Η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα
Eurokinissi |
Ξέρετε, βέβαια, ότι ο απαράδεκτος νόμος περί ευθύνης υπουργών σάς δίνει και τη δυνατότητα - αξιοποιώντας την επίπλαστη πλειοψηφία που έχετε στη Βουλή - να απορρίψετε όλες τις άλλες προτάσεις και να αποδεχτείτε μόνο τη δική σας. Αλλά για να είστε απόλυτα βέβαιοι ότι δεν θα έχετε και τίποτα διαρροές στην ψηφοφορία από βουλευτές σας, που προφανώς πιέζονται και από τη λαϊκή αγανάκτηση γι' αυτό το έγκλημα, η οποία ακουμπά και τους ψηφοφόρους της ΝΔ, αποφασίσατε στη διάσκεψη των προέδρων μια διάτρητη και αντίθετη με τον κανονισμό της Βουλής και το ίδιο το ποινικό δίκαιο διαδικασία. Για να μαντρώσετε τους δικούς σας βουλευτές, λοιπόν, η ιστορία όλη αυτή...
Eurokinissi |
Αυτή η διαδικασία, που σας βγάζει από την ενδεχόμενη δύσκολη θέση όπου έχετε περιέλθει χωρίς όμως να αλλάζει τον αντιδραστικό πυρήνα του νόμου περί ευθύνης υπουργών, είναι που σχεδιάζετε όπως φαίνεται να συνταγματοποιήσετε στην επικείμενη αναθεώρηση.
Η ουσία είναι ότι η ποινική δίωξη ενός υπουργού θα συνεχίσει να εξαρτάται από την εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία. Θα δούμε, βέβαια, αν θα βρείτε κι εκεί πρόθυμους στα άλλα κόμματα να σας στηρίξουν για να βρείτε τις απαιτούμενες 180 ψήφους. Θυμάστε φυσικά, ξανά, όπως τότε που όλοι μαζί, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, απορρίψατε το 2019 τις προτάσεις του ΚΚΕ για πλήρη κατάργηση του άρθρου 86, για να δικάζονται επιτέλους οι υπουργοί όταν διαπράττουν αδικήματα, όπως κάθε απλός πολίτης, και για να πάψει ο διορισμός της ηγεσίας της Δικαιοσύνης από τις κυβερνήσεις.
Ολα τα παραπάνω είναι τα νέα επεισόδια της συγκάλυψης των πτυχών του εγκλήματος των Τεμπών και των επόμενων κρατικών εγκλημάτων. Η στάση σας συνιστά κανονική πρόκληση απέναντι στον ελληνικό λαό και στη νεολαία, που δεν έχουν σταματήσει εδώ και δυόμισι χρόνια να διαδηλώνουν στους δρόμους, να κρατάνε το ζήτημα στην επιφάνεια και να διεκδικούν να χυθεί άπλετο φως, για να τιμωρηθούν όλοι οι ένοχοι γι' αυτό το έγκλημα που στοίχισε 57 αθώες ψυχές, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται.
Κι όμως, δεν μπορείτε να κρύψετε ότι είστε και εκτεθειμένοι και στριμωγμένοι, ότι σε μεγάλο βαθμό η προπαγάνδα σας έχει ηττηθεί. Θυμάστε τι λέγατε στην αρχή, τις πρώτες μέρες, όταν ακόμα όλη η χώρα πενθούσε; Είχατε ήδη σπεύσει να δικάσετε και να προδικάσετε, διά στόματος μάλιστα του πρωθυπουργού, ότι φταίει μόνο το «ανθρώπινο λάθος» ενός σταθμάρχη.
Βέβαια, αυτά πλέον δεν τολμάτε να τα ξεστομίσετε, γιατί ξέρετε ότι δεν πείθουν κανέναν. Αντίθετα, προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη οργή. Γι' αυτό αναγκάζεστε να φέρετε έστω αυτήν την ανεπαρκέστατη και απαράδεκτη πρόταση, ενώ αν ήταν μόνο στο χέρι σας το θέμα θα είχε ήδη θαφτεί εδώ και πολύ καιρό, θα τους είχατε αθωώσει όλους και δεν θα συζητούσαμε σήμερα εδώ. Δεν σας το επέτρεψε όμως η παρέμβαση του λαού, ο αγώνας των συγγενών των θυμάτων. Αυτή η παρέμβαση, κατά τη γνώμη μας, πρέπει να συνεχιστεί και να γίνει ακόμα πιο δυναμική από δω και πέρα.
Τις τελευταίες βδομάδες ζήσαμε επίσης έναν κανονικό τραγέλαφο με τα παζάρια κορυφών, τις υπογραφές που έμπαιναν και έβγαιναν στις διάφορες προτάσεις και πάει λέγοντας. Είναι βέβαια κι αυτή η αποκρουστική κατάσταση ένα ακόμα σύμπτωμα του απαράδεκτου νόμου περί ευθύνης υπουργών. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που απασχολεί τις ηγεσίες των κομμάτων του συγκεκριμένου χώρου και πού βρίσκονται πραγματικά οι διαφωνίες τους. Βασικά τους απασχολεί ποιος θα φανεί ότι έχει το πάνω χέρι σε αυτήν τη διαδικασία ανασύνθεσης του αστικού πολιτικού συστήματος, και ιδιαίτερα των κομμάτων της αμαρτωλής σοσιαλδημοκρατίας. Η οποία - εδώ που τα λέμε - δεν φαίνεται να συγκινεί και πολλούς στον πραγματικό κόσμο, για το ποιος τελικά θα έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων.
Κατά τ' άλλα, στο πολιτικό σκέλος των προτάσεων δεν διαφέρετε ουσιαστικά. Ολες οι προτάσεις των άλλων κομμάτων ταυτίζονται στο εξής κομβικό κατά τη γνώμη μας στοιχείο: Εξωραΐζουν την αντιλαϊκή, εγκληματική πολιτική του διευθυντηρίου των Βρυξελλών, της ΕΕ, σχεδόν την εξυμνούν ως εγγυητή της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο και βαφτίζουν όσα έγιναν στον ελληνικό σιδηρόδρομο ως δήθεν «απόκλιση» από τις κατευθύνσεις και τις Οδηγίες της.
