Παρασκευή 29 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
27ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ»
Κόκκινες, νεανικές εκδηλώσεις

Συνεχίζεται και σήμερα το μακρύ ταξίδι του 27ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», σε όλη την Ελλάδα. Ετσι στο κηποθέατρο της Νίκαιας μιλάει σήμερα ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Σοφιανός, στο πλαίσιο εκδηλώσεων που διοργανώνει εκεί σήμερα και αύριο, η Τομεακή Οργάνωση Κοκκινιάς - Κορυδαλλού της ΚΝΕ. Δεκάδες άλλες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σήμερα κι αύριο, στην Αθήνα, τον Πειραιά κι άλλες περιοχές της χώρας. Συγκεκριμένα:

  • Σήμερα, Παρασκευή:

- Η ΟΒ της ΚΝΕ στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» διοργανώνει εκδήλωση έξω από τα επείγοντα, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 7 μ.μ., με θέμα «Η δημόσια υγεία... νοσεί!». Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει έκθεση βιβλίου, φωτογραφίας, θέατρο δρόμου.

- Στην Αλσούπολη της Νέας Ιωνίας, εκδήλωση στις 8 μ.μ., στο Παναιτώλιο, για τον «τρομονόμο».

- Στο Ηλιακό Χωριό στην Πεύκη, στις 8 μ.μ., εκδήλωση για το ασφαλιστικό.

- Στην πλατεία Σκύρου και Βεΐκου, στο Γαλάτσι, στις 8 μ.μ., εκδήλωση για την Ολυμπιάδα.

- Στην κεντρική πλατεία του Ιλίου, εκδήλωση για τον «τρομονόμο», στις 8 μ.μ.

- Στο Αιγάλεω, στις 8 μ.μ., εκδήλωση για τις εργασιακές σχέσεις.

- Στην κεντρική πλατεία της Αγ. Βαρβάρας, στις 8 μ.μ., ένα μαθητικό ξεφάντωμα με συζήτηση για την παιδεία.

- Στην πλατεία Ηρώων στο Πέραμα, στις 8 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στην ειρήνη, όπου θα μιλήσει ο Παναγιώτης Παλαβός, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

- Στο Πασαλιμάνι, στις 8 μ.μ., με θέμα «Παιδεία». Θα γίνει βράβευση των ομάδων που πήραν μέρος στο διήμερο τουρνουά ποδοσφαίρου και συναυλίες από νεανικά συγκροτήματα.

- Επίσης, στο Ροδολίβος Σερρών, εκδήλωση με θέμα «Τα προβλήματα των νέων της υπαίθρου».

- Στην παραλία της Χαλκίδας, στις 8 μ.μ., με θέμα το αντιιμπεριαλιστικό διήμερο της ΚΝΕ.

- Στην πλατεία Ελευθερίας της Λαμίας, στις 8 μ.μ., επίσης για το αντιιμπεριαλιστικό διήμερο.

- Στην πλατεία Ταχυδρομείου Λάρισας, στις 8.00 μ.μ., ο Εργατικός Τομέας διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Νέοι εργαζόμενοι - Κοινωνική Ασφάλιση».

  • Διήμερες εκδηλώσεις σήμερα Παρασκευή και αύριο Σάββατο:

- Στο κηποθέατρο της Νίκαιας, όπου μιλάει σήμερα ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Σοφιανός και το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης παραδοσιακούς χώρους της Παλαιστίνης, προβολή ταινίας και συναυλίες μαθητικών συγκροτημάτων. Αύριο θα γίνει συζήτηση για το πρόβλημα των ναρκωτικών, βράβευση των ομάδων που συμμετείχαν στο 2ο Τουρνουά Μπάσκετ της ΚΝΕ στον «Πλάτωνα» και, φυσικά, πολλή μουσική. Οι εκδηλώσεις ξεκινούν στις 8 μ.μ.

- Η Τομεακή Οργάνωση Ανατολικών Συνοικιών Αθήνας της ΚΝΕ διοργανώνει στην πλατεία Καισαριανής εκδηλώσεις που σήμερα θα είναι αφιερωμένες στην πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά και αύριο στις εργασιακές σχέσεις. Από εκεί θα «παρελάσουν» μια σειρά νεανικά συγκροτήματα, καθώς και η ορχήστρα του Πνευματικού Κέντρου Καισαριανής.

- Διήμερο εκδηλώσεων πραγματοποιεί και η οργάνωση της ΚΝΕ στην Ηλιούπολη, στην κεντρική πλατεία, στις 8 μ.μ. και τις δυο μέρες. Στη σημερινή πρώτη μέρα, κεντρικό θέμα θα είναι ο «τρομονόμος», ενώ αύριο οι εκδηλώσεις θα είναι αφιερωμένες στην «παγκοσμιοποίηση», το διεθνισμό και τη διεθνιστική αλληλεγγύη.

