Μία ακόμα ψηφίδα στο ψηφιδωτό της εμπορευματικής «διεθνοποίησης και εξωστρέφειας» του ΑΠΘ, στρατηγικού στόχου της ΕΕ και του αποκαλούμενου Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης, αποτελεί η συμμετοχή στην πρωτοβουλία «Aristotle International» για ίδρυση Ξενόγλωσσων Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών (ΞΠΠΣ) με δίδακτρα.
Αυτό σημειώνει απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΑΠΘ και καλεί σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του ΑΠΘ, όπου θα συζητηθεί η ίδρυση των νέων ΞΠΠΣ.
Ο ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ σημειώνει ότι οι πρωτοβουλίες αυτές λαμβάνονται με αποκλειστικό κριτήριο και σκοπό την προσέλκυση φοιτητών - πελατών από το εξωτερικό και δυνητικά στο μέλλον από το εσωτερικό, στο όνομα της οικονομικής αυτοτέλειας και χρηματοδοτικής εγκατάλειψης της δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Καλεί το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό να ακυρώσει στην πράξη την ίδρυση νέων ΞΠΠΣ με δίδακτρα, καταψηφίζοντας τις σχετικές εισηγήσεις για την ίδρυσή τους. Αλλά και να ενισχύσει τον αγώνα για κατάργηση των διδάκτρων σε όλους τους κύκλους σπουδών (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών), διεκδικώντας αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των σύγχρονων αναγκών.
«Λαϊκά Φροντιστήρια Αλληλεγγύης», απολύτως δωρεάν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις εγγραφής, διοργανώνουν και φέτος, για 12η συνεχόμενη χρονιά, το Εργατικό Κέντρο και η ΕΛΜΕ Ζακύνθου στηρίζοντας έμπρακτα τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Μαθήματα θα πραγματοποιούνται για όσους φοιτούν σε Γυμνάσιο και Λύκειο, με γονείς εργαζόμενους, άνεργους, αυτοαπασχολούμενους, αγρότες. Οι εγγραφές πραγματοποιούνται καθημερινά στο ΕΚΖ (9 π.μ. - 1 μ.μ.) ή στο τηλ. 26950-42389.
Ξεκίνησε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Παίρνοντας τη σκυτάλη από τη μεγάλη γενική πανελλαδική απεργία της Τετάρτης, όπου οι εργαζόμενοι δήλωσαν ξεκάθαρα ότι δεν θα γίνουν σκλάβοι του 21ου αιώνα, η βουλευτής του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά, μιλώντας χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης, επισήμανε ότι αυτό ακριβώς προσπαθεί να φέρει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
«Βασικό κριτήριο χάραξης της πολιτικής σας -είπε η Αφρ. Κτενά - δεν είναι η κάλυψη των αναγκών αλλά η "εξοικονόμηση," η τήρηση των δημοσιονομικών κανόνων και οι περικοπές. Για εσάς όπως και για την ΕΕ οι εκπαιδευτικές ανάγκες είναι κόστος κι έτσι αντιμετωπίζετε και την επαγγελματική εκπαίδευση, ό,τι κι αν λέτε.
Το νομοσχέδιο που φέρνετε επιδιώκει να υποστηρίξει όχι την επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτή παραμένει το αποπαίδι μαζί με την Ειδική. Δεν θέλει να υποστηρίξει τα νέα παιδιά και τις οικογένειές τους, αλλά το νέο παραγωγικό μοντέλο, όπως λέτε. Τα νέα πεδία κερδοφορίας, δηλαδή, που θέλετε να ανοίξετε προκειμένου να στηριχτεί και η στροφή στην πολεμική οικονομία (...)
Τώρα, για παράδειγμα, που στο όνομα της ανάπτυξης για τα κέρδη των λίγων έχετε μετατρέψει ολόκληρες περιοχές της χώρας, όπως η Δυτική Μακεδονία, σε ειδικές οικονομικές ζώνες και παραδίδετε τον πλούτο τους σε επενδυτές όπως τους λέτε, για να στήσουν τα project που με επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές και δημόσιο χρήμα θα τρέξουν, δηλαδή χρήμα από τον πλούτο που παράγει με τον ιδρώτα του ο ελληνικός λαός, αυτήν τη στιγμή λοιπόν, αφού τους τα έχετε δώσει όλα, πρέπει να τους παραδώσετε και τσάμπα, φρέσκο εργατικό δυναμικό για ξεζούμισμα», σημείωσε χαρακτηριστικά η Αφρ. Κτενά.