Εμείς ως ΚΚΕ λέμε το ακριβώς αντίθετο. Οτι οι ίδιες οι κατευθύνσεις της Κομισιόν, της ΕΕ, που υλοποίησαν φανατικά όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις, ήταν παράγοντας που συντέλεσε στο έγκλημα, και μάλιστα από τους βασικότερους. Οτι αυτό που φταίει δεν είναι ούτε αποκλειστικά ένα ανθρώπινο λάθος, ούτε η κακιά η ώρα και στιγμή, ούτε αποκλειστικά η ανικανότητα και η διαφθορά ορισμένων, όσο κι αν πρόκειται φυσικά για υπαρκτά ζητήματα. Ομως οφείλει να μας απασχολήσει το πάνω σε ποιο έδαφος αναπτύσσονται όλα αυτά. Γιατί όλα τα παραπάνω λειτούργησαν ως θρυαλλίδα για το έγκλημα;
Διότι ακριβώς αναπτύσσονται πάνω στο έδαφος της πολιτικής που μετατρέπει και το αγαθό των μεταφορών σε εμπόρευμα, από το οποίο κάποιοι προσδοκούν μεγάλα κέρδη, είτε στο στάδιο της υλοποίησης των συμβάσεων είτε στο στάδιο της λειτουργίας. Αναπτύσσονται στο έδαφος της πολιτικής της «απελευθέρωσης», της κατάτμησης του σιδηροδρόμου σε πολλά κομμάτια και τελικά της ιδιωτικοποίησης του πιο κερδοφόρου κομματιού, της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης αυτού που έμεινε στο κράτος.
Αυτά ακριβώς είναι που προέβλεπαν οι κατευθύνσεις της ΕΕ. Είτε αυτά λέγονταν κάποτε «σιδηροδρομικά πακέτα», είτε αργότερα «μνημόνια» της περιβόητης τρόικα, είτε ονομάζονταν μετά «ευρωπαϊκές Οδηγίες». Και σε έναν τέτοιο σιδηρόδρομο, που κινείται πάνω στις ράγες του αδηφάγου κέρδους, όπως καταλαβαίνουν και τα μικρά παιδιά τα μέτρα ασφαλείας δεν μπορούν παρά να λογίζονται ως κόστος, που πρέπει να συμπιεστεί όσο γίνεται περισσότερο. Κι ας βάζει σε άμεσο κίνδυνο τις ανθρώπινες ζωές.
Δυστυχώς, τίποτα από όλα αυτά δεν θίγουν οι προτάσεις των άλλων κομμάτων. Και δεν θα μπορούσαν άλλωστε. Γι' αυτό το ΚΚΕ τοποθετήθηκε με ευθύνη, χωρίς παζάρια, χωρίς να κρύβεται πίσω από κανέναν άλλον. Πήρε την πολιτική ευθύνη γι' αυτά που περιλαμβάνει η πρότασή του και την κατέθεσε στη Βουλή και ανοιχτά, δημόσια σε όλο τον λαό, παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε τον απαιτούμενο αριθμό των 30 βουλευτών για να μπει σήμερα σε ψηφοφορία. Με τον ίδιο τρόπο έχουμε λειτουργήσει από την πρώτη στιγμή, όταν τολμήσαμε να μιλήσουμε ευθύς εξαρχής για προδιαγεγραμμένο έγκλημα, αλλά και με τις ίδιες τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις μας.
Με την προσπάθεια που κάναμε να έρθει στο φως μέρος της αλήθειας, με την πρόταση για συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής και με τη συμβολή μας στις εργασίες της, κόντρα στις απροκάλυπτες μεθοδεύσεις της κυβερνητικής πλειοψηφίας που την ήλεγχε, και τελικά την έκλεισε κι αυτήν άρον - άρον. Με την υπερψήφιση, από μέρους μας, προτάσεων για συγκρότηση Προανακριτικής, αν και διαφωνούσαμε με το σκεπτικό. Με το πόρισμα που καταθέσαμε, σε αντίθεση με άλλα κόμματα που δεν το έκαναν, και το οποίο επιβεβαιώνει η κατάθεση στη Βουλή της δικογραφίας για τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών για τους πρώην υπουργούς Κ. Αχ. Καραμανλή και Χρ. Σπίρτζη. Κυρίως με τη συμβολή μας, με όσες δυνάμεις διαθέτουμε, στην ανάπτυξη του αγώνα του λαού έξω από τη Βουλή.
Στην πρόταση του ΚΚΕ οι ποινικές ευθύνες δεν διαχωρίζονται από τις πολιτικές. Πάνω εκεί θεμελιώνουμε εμείς τις ποινικές ευθύνες. Οχι επειδή οι υπουργοί, οι υφυπουργοί και οι επικεφαλής των κυβερνήσεων δεν υλοποίησαν την πολιτική της ΕΕ, όπως λένε κάποιοι άλλοι της αντιπολίτευσης, αλλά επειδή ακριβώς υλοποιώντας την, έφεραν τον σιδηρόδρομο σε αυτό το χάλι. Επειδή αγνοούσαν επιδεικτικά, προκλητικά και κυνικά τις δεκάδες προειδοποιήσεις και τα εξώδικα, τις απεργίες των σωματείων των σιδηροδρομικών, τις δραματικές εκκλήσεις τους για να ληφθούν μέτρα ασφαλείας και προστασίας. Επειδή έβλεπαν τα δυστυχήματα που συνέβαιναν διαρκώς - πολλά από τα οποία και θανατηφόρα - και δεν έπαιρναν μέτρα.
Αντίθετα συνέχιζαν, είτε με τις αποφάσεις τους είτε με την εγκληματική μη ενασχόλησή τους με ζητήματα που άπτονται της αρμοδιότητάς τους, να επιτρέπουν τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, αποδεικνύοντας και με αυτόν τον τρόπο ότι η προτεραιότητα του συστήματος που υπηρετούν οι κυβερνήσεις, τα κόμματα του συστήματος, η ΕΕ, η Δικαιοσύνη, δεν είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Και επειδή πολλά ακούμε από την πλευρά της κυβέρνησης της ΝΔ, να το ξεκαθαρίσουμε: Η ανάθεση της υλοποίησης των έργων σε εποπτευόμενους φορείς δεν απαλλάσσει τον εκάστοτε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών από την υποχρέωσή του για έλεγχο, εποπτεία και οργάνωση των συγκοινωνιακών υποδομών, με στόχο, πέραν όλων των άλλων, και την ασφάλεια του λαού. Ο υπουργός οφείλει να ελέγχει την τήρηση των όρων διεξαγωγής της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, να παρεμβαίνει με θετικές ενέργειες κάθε φορά που διαπιστώνει κενά ασφαλείας, ιδίως όταν του γνωστοποιούνται με κάθε τρόπο τέτοια κενά ή όταν διαπιστώνονται από ατυχήματα που λαμβάνουν χώρα.
