Παρασκευή 31 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εκδήλωση για την Ανώτατη Εκπαίδευση

«Η κρίση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και η πρόταση του ΚΚΕ» είναι το θέμα της εκδήλωσης που διοργανώνει η Αχτίδα ΑΕΙ - ΤΕΙ της ΚΟΑ του ΚΚΕ, την Τρίτη 4/11, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Η εκδήλωση θα γίνει στην αίθουσα τελετών του ιδρύματος, στις 6.30 μ.μ., θα μιλήσουν η Ελένη Μηλιαρονικολάκη και ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, μέλη της ΚΕ του ΚΚΕ, ενώ θα υπάρξει και δυνατότητα παρεμβάσεων εκ μέρους των προσκεκλημένων.

Εξακολουθούν τα κενά στα Μουσικά Σχολεία

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ιλίου - όπως άλλωστε και άλλα τέτοια σχολεία σε όλη τη χώρα - αφορά η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή, η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό, βασικών στοιχείων υλικοτεχνικής υποδομής, όπως αιθουσών διδασκαλίας, μουσικών οργάνων, καθώς και της μη επίλυσης του προβλήματος της σίτισης και μεταφοράς των μαθητών», επισημαίνεται στην Επίκαιρη Ερώτηση.

Και ενδεικτικά αναφέρεται: «Αυτή τη στιγμή λείπουν καθηγητές Γενικής Παιδείας, όπως: φιλόλογος, τρεις μαθηματικοί, ένας χημικός, ένας βιολόγος, ένας καθηγητής καλλιτεχνικών, τρεις καθηγητές ευρωπαϊκής μουσικής, δύο βυζαντινής, καθηγητές πληροφορικής και σχεδόν όλοι οι καθηγητές των μουσικών οργάνων. Η κατάσταση αυτή έχει σαν αποτέλεσμα οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ιλίου να κάνουν αντί για 8ωρο, μόνο πέντε ώρες, από τις οποίες οι μισές είναι κενές.

Παράλληλα, σοβαρό πρόβλημα δημιουργεί ο μικρός αριθμός που υπάρχει σε οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν τρεις κατηγορίες καθηγητών, οι τακτικοί, οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι, που είναι και οι περισσότεροι».

«Οι μαθητές και οι γονείς τους είναι ανάστατοι και προχωρούν σε κινητοποιήσεις, καθώς συμπληρώνονται δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το σχολείο υπολειτουργεί, εξαιτίας της αδιαφορίας του υπουργείου και της μη υλοποίησης της δέσμευσης ότι θα λυθούν άμεσα τα προβλήματα», καταλήγει η Ερώτηση.

Η βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό Παιδείας «αν θα προχωρήσει άμεσα στην πλήρωση μονίμων εκπαιδευτικών, στην εξασφάλιση των απαραίτητων στοιχείων υλικοτεχνικής υποδομής και στη λύση του προβλήματος της μεταφοράς και σίτισης των μαθητών, ώστε να λειτουργήσει σωστά το σχολείο».

Μουσική διαμαρτυρία στο Ηράκλειο

Με συναυλία διαμαρτυρίας χτες το πρωί έξω από τη Νομαρχία Ηρακλείου και πορεία προς την Περιφέρεια Κρήτης, επέλεξε να διαμαρτυρηθεί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών και υλικοτεχνικής υποδομής.

Με αυτό τον πρωτότυπο τρόπο μαθητές και γονείς επέλεξαν να διαμαρτυρηθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά και δεν επιτρέπουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Σε σχετική ανακοίνωση του συλλόγου τονίζεται ότι άμεσα θα πρέπει να καλυφθούν με προσλήψεις τα κενά σε καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, αγορά μουσικών οργάνων, συντήρηση του κτιρίου και διαμόρφωση αιθουσών διδασκαλίας.

ΚΕΡΚΥΡΑ
Κινητοποίηση καθηγητών και εργαζόμενων μαθητών

Μαχητική πορεία στην πόλη της Κέρκυρας έκαναν χτες το πρωί (30/10) η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, ωρομίσθιοι καθηγητές και μαθητές με αίτημα αιχμής να μη σταματήσει η λειτουργία των τριών ειδικοτήτων του απογευματινού ΤΕΕ (3ου ΤΕΕ) που εξυπηρετεί 36 εργαζόμενους μαθητές που έρχονται από την ύπαιθρο. Απαίτησαν, ακόμα, την αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία ώστε να καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες σε υποδομές και προσωπικό.