Εξήγησε ότι οι «Ακαδημίες» θα είναι παραρτήματα υφιστάμενων ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ) σε συγκεκριμένες Περιφέρειες, θα ιδρύονται σε συνεργασία με επιχειρήσεις (επιμελητήρια, συνεταιρισμούς κ.λπ.) θα στεγάζονται στις... ΣΑΕΚ, το προσωπικό θα το πληρώνει το υπουργείο Παιδείας, κι αν θέλει η επιχείρηση θα τσοντάρει κάτι. Οι σπουδές θα διαρκούν 4-6 εξάμηνα και θα ανήκουν στο Επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων όπως οι ΣΑΕΚ.
Και ακολούθως τόνισε: «Πρόκειται για άλλη μια καταδικασμένη προσπάθεια να ταιριάξουν δεξιότητες εργαζομένων με ανάγκες επιχείρησης. Αλλη μια προσπάθεια να βρουν οι επιχειρήσεις εργαζόμενους που ζητούν, χωρίς, όμως, να ξέρουν τι ζητούν, γιατί το σύστημα της αγοράς, αυτό το εκμεταλλευτικό σύστημα, βρίσκεται σε μία φάση που κοντεύει να σκάσει από τα συσσωρευμένα κεφάλαια από τα κέρδη προηγούμενων κύκλων, φουσκώνει και ξεφουσκώνει με τις κρίσεις όλο και πιο γρήγορα, το ποια επιχείρηση θα πάει και ποια δεν θα πάει είναι "λόττο", άρα το τι και πόσους εργαζόμενους θέλει, δεν το ξέρουν ούτε οι ίδιοι.
Γι' αυτό και η ευελιξία, γι' αυτό το "φύγε εσύ, έλα εσύ", γι' αυτό το 13ωρο, ας ξεκινήσουμε, λέτε, με αυτούς που έχουμε αφού ένας επί 13 ώρες στοιχίζει λιγότερο από κάποιον full time και έναν part time, πού να τρέχουμε να βρίσκουμε άλλους. Εξάλλου, αύριο εάν φρενάρει η δουλειά τους κόβουμε και τους περνάμε πάλι στην εκ περιτροπής εργασία ή τους γυρνάμε στο 7ωρο, έχουν ξαναγίνει αυτά στα μνημόνια, κι εάν δεν μπορούν να επιβιώσουν ας κάνουν καμιά επανακατάρτιση μήπως τσιμπήσουν κάνα επίδομα για αρχή και βλέπουμε»...
Αφορμή αποτέλεσε το νέο ατύχημα που σημειώθηκε πριν λίγες μέρες, με όχημα να προσκρούει στο συντριβάνι επί της Παπανικολάου. Ενα σημείο που γειτνιάζει με σχολεία (3ο Δημοτικό και 6ο Νηπιαγωγείο Πεύκων), φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και σημεία συνάθροισης μαθητών.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Γονέων, Σ. Τριλυράκης, κατήγγειλε ότι «την ώρα που τα παιδιά κινδυνεύουν, οι κρατικοί φορείς "πετούν ο ένας το μπαλάκι στον άλλον" (...) Μετά από τρία χρόνια κινητοποιήσεων και παρεμβάσεων, αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα να παρθούν μέτρα, όμως ακόμα δεν κάνουν τίποτα. Η υποχρηματοδότηση στην Περιφέρεια και τους δήμους είναι γνωστή, ωστόσο δεν γίνεται να βιώνουμε καθημερινά στη ζωή μας το "πάμε κι όπου βγει". Διεκδικούμε το αυτονόητο, να μη σκοτωθούν τα παιδιά μας περνώντας τον δρόμο. Και θα συνεχίσουμε».