Η νομική αυτή υποχρέωση του εκάστοτε υπουργού για θετική δράση έχει ως συνέπεια και τη θεμελίωση της ποινικής ευθύνης. Οταν, δηλαδή, λόγω της παράλειψής του να ενεργήσει προς αποτροπή του αξιόποινου αποτελέσματος, επέλθει τελικά το αποτέλεσμα αυτό. Με άλλα λόγια, οι υπεύθυνοι των κυβερνήσεων γνώριζαν και είχαν αποδεχτεί τη μεγάλη πιθανότητα επέλευσης ενός θανατηφόρου δυστυχήματος. Γι' αυτό και έχουν και ποινική ευθύνη με δόλο, εκτός από τη δεδομένη πολιτική τους.
Το έγκλημα, βέβαια, συνεχίζεται. Και μέχρι σήμερα διαπράττεται το αδίκημα της έκθεσης σε κίνδυνο χιλιάδων ανθρώπων, όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός δημόσια ομολογεί ότι ο σιδηρόδρομος θα είναι - σχετικά - ασφαλής το 2027. Και τα λέει αυτά την ίδια ώρα που κυκλοφορούν κανονικά τα τρένα, χωρίς να έχουν πάρει τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.
Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες ποινικές κακουργηματικές ευθύνες, ιδιαίτερα για τους αρμόδιους υπουργούς και άλλα κυβερνητικά στελέχη την τελευταία τουλάχιστον 20ετία. Κι αυτό παρά το ευνοϊκό ποινικό πλαίσιο που επιφυλάσσει στα μέλη της κυβέρνησης το Σύνταγμα και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, που έχει ως αποτέλεσμα μέρος αυτών να έχει παραγραφεί.
Στην πρόταση που καταθέσαμε, ζητάμε τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής αναφορικά με τους υπουργούς Μεταφορών Κ. Καραμανλή και Χρ. Σπίρτζη, φυσικά μαζί και τους αρμόδιους υφυπουργούς, για τη διερεύνηση των εξής κακουργηματικών αδικημάτων:
Της διά πράξεων και παραλείψεων διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από τα οποία προήλθε ο θάνατος 57 ανθρώπων και η βαριά σωματική βλάβη δεκάδων ακόμα ατόμων.
Της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο των 57 συνανθρώπων μας, του κακουργηματικού αδικήματος της θανατηφόρου έκθεσης.
Και των αδικημάτων της παράβασης καθήκοντος και της βαριάς σωματικής βλάβης.
Αντίστοιχα, πρέπει να διερευνηθούν οι ευθύνες και των αρμόδιων υφυπουργών αλλά και όλων όσοι εμπλέκονται, όπως οι επικεφαλής των κυβερνήσεων, σε γνώση και υπό τον έλεγχο των οποίων εξελίσσεται όλο το κυβερνητικό έργο. Για τον δε νυν πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, πέρα απ' την ανάγκη διερεύνησης παραπέρα των ποινικών ευθυνών του για το κύριο έγκλημα, πρέπει να διερευνηθούν επιπλέον οι ευθύνες για την εκτεταμένη αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος.
Ως ΚΚΕ δεν θα είχαμε πρόβλημα να υπερψηφίσουμε προτάσεις άλλων κομμάτων, στο τμήμα εκείνο τουλάχιστον των ποινικών ευθυνών στο οποίο συμπίπτουν με τη δική μας πρόταση, ακόμα κι αν διαφωνούμε με το συνολικό σκεπτικό. Ο απαράδεκτος τρόπος, όμως, με τον οποίο αποφάσισε η κυβέρνηση να διεξαχθεί η σημερινή ψηφοφορία, όπως ακούσαμε και από τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη, με τη σχετική συμπαιγνία και κομμάτων της αντιπολίτευσης, δεν μας δίνει αυτήν τη δυνατότητα. Και, φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να νομιμοποιήσουμε μια τέτοια διαδικασία. Γιατί είναι μια σικέ - προκατασκευασμένη ψηφοφορία και απόφαση της σαθρής πλειοψηφίας σας. Είναι επίφαση ψηφοφορίας. Είναι αισχρή κοροϊδία της Βουλής, των κομμάτων, του ελληνικού λαού, των συγγενών των θυμάτων. Είναι βεβήλωση της μνήμης των θυμάτων. Γι' αυτό και δεν θα νομιμοποιήσουμε αυτήν την ψηφοφορία - κοροϊδία της νοημοσύνης ενός ολόκληρου λαού. Ας παίξουν άλλοι αυτό το παιχνίδι της κυβερνητικής πλειοψηφίας εδώ μέσα.
Φυσικά, σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι η ευθύνη μας ως πολιτικό κόμμα δεν εξαντλείται εδώ. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ή να αφήσουμε να μπει σε δεύτερη μοίρα το πολιτικό ζήτημα, οι πολιτικές μαζί με τις ποινικές ευθύνες. Δηλαδή το ποια πολιτική, σε τελική ανάλυση, ευθύνεται που φτάσαμε στα Τέμπη, και άρα ποια πολιτική πρέπει να ανατραπεί για να γίνει πράξη η λαϊκή απαίτηση «Οχι άλλα Τέμπη». Γιατί, βεβαίως, δικαίωση είναι να κάτσουν στο σκαμνί οι ένοχοι, να λάμψει η αλήθεια, να τιμωρηθούν και να μην πέσουν στα μαλακά. Αλλά κομμάτι της δικαίωσης των 57 ψυχών είναι και το να πάψει ο λαός, η νεολαία να ζει στην ανασφάλεια που προκαλεί ένα σύστημα που βάζει το κέρδος πάνω από την ανθρώπινη ζωή.
Γι' αυτό ακριβώς λέμε ότι αυτός ο μεγάλος αγώνας που τόσο πολλοί άνθρωποι δίνουμε εδώ και δυόμισι χρόνια δεν θα βρει πραγματική δικαίωση, αν περιοριστεί στους τέσσερις τοίχους του κοινοβουλίου. Το λέμε καθαρά. Εδώ μέσα η τράπουλα είναι σημαδεμένη. Εμείς, φυσικά, θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας, δεν χωρά δεύτερη κουβέντα ως προς αυτό, και σήμερα και αύριο και κάθε μέρα. Αλλά αυταπάτες δεν έχουμε. Η πολιτική σας και η ίδια η εξουσία σας, έτσι κι αλλιώς, σας έχει κάνει ανάλγητους. Αλλά αυτοί είστε! Ούτε πρόκειται να αλλάξετε...