  • Επίσης, αύριο Σάββατο:

- Στον Πειραιά, στο πάρκο Δηλαβέρη, στις 8 μ.μ., με θέμα «Εργασιακές σχέσεις και ξένοι εργάτες», όπου θα μιλήσει ο Θανάσης Βλόντζος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

- Στην Καρδίτσα, στην πλατεία Παυσιλύπου, με θέμα «Αντιιμπεριαλιστική Πάλη».

- Στην Φαρκαδώνα Τρικάλων, με θέμα «Αγροτική Νεολαία».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
«Στα σκαριά» η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών

Μέσα στο επόμενο διάστημα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας ότι θα δώσει για διάλογο στους φορείς το περίφημο σχέδιο νόμου που θα εισαγάγει νέες ρυθμίσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τη διοίκηση της εκπαίδευσης και τη δημιουργία οργανισμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Το νέο νομοθέτημα, όπως όλα δείχνουν, προωθεί την πλήρη υποταγή και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα κριτήρια που θέσπισε η ΕΕ και το μεγάλο κεφάλαιο. Πρόκειται για μια αξιολόγηση από διορισμένους «αξιολογητές», που θα βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με την υπηρεσιακή εξέλιξη. Οσο για τη σύσταση του οργανισμού επιμόρφωσης, αυτός δεν ικανοποιεί σε καμία περίπτωση το αίτημα των εκπαιδευτικών για περιοδική ετήσια ουσιαστική επιμόρφωση, με ευθύνη των πανεπιστημίων και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», το νομοσχέδιο διακρίνει την αξιολόγηση σε αξιολόγηση προσώπων (εκπαιδευτικών, διευθυντών, συμβούλων κ.ο.κ.) και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου. Οπως έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, καταργείται το Σώμα Μονίμων Αξιολογητών, πράγμα που έγινε και κάτω από την πίεση των εκπαιδευτικών, που δικαιολογημένα το είχαν χαρακτηρίσει «Ράμπο της εκπαίδευσης». Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, ορίζεται διαδικασία «ατομικής, εθελοντικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών», η οποία υποτίθεται δεν είναι υποχρεωτική. Οπως σημειώνεται επίσης, αυτή δεν επηρεάζει την αξιολόγηση, ακόμη και στην περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός αποφασίσει να την ακολουθήσει. Στην ουσία, η αξιολόγηση θα γίνεται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον οικείο σχολικό σύμβουλο. Σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, κύριοι φορείς που θα διενεργήσουν τη διαδικασία αυτή είναι το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Ειδικότερα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αναλαμβάνει ειδικό έργο αξιολόγησης με σκοπό να συμβάλει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και, ευρύτερα, στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Για τον λόγο αυτό προστίθενται εκατό θέσεις παρέδρων με θητεία, οι ειδικότητες των οποίων θα καθορίζονται με την εκάστοτε προκήρυξη του υπουργείου Παιδείας για την πλήρωση των θέσεων.

Επίσης είναι χαρακτηριστικό ότι ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών που ιδρύεται θα έχει τη μορφή νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου και θα έχει αρμοδιότητες στο σχεδιασμό, στο συντονισμό της επιμορφωτικής πολιτικής και στη διαχείριση των πόρων για το σκοπό αυτό.

Σε ό,τι αφορά στο σκέλος της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης, διαμορφώνεται ένα σύστημα δέκα επιπέδων με κορυφή τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και βάση τα σχολεία. Οι περιφερειακοί διευθυντές θα είναι μετακλητοί δημόσιοι υπάλληλοι που θα διορίζονται και θα παύονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας.

ΕΣΑΚ ΔΕΕ
Στο δρόμο της συμπαράταξης με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα

Την ανάδειξη του σχολείου και του εκπαιδευτικού, που εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες, επιδιώκει η παράταξη στο 10ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Ολοκληρώνονται αύριο με την εκλογή του νέου διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας οι εργασίες του 10ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ που σήμερα συνεχίζονται με την κρίσιμη συζήτηση για τα οικονομικά - συνταξιοδοτικά - εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών, τα εκπαιδευτικά θέματα και την κατάληξη σε απόφαση. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ μέσα από αυτό το συνέδριο θα δώσει τη μάχη για την ανάδειξη του ρόλου που πρέπει να υπηρετεί το σύγχρονο σχολείο, της θέσης του εκπαιδευτικού και της ανάγκης συστράτευσης των εκπαιδευτικών με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα για την απόκρουση της αντιδραστικής επίθεσης.

