Τετάρτη 30 Μάρτη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Παρέμβαση για το διδακτικό προσωπικό της ανώτατης εκπαίδευσης

Παρέμβαση για τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στην ανώτατη εκπαίδευση και κυρίως για τις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού κάνει το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ), που σε σχετική ανακοίνωσή του σημειώνει:

«Eδώ και χρόνια, παρακολουθούμε τη σταδιακή κατεδάφιση του δημόσιου χαρακτήρα της Aνώτατης Eκπαίδευσης στο πνεύμα των διακηρύξεων της Λισαβόνας και της Mπολόνιας. Eδώ και χρόνια παρακολουθούμε τη θεσμοθέτηση της λειτουργικής της αλλαγής από δημόσια σε ιδιωτική - επιχειρηματική.

H εισαγωγή των ελαστικών σχέσεων εργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού των AEI είναι η προσαρμογή των εργασιακών συνθηκών των εργαζομένων στα Πανεπιστήμια, στο "νέο πλαίσιο".

Tο καθεστώς των συμβασιούχων διδασκόντων, βάσει του ΠΔ 407, έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, ιδιαίτερα στα περιφερειακά Πανεπιστήμια.

Mε πρόσχημα την κρίση, γίνονται εν μέσω της ακαδημαϊκής χρονιάς, περικοπές των κονδυλίων των AEI, με αποτέλεσμα να μένουν απλήρωτοι οι συμβασιούχοι καθηγητές, οι οποίοι θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις, αναγκάζονται σε πολλών χιλιομέτρων μετακινήσεις, προκειμένου να βρεθούν στον τόπο διδασκαλίας, υφιστάμενοι και το οικονομικό κόστος της μετακίνησης.

Eπιπρόσθετα, εδώ και δύο χρόνια το υπουργείο Παιδείας, καθυστερεί τους διορισμούς των εκλεγμένων μελών Διδακτικού και Eρευνητικού Προσωπικού (ΔEΠ), των AEI, με αποτέλεσμα 800 και πλέον επιστήμονες (υπολογίζεται να φτάσουν τους 1.200 ως το τέλος του χρόνου) να τελούν υπό καθεστώς ομηρίας. H καθυστέρηση αυτή δημιουργεί προβλήματα, τόσο στους ίδιους τους διδάσκοντες κρατώντας τους σε καθεστώς ασάφειας, όσο και στη λειτουργία των σχολών, οι οποίες αναγκάζονται να προσαρμόζουν τα προγράμματά τους βάσει αυτών των ελλείψεων. Δηλαδή υποβαθμίζοντάς τα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι φέτος τα πτυχία που θα απονεμηθούν στη Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, θα δοθούν από μη μόνιμους καθηγητές.

Θεωρώντας ότι η Aνώτατη Eκπαίδευση θα πρέπει να είναι ενιαία, αποκλειστικά δημόσια, να λειτουργεί με ενιαίο πρόγραμμα και ν' ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας, πράγμα το οποίο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με διδακτικό προσωπικό σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, το EETE ζητά:

  • Tην κατάργηση του απαράδεκτου καθεστώτος των συμβασιούχων διδασκόντων στα AEI, και την προκήρυξη, άμεσα, θέσεων σταθερής πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης εκπαιδευτικού προσωπικού.
  • Nα διορισθούν άμεσα τα εκλεγμένα μέλη ΔEΠ.
  • Nα καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των διδασκόντων βάσει του Διατάγματος 407».
Αποκαλύπτουν ποιος τους ενοχλεί ...

Η αντίληψη ότι τάχα για τα προβλήματα στις πανεπιστημιακές σχολές φταίνε τα κόμματα... «φοριέται» πολύ από τις αστικές δυνάμεις, ιδιαίτερα τώρα που επιχειρείται να δικαιολογηθούν μια σειρά αναδιαρθρώσεις που προωθούνται με το νόμο - πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση. Στο πνεύμα αυτής της αντίληψης ήταν και η αντίδραση ενός καθηγητή της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) του Πολυτεχνείου, με αφορμή περιοδεία κλιμακίου του ΚΚΕ στη σχολή την περασμένη Δευτέρα. Ο συγκεκριμένος καθηγητής έφτασε στο σημείο να απειλήσει τους φοιτητές στο αμφιθέατρό του ότι αν ξανακάνει ανακοίνωση η ΚΝΕ στους φοιτητές, ο ίδιος δεν θα παραδώσει μάθημα! Να λοιπόν, τι εννοούν όταν λένε ότι τους ενοχλούν τα κόμματα: Τους ενοχλεί το ΚΚΕ, η στάση και η δράση του. Προς απογοήτευση όμως, μιας σειράς τέτοιων καθηγητάδων, το ΚΚΕ θα συνεχίσει αταλάντευτο τη δράση του μέσα και έξω από τις σχολές.