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ολόπλευρη δικαίωση θα έρθει μόνο μέσα από τη δράση του λαϊκού παράγοντα. Αυτός μπορεί να ασκήσει την πιο αποτελεσματική πίεση στην κυβέρνηση, στο κράτος και τους μηχανισμούς του, στην ίδια τη Δικαιοσύνη. Αυτός είναι που μπορεί τελικά να φέρει και τα πάνω κάτω, να φέρει τις ριζικές αλλαγές που έχει ανάγκη η χώρα. Και πραγματικά αυτό απαιτείται να γίνει. Γιατί αυτό το εχθρικό, αντιλαϊκό κράτος, που άφησε τον σιδηρόδρομο χωρίς προσωπικό, χωρίς χρηματοδότηση και συστήματα ασφαλείας, που τον τεμάχισε και τον ξεπούλησε στα συμφέροντα, δεν πρόκειται ποτέ να γίνει και «κράτος δικαίου». Με αυτό το κράτος της αδικίας, που αφήνει τον λαό απροστάτευτο απέναντι σε φυσικές καταστροφές, που τσακίζει τα δικαιώματα και τις ανάγκες του, που τον μπλέκει όλο και περισσότερο και σε τεράστιους πολεμικούς κινδύνους για να υπηρετεί τα κέρδη των λίγων, δεν χωράει καμία απολύτως ειρήνη.
Και επειδή όλοι σε αυτήν τη χώρα παρακολουθούν με αγωνία τις κρίσιμες εξελίξεις των τελευταίων ημερών στην περιοχή, επαναλαμβάνουμε την απαίτηση να πάψει η κυβέρνηση να παίζει τον ρόλο του συνηγόρου των εγκληματιών του κράτους - δολοφόνου Ισραήλ σε βάρος του βασανισμένου λαού της Παλαιστίνης, των λαών του Ιράν, της Συρίας, του Λιβάνου, της Υεμένης, των εγκλημάτων δηλαδή που έχουν ανάψει το φιτίλι του πολέμου, με ορατό τον κίνδυνο ανάφλεξης και γενίκευσης σε όλη την περιοχή.
Και παρότι ο κ. Μητσοτάκης βγάζει λόγους, είπε ξανά σήμερα ότι είναι διαθέσιμος, λέει, ανά πάσα στιγμή να συζητήσει εδώ μέσα στη Βουλή, αν το ζητήσουμε. Να σας θυμίσω μόνο, κυρίες και κύριοι και κ. Μητσοτάκη, ότι στο συρτάρι σας βρίσκεται η πρόταση που έχουμε καταθέσει. Εχω καταθέσει εγώ προσωπικά Επίκαιρη Ερώτηση στον κ. Μητσοτάκη, για να έρθει ο πρωθυπουργός εδώ να μιλήσει σχετικά με όσα ανέφερε σήμερα, και αναφέρω αυτήν τη στιγμή για το τεράστιο έγκλημα, τη δολοφονία αμάχων, αυτό που συμβαίνει στην περιοχή μας και που συμμετέχει ενεργά και με λόγια και με πράξεις η ελληνική κυβέρνηση.
Η ελπίδα για να ζήσουν οι εργαζόμενοι, και ειδικά οι νεότερες γενιές, σε μια κοινωνία στο ύψος των ονείρων και των αναγκών τους βρίσκεται στον δρόμο της σύγκρουσης και της ανατροπής αυτής της αδικίας, αυτού του διεφθαρμένου, βάρβαρου συστήματος. Σε αυτόν τον δρόμο συνεχίζουμε κάθε ώρα, κάθε στιγμή, κάθε μέρα!
Η πρόταση - πλυντήριο των πραγματικών, εγκληματικών ευθυνών του πρώην υπουργού Κώστα Καραμανλή για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών αναμενόταν να ψηφιστεί χτες στη Βουλή.
Μαζί βέβαια με το ξέπλυμα των ευθυνών του πρώην υπουργού γίνεται και αυτό της πολιτικής των αστικών κυβερνήσεων και της ΕΕ, της «απελευθέρωσης» και κατάτμησης του σιδηρόδρομου, της ιδιωτικοποίησης, της υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης, που εφάρμοσε η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως προηγουμένως αυτές του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, και οδήγησε στο να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος χωρίς κανένα σύστημα ασφαλείας.
Σε μια διαδικασία - παρωδία (που πρότεινε η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ και στην οποία συναίνεσαν το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση και η «Νίκη»), τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, όπως ήταν αναμενόμενο, αναλώθηκαν σε ζητήματα μακριά από τις πραγματικές αιτίες του εγκλήματος των Τεμπών και της συγκάλυψής του. Κι αυτό γιατί όλοι τους, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, υπηρέτησαν την πολιτική της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, των περικοπών σε προσωπικό, της κατάτμησης του σιδηρόδρομου, όλων όσα οδήγησαν στο έγκλημα. Οι βουλευτές του ΚΚΕ αποχώρησαν από τη διαδικασία της ψηφοφορίας, καταγγέλλοντας την αυθαίρετη, διάτρητη διαδικασία που ενέκριναν η κυβερνητική πλειοψηφία και το ΠΑΣΟΚ και η οποία προέβλεπε την ψήφιση συνολικής πρότασης για το κάθε πρόσωπο, και όχι βάσει αδικήματος, προκειμένου να μην τη νομιμοποιήσουν.
Αποχώρησαν επίσης οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς.
Χτες, στην έναρξη της διαδικασίας της συζήτησης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, κατήγγειλε την αυθαίρετη, διάτρητη διαδικασία της ψηφοφορίας που ενέκριναν η κυβερνητική πλειοψηφία και το ΠΑΣΟΚ, η οποία προέβλεπε την ψήφιση συνολικής πρότασης για το κάθε πρόσωπο και όχι αδικήματος, και τόνισε ότι το ΚΚΕ δεν θα την νομιμοποιήσει.
Οπως σημείωσε, η διαδικασία είναι αυθαίρετη με βάση τον κανονισμό της Βουλής, ο οποίος λέει ότι η ποινική δίωξη πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένα αδικήματα αλλιώς δεν γίνεται παραδεκτή, αλλά και με βάση την ποινική δικονομία, η οποία προβλέπει ότι μία πρόταση δίωξης έχει τη θέση είτε της έκκλησης είτε της μήνυσης και η διαδικασία ενέχει τον ρόλο του εισαγγελέα Πρωτοδικών, ο οποίος εξετάζει μία μήνυση, κρίνει τις πράξεις και έχει την ευχέρεια να παραγγείλει τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για όσες πράξεις, είτε και για το σύνολο των πράξεων, κρίνει ότι υφίσταται συγκεκριμένος λόγος.
