπως και έγινε.

Πίσω από τους Μοντόγια και Κούλθαρντ τερμάτισαν οι Τρούλι και Αλόνσο δείχνοντας ότι η Ρενό (Renault) με το νέο ισχυρότερο κινητήρα θα είναι ικανή για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Ανταγωνιστικότερη στο Χόκενχάιμ ήταν και η Τογιότα (Toyota), η οποία για την ταχύτατη γερμανική πίστα έφερε έναν πιο δυνατό κινητήρα και ειδικά αεροβοηθήματα. Η βελτίωση ήταν αισθητή από την εκκίνηση, όταν ο Πανίς ξεπέρασε με ευκολία τον Σουμάχερ. Το πλασάρισμα στην 5η και 6η θέση των Πανίς και Ντα Μάτα, είχε σαν αποτέλεσμα η ιαπωνική ομάδα να ξεπεράσει την Τζάγκουαρ(Jaguar) στην κατάταξη, και μέσα σε αυτό το κλίμα ευφορίας ανακοινώθηκε η ανανέωση της συνεργασίας Τογιότα και πιλότων για την επόμενη χρονιά. Εντύπωση προκάλεσε και η ανακοίνωση των στόχων της ομάδας για το 2004, που περιλαμβάνει ακόμα και νίκες.

Την οκτάδα συμπλήρωσαν οι Μίχαελ Σουμάχερ και Τζέισον Μπάτον με Μπαρ-Χόντα (BAR-Honda).

Επόμενος αγώνας, μετά το θερινό διάλειμμα, στις 24 Αυγούστου, στην Ουγγαρία.

Η βαθμολογία των οδηγών: Σουμάχερ (71), Μοντόγια (65), Ραϊκόνεν (62), Ραλφ (53), Μπαρικέλο (49), Αλόνσο (44), Κούλθαρντ (41), Τρούλι (22).

Η βαθμολογία των κατασκευαστών: Ferrari (120), Williams (118), McLaren (103), Renault (66), Bar (15), Toyota (14), Jaguar (12), Jordan (11), Sauber (9).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