Οπως τονίζει η ΕΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, η κατάσταση που διαμορφώνεται στο χώρο της εκπαίδευσης εξαιτίας της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι δραματική. Η απόφαση να απαγορευτεί η λειτουργία τριών τμημάτων του απογευματινού ΤΕΕ και ουσιαστικά να πεταχτούν 36 εργαζόμενοι νέοι έξω από το σχολείο, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Συγκεκριμένα, η περιφερειακή διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποφάσισε να μη λειτουργήσουν αυτά τα τμήματα, παρά τις αντιρρήσεις μαθητών και καθηγητών του 3ου ΤΕΕ και το γεγονός ότι το είχε ζητήσει εγγράφως και η διεύθυνση του σχολείου. Σύμφωνα με τη διεύθυνση δεν είναι θεσμοθετημένη η λειτουργία των ΤΕΕ τις απογευματινές ώρες, παρά μόνο για τις πρωινές και τις βραδινές. Ομως, στα εν λόγω τμήματα φοιτούν εργαζόμενοι μαθητές που μένουν στην ύπαιθρο και δεν μπορούν να παρακολουθούν τις «θεσμοθετημένες» πρωινές και βραδινές ώρες.

Οι καθηγητές, τονίζει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, δέχονται αλλεπάλληλες πιέσεις - επίσημες ή ανεπίσημες - για καταργήσεις τμημάτων και για ανάληψη υποχρεωτικών υπερωριών. Υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και η κάλυψή τους γίνεται τελικά με το χειρότερο τρόπο, δηλαδή με ωρομίσθιους. Η μία θέση μοιράζεται στα δύο και στα τρία. Σε αυτές τις συνθήκες ένας εκπαιδευτικός επόμενο είναι να μην μπορεί να επιτελέσει στοιχειωδώς το έργο του. Την αγανάκτησή τους απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης εκφράζουν και οι ωρομίσθιοι καθηγητές που βιώνουν πιο έντονα την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στο χώρο της εκπαίδευσης.

Σήμερα συνεδριάζουν οι πανεπιστημιακοί

Σε συνέχιση του αγώνα με άλλες μορφές, που εξασφαλίζουν τη συμπόρευση όλων των φορέων της εκπαίδευσης, καλεί η ΔΗΠΑΚ

Eurokinissi

Την έβδομη βδομάδα αποχής από τα διδακτικά τους καθήκοντα κλείνουν σήμερα οι πανεπιστημιακοί και το μεσημέρι συνεδριάζει η Διοικούσα Επιτροπή της Ομοσπονδίας τους (ΠΟΣΔΕΠ) για να πάρει τις αποφάσεις της σχετικά με αυτή την κινητοποίηση διαρκείας, που φαίνεται να οδεύει προς τη λήξη της, χωρίς όμως να έχουν ικανοποιηθεί ουσιαστικά τα αιτήματα του κλάδου. Σύμφωνα με την απόφαση που πήρε η ΔΕ της ΠΟΣΔΕΠ την περασμένη βδομάδα, στη σημερινή συνεδρίαση θα συγκεντρωθούν οι «προτάσεις» των συλλόγων για την εκτίμηση των κινητοποιήσεων. Στα περισσότερα ιδρύματα της Αθήνας (με εξαίρεση το Πάντειο) ήδη πραγματοποιείται ένα μεγάλο ποσοστό μαθημάτων, επίσημα έχει διακόψει την αποχή ο Σύλλογος ΔΕΠ των σχολών Ηρακλείου του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ ο Σύλλογος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχει δημοσιοποιήσει την απόφασή του να εισηγηθεί σήμερα τη λήξη της αποχής.

Στις περισσότερες σχολές, που «πιέζονται» προκειμένου να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες ώρες διδασκαλίας για να μη χαθεί το εξάμηνο, αναμένεται να αποφασιστεί «παράταση» του εξαμήνου, ενώ ήδη συζητιούνται στους πανεπιστημιακούς κύκλους σκέψεις για τα μαθήματα της εξεταστικής που χάθηκαν και πότε αυτά μπορούν να εξεταστούν.