Καταλήγοντας, τόνισε ότι πρόκειται για μία προαποφασισμένη απόφαση, προκειμένου να ελεγχθούν οι βουλευτές, θέλοντας η κυβέρνηση να αποφύγει τυχόν διαρροές, αλλά και για να ξεπλύνει και να συγκαλύψει τις πραγματικές αιτίες και τους υπεύθυνους, ενώ στηλίτευσε τη στάση του ΠΑΣΟΚ και την ανοχή της Ελληνικής Λύσης και της «Νίκης», διευκολύνοντας όλοι την προσπάθεια της κυβέρνησης.
INTIME NEWS |
Αυτό επεσήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας μιλώντας χτες στη Βουλή. Πρόσθεσε ότι η δικαίωση προϋποθέτει προφανώς την τιμωρία των ενόχων, αλλά και τη σύγκρουση με μια πολιτική και ένα κράτος που έδειξε - όπως και στα άλλα εγκλήματα (Μάτι, Μάνδρα κ.λπ.) - το βάρβαρο και εγκληματικό του πρόσωπο. Μια πολιτική και ένα κράτος που είναι φτιαγμένα να υπηρετούν μόνο το κέρδος, και γι' αυτό ούτε θέλουν ούτε μπορούν να προστατέψουν τις λαϊκές ανάγκες, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή.
Ο Γ. Γκιόκας τόνισε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ επιχείρησε να συγκαλύψει τις ευθύνες της με διάφορους τρόπους, με μια έωλη πρόταση - πλυντήριο για τον Κ. Καραμανλή, ύστερα με μια πρόταση να λειτουργήσει η Προανακριτική στο μοντέλο εκείνης του Τριαντόπουλου, που δεν ήταν τίποτα άλλο παρά καρικατούρα, και τέλος με την επιλογή ενός διάτρητου και προαποφασισμένου τρόπου ψηφοφορίας, για να αντιμετωπίσει τυχόν διαρροές, έχοντας μάλιστα και τη στήριξη των ΠΑΣΟΚ, Ελληνικής Λύσης και «Νίκης».
«Πετάτε στα σκουπίδια ακόμα και τη στοιχειώδη ποινική δικονομία», είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Γκιόκας, προσθέτοντας ότι η πρόταση που τίθεται σε ψηφοφορία είναι πρόταση ποινικής δίωξης και η ποινική δίωξη αφορά φυσικά πρόσωπα και συγκεκριμένα αδικήματα, και όχι το συνολικό σκεπτικό που μπορεί να περιλαμβάνεται στις προτάσεις των κομμάτων.
Επίσης, «δεν έχει καμία απολύτως βάση το επιχείρημα της κοινοβουλευτικής πρακτικής, διευκρινίζοντας ότι είναι η πρώτη φορά που ζητείται συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής για τόσα πρόσωπα και τόσα αδικήματα». Υπενθύμισε ότι σε αυτό το πλαίσιο, το ΚΚΕ κατέθεσε την πρόταση για Εξεταστική Επιτροπή, που κάποιοι τότε τη λοιδόρησαν αλλά τελικά εισέφερε πολύτιμα στοιχεία και εξέθεσε και την κυβέρνηση, που επιχειρούσε να εμποδίσει την έρευνα. «Εάν δεν είχε υπάρξει η πρόταση του ΚΚΕ, κοινοβουλευτικά δεν θα είχε γίνει τίποτα απολύτως για τη διερεύνηση του εγκλήματος», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ανάλογη στάση κράτησε το ΚΚΕ και στην Επιτροπή για τον Τριαντόπουλο, αλλά και μετά τη διαβίβαση της δικογραφίας των συγγενών στη Βουλή δεν προσπάθησε να κρυφτεί πίσω από άλλους, ούτε συμμετείχε στο αποκρουστικό παζάρι των υπογραφών που μπήκαν και αποσύρθηκαν μεταξύ κομμάτων και βουλευτών.
Ο Γ. Γκιόκας σημείωσε ότι οι άλλες προτάσεις για Προανακριτική, με κατηγορίες μη στοιχειοθετημένες, τελικά διευκολύνουν την προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη, καθώς όχι μόνο δεν λένε κουβέντα για την πολιτική της ΕΕ, που προώθησε την «απελευθέρωση» και ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, με σκοπό το κέρδος, αλλά επιχειρούν να την αθωώσουν κιόλας, αφού την παρουσιάζουν ως παράγοντα υπέρ της ασφάλειας των τρένων.
Αυτήν την πολιτική, πρόσθεσε, εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, και οδήγησε στην τραγική υποστελέχωση, διαχώρισε τις μεταφορές από τις ράγες, μείωσε το προσωπικό, έκοψε τα συστήματα ασφαλείας σε πολλά κομμάτια, για να «ταΐζονται» τα πολλά συγκρουόμενα διαφορετικά συμφέροντα. Ολα αυτά έγιναν στη βάση της πολιτικής της ΕΕ για «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών, που μάλιστα χρηματοδοτούσε τη «Hellenic Train» χωρίς καμία προδιαγραφή, όπως γίνεται και με τα 5.000 σαπάκια βαγόνια που κυκλοφορούν σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Στον αντίποδα, συνέχισε ο Γ. Γκιόκας, είναι η πρόταση του ΚΚΕ, όπου δεν διαχωρίζεται το πολιτικό από το ποινικό σκέλος και η οποία πέρα από τις ευθύνες των υπουργών αναδεικνύει και τις ευθύνες των επικεφαλής των κυβερνήσεων. Ειδικά για τον Κυρ. Μητσοτάκη επεσήμανε ότι πέρα από τις παραπάνω κακουργηματικές πράξεις που βαραίνουν τους υπουργούς πρέπει να ελεγχθεί και για το ζήτημα της υπόθαλψης παρεμπόδισης της Δικαιοσύνης, με βάση τους κυβερνητικούς χειρισμούς στον τόπο του εγκλήματος, αλλά και την αλλοίωση με στόχο την απόκρυψη σημαντικών στοιχείων.
Την άρνηση του ΚΚΕ να νομιμοποιήσει την προαποφασισμένη από την κυβερνητική πλειοψηφία διαβλητή και αυθαίρετη διαδικασία ψηφοφορίας για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής για το έγκλημα των Τεμπών ανακοίνωσε από το βήμα της Ολομέλειας ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος.
«Η μη νομιμοποίηση αυτής της διαδικασίας σημαίνει και αποχώρηση από τη διαδικασία αυτή και από την ψηφοφορία», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση, με τη στήριξη και του ΠΑΣΟΚ, επιδιώκει με αυτόν τον τρόπο τόσο να ελέγξει τυχόν διαρροές όσο και να εκβιάσει την ψήφο βουλευτών.