Εκδηλώσεις της ΚΝΕ
  • Η Νομαρχιακή Οργάνωση Λακωνίας της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση αύριο Πέμπτη, 12 το μεσημέρι, στο ΤΕΙ στη Σπάρτη (αίθ. Σοφίας Βαλιώτη), με θέμα: «Η πρόταση του ΚΚΕ για την οργάνωση της πάλης του φοιτητικού - σπουδαστικού κινήματος». Ομιλητής ο Μπόρλας Γιώργος, μέλος του Γραφείου Περιοχής Πελοποννήσου της ΚΝΕ.
  • Η Τομεακή Οργάνωση Μαθητών Πάτρας της ΚΝΕ ανεβάζει μουσικοθεατρική παράσταση με θέμα «Ζωή Ολόκληρη - Οχι με Δόσεις», το Σάββατο 2 Απρίλη, θέατρο Παμμικρασιατικού Συλλόγου (πλατεία Ελευθερίας), 7 μ.μ. Παράσταση και μουσική, με επιμέλεια ομάδων της ΚΝΕ.
  • Οι Οργανώσεις Κοζάνης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ διοργανώνουν βιβλιοπαρουσίαση του έργου «Ο Βασιλιάς Ανθρακας» του Απτον Σίνκλερ, την Κυριακή 3 Απρίλη, 6 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Κοζάνης.
  • Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λέσβου της ΚΝΕ διοργανώνει βιβλιοπαρουσίαση του έργου «Το εργατικό συνδικαλιστικό κινημα 1918-1948, Δύο Γραμμές σε διαρκή αντιπαράθεση» του Γιώργου Μαυρίκου, την Κυριακή 3 Απρίλη, 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Μυτιλήνης.
Για την Παιδεία στη Δυτική Μακεδονία

Εκδηλώσεις με θέμα «Οι εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας και οι θέσεις του ΚΚΕ», διοργανώνουν οι Οργανώσεις Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ. Συγκεκριμένα:

  • Σήμερα Τετάρτη: Κοζάνη, 7 μ.μ., Εργατικό Κέντρο, ομιλήτρια Ελένη Γκόγκου, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ. Σιάτιστα, 7 μ.μ., αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, ομιλητής Γιάννης Παντελίδης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.
  • Αύριο Πέμπτη: Πτολεμαΐδα, 7 μ.μ., αίθουσα Δημαρχείου, ομιλητής Γιάννης Παντελίδης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ. Γρεβενά, 7.30 μ.μ., αίθουσα εκδηλώσεων Δημαρχείου (Πλατεία Ελευθερίας), ομιλητής Νώντας Στολτίδης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
Η έκδοση και διανομή τους δεν μπορεί να είναι υπόθεση ιδιωτών

Να λειτουργήσουν ξανά τα πανεπιστημιακά τυπογραφεία ζητάει με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή το ΚΚΕ, με αφορμή την περικοπή των δωρεάν συγγραμμάτων

Για την περικοπή των δωρεάν συγγραμμάτων στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ, κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, στην οποία επισημαίνει:

«Με πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, μειώνεται δραστικά το δικαίωμα των φοιτητών και σπουδαστών να παίρνουν δωρεάν τα απαραίτητα για τις σπουδές τους συγγράμματα. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η διανομή μόνο ενός δωρεάν βιβλίου, ενώ το επιπλέον σύγγραμμα θα πρέπει να πληρώνεται και το συμπληρωματικό καταργείται. Η εγκύκλιος, μάλιστα, προβλέπει και ποινικές διώξεις για τους φοιτητές επί πτυχίω, σε περίπτωση που δεν επιστρέψουν τα επιπλέον συγγράμματα.

Η κατάσταση αυτή είναι απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής που, με άξονα τις ευρωενωσιακές κατευθύνσεις και με τη στήριξη ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ., στοχεύει στη μετατροπή των Σχολών σε "Ανώνυμες Εταιρίες", όπου τα εκπαιδευτικά προϊόντα θα ακριβοπληρώνονται. Στο έδαφος της οικονομικής κρίσης, το "μάρμαρο" θα το πληρώσουν, για άλλη μια φορά, τα παιδιά της εργατικής τάξης, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, που και σήμερα πληρώνουν δυσβάσταχτα ποσά για τη σίτιση, τη στέγαση, τα αναλώσιμα. Με το νέο Νόμο - Πλαίσιο τα οικονομικά βάρη των παιδιών αυτών και των οικογενειών τους θα μεταφέρονται σε δάνεια μέσω της "φοιτητοκάρτας", βάζοντας υποθήκη την υπόλοιπη ζωή τους για να αντεπεξέλθουν.