«Η κυβέρνηση προχωρά με βίαιο τρόπο στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει στα πλαίσια της ΕΕ, προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, την ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, την ανατροπή των κατακτήσεών μας», σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ στη διακήρυξη με την οποία απευθύνεται στους αντιπροσώπους στη 10η γενική συνέλευση της ΟΛΜΕ. Περιγράφοντας το πολιτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιείται το συνέδριο σημειώνει: «Τα ραγδαία γεγονότα που μεσολάβησαν από το προηγούμενο συνέδριο του κλάδου μας, η επιδρομή στο βιοτικό επίπεδο και τις εργασιακές σχέσεις, η κατάργηση του 8ωρου, το ξεπούλημα του εθνικού πλούτου, η σκληρή επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των νέων ανθρώπων και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τελευταία ο πόλεμος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ κατά των λαών των Βαλκανίων, που οδήγησε στο διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και τώρα απειλεί να βάλει φωτιά σε όλα τα Βαλκάνια, μπορεί να ευχαριστούν τους βιομηχάνους και τους μεγαλεμπόρους. Τους μεγαλοσχολάρχες και τους μεγαλοφροντιστηριούχους, τα τραστ και τις πολυεθνικές. Μπορεί ακόμα να ικανοποιούν την κυβέρνηση που δηλώνει με παρρησία πως, παρά τη λαϊκή καταδίκη θα συνεχίσει ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ την ίδια πολιτική», σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σημειώνει ότι η πολιτική που εφαρμόζεται σήμερα στην εκπαίδευση πηγάζει από την ανάγκη και απαίτηση των μονοπωλίων να εγκαταλειφθεί το μοντέλο των γενικευμένων κοινωνικών παροχών στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην ασφάλιση και σε άλλους τομείς και κατά συνέπεια να εγκαταλειφθεί η τυπικά βεβαίως εφαρμοσμένη αρχή περί εξασφάλισης ίσων δυνατοτήτων σε όλους, περί της υποτιθέμενης φροντίδας του κράτους για το συνολικό καλό. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ αναφέρεται στα μέτρα που παίρνονται ώστε οι αδύνατοι και κατά κανόνα φτωχοί μαθητές να απομακρυνθούν από το σχολείο, στην εξώθηση του δημόσιου σχολείου, με μοχλό την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού και των μαθητών σε μια ανταγωνιστική λειτουργία.

«Εκείνο που έχει ανάγκη το σχολείο και ο τόπος δεν είναι εκπαιδευτικοί υποταγμένοι και τρομοκρατημένοι, αλλά εκπαιδευτικοί άρτια καταρτισμένοι, μέσα από πανεπιστημιακές Παιδαγωγικές σχολές, που θα διορίζονται από την επετηρίδα σε αριθμό που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες, θα επιμορφώνονται ουσιαστικά σε τακτά χρονικά διαστήματα, με ευθύνη των πανεπιστημίων, σε ετήσιο πρόγραμμα και με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα», επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ που προβάλλει το αίτημα για επιστημονική στήριξη του εκπαιδευτικού τώρα και όχι την αξιολόγηση - χειραγώγηση που προωθείται. Παράλληλα επισημαίνει την αναγκαιότητα και ρεαλιστικότητα της πρότασης για το Ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο.

Για όλα τα παραπάνω η ΕΣΑΚ ΔΕΕ απευθύνεται στο συνέδριο της ΟΛΜΕ με πρόταση για συνέχιση του αγώνα. «Πιο μαζικά, πιο αποφασιστικά, πιο συντονισμένα, στα νέα μέτωπα που βρίσκονται μπροστά μας, όπως αυτό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, της υποβάθμισης της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, της μεγαλύτερης ιδιωτικοποίησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων. Συνεχίζεται ως την κατάργηση συνολικά των αντιεκπαιδευτικών νόμων, για την Παιδεία των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών και απαιτήσεων».

Και τα παραπάνω βρίσκονται σε συνάρτηση με την επίθεση στα συνταξιοδοτικά - ασφαλιστικά δικαιώματα, την πλήρη ιδιωτικοποίηση του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος.

Ανάγκη, η συμπαράταξη με το εργατικό κίνημα

«Οι πρόσφατες κινητοποιήσεις για την απόκρουση της αντιασφαλιστικής κυβερνητικής επίθεσης, εκτός από τη μαζικότητα και την αποφασιστικότητα, είχαν και άλλο ένα πολύ σημαντικό στοιχείο: Το στοιχείο του συντονισμού και της συμπαράταξης των εκπαιδευτικών με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα. Και αυτή τη συμπαράταξη με τον ταξικό πόλο που διαμορφώνεται στο συνδικαλιστικό κίνημα, το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο, στις πλάτες του οποίου πέφτει πλέον το βάρος του αγώνα, μετά τους ελιγμούς συμβιβασμού των πλειοψηφιών της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, οφείλουμε να τη σφυρηλατήσουμε και να την επεκτείνουμε στους αγώνες που έρχονται».

«Η συμπαράταξη, η αλληλεγγύη, ο συντονισμός, είναι το μεγαλύτερο όπλο μας. Πρέπει να ενισχυθεί, να πλατύνει, να εξελιχθεί σε ένα παλλαϊκό μέτωπο Παιδείας, σε ένα παλλαϊκό μέτωπο αγώνα που θα διεκδικεί ενιαία τα μορφωτικά, εργασιακά, συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων», επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