Αναφερόμενος στην ομιλία του πρωθυπουργού, στηλίτευσε την προκλητική του στάση στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί την κυβέρνηση αλλά και το αστικό πολιτικό σύστημα, το οποίο έχει τεράστιες ευθύνες για τα προβλήματα που βιώνουν καθημερινά λαός και νεολαία. Ειδικότερα, σχολιάζοντας τα περί διαχωρισμού ποινικής - πολιτικής ευθύνης, ώστε να μην παραπεμφθεί κανείς υπουργός και να μην εξεταστούν οι ευθύνες του πρωθυπουργού, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι ουσιαστικά η κυβέρνηση εφόσον ανέλαβε την πολιτική ευθύνη θέλει να «ξεμπερδεύει», ενώ για τα περί «αστοχίας» (!) που δεν μπορεί «σε οποιονδήποτε τομέα της διοίκησης να ενοχοποιεί αυτόματα και μάλιστα για κακούργημα τον πολιτικό προϊστάμενο», έκανε λόγο για «ρεσιτάλ κυνισμού» του πρωθυπουργού.
Ο Ν. Καραθανασόπουλος μίλησε και για τις πρωτοβουλίες που έχει λάβει το ΚΚΕ τόσο εντός όσο και εκτός Βουλής, στην οργάνωση της πάλης του λαού και της νεολαίας για το έγκλημα στα Τέμπη, καθώς και για το γεγονός ότι εξαρχής έκανε λόγο για «προδιαγεγραμμένο έγκλημα με διαχρονικά χαρακτηριστικά», θέτοντας στο επίκεντρο το κύριο έγκλημα, της σύγκρουσης δύο τρένων που κινούνταν επί 12 λεπτά στις ίδιες ράγες. Ανέδειξε ότι η οργανωμένη λαϊκή παρέμβαση έφερε σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση και την επιχείρηση συγκάλυψης.
Επεσήμανε ότι πλέον είναι γνωστές οι αιτίες του εγκλήματος και δεν είναι άλλες από την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση, την εντατικοποίηση, τη λειψή εκπαίδευση, όλα αυτά στη λογική του κόστους - οφέλους, ενώ ειδική αναφορά έκανε στην εγκληματική πολιτική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, της ΕΕ, που υλοποιήθηκε διαχρονικά από τις κυβερνήσεις, στην ιδιωτικοποίηση και κατάτμηση του ελληνικού σιδηρόδρομου στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής.
Επικρίνοντας την αναφορά στο ...μέγα κακούργημα της «απάτης σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ», που γίνεται στην πρόταση την οποία στηρίζουν η Πλεύση Ελευθερίας, η «Νίκη», η Ελληνική Λύση και το Κίνημα Δημοκρατίας του Στ. Κασσελάκη, ο Ν. Καραθανασόπουλος υπογράμμισε ότι κάτι τέτοιο προκαλεί το λαϊκό αίσθημα, δεδομένου ότι πρόκειται για προσπάθεια εξωραϊσμού του θύτη, της ΕΕ, που πάλι βάσει της πολιτικής κόστους - οφέλους, με δική της σφραγίδα κυκλοφορούν στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο τρένα χωρίς προδιαγραφές ασφαλείας. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ δεν παρέλειψε να μιλήσει και για τα εγκλήματα της αλλοίωσης του χώρου του δυστυχήματος, εξαιτίας της οποίας δεν υπάρχουν πειστήρια για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, κάτι που εξακολουθεί να αποτελεί αναπάντητο ερώτημα.
Το ΚΚΕ, συνέχισε, «απέκρουσε τεκμηριωμένα» την επιχείρηση της κυβέρνησης και άλλων κομμάτων για συγκάλυψη, μέσω των πορισμάτων του για Εξεταστική και Προανακριτική, στα οποία με σαφήνεια παρουσίασε κακουργηματικού χαρακτήρα πράξεις πρώην υπουργών Μεταφορών, πολιτικών προσώπων, αλλά και ζητώντας να διερευνηθούν οι ευθύνες του σημερινού πρωθυπουργού για την αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος και την υπόθαλψη της προσπάθειας παρεμπόδισης της Δικαιοσύνης. Δεσμεύτηκε ακόμα πως το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του ώστε το εργατικό - λαϊκό κίνημα να κλιμακώσει την πάλη του για να αποκαλυφθούν και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και «για να μην υπάρξουν νέα Τέμπη στον σιδηρόδρομο αλλά και στις άλλες πτυχές της ζωής».
Την απαράδεκτη και προαποφασισμένη από την κυβερνητική πλειοψηφία, με τη στήριξη ΠΑΣΟΚ και Ελληνικής Λύσης, διαδικασία για τη σύσταση της Προανακριτικής, κατήγγειλε από το βήμα της Ολομέλειας η Μαρία Κομνηνάκα, βουλευτής του ΚΚΕ.
Ειδικότερα, σημείωσε ότι η κυβέρνηση δικαιολογημένα φοβάται και έχει φτάσει στα όρια της πολιτικής αγυρτείας, στην επιχείρησή της να συγκαλύψει τις ευθύνες της, υπενθυμίζοντας και την πρόταση - ξέπλυμα του κυβερνώντος κόμματος για τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών επί κυβέρνησης ΝΔ την περίοδο του δυστυχήματος των Τεμπών, Κ. Αχ. Καραμανλή.
Ανέδειξε παράλληλα τις ευθύνες όλων των κομμάτων που «διαφυλάττουν ως κόρη οφθαλμού» τον απαράδεκτο νόμο περί ευθύνης υπουργών και το αντίστοιχο άρθρο 86 του Συντάγματος. Επισήμανε μάλιστα ότι το συγκεκριμένο άρθρο χρειάζεται να καταργηθεί και όχι απλώς να προσαρμοστεί, όπως απαιτεί εδώ και χρόνια το ΚΚΕ σε όλες τις συνταγματικές αναθεωρήσεις με πρότασή του, την οποία έχουν απορρίψει επανειλημμένα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ.
Στάθηκε πιο συγκεκριμένα στις σοβαρότατες ευθύνες που βαραίνουν όλα τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει μέχρι σήμερα για την τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο, η οποία χαρακτηρίζεται από υποχρηματοδότηση, υποσυντήρηση, υποστελέχωση και εντατικοποίηση του προσωπικού του ΟΣΕ, αλλά και στις επί χρόνια ανολοκλήρωτες συμβάσεις για τα συστήματα ασφαλείας, στο όνομα των διαφορετικών επιχειρηματικών συμφερόντων.
