1827 Η μεγάλη ναυμαχία στο Ναυαρίνο στέφεται με νίκη για τους συμμαχικούς στόλους Αγγλίας, Ρωσίας, Γαλλίας έναντι του ενωμένου τουρκοαιγυπτιακού στόλου, παρά τη συντριπτική υπεροχή του δεύτερου. Η νίκη στο Ναυαρίνο έδωσε ανάσα στην Ελληνική Επανάσταση, που αντιμετώπιζε το φάσμα της ολοκληρωτικής καταστροφής.
1944 Απελευθερώνεται το Βελιγράδι.
1947 Το Γενικό Αρχηγείο του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας εκδίδει διάταγμα για τη συγκρότηση της Λαϊκής Πολιτοφυλακής.
1971 Το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης απονέμεται στον Καγκελάριο της Δυτικής Γερμανίας Βίλι Μπραντ, για την προώθηση της συνεργασίας με τις σοσιαλιστικές χώρες. Το Νόμπελ Λογοτεχνίας απονέμεται στον Πάμπλο Νερούντα.
1976 Αιματηρές ταραχές στο νέγρικο γκέτο του Σοβέτο στο Γιοχάνεσμπουργκ και σε διάφορες άλλες πόλεις της Νότιας Αφρικής, κατά τη διάρκεια μαζικών διαδηλώσεων των μαύρων εναντίον του απαρτχάιντ. Γιγαντιαία κινητοποίηση της Αστυνομίας για να προληφθεί η γενίκευση της εξέγερσης.
1980 Το Υπουργικό Συμβούλιο, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Γ. Ράλλη, εγκρίνει ομόφωνα τη συμφωνία επανένταξης της Ελλάδας στο στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, από το οποίο τον Αύγουστο του 1974, κάτω από την πίεση του λαϊκού παράγοντα για την προδοσία της Κύπρου, η κυβέρνηση «εθνικής ενότητας» υπό τον Κ. Καραμανλή είχε αποφασίσει την αποχώρηση της χώρας.
|
Πώς λέγεται ενώ - όχι στο πολύ μακρινό παρελθόν - το Καραϊσκάκη ήταν «απόρθητο κάστρο», τώρα να έχει γίνει η «παιδική χαρά» του κάθε αντιπάλου; «Μια χαρά και δυο τ... ΡΟΜΑρες». Ετσι λέγεται.
Ρωτήθηκε χτες ο κ. Ρουσόπουλος: «Περιμένει η κυβέρνηση, διά του "κοινωνικού αυτοματισμού", να συνδράμουν και οι γονείς προς την κατεύθυνση της εκτόνωσης της κρίσης;» στα σχολεία.
Κι απάντησε ο κ. Ρουσόπουλος: «Οχι, γιατί αυτές οι μέθοδοι περικλείουν και κινδύνους. Εμείς δεν υιοθετούμε τέτοιες μεθόδους».
*
Ρωτάμε εμείς τώρα:
Την περασμένη Δευτέρα, ο κύριος Γιάννης Αγγέλου, ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Κ. Καραμανλή, πρωτοστατούσε - επικεφαλής καμιά δεκαριάς «αγανακτισμένων γονιών» - σε επίδειξη «κοινωνικού αυτοματισμού» στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών; «Απαιτούσε» με οργίλο ύφος (και παρουσία άλλων γονιών, μαθητών, δασκάλων και καθηγητών που υπήρξαν μάρτυρες του επεισοδίου) να μπει τέλος στην κατάληψη των μαθητών; «Ζητούσε» από τους διευθύνοντες το σχολείο, να βάλουν με το «έτσι θέλω» τους μαθητές μέσα στις τάξεις; Τους «καλούσε» να αρχίσουν να παίρνουν απουσίες κατά των καταληψιών μαθητών; Τους «επέδειξε» ότι μεταξύ των καθηκόντων τους ήταν να τον ενημερώσουν για το ποιοι μαθητές κάνουν και ποιοι μαθητές δε συμμετέχουν στην κατάληψη;
*
Και μια ακόμα ερώτηση:
Κατά τη διάρκεια των όσων «ωραίων» πρωτοστάτησε ο κ. Αγγέλου, είχε πάψει να είναι ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού; Μήπως επιδείκνυε τη ροπή του στον «κοινωνικό αυτοματισμό» σαν ένας, απλός, «αγανακτισμένος γονιός»;...
Το κράτος τούς χαρίζει 55 εκατ. ευρώ το χρόνο, αλλά εκείνοι ζητούν περισσότερα! Και απειλούν ότι αν δεν τα πάρουν, θα αφήσουν τα νησιά στο έλεος του Θεού! Για τους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας ο λόγος, αυτούς τους «πατριώτες», που ζητούν αυξήσεις (κι άλλες αυξήσεις!) για να συνεχίσουν να στέλνουν τα σαπάκια τους στην άγονη γραμμή. Αλλιώς, λένε, θα αφήσουν τον κόσμο να πεθάνει από την εγκατάλειψη!