Σε ανακοίνωσή της η Ενωση Γονέων αναδεικνύει ότι εκτός από το συγκεκριμένο σημείο, επικίνδυνη είναι η κατάσταση και στη λεγόμενη στροφή Φιλύρου, από όπου και προσεγγίζουν οι μαθητές το 2ο Γυμνάσιο Πεύκων, όπου κι εκεί φορείς γονέων, εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν κρούσει πολλάκις το κουδούνι κινδύνου.
Καταγγέλλει ότι η έλλειψη σήμανσης, «η απουσία διαβάσεων και η ελλειμματική προσέγγιση του ζητήματος από τους εμπλεκόμενους φορείς (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δήμος Νεάπολης Συκεών, Τροχαία) θέτει σε κίνδυνο τους μαθητές. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η ήδη επιβαρυμένη κατάσταση επί των λεωφόρων Παπανικολάου και Κωνσταντινουπόλεως ελέω των έργων στον περιφερειακό και στο Φίλυρο με την αυξανόμενη παρουσία οχημάτων βαρέως τύπου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
Να παρθεί πίσω η απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική απόφαση υποβιβασμού Δημοτικών Σχολείων του Κιλκίς, εν μέσω σχολικής χρονιάς, απαιτούν γονείς και εκπαιδευτικοί. Σήμερα Παρασκευή στη 1.30 μ.μ., προγραμματίζεται κινητοποίηση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, για να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα σχολείου.
Οπως καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ Κιλκίς, έναν μήνα μετά την έναρξη των σχολείων, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προχώρησε σε υποβάθμιση των δημοτικών σχολείων Παλαιού Αγιονερίου και ΣΣ Μουριών, μετά από προφορική οδηγία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης καταγγέλλει τη σύμπτυξη τμήματος στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς καθώς και τα συνεχιζόμενα κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία του νομού. Αλλωστε γι' αυτό τον λόγο φαίνεται ότι αποφασίστηκε η υποβάθμιση των συγκεκριμένων σχολείων, από 6θέσια σε 5θέσια, που από την αρχή της σχολικής χρονιάς ξεκίνησαν τα μαθήματα με 6 τμήματα. Προκειμένου να «περισσέψει» κανένας δάσκαλος για να τον στείλουν να καλύψει κενά στα σχολεία του αστικού ιστού.
Με την υποβάθμιση των δημοτικών, θα οδηγηθούμε σε συνδιδασκαλία τάξεων, π.χ. στο Π. Αγιονέρι θα κάνουν μαζί μάθημα οι μαθητές της Γ' και Δ' τάξης.
Ο Σύλλογος Γονέων Π. Αγιονερίου αναφέρει: «Ενώ έχουν χωριστεί οι τάξεις, έχουν αναλάβει οι δασκάλες, έχουν ξεκινήσει τα παιδιά τα μαθήματα, έρχεται το υπουργείο μέσα στον Οκτώβριο να συγχωνεύσει 2 τμήματα, να διώξει μία δασκάλα από το σχολείο, να αλλάξουν τα μισά παιδιά εκπαιδευτικό και να κάνουν άλλα μαθήματα».
Μαζί με την Ενωση Γονέων Κιλκίς, απαιτούν να παρθεί πίσω η απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική απόφαση που αντιμετωπίζει τα παιδιά τους ως αριθμούς και κόστος και βάζει λουκέτο σε τμήματα. Να στελεχωθούν όλα τα σχολεία με όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, να αυξηθεί η χρηματοδότησή τους, να εξοπλιστούν με σύγχρονα εποπτικά μέσα διδασκαλίας και να αναβαθμιστούν οι υποδομές τους.
«Αυτήν τη στιγμή στον δήμο Κιλκίς, μετά τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων της τελευταίας 15ετίας, μόλις σε 12 χωριά λειτουργεί και Δημοτικό και Νηπιαγωγείο. Οι συγχωνεύσεις των προηγούμενων ετών δεν έφεραν κάποια αναβάθμιση ούτε στην εκπαίδευση ούτε στα χωριά. Αντίθετα, σήμερα έχουμε λιγότερα σχολεία με πολυπληθή τμήματα, ενώ τα χωριά που έκλεισαν τα σχολεία τους ερήμωσαν», αναφέρει μεταξύ άλλων η Ενωση Γονέων.