Κλείνοντας η Μ. Κομνηνάκα υπογράμμισε ότι οι ευθύνες των εμπλεκομένων είναι κακουργηματικές ακριβώς επειδή γνώριζαν τον επικίνδυνες για τη ζωή και την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον σιδηρόδρομο και τις αποδέχονταν. «Αθώοι και άσπιλοι στη συνείδηση του λαού δεν παραδίδεστε», είπε, συμπληρώνοντας: «Η ετυμηγορία του λαού είναι αυτή που θα στείλει καθέναν σας εκεί που του αρμόζει, και κυρίως θα στείλει στον αγύριστο το σύστημα που δικαιολογεί τα πιο στυγερά εγκλήματα σε βάρος της ανθρώπινης ζωής, στο όνομα του κέρδους».
INTIME NEWS |
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι αξιοποιώντας το παζάρι μεταξύ των αστικών κομμάτων και μορφωμάτων για τη διατύπωση των διαφόρων προτάσεων, τις κόντρες και τις παλινωδίες τους, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε στη Βουλή ως εγγυητής της σταθερότητας του αστικού πολιτικού συστήματος, που όπως επέμεινε δεν χρειάζεται «τοξικότητα» σε αυτήν την περίοδο, «που το παγκόσμιο σκηνικό μοιάζει με κινούμενη άμμο». Στο ίδιο πλαίσιο, αντέτεινε ότι η Ελλάδα μοιάζει με «όαση σταθερότητας», ψέμα ξεδιάντροπο, καθώς λόγω της πολυεπίπεδης εμπλοκής της χώρας στο μακελειό και της στήριξης στο ισραηλινό κράτος - δολοφόνο (βλ. αναλυτικό ρεπορτάζ σε άλλη στήλη) ο λαός βρίσκεται αντιμέτωπος με τον κίνδυνο αντιποίνων.
Σε ό,τι αφορά ειδικά τα Τέμπη, και χαρακτηρίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ «αστοχία» το έγκλημα της σύγκρουσης δύο τρένων που επί 12 λεπτά κινούνταν στην ίδια γραμμή, ένα έγκλημα που έχει τη σφραγίδα της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, καθώς εφάρμοσαν κατά γράμμα την ευρωενωσιακή πολιτική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, ζήτησε να διαχωριστούν οι πολιτικές από τις ποινικές ευθύνες.
Οπως απροκάλυπτα ανέφερε, «το κλειδί για τη βιωσιμότητα του αστικού συστήματος είναι ο διαχωρισμός της ποινικής από την πολιτική ευθύνη», δηλαδή επί της ουσίας κανένας υπουργός να μην παραπεμφθεί, ούτε να εξεταστούν οι δικές του ευθύνες, γιατί τάχα η κυβέρνηση ανέλαβε - στα λόγια πάντα - την «πολιτική ευθύνη» και δήθεν ξεμπέρδεψε με τις ευθύνες της. «Δεν μπορεί κάθε αστοχία σε οποιονδήποτε τομέα της διοίκησης να ενοχοποιεί αυτόματα και μάλιστα για κακούργημα τον πολιτικό προϊστάμενο», είπε με θράσος, σε ένα ρεσιτάλ κυνισμού για την πολύνεκρη τραγωδία, ενώ ταυτόχρονα η θέση του αυτή είναι οδηγός και για όποια άλλη τραγωδία ζήσουν τα λαϊκά στρώματα, ως συνέπεια της εφαρμοζόμενης πολιτικής.
Επιλέγοντας δε τη βολική για τον ίδιο, την κυβέρνηση και το σάπιο σύστημά τους αντιπολίτευση, χαρακτήρισε «χυδαία απόπειρα των τεσσάρων πιο μικρών κομμάτων της αντιπολίτευσης την προσπάθειά τους να μετατρέψουν ένα εθνικό δράμα σε πολιτική σκευωρία, φτάνοντας στο πιο ακραίο, να κατηγορήσουν τον πρωθυπουργό της χώρας για εσχάτη προδοσία». Η προσπάθεια αυτή, όπως είπε, έχει στόχο να ρίξουν την κυβέρνηση της ΝΔ και τον ίδιο προσωπικά, σε μια προσπάθεια τελικά να περιορίσουν όλοι τους το ζήτημα σε μια κοκορομαχία για την εναλλαγή στην αστική διαχείριση.
Επέμεινε άλλωστε ότι η συγκεκριμένη πρόταση είναι «εκτροπή του κοινοβουλευτισμού και προσβολή της δημοκρατικής τάξης», κλείνοντας με νόημα το ματάκι στον ΣΥΡΙΖΑ, ότι η ΝΔ δεν κράτησε την ίδια στάση για την πυρκαγιά στο Μάτι. Παραπέρα, για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ ανέφερε πως «το αβάσιμο των προτάσεων δεν σημαίνει ότι το κράτος δεν ολιγώρησε. Και οφείλουμε να αναζητήσουμε τα λάθη, όχι όμως με όρους λαϊκού δικαστηρίου». Εξίσου βολικά, έβαλε ερωτήματα όπως «πού πήγαν τα ξυλόλια και τα λαθρεμπόρια; Πού πήγαν τα βαγόνια-φαντάσματα», για να αφήσει απέξω το κύριο έγκλημα, αυτό της σύγκρουσης των δύο τρένων.
Σε αυτό το φόντο, υπεραμύνθηκε της πρότασης της ΝΔ για τη συγκρότηση της Προανακριτικής, λέγοντας ότι δεν προκύπτουν επαρκείς αποδείξεις ποινικής ευθύνης, αλλά την κατέθεσε γιατί «είναι ο πιο σύντομος δρόμος για να φτάσουν τα πολιτικά πρόσωπα στον φυσικό τους δικαστή», όπως έγινε στην Επιτροπή Τριαντόπουλου, μια διαδικασία - καρικατούρα, που η κυβέρνηση θέλει να ακολουθήσει και για τα υπόλοιπα πολιτικά πρόσωπα.
Ως άμοιρο ευθυνών εμφάνισε τον ΣΥΡΙΖΑ που κυβέρνησε ο πρόεδρός του, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας χτες στη Βουλή. Ετσι το απέδωσε στις «δεξιές κυβερνήσεις» και «το πελατειακό κράτος που δρομολόγησαν την απαξίωση του σιδηροδρόμου, την πολυδιάσπαση του ΟΣΕ, την κακοδιαχείριση με σκάνδαλα, τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, τη διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης, αλλά και την απώλεια πολύτιμων στελεχών. Αυτό το έργο ξεκίνησε με τη δήθεν εξυγίανση του κ. Χατζηδάκη».
Στη συνέχεια και στο ίδιο μήκος κύματος ...επιλεκτικής μνήμης, πρόσθεσε: «Το έργο αυτό της μείωσης του προσωπικού το συνέχισε ο Καραμανλής, ο οποίος ήρθε να αποδομήσει οτιδήποτε είχαμε διορθώσει κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Λόγω των πολιτικών της ΝΔ, το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν επικίνδυνο και δεν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας και στελέχη». Αυτά λέγονται από τον επικεφαλής του κόμματος που υπηρέτησε την πολιτική της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης.