Η κατάργηση του δωρεάν συγγράμματος από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι πτυχή των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των μονοπωλίων. Η αντικατάσταση των συγγραμμάτων από τα "ηλεκτρονικά βιβλία" γίνεται μόνο για να αυγαταίνουν τα κέρδη των μεγάλων εκδοτικών οίκων, με τη μείωση του κόστους παραγωγής και την εξάλειψη του ποσοστού κέρδους που πηγαίνει σε διανομείς - βιβλιοπώλες. Είναι καθαρό ότι η έκδοση και διανομή των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων δεν μπορεί να είναι υπόθεση ιδιωτών. Πρέπει να ξαναλειτουργήσουν τα πανεπιστημιακά τυπογραφεία, που τα κλείσανε οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για να παραχωρήσουν και αυτήν την ακαδημαϊκή δραστηριότητα στο κεφάλαιο. Να υπάρχει έλεγχος από ειδική επιστημονική επιτροπή για την επάρκεια και ποιότητα των συγγραμμάτων, με βάση τις πραγματικές ανάγκες κάθε επιστημονικού αντικειμένου και μαθήματος και όχι τις στοχεύσεις του μονοπωλιακού κεφαλαίου».

Με βάση τα παραπάνω, ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την υπουργό Παιδείας:

  • Τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην πληρώσει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του για συγγράμματα. Να μοιραστούν όλα τα αναγκαία συγγράμματα δωρεάν, όπως και τα συμπληρωματικά, με βάση τις απαιτήσεις κάθε μαθήματος.
  • Τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε να λειτουργήσουν ξανά τα Πανεπιστημιακά Τυπογραφεία και να ιδρυθούν νέα όπου δεν υπάρχουν, να εκδίδουν και να διανέμουν δωρεάν όλα τα συγγράμματα που χρειάζονται τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Να εποπτεύεται η εκδοτική τους δραστηριότητα, για να μην καταλήξουν να γίνουν «μαγαζιά» μέσα στα Πανεπιστήμια. Να εξοπλιστούν άμεσα και πλήρως όλες οι πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες.
ΧΑΛΚΙΔΑ
Πάλι σέρνονται μαθητές στα δικαστήρια

Αύριο Πέμπτη παραπέμπονται για να δικαστούν, στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ανηλίκων, στη Χαλκίδα, 30 περίπου μαθητές - μέλη των 15μελών Συμβουλίων των 3ου και 4ου Λυκείου, επειδή προς το τέλος του 2009 είχαν διεκδικήσει αγωνιστικά το δικαίωμά τους στη δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους, που η κυβέρνηση - ΕΕ θέλουν να εμπορευματοποιήσουν - ιδιωτικοποιήσουν και οι λαϊκές οικογένειες δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν.

Είναι η τρίτη παραπομπή μαθητών σε δίκη στη Χαλκίδα, ενώ θα ακολουθήσει και τέταρτη στις 26/5/2011. Σκοπός και στόχος τους είναι η τρομοκράτηση των μαθητών και η υποταγή του μαθητικού κινήματος, με δεδομένο ότι ακόμα βρίσκεται σε ισχύ η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ).

Την προσπάθεια εκφοβισμού με την ποινικοποίηση των αγώνων των μαθητών καταγγέλλει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Εύβοιας της ΚΝΕ, καλώντας τους μαθητές να μην υποκύψουν στους εκβιασμούς και να συνεχίσουν τον αγώνα, έχοντας δεδομένη τη συμπαράσταση της ΚΝΕ.

Σε ερώτηση που είχε καταθέσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, για την ποινικοποίηση των αγώνων των μαθητών της Χαλκίδας και την άρση της ΠΝΠ, η υφυπουργός Π. Χριστοφιλοπούλου είχε απαντήσει ότι δήθεν «τέτοια θέματα πρέπει να αντιμετωπίζονται εντός των σχολείων και με υπεύθυνη στάση της εκπαιδευτικής κοινότητας...», αλλά την ΠΝΠ ούτε κουβέντα να την καταργήσει και στο μεταξύ οι δίκες μαθητών συνεχίζονται!

Τέλος στα μαθήματα όπως τα γνωρίζαμε...

Τα νέα προγράμματα σπουδών σε Δημοτικό και Γυμνάσιο συζητάει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Eurokinissi

Τα νέα προγράμματα σπουδών, μέσω των οποίων θα υλοποιηθούν οι κατευθύνσεις του «νέου» σχολείου, συζητά αύριο το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), ένα από τα όργανα νομιμοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής που ανήκει στο λεγόμενο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ). Διαφοροποίηση, σύνδεση του σχολείου με την «τοπική κοινωνία», διάλυση της γνώσης και μπόλικη προπαγάνδα για την ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας συνθέτουν το σχέδιο που παρουσιάζεται. Στο μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει σήμερα και τις αλλαγές που προωθεί στο λύκειο.