Θυμίζουμε ότι τα τρία βασικά αιτήματα που προβάλλουν οι πανεπιστημιακοί στην κινητοποίησή τους είναι: «Αύξηση δαπανών για τα ΑΕΙ, κατάργηση του επιδοματικού χαρακτήρα των αποδοχών τους και απόσυρση του νομοσχεδίου για την "Αξιολόγηση", τα "Ινστιτούτα διά Βίου εκπαίδευσης" και το "Διεθνές Ελληνικό Πανεπιστήμιο"». Απέναντι σ' αυτά η κυβέρνηση έχει προτείνει αύξηση κατά 14% περίπου του προϋπολογισμού των ιδρυμάτων για το 2004 και άμεση έκτακτη επιχορήγησή τους με 3.000.000 ευρώ, αύξηση των αποδοχών τους κατά 7,4% περίπου με ενσωμάτωση μέρους του επιδόματος μεταπτυχιακών (30 ευρώ από αυτό) στο βασικό τους μισθό (και διατήρηση όλων των υπολοίπων επιδομάτων) και δε συζητάει για το νομοσχέδιο περί αξιολόγησης, δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι αυτό θα ψηφιστεί το Δεκέμβρη. Η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ έχει χαρακτηρίσει θετικές κάποιες από τις παραπάνω προτάσεις της κυβέρνησης, παρουσιάζοντάς τες ως «νίκη του κινήματος», παραδέχεται ωστόσο ότι δεν ικανοποιούνται τα αιτήματα του κλάδου.

Απαιτείται συντονισμένος αγώνας

Η μορφή της αποχής πάντως, όπου επέμεινε για τόσο καιρό η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, γίνεται φανερό ότι δεν οδήγησε πουθενά, αφού απομόνωσε τους πανεπιστημιακούς κυρίως από τους φοιτητές, οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι σύμμαχοί τους σ' αυτό τον αγώνα, αφού είναι επίσης θύματα της πολιτικής υποχρηματοδότησης και διάλυσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Πρόταση της Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης (ΔΗΠΑΚ) στην ΠΟΣΔΕΠ ήταν και παραμένει να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις με άλλες μορφές, που θα ενισχύσουν τη συμπόρευση, την κοινή πάλη τόσο με τους φοιτητές όσο και με τους εργαζόμενους, ενάντια στην πολιτική που υποβαθμίζει την Ανώτατη Εκπαίδευση και την προσαρμόζει στις απαιτήσεις του κεφαλαίου για μισοκαταρτισμένους απόφοιτους, που θα αποτελέσουν ευέλικτο εργατικό δυναμικό χωρίς δικαιώματα. Αυτή η πολιτική είναι που διαστρεβλώνει επίσης το ρόλο του πανεπιστημιακού δασκάλου, μετατρέποντάς τον σε «μάνατζερ» που θα κυνηγάει προγράμματα για τη χρηματοδότηση του ιδρύματός του και τη συμπλήρωση των αποδοχών του. Η ΔΗΠΑΚ, λοιπόν, προτείνει να ανοίξουν τα ιδρύματα για να μπορέσουν οι φοιτητές να κάνουν γενικές συνελεύσεις και να προχωρήσουν μαζί με τους πανεπιστημιακούς και όλο το λαό σε δυναμικές κινητοποιήσεις, συγκεντρώσεις, πορείες, καταλήψεις, διεκδικώντας Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση πραγματικά δημόσια και δωρεάν.

  • Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Νομαρχία Χανίων πραγματοποίησαν, χτες το πρωί, φοιτητές του τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης. Οι φοιτητές ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου που ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή για την αξιολόγηση και τη διά βίου εκπαίδευση. Ταυτόχρονα εκφράζουν την αντίθεσή τους στο παραπέρα χτύπημα των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων μέσα από πρόσφατο νομοσχέδιο - σκούπα που περιορίζει το δικαίωμα των αποφοίτων πληροφορικής από τη δυνατότητα διορισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από τη Νομαρχία στις 11 το πρωί, όπου παρέδωσαν το ψήφισμα διαμαρτυρίας τους στο νομάρχη Χανίων.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