Αυτό αποδεικνύεται όχι μόνο με το ξεπούλημα στην ιταλική «Hellenic Train», αλλά και με το «ξέπλυμα» που έκανε και χτες στην ΕΕ. Είπε χαρακτηριστικά: «H Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο έλεγχο της χώρας για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, της υποχρέωσης δηλαδή ενσωμάτωσης Οδηγίας για την ασφάλεια των μεταφορών. Η Ευρωπαϊκή Ενωση και η Κομισιόν τα ίδια με το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ λένε, ότι υπάρχει έλλειμμα στην ενσωμάτωση των οδηγιών και τελικά υπάρχει ένα σχέδιο δράσης στο οποίο παραπέμπεται η ασφάλεια των μεταφορών». Λες και δεν είναι σε αυτή την ΕΕ της ...«απελευθερωμένης» αγοράς, όπου μόνο στο 14% του δικτύου υπάρχουν τα εξελιγμένα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, εκεί που συμφέρει τους μονοπωλιακούς ομίλους που εκμεταλλεύονται το δίκτυο, ή δεν λένε οι ίδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί ότι στην ΕΕ κυκλοφορούν πάνω από 5.000 συρμοί - σαράβαλα, που δεν αποσύρονται γιατί αυτό ...έχει κόστος.
Κατά τα άλλα ο Σ. Φάμελλος αρκέστηκε σε διαδικαστικά ζητήματα που περιορίζουν την κατάντια του σιδηροδρόμου μόνο στη θητεία της ΝΔ, κρύβοντας την ουσία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα υπόλοιπα κόμματα, που απολύτως φυσιολογικά δεν έκαναν την παραμικρή αναφορά στα καίρια ζητήματα της πολιτικής που οδήγησε στο έγκλημα. Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κ. Βελόπουλος, που προσπάθησε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα σχετικά με τη συναίνεση που πρόσφερε στη ΝΔ για τη χτεσινή διαδικασία - παρωδία, ανέφερε ανάμεσα σε άλλα: «Σήμερα ο πρωθυπουργός εκφώνησε έναν μνημειώδη λόγο υπό ψυχολογική πίεση και ψυχική αναταραχή. Αυτά που κάνετε με τις κάλπες τι είναι; Τρέμετε. Φοβάστε μήπως ο βουλευτής πάει στο 9. Δεν δίνετε το δικαίωμα στον βουλευτή να ψηφίσει κρυφά».
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Α. Χαρίτσης, υποστήριξε πως η απόρριψη της πρότασης για κακούργημα που αφορά το πρόσωπο του υπουργού Μεταφορών και το πρόσωπο του πρωθυπουργού θα οδηγήσει στο κλείσιμο της υπόθεσης. Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζ. Κωνσταντοπούλου, απευθυνόμενη στα κυβερνητικά στελέχη, ανέφερε: «Προκαταρκτική εξέταση αποφασίζει σήμερα η Βουλή. Και ούτε αυτό δεν θέλετε. Γιατί αφού είστε τόσο αθώοι δεν αφήνετε να αποδειχθεί αυτό από την προκαταρκτική εξέταση; Μα γιατί γνωρίζετε ότι δεν είστε αθώοι και ότι από κάθε διερεύνηση προκύπτουν στοιχεία και αυτά είναι προς αξιοποίηση σε κάθε χρονικό σημείο».
Με αναφορές που στην ουσία «βγάζουν λάδι» την πολιτική που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, μια που αυτήν υπηρέτησε και το κόμμα του, και ως κυβέρνηση και ως αντιπολίτευση, τοποθετήθηκε χτες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής.
Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο η τοποθέτησή του εστίασε «στην πολιτική και θεσμική παρακμή της κυβέρνησης», επειδή η διαφθορά και η μη σωστή τήρηση των κανονισμών ήταν που οδήγησαν στη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών. Αλλωστε, το σκεπτικό του ΠΑΣΟΚ για την Προανακριτική είναι ενδεικτικό του πού το πάνε, αφού όχι μόνο «αθωώνει» την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δηλαδή τη στρατηγική της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, τις περικοπές σε προσωπικό και την κατάτμηση των σιδηροδρόμων. Αλλά την καθιστά και θεματοφύλακα για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, όταν ακόμα και σήμερα αδειοδοτεί τρένα χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας, ενώ είχε αδειοδοτήσει και τα βαγόνια του θανάτου, της «Hellenic Train», πριν το δυστύχημα στα Τέμπη.
Είναι επίσης χαρακτηριστική η στάση του ΠΑΣΟΚ στη διαδικασία - παρωδία που ακολουθήθηκε χτες, αφού συμφώνησε με την κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ σε αυτό το προκλητικό στημένο σόου. Δηλαδή να κληθούν να ψηφίσουν οι βουλευτές όχι για κατηγορίες, αλλά για προτάσεις...
Ο Ν. Ανδρουλάκης θύμισε την περίφημη σύμβαση 717, θάβοντας τις άλλες 4 συμβάσεις που από το 2006 δεν είχαν και δεν έχουν ολοκληρωθεί, κάποιες από αυτές ακόμα και σήμερα, γιατί αυτό αναδεικνύει τις βαρύτατες ευθύνες και του ΠΑΣΟΚ. Αναφέρθηκε και στο «ρουσφέτι» του σταθμάρχη, συνδέοντάς το άμεσα με το δυστύχημα στα Τέμπη, προκειμένου να αποπροσανατολίσει από τις κύριες αιτίες.
Ανέφερε ως αιτία της διαφθοράς την ...ατιμωρησία, όταν τα ζητήματα διαφθοράς είναι σύμφυτα με το καπιταλιστικό σύστημα, κάτι που άλλωστε ως ΠΑΣΟΚ το γνωρίζει πολύ καλά ο ίδιος, αφού το κόμμα του έχει μακρά ιστορία σε σκάνδαλα και διαφθορά. Μάλιστα ο Ν. Ανδρουλάκης επικαλέστηκε τον Ευρωπαίο εισαγγελέα ως «εγγυητή» της δικαιοσύνης, την ώρα που στην ΕΕ το ένα σκάνδαλο διαδέχεται το άλλο, ενώ η ίδια η λειτουργία των λόμπι - που τα ξέρει πολύ καλά ο Ν. Ανδρουλάκης - είναι από μόνη της ένα σκάνδαλο, που η ΕΕ χαρακτηρίζει «ζωτικό στοιχείο της ευρωπαϊκής δημοκρατίας».