Ειδικότερα, προβλέπεται ότι σε δημοτικό και γυμνάσιο: Εφαρμόζεται ολοήμερο πρόγραμμα με διευρυμένο και ενιαίο ωράριο (8.00 - 15.00 για τις τέσσερις πρώτες τάξεις και 8.00 - 15.30 για τις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού και 8.00 - 4.00 για το γυμνάσιο).

Οπως σημειώνεται, οι πρόσθετες διδακτικές ώρες θα περιλαμβάνουν τη ζώνη για ξένες γλώσσες (με βάση επιλογές και επίπεδα), καθώς και τουλάχιστον 5 πρόσθετες ώρες τη βδομάδα που εντάσσονται στο πεδίο «σχολική και κοινωνική ζωή». Σύμφωνα με όσα περιγράφονται, αυτό περιλαμβάνει μελέτη, εργασίες/ projects που προτείνονται στο πλαίσιο των μαθησιακών - διδακτικών αντικειμένων και θέματα όπως το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες, καθώς και ομίλους, δίωρα ελεύθερης, συλλογικής, συνθετικής δραστηριότητας (ελεύθερο project) «με πρωτεύοντα στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, δημιουργικότητας και ανάληψης πρωτοβουλιών, έτσι ώστε το σχολείο να γίνει χώρος δημιουργικής μάθησης». Πρόκειται για επιλογή που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη διαφοροποίηση του περιεχομένου της μάθησης, τόσο μεταξύ των σχολείων όσο και μεταξύ των μαθητών του ίδιου σχολείου. Γιατί, στο πλαίσιο ενός πρότζεκτ, κάλλιστα θα μπορούν άλλοι να ασχολούνται με μαθήματα και άλλοι να... ζωγραφίζουν.

Στην κατεύθυνση της διαφοροποίησης κινείται και η «ενίσχυση της αυτονομίας και ευελιξίας της σχολικής μονάδας στην κατανομή των διδακτικών περιόδων του ωρολογίου προγράμματος». Επίσης, ενοποιούνται διδακτικές ώρες και επιμηκύνεται ο μαθησιακός χρόνος, δηλαδή συνδυάζονται δύο διδακτικές ώρες σε ένα συνεχόμενο δίωρο και συνδέονται «αντικείμενα που ανήκουν σε συναφές επιστημονικό πεδίο».

Επίσης, με το σχέδιο ανοίγει το σχολείο στην τοπική κοινωνία, όχι μόνο με ενδοσχολικές δραστηριότητες, «αλλά μετά τη λήξη της σχολικής μέρας, μπορούν να οργανώνονται στις εγκαταστάσεις του σχολείου δραστηριότητες με ευθύνη των τοπικών αρχών», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Βέβαια, οι «Καλλικρατικές» τοπικές αρχές, αναγκασμένες από τη νέα δομή και τις οικονομικές συνέπειές της, θα αποτελούν το φορέα που θα συντονίζει ή και θα προσελκύει τους ιδιώτες στα σχολεία προς αναζήτηση πόρων.

Ολα τα παραπάνω συνιστούν το σχολείο των δεξιοτήτων και της ημιμάθειας για τους πολλούς, το ίδιο σχολείο που χρόνια τώρα αξιώνουν ΕΕ, ΟΟΣΑ και άλλοι μηχανισμοί του μεγάλου κεφαλαίου. «Ολοι οι μαθητές, όταν ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, θα είναι σε ικανοποιητικό βαθμό εγγράμματοι στην Ελληνική και σε ξένες γλώσσες, στις επιστήμες, στα μαθηματικά, στις νέες τεχνολογίες, στον πολιτισμό, στις τέχνες και στη θρησκεία τους», σημειώνεται ομολογώντας το μίνιμουμ γνώσης και δεξιοτήτων που θα παρέχονται.

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, εμπλέκονται «στη διαμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών σε αλληλεπίδραση και στενή συνεργασία με τους μαθητές τους» και γίνεται λόγος για «με κάθε τρόπο αναγνώριση της συνεισφοράς» τους, δηλαδή και ύπαρξη οικονομικών κινήτρων για να προωθήσουν και να υπερασπιστούν το σχολείο των μονοπωλίων. Το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, άλλωστε, δημιουργεί και το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για κάτι τέτοιο, καθώς ανάμεσα στα ελάχιστα που δεν καταργεί, είναι τα επιδόματα θέσης (στελέχη της εκπαίδευσης) και το επίδομα αποδοτικότητας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