***
***
***
***
***
Eurokinissi |
Είναι ήδη γνωστό ότι, μετά την κήρυξη ως έκπτωτης της τεχνικής εταιρίας «Ευρωπαϊκή Τεχνική», τμήμα της Μαραθώνιας Διαδρομής εκτελέστηκε εσπευσμένα από άλλη εταιρία που είχε δώσει «αρνητική έκπτωση», δηλαδή αυξημένη τιμή σε σχέση με τον προϋπολογισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εργολαβία αυτή από 32,6 εκατ. ευρώ έφτασε τελικά τα 49,5 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 26,5 έχουν πληρωθεί στην έκπτωτη εταιρία!
Επίσης, είναι γνωστό ότι μετά τις πλημμύρες στον Κηφισό και την αναδιαμόρφωση της μελέτης, το τελευταίο τμήμα της κάλυψής του στοίχισε περί τα 40 δισ. δρχ. παραπάνω. Επίσης, αρκετά χρήματα στοίχισε η μελέτη για το στέγαστρο Καλατράβα στον κόμβο του μετρό και του προαστιακού στη διασταύρωση της Αττικής Οδού - Νεραντζιώτισσας, το οποίο τελικά ούτε καν κατασκευάστηκε...
Αξίζει να αναφέρουμε όμως ότι σε αρκετά από τα έργα αυτά - ή και άλλα - λόγω καθυστερήσεων και του εσπευσμένου χαρακτήρα εκτέλεσής τους θα χρειαστεί, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, να γίνουν κατασκευαστικές αλλαγές ή συμπληρώσεις και διάφορες «θεραπείες» των κακοτεχνιών, που θα στοιχίσουν τεράστια κονδύλια στον ελληνικό λαό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα «ράβε - ξήλωνε» αποτελεί η λεωφόρος Βάρης - Κορωπίου, η οποία παραδόθηκε πρόσφατα όπως όπως, χωρίς να περιληφθούν όλα τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, ενώ πολλά από τα κράσπεδα του δρόμου είναι «άνω-κάτω». Και με υπερβάσεις που έφτασαν τα 12 εκατ. ευρώ.
Eurokinissi |
Οι κυβερνητικές φιέστες για τα έργα μεταφοράς που το τελευταίο διάστημα εξελίσσονται σε Ολυμπιακό αγώνισμα, δεν είναι σε θέση να κρύψουν τις σημαντικές αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και γενικότερα στις μετακινήσεις των κατοίκων του Λεκανοπεδίου.
Οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου σήμερα πληρώνουν:
ICON |
Το μπαράζ αυτών των αυξήσεων αναμένεται να παγιωθεί ή ακόμη και να κορυφωθεί το επόμενο διάστημα μετά το τέλος της διοργάνωσης των Αγώνων. Και βέβαια θα κορυφωθούν αν υλοποιηθούν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την καθιέρωση της μεθόδου των «συμβάσεων παραχώρησης» και στα μικρότερα έργα.
Οι ληστρικές συμβάσεις
Πολλά έργα, όπως η Αττική Οδός και το Ρίο - Αντίρριο, που κατασκευάστηκαν με τη ληστρικού τύπου μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης», ο ελληνικός λαός καλείται τώρα να τα χρυσοπληρώνει για δεκαετίες και για τη χρήση τους, προκειμένου να αποκομίσουν υπερκέρδη οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τράπεζες, ενώ ήδη τα έχει πληρώσει μια φορά για την κατασκευή.
Ο ελληνικός λαός, όμως, καλείται να πληρώσει πανάκριβα και τα υπόλοιπα έργα, που εκτελέστηκαν με την «κλασική» μέθοδο, όπως το μετρό ή ο προαστιακός. Κι αυτό όχι μόνο επειδή το κόστος τους έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη από τις υπερβάσεις και τα «πανωπροίκια» προς τους εργολάβους ή επειδή η κυβέρνηση προσπαθεί να καθιερώσει για πάντα την αρχή της...«ανταποδοτικότητας», αλλά και καθώς στο «βάθος του τούνελ» των σχεδιασμών της βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση και των μέσων αυτών.
Εκτός από καμπανάκι το τραμ έχει και...«καπελάκι». Και μάλιστα ιδιαίτερα υψηλό αφού το έργο κόστισε τελικά 60 εκατ. ευρώ πάνω από την αρχική εκτίμηση. Πρόσφατα η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ επιδόθηκαν σε μια ακόμα «κοκορομαχία» για το ποιος τελικά φταίει γι' αυτό. Είναι γεγονός πάντως ότι το έργο κόστισε 380 εκατ. ευρώ, έναντι 320 εκατ. ευρώ, που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός.