Αλήθεια, όλοι αυτοί οι «συνετοί» μεγαλοδημοσιογράφοι, που βγαίνουν κάθε βράδυ και καταγγέλλουν στα κανάλια τους δασκάλους για τις «υπερβολικές απαιτήσεις» τους, πότε σκοπεύουν να ασχοληθούν με το θέμα;...
Υπενθυμίζουμε ότι ο βουλευτής Λοβέρδος, που βγαίνει στα κανάλια και καταγγέλλει τη ΝΔ ότι κατάργησε την απλή αναλογική και επέβαλε στις τοπικές εκλογές το όριο του 42%, είναι στέλεχος του ιδίου κόμματος που στην ιδρυτική του διακήρυξη υποσχόταν ότι θα καθιερώσει την απλή αναλογική στις βουλευτικές, αλλά μετά, όταν έγινε κυβέρνηση, έφτιαχνε εκλογικούς νόμους για να μπορεί ο Σημίτης να κυβερνάει με 41%...
«Υπάρχει μια ομπρέλα προστασίας του συστήματος, αυτό που παλιότερα ο Καραμανλής ονομάτισε νταβατζήδες (...) Αυτοί προσφέρουν ένα δίχτυ προστασίας σε μια σειρά από πολιτικά στελέχη όλων των παρατάξεων εκτός του ΚΚΕ και μιας μερίδας του ΣΥΝ».
*
Η δήλωση αυτή έγινε προχτές (στο ρ/σ «Αλφα») από τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Κ. Κουλούρη. Περιμέναμε μια ολόκληρη μέρα να δούμε τι αντιδράσεις θα υπάρξουν. Εντούτοις, χτες, δεν είδαμε ούτε από τον Τύπο, ούτε από τα κομματικά επιτελεία - τα οποία αφορά η παραπάνω δήλωση - να «ιδρώνει το αυτί» κανενός. Επομένως, δύο τινά ισχύουν:
`Η κάποιοι θεωρούν τον συγκεκριμένο βουλευτή εντελώς «κουκουρούκου», ή αυτά που λέει (ανεξαρτήτως αν είναι ή δεν είναι «κουκουρούκου» ο κ. Κίμων) τα γνωρίζουν, τα θεωρούν δεδομένα για το πολιτικό τους σύστημα, και επομένως κάνουν την «πάπια», τουτέστιν όσο λιγότερο τα κουβεντιάζουν, τόσο το καλύτερο, καθότι τι να σου κάνει κι η κακομοίρα η γυναίκα του Καίσαρα; Δεν είναι που δεν είναι τίμια, άμα αρχίσει να φαίνεται κιόλας, τότε...
Του Γιάννη Δερμεντζόγλου (από τον «Ελεύθερο Τύπο»)
Γιατί «ενοχλήθηκε» ο κύριος υπουργός Δημόσιας Τάξης μόλις ενημερώθηκε σχετικά με την υπόθεση του αστυφύλακα που πήγε προχτές στο σχολείο του Ελληνικού και έκανε μερικές «ερωτησούλες» για τους απεργούς δασκάλους;
«Με ενόχλησε - απάντησε ο κ. Πολύδωρας - γιατί πάλι δεν ήταν αρκούντως ευφυής ο αστυνόμος να μη δώσει λαβή (...)!
Δεν «ενοχλήθηκε», δηλαδή, επειδή ευδοκιμούν τέτοια «μπουμπούκια» στην Αστυνομία, δεν «ενοχλήθηκε», επειδή το «όργανο» έκανε ό,τι έκανε, εκείνο που «ενόχλησε» τον κ. υπουργό είναι επειδή το «όργανο», αυτό που έκανε, δεν το έκανε ...«έξυπνα»!
*
ΥΓ (1): Διαβάζοντας τα παραπάνω, έχουμε να επισημάνουμε τούτο: Οποιων από σας ο «φιλύποπτος νους» (κατά την έκφραση του κ. Πολύδωρα) πάει στη σκέψη ότι τα «όργανα» κάνουν ό,τι κάνουν (με περισσότερη ή με λιγότερη «εξυπνάδα») έχοντας πλάτες από ψηλά, θα σας παρακαλούσαμε να ...μην πάει. Διότι κάτι τέτοιο «το αποκρούουμε διαρήμην» (χτεσινή φράση κι αυτή πάλι του κ. Πολύδωρα)! Εντάξει;...
ΥΓ (2): Προφανώς η φράση του κ. Πολύδωρα ήταν «το αποκρούουμε διαρρήδην» ή «το αποκρούουμε διά ρύμης» και όχι ...«διαρήμην», όπως το έκαναν όσοι ανέλαβαν να απομαγνητοφωνήσουν την τοποθέτησή του και να εκδώσουν τη σχετική ανακοίνωση με τις δηλώσεις του, από το γραφείο Τύπου του υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Είδατε τι παθαίνετε κ. Πολύδωρα όταν χρησιμοποιείτε «δύσκολες» και «άγνωστες» λέξεις για κάποιους εκεί στην Αστυνομία;
«Μάθημα»
διαρκείας!