Λίγες ανάσες πριν την τελετή έναρξης και ακόμα υπάρχουν εργολάβοι που «πέφτει» - όπως λέγεται στη γλώσσα των μηχανικών - ο ένας πάνω στον άλλο και δεν μπορούν να ολοκληρωθούν τα έργα των Ολυμπιακών προσαρμογών στα στάδια. Συγκεκριμένα, ο «χ» εργολάβος έχει τελειώσει, αλλά έχει παρατήσει το εργοτάξιο ως έχει και δε φεύγει. Συνεπώς, ο επόμενος «ψ» εργολάβος δεν μπορεί να εγκατασταθεί. Οι αρμόδιοι της Ν. Ιωνίας πάντως, κάνουν φιλότιμες προσπάθειες... Δίνουν και το κατιτίς στους εργολάβους και όλα λύνονται. Αυτοί πληρώνουν άλλωστε;
Θυμάστε που πριν λίγα χρόνια έλεγαν όλοι τι ωραία που θα γίνουν τα έργα με τα 100.000 δέντρα - που έλεγε και ο Κ. Λαλιώτης - τα οποία θα φύτευαν στους περιβάλλοντες χώρους; Τώρα, ανακάλυψαν ότι όσα δέντρα και να φυτέψουν αυτά θα ξεραθούν. Γεωπόνοι έλεγαν στις «2004 αμαρτίες» ότι στο ΟΑΚΑ δεν μπορεί να μπει ούτε δεντράκι πλέον, αφού οι αρμόδιοι άργησαν πάρα πολύ. Ετσι εξηγείται και το γεγονός ότι μόλις 80 δεντράκια φυτεύτηκαν και μέσα σε λίγες μέρες ξεράθηκαν... Ολυμπιακή ξεραϊλα.
Τι αμαρτίες να πληρώνει άραγε ο βοσκός που πρέπει να φύγει άρον άρον από το ΟΑΚΑ για να γίνουν οι αγώνες; Το περιστατικό έχει ως εξής: εσχάτως οι αρμόδιοι ανακάλυψαν ότι πέριξ του ΟΑΚΑ βόσκουν πρόβατα. Και φοβήθηκαν ότι μπορεί μαζί με τις λίμνες και τις φωτιές της τελετής έναρξης, να έχουμε και έφοδο αιγοπροβάτων, αν δε βρεθεί τρόπος να απομακρυνθεί από εκεί. Εκαναν τα πάντα αλλά τελικά έπρεπε να υπάρξει υπουργική παρέμβαση... Μαθαίνουμε μάλιστα ότι πρέπει να τον πήρε τηλέφωνο η ίδια η υπουργός για να τον πείσει...
Στα «βαθιά» έπεσαν οι οδηγοί που κινούνται στους δρόμους της Αθήνας, τη δεύτερη μόλις μέρα των μέτρων για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων λόγω των Ολυμπιακών λωρίδων. Τα προβλήματα φάνηκαν για άλλη μία φορά κυρίως στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, όπου τα νεύρα των οδηγών κτυπούσαν «κόκκινο» καθώς σχηματίστηκαν ουρές χιλιομέτρων τόσο από τα φανάρια της Κηφισιάς όσο και στη στροφή για το Ολυμπιακό Χωριό.
Από την άλλη, παρόμοια προβλήματα αντιμετώπισαν και οι οδηγοί που κινήθηκαν στον κόμβο των Αμπελοκήπων αλλά και στη Δουκίσσης Πλακεντίας, στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού λόγω των παρκαρισμένων αυτοκινήτων επάνω στη Λεωφόρο.
Πάντως, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, Παναγιώτης Αδαμίδης, δήλωσε χτες στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ», πως αν «και είναι η δεύτερη μέρα εφαρμογής του μέτρου βλέπουμε ότι υπάρχει σεβασμός» για το μέτρο. Παράλληλα, ξεκαθάρισε πως αν και τώρα ο «σκοπός είναι να είμαστε χαλαροί» σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα, «κάθε μέρα που περνάει θα είμαστε πιο αυστηροί».
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι τα μέτρα στην κυκλοφορία αλλά και στη στάθμευση των αυτοκινήτων θα ισχύσουν μέχρι το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων, καθημερινά, από τις 06:30 το πρωί έως τις 12:00 τα μεσάνυχτα. Το μέτρο για τον Πειραιά θα τεθεί σε εφαρμογή στις 9 Αυγούστου.